Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 13:30   #14981
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is helemaal niet moeilijk.
Maar ik heb geen onbeperkte tijd, ik citeer dus de stukken waarop ik kan en wil antwoorden.
Waaarmee u dan wel de inhoud bewust verkeerd weergeeft want om dat te beoordelen moet je volledig citeren, maar blijkbaar heeft u daar moeite mee?
Het kost precies evenveel tijd om volledig te citeren en dan je mening te geven, uw verhaal is dus een drogreden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:31   #14982
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens.
Vandaar dat ik me bezig hou met de extremisten in eigen rangen en minder met deze die van ergens anders komen.
Het is u dan niet om morele waarden maar om het viseren van een bepaalde groep te doen, fijn dat u dat nu zelf ook eens duidelijk zegt.
Oud 26 februari 2012, 13:33   #14983
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Elbow;6004030]
Citaat:

Over welk ingebeeld extremisme heeft hij het?
Over gedrag wat bij autochtonen tot een duidelijke mening leidt!Dat moet bestreden worden als extremisme in eigen rangen he?
Oud 26 februari 2012, 13:34   #14984
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is u dan niet om morele waarden maar om het viseren van een bepaalde groep te doen, fijn dat u dat nu zelf ook eens duidelijk zegt.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:35   #14985
tarantula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Veel extremisten "uit eigen rangen" worden extremistisch omdat ze het extremisme van vreemde invallers die de pretentie hebben ook hier hun gewoontes in te voeren, niet willen aanvaarden!
Zet die vreemde extremisten aan de deur, zonder zagen en zeveren en meteen, en onze "extremisten" zullen flink gesmolten zijn...
In jouw geval, gaat het eerder over een vorm van raciale haat. Het gaat helemaal niet over dat "extremisme", want van hun godsdienstig uitgangspunt begrijp je klaarblijkelijk helemaal niets. Jij zou een groep boedhisten ook haten. Ze zien er wat anders uit. Ze hebben wat andere gewoontes. En nu haat je ze. Wat jij niet begrijpt, is dat niet iedereen is, zoals jij. Er zijn mensen die daar helemaal niets op tegen hebben, hoor.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:36   #14986
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Over gedrag wat bij autochtonen tot een duidelijke mening leidt!Dat moet bestreden worden als extremisme in eigen rangen he?
Volgens de politiek-correcte racisten toch. Die kunnen enkel hun eigen mening over de 'zaligmakende multicultuur en de zaligmakende islamisering' verdragen.
Oud 26 februari 2012, 13:37   #14987
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaarmee u dan wel de inhoud bewust verkeerd weergeeft
Niet echt.
Ik probeer daar op te letten.
Ik vind het eerder een probleem als iemand steeds volledig citeert.
Ten eerste is het overbodige paginavulling, ten tweede moet ge gaan zoeken op welk deel van uw betoog de persoon in kwestie nu eigenlijk reageert.

Citaat:
Het kost precies evenveel tijd om volledig te citeren en dan je mening te geven, uw verhaal is dus een drogreden.
Ge begrijpt het niet goed vrees ik.
Als er in een post meerdere stellingen worden geuit, en ik wens slechts op 1 van die stellingen verder te gaan, dan lijkt het me geen probleem me daartoe te beperken.
Als ge daar een probleem mee hebt, dan is dat uw zaak vrees ik.
Mocht ge van mening zijn dat het tegen de forumregels is, dan staat het u vrij op het driehoekje te drukken.
Oud 26 februari 2012, 13:40   #14988
Alboreto

Standaard

Citaat:
Niet een bepaalde groep, zelfs niet een bepaalde persoon.
Ik heb er geen probleem mee om hard in te gaan tegen de mening van een bepaalde persoon in de ene draad, en dan diezelfde persoon te steunen in een andere.
Het gaat me dus wel degelijk om morele waarden.
Maar ik geloof inderdaad voor het vegen voor eigen deur.
Oud 26 februari 2012, 13:40   #14989
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij had zichzelf al eerder ontmaskerd als racist. De groep die hij viseert definieerde hij in een andere draad.
Oud 26 februari 2012, 13:45   #14990
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik ben Wisord nog niet vergeten.
Wisord voldoet niet aan je beschrijving van vergoelijkerds.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138731
http://forum.politics.be/showthread.php?t=140951
http://forum.politics.be/showthread.php?t=147074
http://forum.politics.be/showthread.php?t=149968
http://forum.politics.be/showthread.php?t=149499

Waarom geef jij je eigen mening niet?

