Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2012, 17:02   #201
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, kolonisatie en oorlog dus.
Ik denk dat hij blanken bedoelt die in moslimlanden gaan wonen zijn.
Diplomaten dan? Ambassadeurs? Zonder onderscheid van nationaliteit. Met ruim bekeken vrouwelijk huispersoneel? Zie ik heel goed zitten. Men adopteert als het ware 'les coûtumes du pays.'
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 17:16   #202
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kom je nu beweren dat proxenetisme en verkrachting vroeger niet bestond?
De dag dat ik in de krant lees dat een bende moslimmannen een jong moslimmeisje verkracht hebben, zal ik naar je luisteren. Tot dan ben je gewoon een ordinaire leugenaar, die met zijn smeerlapperijen mee verantwoordelijk is voor de degradatie van ons maatschappelijk weefsel.
Oud 24 februari 2012, 17:42   #203
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
bij autochtonen zal je eerder een solitaire verkrachter zien die in het geniept verschillende verkrachtingen pleegt, in tegenstelling tot sommige culturen, alwaar het gemeenschappelijk verkrachten van "oorlogsbuit" zelfs toegestaan en aangeraden worden in hun gemeenschappelijk heilig boekje.

Me dunkt is er een duidelijk verschil tussen die solitaire verkrachter en de "cultureel" geaccepteerde gemeenschappelijke verkrachting (trouwens in het heimweeland van deze daders zelfs als gemeenschappelijke dorpsstraf uitgesproken door de dorpsoverste in geval van zogenaamd overspel).

Ik ken hier geen cultureel bijverschijnsel dat groepsverkrachting op die manier beschouwt: in deze contreien weet de verkrachter drommels goed dat wat hij uitspookt niet aanvaardbaar is.
Zelfs binnen het huwelijk is in onze contreien verkrachting niet aanvaard, in tegenstelling tot de cultuur (doe ik het goed zo?) van de mensen die deze daden pleegden en waar de vrouw VERPLICHT is om tegemoet te komen aan de wensen van de man "zelfs al is ze brood aan het bakken in de gemeenschappelijke oven" zei Mohammed;

Het feit dat sommigen hier wijzen op de afkomst en cultuurpatroon van de daders (neen, we weten niet of ze fundamenteel praktizerend moslim zijn, maar het zit wel ingebakken in hun cultuurpatroon) heeft derhalve niks te maken met racisme, maar net met het min of meer gedogen van vooral groepsverkrachtingen in die cultuur.

Als het hier al eens voorkomt zijn het hoofdzakelijk dronken of andersgedrogeerde pubers die menen dat ze stoer doen door een meisje "te pakken" met z'n allen, het is vanuit een totaal ander standpunt dan deze heren die zelf geen alcohol dronken, maar de meisjes weldegelijk denigrerend misbruikten door ze alcohol te geven (de drank van den vijand) en ze nadien met z'n allen te bespringen (zonder coitus interruptus zoals men kan afleiden uit het feit dat er eentje zwanger werd - want volgens Mohammed mocht dat vermits Allah toch laat geboren worden wie hij wil).

