Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2012, 12:16   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook degenen die hun miljoen bevoorbeeld in GDFSuez zouden gestoken hebben, zullen het nu met amper iets meer dan de helft moeten stellen.
Meer nog, zij die hun geld in aandelen hebben gestoken, staan op verlies, hoe goed ze ook moge gespreid hebben.
Alleen zij die gegokt hebben op een daling van de koersen, staan op winst. Maar deze lopen dan weer niet zo talrijk.
Ook zij die gegokt hebben op echt, dus materieel, goud staan op 25 % winst t.o.v. 12 maanden geleden. Die zijn ook niet zo talrijk...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 12:29   #102
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook degenen die hun miljoen bevoorbeeld in GDFSuez zouden gestoken hebben, zullen het nu met amper iets meer dan de helft moeten stellen.
Meer nog, zij die hun geld in aandelen hebben gestoken, staan op verlies, hoe goed ze ook moge gespreid hebben.
Alleen zij die gegokt hebben op een daling van de koersen, staan op winst. Maar deze lopen dan weer niet zo talrijk.
Nah, gewoon degelijke bedrijven uitkiezen en durven uitzweten.

ABI aan net geen 13€ gekocht na de fusie, aan 30€ en aan 38€ en die flirten nu met de 50€.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 12:37   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ook zij die gegokt hebben op echt, dus materieel, goud staan op 25 % winst t.o.v. 12 maanden geleden. Die zijn ook niet zo talrijk...
Die zullen al iets talrijker zijn. En degenen die op olie of uranium gegokt hadden, hebben ook niet slecht geboerd. Maar degenen die op gas hadden gegokt, die zijn dan weer de pineut.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 12:40   #104
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

kunnen we geen tracker kopen van de gezondheidsindex? Die stijgt altijd, woehahahaha
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 12:45   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nah, gewoon degelijke bedrijven uitkiezen en durven uitzweten.

ABI aan net geen 13€ gekocht na de fusie, aan 30€ en aan 38€ en die flirten nu met de 50€.
Alhoewel, een beetje geluk is altijd dik meegenomen. Maar akkoord, mits het nodige studiewerk en gezond verstand, kan men dit geluk wel een stuk beinvloeden.
Oud 27 februari 2012, 12:46   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
kunnen we geen tracker kopen van de gezondheidsindex? Die stijgt altijd, woehahahaha
...of van de index van de belastingsontvangsten...
Oud 27 februari 2012, 13:00   #107
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En lost dat de werkloosheid op ?
Het dateert blijkbaar van de vorige eeuw dat men zoekt naar werk...
NOrmaal als verwarming 70% duurder wordt, doen de mensen hun verbruik wel dalen. Die investeren automatisch in besparingen als ze rendabel zijn.

Kijk in china vinden 300.000 mensen werk door de iPad...
Denk je nu echt dat we in Belgie niet kunnen vinden om ons in te 'smijten'... Dus er is werk genoeg. Ons systeem belast gewoon zodanig dat er werkloosheid ontstaat. Dat is duidelijk hoop ik ?

Er zit in onze maatschappij een enorm spanningsveld door een 'verschil in takseren' van arbeid versus energie. Verander die evenwichten, en je zult alle opgestapelde inefficienties als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

Voorbeeld:
als je auto kapot rijdt, heb je dure arbeid nodig om hem te herstellen. ZOdanig duur dat een auto heel snel 'perte totale is' Mij lijkt het logisch dat je lasten op 'herstelarbeid' verlaagt, zodat we iets langer kunnen rijden met auto's. Ookdat is economische efficientie. Die arbeid moet niet wegbelast worden naar het oostblok ? Evenmin ontglipt mij het nut van zo'n gigantische wegwerpmaatschappij, waar we TV's weggooien omwille van een defect transistorke.

als je een energiezuinige oplossing koopt, zoals dubbel glas, is de installatie van dubbel glas een veelvoud duurder en wordt de arbeid om uw glas te produceren, distribueren, monteren aan 70% belast. De energie wordt 20% belast. Ik stel voor om aardgas 100% te belasten en de lasten op installatiearbeid van energiezuinige technieken te verlagen zodat je dit evenwicht terug herstelt.

En wat de consequenties nu zijn naar 'sociaal' aspect is in feite niet belangrijk. Want de OPLOSSING voor de hoge verwarmingskosten wordt veel goedkoper... EN de OPLOSSING voor werkloosheid en gekoppeld te laag loon komt door meer vraag naar arbeiders die in de hersteleconomie en de isolatieeconomie en de energiezuinige economie gaan werken.