Dit topic, haat zaaien en aanzetten tot racisme.
Deze mening baseer ik o.a. het selecteren van feiten op soort (misdaden) en afkomst van de dader.
En op uitspraken zoals :
http://forum.politics.be/showthread....76#post5434376
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7994
http://forum.politics.be/showthread....81#post5505581
Hier geeft illwill dit zelf toe.
http://forum.politics.be/showthread....64#post5471864
http://forum.politics.be/showthread....98#post5471998
Ik geef daar helemaal niets zelf toe.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:50   #14991
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hartelijk dank voor uw antwoord, "illwill".

Ik ga akkoord met uw stelling dat vele mensen die in nog leefbare buurten wonen geen flauw idee hebben van hoe het er in de probleemwijken aan toe gaat.

Ik vind het evenzeer erg triestig dat 'men' maar laat begaan, en erger nog, dat 'men' de problemen in de hand werkt. Ik woon vlakbij een gemeente die 'gezegend' is met een burgemeester die tegelijk expert is in de verrotting.

Ik denk wel dat ik weet waar ik het over heb.

Maar ik blijf erbij dat het aantal criminele feiten gepleegd door doorgaans jonge mannen nog steeds een uitzondering is. De meeste doorgaans jonge mannen - ja, zélfs die van allochtone afkomst - zijn niet minder braaf dan u of ik.

Er zijn véél rotte appels, maar er zijn nog steeds véél méér appels die wél te vreten vallen.

Zo, dan kunnen we nu (beginnen te) discussiëren, niet?
Dat is een manier van bekijken. Belgie word niet groter kwa opp indien er meer mensen wonen. Het is niet omdat er morgen bv 10.000.000 allochtonen bijkomen waarvan maar 1% crimineel is..dat het ok is. Het percentage ga ik niet gebruiken om een probleem als groot of klein te bestempelen. Waarom niet, omdat ik ook wel weet dat er vele goeie allochtonen zijn...ik behoor daar ook tussen. Maar ik ga aan de andere kant ook niet zeggen dat het enkelingen zijn indien dagdagelijks het grootst aantal feiten gepleegd word door allochtonen. Het aantal feiten is gewoonweg te hoog. Criminele allochtonen verzieken het leven van enorm veel mensen momenteel, en het word enkel maar erger, en dat word zeker niet minder door het % naar beneden te halen door het globaal aantal allochtonen te verhogen.
Oud 26 februari 2012, 13:52   #14992
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Zie boven.

Ik mag hopen van niet.

Zoals al gezegd, door enkel de negatieve aspecten van allochtonen te belichten zet ge aan tot racisme. En ik vind dat racistisch.
Flauwe kul, ik zet daardoor helemaal niet aan tot rascisme. Dat is enkel het probleem benoemen.
Oud 26 februari 2012, 13:52   #14993
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Flauwe kul, ik zet daardoor helemaal niet aan tot rascisme. Dat is enkel het probleem benoemen.
sure.
Oud 26 februari 2012, 13:53   #14994
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien.
Zou hij/zij dan niet beter zijn/haar pijlen richten op de juiste personen ipv een hele groep in slecht daglicht te plaatsen?
Ik zet geen hele groep in een slecht daglicht.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 februari 2012 om 13:53.
Oud 26 februari 2012, 13:53   #14995
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Mis je dat zo erg een boerka Filosoof?Vertel ons, waarom schaam je je over je haar? Waarom ben je zo'n fanatieke fan van de 'moslimvolk-regels-en normen'? Ben je een vrouwenhater? Ben je bezitterig? Ben je sexueel gefrustreerd? Lukt het leven niet zonder niqaab?
Argumenteren zonder persoonlijke aanval lukt je niet, hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:54   #14996
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=alice;6004037]
Citaat:

Ja zo wordt dat op en politiek correcte manier verwoord . Eigenlijk een beetje recht uit gezegt; bedoelt men , ge moet uwe mond houden in uw eigen land .

