Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 12:59   #19041
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Stop je tijd liever in een serieuze vergelijking in plaats van loze artikeltjes te plakken die geen vergelijking maken tussen jullie en onze arbeidsmarkt. Op basis van een cijfer over uitsluitend onze arbeidsmarkt kan je geen discussie voeren.
Pikt het?

_________
Ceterum censeo Opera Delta delenda esse, ut ita Batavi in mari mergerentur.
(Overigens ben ik van mening dat de Deltawerken moeten verwoest worden opdat de Bataven in de zee zouden verdrinken)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2012 om 12:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:24   #19042
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pikt het?

_________
Ceterum censeo Opera Delta delenda esse, ut ita Batavi in mari mergerentur.
(Overigens ben ik van mening dat de Deltawerken moeten verwoest worden opdat de Bataven in de zee zouden verdrinken)
Apparament.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:33   #19043
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

De participatiegraad van Nederlandse vrouwen bedraagt 73%. Die van Belgische vrouwen amper 60%. En dan is 1 op de 4 Belgen ook nog 's ambtenaar. Dan vinden de Belgen het vreemd dat ze het Griekenland van het Noorden worden genoemd.

Verder hebben jullie niets aan pensioenopbouw gedaan. Ik ben benieuwd hoe jullie economie de vergrijzing gaat opvangen. Het is te hopen dat de EU snel maatregelen neemt (Belgie buiten shotten dus). Anders kan de hardwerkende Noord-Europeaan weer opdraaien voor een lanterfantend en werkschuw volk.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:36   #19044
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
De participatiegraad van Nederlandse vrouwen bedraagt 73%. Die van Belgische vrouwen amper 60%. En dan is 1 op de 4 Belgen ook nog 's ambtenaar. Dan vinden de Belgen het vreemd dat ze het Griekenland van het Noorden worden genoemd.

Verder hebben jullie niets aan pensioenopbouw gedaan. Ik ben benieuwd hoe jullie economie de vergrijzing gaat opvangen. Het is te hopen dat de EU snel maatregelen neemt (Belgie buiten shotten dus). Anders kan de hardwerkende Noord-Europeaan weer opdraaien voor een lanterfantend en werkschuw volk.
Als we te veel gepensioneerden hebben sturen we die naar Nederland.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:39   #19045
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als we te veel gepensioneerden hebben sturen we die naar Nederland.
Hoe willen die gepensioneerden een verblijf in Holland bekostigen? Zonder pensioen is het lastig om je in het levensonderhoud te kunnen voorzien.
Oud 26 februari 2012, 13:53   #19046
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pensioenopbouw? De Nederlandse pensioenkassen zitten dik in de puree. Zij oreren luid en duidelijk dat zij minder zullen uitbetalen dan voorzien en dat de gerechtigen een pak minder zullen uitgekeerd krijgen. Pensioenafbouw noem ik dat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2012 om 13:54.
Oud 26 februari 2012, 14:00   #19047
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Pensioenopbouw? De Nederlandse pensioenkassen zitten dik in de puree. Zij oreren luid en duidelijk dat zij minder zullen uitbetalen dan voorzien en dat de gerechtigen een pak minder zullen uitgekeerd krijgen. Pensioenafbouw noem ik dat.
De pensioenfondsen hebben het nu inderdaad lastig. Maar het valt hun te prijzen dat ze direct maatregelen nemen. Ze hadden a la Belgique hun kop in het zand kunnen steken, maar in Nederland zijn we gewend de problemen direct op te lossen.

In België hebben jullie geen cent in de pensioenfondsen gestoken. Dan kunnen die ook niet in de problemen geraken. De Belg denkt niet vooruit, die denkt maar aan één ding: Hoe kan ik mijn bak Jupiler bij de supermarkt vanavond bekostigen?

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 26 februari 2012 om 14:05.
Oud 26 februari 2012, 14:05   #19048
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pikt het?
Waarom zou het pikken? Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet, een eenzijdig cijfer.