Ik meen dat ik het reeds geschreven heb, maar ik betwijfel of het woord verkrachting wel voorkomt in de islamitische cultuur: binnen in het huwelijk bestaat het niet en is de vrouw verplicht om op de voorstellen van haar man in te gaan, buiten het huwelijk is ofwel de vrouw zelf de aanleiding (door een grote teen te tonen vb.) of zoals in Pakistan (tiens tiens) waar een gans dorp blijkbaar gezamenlijk een jong meisje mag "bespringen" als ze tezamen gezien werd met een jongen. Ook dan heet het geen verkrachting.
Bovendien wordt verkrachting in die cultuur ook niet bestraft vermits degene die aanklacht wil doen ook over vier getuigen moet beschikken die aantonen dat het sexueel contact niet heeft plaatsgevonden. Wel ineens praktisch dan wel als ze er met z'n allen opkruipen nietwaar?
Ik ben het volledig eens met je schrijven.
Er is trouwens al voldoende verkrachting binnen de huiselijke muren van autochtone gezinnen waar er nooit aangifte van wordt gedaan.
Waarom moet er dan nog op de koop toe het gedachtengoed geïmporteerd worden van venten die opgevoed zijn met het concept dat vrouwen inferieur zijn?
Het is zo al erg genoeg.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 17:45   #204
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Diplomaten dan? Ambassadeurs? Zonder onderscheid van nationaliteit. Met ruim bekeken vrouwelijk huispersoneel? Zie ik heel goed zitten. Men adopteert als het ware 'les coûtumes du pays.'
Ge hebt er toch geen probleem mee dat ze aan de schandpaal gezet worden ?
Of betreurt ge het dat ze eerst een eerlijk proces krijgen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 17:51   #205
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ben het volledig eens met je schrijven.
Er is trouwens al voldoende verkrachting binnen de huiselijke muren van autochtone gezinnen waar er nooit aangifte van wordt gedaan.
Waarom moet er dan nog op de koop toe het gedachtengoed geïmporteerd worden van venten die opgevoed zijn met het concept dat vrouwen inferieur zijn?
Het is zo al erg genoeg.
Inderdaad, maar zonder aangifte staan we nergens.
We kunnen alleen de slachtoffers aanraden er zelf iets aan te doen.
Zou dat trouwens vooral in autochtone gezinnen voorkomen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:40   #206
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
straf hé!
verder heb je geen commentaar op het culturele patroon van groepsverkrachting zeker?
Het zal waarschijnlijk onder "vrijheid van godsdienst" vallen volgens de artisjokiaanse logica. Een beetje zoals het inpakken van hun vrouwen opdat ze niet lastig zouden gevallen worden. Dat ligt in het verlengde. Wat niet ingepakt is en kaffer is mag volgens de islam wel lastig gevallen en verkracht worden.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 18:53   #207
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De dag dat ik in de krant lees dat een bende moslimmannen een jong moslimmeisje verkracht hebben, zal ik naar je luisteren. Tot dan ben je gewoon een ordinaire leugenaar, die met zijn smeerlapperijen mee verantwoordelijk is voor de degradatie van ons maatschappelijk weefsel.
Oud 25 februari 2012, 01:30   #208
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Goh ja, inderdaad, dan is er geen enkele motivatie om een verkracht slachtoffer ook effectief te laten leven.

Doden en laten verdwijnen verhoogt de kans om niet herkend of getraceerd te worden.

Prachtige regel, dat levert gegarandeerd per jaar een paar honderd dodelijke slachtoffers. Was dat je bedoeling?
..wat een argumentatie.. Denk je nu echt dat verkrachters steeds hun slachtoffers zouden vermoorden als er een doodstraf op dat feit bestaat?? De meeste verkrachters zijn gewoon egoïsten die menen dat elke vrouw ter beschikking moet staan voor hun lusten. Waarom zou je de dag van vandaag niet verkrachten?? Jij krijgt een taakstrafje en de zaak is klaar. Met een doodstraf laat je zien dat de samenleving dit soort van dierlijk gedrag niet accepteerd..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Trots zijn op uw eigen barbarisme en onwetendheid is misplaatst en zielig.
Moet je niet ergens een geit gaan melken, misschien kan je die op een of andere manier wel imponeren?
Het EVRM is een handicap om tot een streng strafbeleid te komen. Bij een iets minder fluwelen aanpak van criminaliteit staan de zelfbenoemde arrogante eurofielen klaar om hun verheven vingertje op te steken. Maar goed u bent een Eurofiel dus kan ik uw zure reactie nog enigsinds begrijpen. En ja, ik ben blij dat ik tijdelijk in Zwitserland mag werken en wonen alvorens te moeten terugkeren naar die Ellende Unie die jij zo verafgood.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 01:37   #209
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
..wat een argumentatie.. Denk je nu echt dat verkrachters steeds hun slachtoffers zouden vermoorden als er een doodstraf op dat feit bestaat?? De meeste verkrachters zijn gewoon egoïsten die menen dat elke vrouw ter beschikking moet staan voor hun lusten. Waarom zou je de dag van vandaag niet verkrachten?? Jij krijgt een taakstrafje en de zaak is klaar. Met een doodstraf laat je zien dat de samenleving dit soort van dierlijk gedrag niet accepteerd..
Maar nee, snul, verkrachting is een daad van machtsmisbruik met een sexuele component. Er is al decennia-lang criminologisch onderzoek hierover, dat jij dus niet eens kent.
Geitenmelker, blijf bij je leest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Het EVRM is een handicap om tot een streng strafbeleid te komen. Bij een iets minder fluwelen aanpak van criminaliteit staan de zelfbenoemde arrogante eurofielen klaar om hun verheven vingertje op te steken. Maar goed u bent een Eurofiel dus kan ik uw zure reactie nog enigsinds begrijpen. En ja, ik ben blij dat ik tijdelijk in Zwitserland mag werken en wonen alvorens te moeten terugkeren naar die Ellende Unie die jij zo verafgood.
Ach, je bent tegen het EVRM vanwege de E, niets meer blijkbaar.
Zouden er geen dieren zijn in -ik zeg maar iets- west-Afrika met spenen en horens? Dan hoef je helemaal niet terug te komen naar de verderfelijke unie. Jij content en wij content. Win-Win, over de geiten zullen we zwijgen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2012 om 01:38.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 01:39   #210
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
En wat voor inspiratie vind je in het volgende berichtje?

