Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2012, 10:11   #14781
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is dat "verhoopte resultaat", volgens jou?
Ik denk dat 'de duiders' hopen dat véél - indien niet álle - mensen WEL met (de) allochtonen samen willen gaan leven, dat véél - indien niet álle - mensen GEEN vooroordelen krijgen en dat véél - indien niet álle - mensen allochtonen in dienst willen nemen.

Uiteraard kan ik mij daarin vergissen.

Misschien hopen 'de duiders' alleen maar dat véél - indien niet álle - mensen nog liever dood vallen dan (ooit)/(nog) een stem op een politieker van het VB of de N-VA uit te brengen.

Of misschien hopen 'de duiders' dat véél - indien niet álle - mensen gewoon hun krant weggooien en/of hun TV uitzetten als het - alwéér - over 'enkele rotte appels' gaat.

Wat is het 'verhoopte resultaat' volgens u?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:16   #14782
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben blij dat je het grappig vindt, djimi.
'Aanzetten tot racisme' is inderdaad een belachelijk concept.
Jammer genoeg wordt het op een minder lollige manier gebruikt om andersdenken de mond te snoeren.
Ik vind de meeste van uw bijdragen eigenlijk wel grappig, "Supe®Staaf", en dat kan ik van pogingen om andersdenkenden de mond te snoeren niet zeggen.

Ik ben echter wel van mening dat het ons aller recht blijft andersdenkenden de kast op te jagen

Oud 25 februari 2012, 10:17   #14783
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U heeft duidelijk geen kaas gegeten van statistiek.

U vergeet er bij te vermelden wat de verhouding is tussen enerzijds mannen en vrouwen onder het totaal aantal in België wonende mensen. En anderzijds wat de verhouding is tussen allochtonen en autochtonen onder het totaal in België wonende mensen.

En als je dat in rekening brengt, komen de allochtonen duidelijk op de eerste plaats.

Nog meer dan de mannen. Want zowel bij de mannen als bij de vrouwen is verhoudingsgewijs, het aantal allochtonen groter.

Paulus.
Ik vrees dat "ze" dat maar al te goed weten vanwege reeds zoveel keren aangehaald.
Het is gewoon een kwestie van hypocrisie om steevast te ontkennen en te verdraaien wat niet in hun kraam past.
Ik vraag me alleen af wie ze denken in het ootje te nemen! Zichzelf, als troost?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:25   #14784
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ook last van de bijbel?
Nee, en ook niet van de Koran.

Maar ik vond de Koran een geloofwaardiger boek dan de Bijbel en begrijp dan ook de aantrekkingskracht ervan op de mensen.

Wees gerust, de aantrekkingskracht van beide boeken voor mij is 0.0
Oud 25 februari 2012, 10:26   #14785
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat zeg ik ook niet, ik vind gewoon de manier waarop ge hier post racistisch en dus vind ik u ook racistisch.

Op basis van uw uitlatingen, en dat is het enige wat ik heb op dit moment vindt ik u een racist.
Dat is een mening die eventueel fout kan zijn, dat geef ik grif toe, maar dan stel ik me de vraag waarom probeert ge mensen aan te zetten tot racisme door het slechte bij vreemdelingen, en enkel bij vreemdelingen, tot vervelens toe te publiceren.
Niet onze schuld dat de grote toevloed aan vreemdelingen met zich meebrengt dat er voortdurend negatieve zaken naar boven komen! Het gaat niet enkel om het slechte bij vreemdelingen, de rest komt toch ook aan bod als er iets te melden is!
Daar zijn jullie trouwens voor, zet maar gerust al het negatieve gepleegd door de autochtonen in het zonlicht. Alleen moet je niet honderd keren met dezelfde namen afkomen, genre Dutroux en zo, en rekening houden met de samenstelling van de bevolkingsverhouiding autochtoon/allochtoon, en haal er de zogezegde "nieuwe Belgen" ook maar uit!
Je mag nog duizend keren "racist" roepen en schrijven, dat verandert niets aan de feiten.
Oud 25 februari 2012, 10:27   #14786
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat al een 5 of 6-tal keer beantwoord.
Stop met trollen, Paulus, voor ge u helemaal belachelijk maakt.

Oh wacht, te laat
Dat is gemakkelijker dan een antwoord geven nietwaar? Er zijn er nog op het forum "die al op alles een antwoord hebben gegeven".... En ik bedoel een echt en duidelijk antwoord!

Laatst gewijzigd door andev : 25 februari 2012 om 10:28.
Oud 25 februari 2012, 10:32   #14787
Alboreto

Standaard

Citaat:
Niet onze schuld dat de grote toevloed aan vreemdelingen met zich meebrengt dat er voortdurend negatieve zaken naar boven komen! Het gaat niet enkel om het slechte bij vreemdelingen, de rest komt toch ook aan bod als er iets te melden is!
Het heeft volgens mij niets te maken met vreemdelingen, maar wel met kansarmen.
In mijn tijd (hoor mij) waren er ook wijken waar niemand durfde komen.
Daar waar de kansarme autochtonen woonden, de wijk verloederde en misdaad welig tierde.