Is het bij jullie erger? beter? even erg? anders?

een cijfer zonder referentiekader of vergelijkingsmateriaal is iets om je schouders over op te halen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:10   #19049
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pensioenfondsen hebben het nu inderdaad lastig. Maar het valt hun te prijzen dat ze direct maatregelen nemen. Ze hadden a la Belgique hun kop in het zand kunnen steken, maar in Nederland zijn we gewend de problemen direct op te lossen.

In België hebben jullie geen cent in de pensioenfondsen gestoken. Dan kunnen die ook niet in de problemen geraken. De Belg denkt niet vooruit, die denkt maar aan één ding: Hoe kan ik mijn bak Jupiler bij de supermarkt vanavond bekostigen?
Met een lening van het Zilverfonds. Zo doet hun overheid het tenminste.

1) We maken een Zilverfonds met de bedoeling om er geld in te stoppen om er toekomstige pensioenen mee te kunnen betalen. Zodat we later minder problemen hebben.
2) We stoppen er een beetje geld in.
3) We hebben geld nodig, dus halen we er wat geld uit. (alles)
4) We stoppen er in plaats van dat geld een schuldbekentenis in.
5) we zien later wel hoe we aan dat geld voor de toekomstige pensioenen komen.

Joepie, nu hebben we een fonds met 20 miljard EUR

geef toe, dat is geniaal.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:18   #19050
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Met een lening van het Zilverfonds. Zo doet hun overheid het tenminste.

1) We maken een Zilverfonds met de bedoeling om er geld in te stoppen om er toekomstige pensioenen mee te kunnen betalen. Zodat we later minder problemen hebben.
2) We stoppen er een beetje geld in.
3) We hebben geld nodig, dus halen we er wat geld uit. (alles)
4) We stoppen er in plaats van dat geld een schuldbekentenis in.
5) we zien later wel hoe we aan dat geld voor de toekomstige pensioenen komen.

Joepie, nu hebben we een fonds met 20 miljard EUR

geef toe, dat is geniaal.
Het zogenaamde 'Zilverfonds' was goed bedoeld, maar het opzet faalde uiteindelijk gedeeltelijk. Ik heb geen enkele moeite om dit te erkennen. Heel wat jonge Belgen hebben dan ook niet op gewacht op een of ander 'Zilverfonds' maar doen reeds lang aan 'pensioensparen' zoals wij dat hier noemen. Wat mij altijd verbaast ,is dat Belgen goed leven en toch spaarcenten hebben. Hoe ze het doen, is me een raadsel gebleven. Alhoewel...
Oud 26 februari 2012, 16:16   #19051
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd hoe jullie economie de vergrijzing gaat opvangen. Het is te hopen dat de EU snel maatregelen neemt (Belgie buiten shotten dus). Anders kan de hardwerkende Noord-Europeaan weer opdraaien voor een lanterfantend en werkschuw volk.
Zeg Van Poppel, ik zou toch maar niet te hoog van de toren blazen.

Olli Rehn :
De Nederlandse economie zal dit jaar fors krimpen met een daling van niet minder dan
0,9 procent .

Voor de eurozone met 17 landen houdt de commissie rekening met een krimp van 0,3 procent.

De Belgische economie zal in 2012 met 0,1 procent krimpen.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:00   #19052
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vroeg me een bron m.b.t. tot de strijd in het Warandepark. Ik geef u dus een bron. Iemand die de geschiedenis van Brussel door en door kent. Tot uw spijt wellicht.
Ik vroeg helemaal niet om een bron met betrekking tot de strijd in het Warandepark.
Dat was forumlid Hollander.

Maar goed die bron die jij aanhaalt toont jouw gelijk helemaal niet eens, er staat niks maar dan ook helemaal niks over een HOLLANDS leger.
Daar staat gewoon Nederlanders..