Rasisme is een heel groot woord dat veel meer leeft bij diegene die er zich steeds als slachtoffer achter verschuild dan bij de modale burger .

om eerlijk te zijn onstaat dat steeds uit een gevoel van oneerlijk behandeld te worden . En Ja , als je regels aan Uw laars lapt heb je er weinig last van .

En zo ontstaat er een vorm van onbegrip . want duizenden Vlamingen die hun taak en bijdrage tot de maatschappij ernstig nemen , hard werken en veel belasting betalen , en aangezien hun hele persoonlijke loopbaan herkomst en domicilie altijd perfect vindbaar zijn , zijn zij ook altijd diegenen die eerst en gemakkelijkst vatbaar zijn om te betalen .

En dat creeerd een gevoel van ongelijkheid , en dan nog wel in het nadeel van de outochtone vlaming . bent U verwonderd dat er critiek is ?

behandel iedereen gelijk en pas de zelfde regels toe voor imigranten en er zal geen haat ontstaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:56   #14997
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat klopt niet goed precies...
Veel extremisten "uit eigen rangen" worden extremistisch omdat ze het extremisme van vreemde invallers die de pretentie hebben ook hier hun gewoontes in te voeren, niet willen aanvaarden!
Zet die vreemde extremisten aan de deur, zonder zagen en zeveren en meteen, en onze "extremisten" zullen flink gesmolten zijn...
extremisten "uit eigen rangen"vergoelijken....

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 februari 2012 om 13:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:22   #14998
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vragen stellen is geen persoonlijke aanval. Ik wil dat je je outing (je gehechtheid aan een boerka of niqaab) uitlegt. Daarom nogmaals : schaam je je om je hoofdhaar?
Ik wil echt weten waarom jij zo verknocht bent aan die degraderende, sexistische islamitisch vodden ter camouflage van vrouwelijkheid.

Ofwel ben je bezitterig, ofwel ben je een vrouwenhater, ofwel ben je voorstander van segrerende uniformen (een beetje zoals de nazipakken), ofwel ben je een religieus geindoctrineerde.
Bij fil ligt de zaak simpeler, de moslimcultuur staat haaks op de Vlaamse cultuur, daarom:

moslims goed, Vlaams slecht.
Oud 26 februari 2012, 14:28   #14999
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij fil ligt de zaak simpeler, de moslimcultuur staat haaks op de Vlaamse cultuur, daarom:

moslims goed, Vlaams slecht.
Waarom gaat hij dan niet een islamitisch paradijs wonen? Verlost van FDW, en gezegend met haatbaarden, plus boerka's en niqaabs bij de vleet, van 's morgens tot 's avonds, dag en nacht islam, geen last van multiculturele besmetting excuus diversiteit met Vlamingen, Amerikanen, Duitsers en 100 anderen nationaliteiten,nee, islamitisch monoculturalisme overal en altijd, wat wil hij nog meer?
Bovendien mag hij daar van slachtoffers van verkrachtingen eisen dat ze 4 getuigen aanbrengen,en, kers op de taart, zelf als ze dat doen, mag hij nog gaan genieten van hun publieke steniging of show met 200 sleepslagen.

Laatst gewijzigd door Elbow : 26 februari 2012 om 14:31.
Oud 26 februari 2012, 15:10   #15000
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef daar helemaal niets zelf toe.
Toch wel

Citaat:
Jawel, maar waarom beoordeel je de ene extremist anders dan de andere. Je neemt de moslim extremist niet eens mee in je openingspost. Zo verdraai je de werkelijkheid. Je selecteerd feiten afhankelijk van hun overtuiging. Dat is niet de werkelijkhied. Er zijn nog andere extremisten en die neem je niet mee.

Ja dat zag ik al, maar waarom spreek je niet van moslimextremisten terwijl ze in grote aantallen aanwezig zijn? Je selecteerd feiten en zo verdraai je de werkelijkheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Er bestaan geen linkse psychopate islamofoben. Daarom.

Omdat het hier over de rechtse extreme islamofoben gaat. Er zijn geen moslim islamofoben; en dan nog rechts of extreem rechts..
Citaat:
Wees niet zo koppig en geef gewoon toe dat dit hetzelfde is als in mijn topic.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be