Nu hebben de autochtonen het beter en zijn de kansarmen vooral allochtonen.
Het gebrek aan beheersing van de taal speelt daar zeker in mee, ook het racisme en weigering van vele bedrijven om die mensen een kans te geven zal daar een factor zijn.
Ook de mentaliteit van vele autochtonen, die een duidelijk signaal geven tegen de vreemdelingen te zijn via bv stemgedrag en fora zoals dit zorgen voor een polarisatie die het probleem alleen maar erger maakt.

Maar de oorzaak zit inderdaad in het migreren van kansarme mensen.
Het zijn vanzelfsprekend niet de oliesjeiks die naar hier komen en ook minder de hoog opgeleide artsen en wetenschappers (alhoewel ...)

Economische vluchtelingen is iets wat al gekend is vanuit de oertijd waar mensen van 1 bepaalde plaats waar het slecht gaat migreren naar een betere plaats.

Hoe we met die migratie omgaan is op dit moment verkeerd, daar ben ik het eens met u.
Er is nood aan een beter beleid daaromtrent.

Wat dat beleid dan wel moet zijn, daar is nogal wat onenigheid over.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom het zo lang moet duren.
Oud 25 februari 2012, 10:33   #14788
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is gemakkelijker dan een antwoord geven nietwaar?
Nee, het antwoord geven was makkelijker dan omgaan met zijn getroll eigenlijk .
Oud 25 februari 2012, 10:34   #14789
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik denk dat 'de duiders' hopen dat véél - indien niet álle - mensen WEL met (de) allochtonen samen willen gaan leven, dat véél - indien niet álle - mensen GEEN vooroordelen krijgen en dat véél - indien niet álle - mensen allochtonen in dienst willen nemen.

Uiteraard kan ik mij daarin vergissen.

Misschien hopen 'de duiders' alleen maar dat véél - indien niet álle - mensen nog liever dood vallen dan (ooit)/(nog) een stem op een politieker van het VB of de N-VA uit te brengen.

Of misschien hopen 'de duiders' dat véél - indien niet álle - mensen gewoon hun krant weggooien en/of hun TV uitzetten als het - alwéér - over 'enkele rotte appels' gaat.

Wat is het 'verhoopte resultaat' volgens u?
In dit topic, haat zaaien en aanzetten tot racisme.
Deze mening baseer ik o.a. het selecteren van feiten op soort (misdaden) en afkomst van de dader.
En op uitspraken zoals :
http://forum.politics.be/showthread....76#post5434376
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7994
http://forum.politics.be/showthread....81#post5505581
Hier geeft illwill dit zelf toe.
http://forum.politics.be/showthread....64#post5471864
http://forum.politics.be/showthread....98#post5471998
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:37   #14790
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je toegeeft dat deze draad opgestart werd om aan te zetten tot racisme.
Ben je er weer met je onnozel gedoe?
Er moet echt niemand aangezet worden tot wat jullie bende "racisme" noemen, de feiten en niets dan de feiten op een rijtje zetten, kijken hoeveel het voorkomt en blijft voorkomen en van/door wie.
Simpel!
Oud 25 februari 2012, 10:40   #14791
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag nog duizend keren "racist" roepen en schrijven, dat verandert niets aan de feiten.
Dat is waar.
Men mag zich terecht bedenkingen maken bij die feiten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:44   #14792
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit topic, haat zaaien en aanzetten tot racisme
Als de naakte feiten u niet overtuigen om racist te worden, hoe kan een tekstje van u dan een racist maken?
Als je er toch bang voor bent: niet lezen als er de naam van notoire 'racisten' onder prijkt...
Oud 25 februari 2012, 10:47   #14793
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als de naakte feiten u niet overtuigen om racist te worden, hoe kan een tekstje van u dan een racist maken?
Als je er toch bang voor bent: niet lezen als er de naam van notoire 'racisten' onder prijkt...
Mocht iedereen denken dat niemand kan overtuigd worden van zijn mening, niemand zou hier nog posten.
Oud 25 februari 2012, 10:50   #14794
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft volgens mij niets te maken met vreemdelingen, maar wel met kansarmen.
In mijn tijd (hoor mij) waren er ook wijken waar niemand durfde komen.
Daar waar de kansarme autochtonen woonden, de wijk verloederde en misdaad welig tierde.

Nu hebben de autochtonen het beter en zijn de kansarmen vooral allochtonen.
Het gebrek aan beheersing van de taal speelt daar zeker in mee, ook het racisme en weigering van vele bedrijven om die mensen een kans te geven zal daar een factor zijn.
Ook de mentaliteit van vele autochtonen, die een duidelijk signaal geven tegen de vreemdelingen te zijn via bv stemgedrag en fora zoals dit zorgen voor een polarisatie die het probleem alleen maar erger maakt.