Tja beetje vaag allemaal, en dat dan van de hand van iemand waarvan jij beweert dat de auteur al meer dan 20 jaar de geschiedenis van Brussel bestudeert.

Maar goed jij leest in zijn tekst dat het Hollanders waren, ik in ieder geval niet en met mij iedereen die normaal kan lezen.
Daarom denk ik ook dat het volgende eerder bij jou van toepassing is.

Citaat:
Bent u laat gaan slapen? Want alles wat u hier debiteert, trekt op niet veel. Nu, let wel, wanneer u uitgeslapen bent , presteert u eigenlijk niet veel beter.
Ik slaap altijd prima trouwens in het weekeinde.

Citaat:
Dé bron voor de Belgische Opstand volgens Pinda: Karim van Overmeire! Moet er nog zand zijn?
Dit heb ik niet gezegd!.
Je bent nu gewoon mijn woorden aan het verdraaien, net zoals jij de tekst van Roel Jacobs verdraaid uit dat voorbeeld wat jij gaf.

Ik gaf aan dat ik een boek had over dat onderwerp, dat betekent niet dat dat dan mijn enige boek is over dat onderwerp laat staan dat dat dan dé bron voor mij is.

Maar goed, die Karim van Overmeire die jij niet objectief acht omdat hij lid is van de N-VA. (Dit is ook een vooroordeel, en daarmee ben jij dus ook niet objectief.)
Hij schrijft in zijn boek (Het verloren Vaderland) het volgende;

* Op Bladzijde 164 *

Geen Hollands leger.

Het leger dat zich in Vilvoorde verzameld heeft, is geen "Hollands" leger.
Het bestaat zowel uit Noord- als Zuid-Nederlandse militairen. Een deel van het leger bestaat uit elitetroepen, zoals de Jagers en de Grenadiers.
Het zogenaamd Instructiebataljon bestaat uit de beste rekruten.
Het grootste deel van de troepen bestaat uit lotelingen. De betere burgers die geloot worden, laten zich tegen betaling vervangen door remplaçanten. Bijgevolg is het overgrote deel van de soldaten afkomstig uit de laagste bevolkingsgroepen. Omstreeks deze periode schrijft een burger over de soldaten dat het hem moeilijk viel omgang te hebben "met lieden uit de laagste klasse des volks, omtrent welke ik in staat zoude zijn te twijfelen, of het wel menschen waren. Wanneer alle soldaten zoo zijn, bevreemdt het mij niet, dat Napoleon ze als slachtvee beschouwde, en moet ik lagchen bijkans om de teergevoelige menschenvrienden dezer eeuw, die over zodanig volkje kunnen spreken, alsof het van menschenwaarde bewustzijn had."
Een deel van het leger bestaat bovendien uit mannen die zij opgeroepen voor herhalingsoefeningen. Zij zullen op 1 oktober weer afzwaaien. Het spreekt voor zich dat deze soldaten eind september nog minder dan de anderen staan te popelen om in straatgevechten te worden betrokken.

* Einde tekst *

De auteur is in deze een stuk objectiever en duidelijker dan de auteur die jij aanhaalt.
Maar goed jij wantrouwt hem, want hij is lid van de N-VA..

Maar hoe je het wendt of keert hij is stuk informatiever & objectiever dan jij en je "billenmaatje" Henri1.

Jeff

Laatst gewijzigd door Pinda : 26 februari 2012 om 17:07.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:26   #19053
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ik vroeg helemaal niet om een bron met betrekking tot de strijd in het Warandepark.
Dat was forumlid Hollander.

Maar goed die bron die jij aanhaalt toont jouw gelijk helemaal niet eens, er staat niks maar dan ook helemaal niks over een HOLLANDS leger.
Daar staat gewoon Nederlanders..

Tja beetje vaag allemaal, en dat dan van de hand van iemand waarvan jij beweert dat de auteur al meer dan 20 jaar de geschiedenis van Brussel bestudeert.