http://binnenland.nieuws.nl/684528/u...elderse_woning
http://www.nu.nl/binnenland/2189948/...en-woning.html
http://www.nu.nl/algemeen/2033364/pe...in-belgie.html
http://www.nu.nl/binnenland/2145657/...ntvoering.html
http://www.nu.nl/binnenland/2607711/...-justitie.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2012 om 01:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 01:48   #211
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus dit is een ordinaire leugen en dit ook? Of ben je gewoon Tourette patient?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2012 om 01:50.
Oud 25 februari 2012, 02:19   #212
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2012 om 02:19.
Oud 25 februari 2012, 02:37   #213
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
so true! 2x
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 04:52   #214
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden daar shariarechtbanken voor privérechten en preventieve straffen voor moslims moeten toelaten dan worden er 2 of 3 van die criminelen door deze rechtbanken veroordeeld. Drugs en alcohol plus ontucht of misschien gedwongen ontucht (dan wordt het haraba dus doodstraf) .

Maar ja, die anti-moslims gaan dit weer niet goedkeuren. Enerzijds zijn ze tegen de shariarechtbank omdat de preventieve straffen van sharia te wreed zijn, en anderzijds willen ze een wreder straf: de islam moet buiten, moslims zijn islam, dus drugs en alcohol drinken is ook islam, en al die moslims, met goed gedrag of niet en autochtoon of niet en in binnenland geboren of niet, buiten.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 05:02   #215
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat ik in de krant lees dat een bende moslimmannen een jong moslimmeisje verkracht hebben, zal ik ...
Punishment rape gang face death penalty
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...h-penalty.html
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 09:57   #216
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus dit is een ordinaire leugen en dit ook? Of ben je gewoon Tourette patient?
Geen enkel, maar dan ook geen enkel voorbeeld van een bende moslimmannen die een moslimmeisje verkrachten... Zoals te verwachten.

Voorlopig blijf je dus nog even een ordinaire leugenaar, die met zijn smeerlapperijen mee verantwoordelijk is voor de degradatie van ons maatschappelijk weefsel.
Oud 25 februari 2012, 10:45   #217
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen enkel, maar dan ook geen enkel voorbeeld van een bende moslimmannen die een moslimmeisje verkrachten... Zoals te verwachten.

Voorlopig blijf je dus nog even een ordinaire leugenaar, die met zijn smeerlapperijen mee verantwoordelijk is voor de degradatie van ons maatschappelijk weefsel.
Filo lijkt precies besmet met het "Arti"-virus.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 11:13   #218
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je volgt dit topic toch nog.
Er werd je een vraag gesteld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=200
met aanvulling
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=210
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 11:22   #219
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze doen constant aan kruisbestuiving.
Oud 25 februari 2012, 11:40   #220
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Nog steeds aan 't schelden, ventje? Je begint op Bjorn te lijken maar die is nog jong en jij bent toch al volwassen, dacht ik. Nu , uit je taaltje blijkt dat anders niet. Ga vlug je mond wassen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...isbruikt.dhtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2012 om 11:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be