Maar de oorzaak zit inderdaad in het migreren van kansarme mensen.
Het zijn vanzelfsprekend niet de oliesjeiks die naar hier komen en ook minder de hoog opgeleide artsen en wetenschappers (alhoewel ...)

Economische vluchtelingen is iets wat al gekend is vanuit de oertijd waar mensen van 1 bepaalde plaats waar het slecht gaat migreren naar een betere plaats.

Hoe we met die migratie omgaan is op dit moment verkeerd, daar ben ik het eens met u.
Er is nood aan een beter beleid daaromtrent.

Wat dat beleid dan wel moet zijn, daar is nogal wat onenigheid over.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom het zo lang moet duren.

Zou het niet eventueel - héél eventueel - ook zo kunnen zijn dat er misschien - héél misschien - ook 'een probleem' is met de mentaliteit van vele allochtonen?

Of mag ik zo'n vraag niet stellen omdat ik dan 'haat zaai' en 'aanzet tot racisme'?

Oud 25 februari 2012, 10:51   #14795
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Die tip gaf ik ook al. Als artisjok zich zo snel laat aanzetten tot racisme, alleen al op basis van rapporteringen van gewelddadigheden van allochtonen, dan moet ze die rapporteringen best niet lezen, als ze zo zwak is.
Oud 25 februari 2012, 10:52   #14796
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zou het niet eventueel - héél eventueel - ook zo kunnen zijn dat er misschien - héél misschien - ook 'een probleem' is met de mentaliteit van vele allochtonen?

Of mag ik zo'n vraag niet stellen omdat ik dan 'haat zaai' en 'aanzet tot racisme'?
Er zit wel iets fout met de mentaliteit van meerdere groeperingen in ons landje.
Godsdienst speelt daar zeer zeker ook een rol in, macho gedrag ook.

Maar ik denk dat de grootste factoren in de opleiding (opvoeding) en kansarmoede zitten.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 25 februari 2012 om 10:54.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2012, 10:54   #14797
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zit wel iets fout met de mentaliteit van meerdere groeperingen in ons landje.

Maar ik denk dat de grootste factoren in de opleiding (opvoeding) en kansarmoede zitten.
Van Alboreto mag je een kat geen kat noemen.
Oud 25 februari 2012, 10:54   #14798
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Die tip gaf ik ook al. Als artisjok zich zo snel laat aanzetten tot racisme, alleen al op basis van rapporteringen van gewelddadigheden van allochtonen, dan moet ze die rapporteringen best niet lezen, als ze zo zwak is.
Moreel superieure anti-racisten laten zichzelf nooit ofte nimmer bekeren.
Al moesten ze het schijnen van de zon ontkennen.
Oud 25 februari 2012, 10:56   #14799
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Daar is totaal niks mis mee, maar dan zullen ze toch eerst de gevangenissen moeten gaan privatiseren wegens tekort aan middelen.

en wat belangrijker is: dan zullen ze moeten toegeven dat ze heel die tijd de mensen blaaskes hebben wijsgemaakt.
Indien men stopt met het "Belgendom" vroeg of laat naar ieders hoofd te gooien die hier rondloopt, indien men al diegenen die vreemdeling zijn maar hier wensen te leven, al dan niet op onze kosten, vertelt dat ze binnen een periode van 5-10 jaar bij de derde ernstige aanvaring met het gerecht hun biezen mogen pakken en een ander slachtofferland mogen gaan zoeken, dan geraken onze gevangenissen toch niet meer overvol dan ze al zitten?

Tijdens die langere "inloopperiode" moeten ze daarom niet aan hun lot worden overgelaten maar ze moeten weten dat ze weer alles kunnen kwijtspelen en moeten ophoepelen indien blijkt dat ze enkel een last en een gevaar vormen!
Nu kunnen ze hier rustig hun gangetje gaan met vanalles, ze zijn "Belg" nietwaar! Er kan hen niets gebeuren tenzij eventjes de gevangenis is terwijl de maatschappij verder blijft betalen voor het onderhoud van hun gezin!
Die vreemdelingen die zich hier jaren kunnen gedragen zullen ook veel minder kinderen op de wereld zetten die als schorremorrie de straten onveilig maken.

Laatst gewijzigd door andev : 25 februari 2012 om 10:59.
Oud 25 februari 2012, 11:01   #14800
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U zult hopelijk niet gaan ontkennen dat heel wat kansarmen zich allerminst bezondigen aan de bezigheden die er toe leiden dat onze vriend "illwill" hier zijn lijstje links naar krantenberichten kan blijven aanvullen.

U zult hopelijk evenmin gaan ontkennen dat de 'levensbeschouwing' van de opvoeder een bepalende factor in de opvoeding is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be