Maar goed jij leest in zijn tekst dat het Hollanders waren, ik in ieder geval niet en met mij iedereen die normaal kan lezen.
Daarom denk ik ook dat het volgende eerder bij jou van toepassing is.

Ik slaap altijd prima trouwens in het weekeinde.

Dit heb ik niet gezegd!.
Je bent nu gewoon mijn woorden aan het verdraaien, net zoals jij de tekst van Roel Jacobs verdraaid uit dat voorbeeld wat jij gaf.

Ik gaf aan dat ik een boek had over dat onderwerp, dat betekent niet dat dat dan mijn enige boek is over dat onderwerp laat staan dat dat dan dé bron voor mij is.

Maar goed, die Karim van Overmeire die jij niet objectief acht omdat hij lid is van de N-VA. (Dit is ook een vooroordeel, en daarmee ben jij dus ook niet objectief.)
Hij schrijft in zijn boek (Het verloren Vaderland) het volgende;

* Op Bladzijde 164 *

Geen Hollands leger.

Het leger dat zich in Vilvoorde verzameld heeft, is geen "Hollands" leger.
Het bestaat zowel uit Noord- als Zuid-Nederlandse militairen. Een deel van het leger bestaat uit elitetroepen, zoals de Jagers en de Grenadiers.
Het zogenaamd Instructiebataljon bestaat uit de beste rekruten.
Het grootste deel van de troepen bestaat uit lotelingen. De betere burgers die geloot worden, laten zich tegen betaling vervangen door remplaçanten. Bijgevolg is het overgrote deel van de soldaten afkomstig uit de laagste bevolkingsgroepen. Omstreeks deze periode schrijft een burger over de soldaten dat het hem moeilijk viel omgang te hebben "met lieden uit de laagste klasse des volks, omtrent welke ik in staat zoude zijn te twijfelen, of het wel menschen waren. Wanneer alle soldaten zoo zijn, bevreemdt het mij niet, dat Napoleon ze als slachtvee beschouwde, en moet ik lagchen bijkans om de teergevoelige menschenvrienden dezer eeuw, die over zodanig volkje kunnen spreken, alsof het van menschenwaarde bewustzijn had."
Een deel van het leger bestaat bovendien uit mannen die zij opgeroepen voor herhalingsoefeningen. Zij zullen op 1 oktober weer afzwaaien. Het spreekt voor zich dat deze soldaten eind september nog minder dan de anderen staan te popelen om in straatgevechten te worden betrokken.

* Einde tekst *

De auteur is in deze een stuk objectiever en duidelijker dan de auteur die jij aanhaalt.
Maar goed jij wantrouwt hem, want hij is lid van de N-VA..

Maar hoe je het wendt of keert hij is stuk informatiever & objectiever dan jij en je "billenmaatje" Henri1.

Jeff
In die tijd werd het leger van Willem beschouwd als het 'Hollands' leger. Te meer dat de Vlamingen die er in dienden vaak weigerden te schieten op hun streekgenoten en dus ook niet vertrouwd werden. Bovendien was er nog niet zoiets als een ' staatkundig Nederlands eenheidsgevoelen'. Daarvoor was het het VKN van veel te korte duur geweest.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2012 om 17:28.
Oud 26 februari 2012, 17:33   #19054
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die tijd werd het leger van Willem beschouwd als het 'Hollands' leger. Te meer dat de Vlamingen die er in dienden vaak weigerden te schieten op hun streekgenoten en dus ook niet vertrouwd werden. Bovendien was er nog niet zoiets als een ' staatkundig Nederlands eenheidsgevoelen'. Daarvoor was het het VKN van veel te korte duur geweest.
Iets beschouwen als Hollands, is niet het zelfde als het zijn van Hollands!!..
Ik neem aan dat jij dat ook snapt!..

Waarom blijf je dan toch beweren dat het Hollands was?..

Jeff
Oud 26 februari 2012, 17:41   #19055
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Iets beschouwen als Hollands, is niet het zelfde als het zijn van Hollands!!..
Ik neem aan dat jij dat ook snapt!..

Waarom blijf je dan toch beweren dat het Hollands was?..

Jeff
In België -voor de zoveelste keer- worden Nederlanders nog altijd beschouwd en betiteld als 'Hollanders'. Dat is zelfs het geval in Nederlands-Limburg.'Holland' is trouwens vaak nog synoniem in het dagdagelijks leven voor Nederland. Zelfs bij de Nederlanders zelf...

http://www.youtube.com/watch?v=vQ4qhOXMkpQ

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2012 om 17:44.
Oud 26 februari 2012, 17:48   #19056
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Zeg Van Poppel, ik zou toch maar niet te hoog van de toren blazen.

Olli Rehn :
De Nederlandse economie zal dit jaar fors krimpen met een daling van niet minder dan
0,9 procent .

Voor de eurozone met 17 landen houdt de commissie rekening met een krimp van 0,3 procent.

De Belgische economie zal in 2012 met 0,1 procent krimpen.
De krimp in heel Europa is te danken aan de gevolgen van de neo-liberale politiek.
In de Verenigde Staten is het overheidstekort nog veel groter dan in Europa.
En er is geen haan die daar naar kraait.
We zijn gekke Henkie dat we deze neo-liberale credite rate clubjes toelaten om ons te chanteren.
Zo zie ik het nu.
De hardwerkende burger is nu de klos.
En hoe meer men het neo-liberale denken volgt, des te meer ellende en krimp er zal volgen....
Oud 26 februari 2012, 17:51   #19057
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De krimp in heel Europa is te danken aan de gevolgen van de neo-liberale politiek.
We zijn gekke Henkie dat we deze neo-liberale credite rate clubjes toelaten om ons te chanteren.
Zo zie ik het nu.
En hoe meer men het neo-liberale denken volgt, des te meer ellende en krimp er zal volgen....
Perfect, we zijn het er over eens. Hoe kunnen we gekke Henkie die ons het geld uit de zakken klopt, een stokje in de wielen steken. Globalisering en neo-liberalisme, allemaal goed en wel, maar het begint pijnlijk veel geld te kosten. Hoe kunnen we in die jiujitsu het geld naar Europa laten stromen?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:53   #19058
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zo zie ik het nu.
Je kunt niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt. We kunnen wel weer op de pof gaan leven, maar dan gaan we dezelfde kant op als Griekenland en België. Daarom is het ook te hopen dat volksmenners als Wilders en Roemer het niet voor het zeggen krijgen.
Oud 26 februari 2012, 17:53   #19059
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België -voor de zoveelste keer- worden Nederlanders nog altijd beschouwd en betiteld als 'Hollanders'. Dat is zelfs het geval in Nederlands-Limburg.'Holland' is trouwens vaak nog synoniem in het dagdagelijks leven voor Nederland. Zelfs bij de Nederlanders zelf...

http://www.youtube.com/watch?v=vQ4qhOXMkpQ
Tot 1648 maakten zowel de Belgen als de Nederlanders formeel deel uit van het "Heilige Romsche Rijk" en waren wij dus eigenlijk Duitsers....
Met de vrede van Munster is Nederland zelfstandig geworden.
Best wel grappig eigenlijk!
Oud 26 februari 2012, 17:55   #19060
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat is allemaal heel leuk en aardig.
Maar "Nederlanders beschouwen als Hollanders is een mening, en geen feit!. "

* Voorbeeld!. *

"Het Hollandse leger werd verslagen in 1830 in het Warandepark te Brussel." is een mening, en geen feit!.

Het leger dat werd verslagen in 1830 in het Warandepark te Brussel, bestond uit Noord- en Zuid-Nederlanders.
Dat is een feit en geen mening!..

Snap je het nu?..
Zie je nu eindelijk in dat je verkeerd zat?..

Jeff
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be