Voila zo simpel is dat hoor. Tuurlijk politici houden via hun marketing zodanig monologen dat zelfs fervente liberalen het noorden kwijt geraken in die materie. Dus je moe tnu niet denken dat liberalen de schuld zijn. De schuld is gewoonweg en eenvoudigweg de mix van wetten die evenwichten verstoren.

Denk je nu dat Elio een geniale zet gedaan heeft door die groene maatregelen allemaal te gaan schrappen ??? Integendeel, hij zal de weerbots van de ramp binnen 6 maand zien.
In China 300.000 mensen werk voor de ipad?
Dan kunnen ze ze beter hier produceren, maken ze met 3.000 evenveel.
Breng je ook in rekening hoeveel werkplaatsen in de USA verloren gegaan zijn door ze naar China te verhuizen.
Ik wil niet veel zeggen, maar je slaat er soms aardig met je pet naar.
In de berekeningen die je maakt, laat je die dingen weg die je niet aanstaan en voegt er dan die jou aanstaan aan toe zonder even na te rekenen of je beweringen wel kloppen.
Maar iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 13:06   #108
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Alhoewel, een beetje geluk is altijd dik meegenomen. Maar akkoord, mits het nodige studiewerk en gezond verstand, kan men dit geluk wel een stuk beinvloeden.
Tuurlijk, ABI kopen is op dat vlak geen "geluk" hebben. Goed, de aankoop net na de fusie was een beetje koffiedik kijken, maar verder is dat een bedrijf met een prima gezondheid.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 13:17   #109
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De energieprijzen al eens bekeken > 70% stijging.

Ik probeer objectief te blijven maar ja ik heb wel een eigen mening
Maanden terug zei ik al dat de NVA van de Vlamingen moet afblijven.
De NVA doet alsof er alleen maar een middenklasse in België bestaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
De andere partijen doen alsof die middenklasse niet bestaat en leggen alle lasten op die middenklasse.
Je verwart 'middenklasse' met 'ondernemers'. NVA heeft daar ook moeite mee.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 13:55   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In China 300.000 mensen werk voor de ipad?
Dan kunnen ze ze beter hier produceren, maken ze met 3.000 evenveel.
Breng je ook in rekening hoeveel werkplaatsen in de USA verloren gegaan zijn door ze naar China te verhuizen.
Ik wil niet veel zeggen, maar je slaat er soms aardig met je pet naar.
In de berekeningen die je maakt, laat je die dingen weg die je niet aanstaan en voegt er dan die jou aanstaan aan toe zonder even na te rekenen of je beweringen wel kloppen.
Maar iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.
Ten eerste: lees eerst eens hoeveel mensen er werken bij Foxconn
http://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn

ik heb die wiki niet geschreven, en er staat te lezen 250.000 - 450.000 in iPod city

Ten tweede: er werken in de VS alleen al 30.000 mensen bij apple aan de ipod.

En nu mag jij eens met de pet mijn foute berekeningen tegenberekenen, dank u voor de inbreng
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 16:54   #111
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ten eerste: lees eerst eens hoeveel mensen er werken bij Foxconn
http://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn

ik heb die wiki niet geschreven, en er staat te lezen 250.000 - 450.000 in iPod city

Ten tweede: er werken in de VS alleen al 30.000 mensen bij apple aan de ipod.

En nu mag jij eens met de pet mijn foute berekeningen tegenberekenen, dank u voor de inbreng
Foxcon is een conglomeraat van allerhande bedrijven, die allerhande elektronische componenten, printplaten en allerhande componenten voor computergestuurde producten vervaardigen en niet enkel voor de Ipad werken, zoals steeds gooi je ergens met je pet naar of je interpreteert het verkeerd.
Wil je misschien ook zeggen dat Bangalore, het Silicon Valley van India, enkel Microsoft herbergt.
Ik raad je aan daar eens te gaan kijken dan weet je waarover je praat.
Heb even op je wiki pagina gekeken en zie dat je weer niet verder gekeken hebt als die 250.000 �* 350.000 werknemers.
Anders had je ook gezien voor wie ze allemaal werken en welke Europese, Japanse en Amerikaanse profiteurs daar bezig zijn en hoe de werkomstandigheden daar met voeten getreden worden.
Maar daar hoor ik bij jou geen bal van.
Trouwens jij was toch een boek aan het schrijven of niet?
Ik wacht nog steeds.
Ik kan je ook vertellen, dat ik door mijn gezondheidstoestand niet mag vertrekken, anders zat ik nu in Indië.
Oud 27 februari 2012, 20:06   #112
subocaj

Standaard

IPod city herbergt 100den bedrijven en is net als Bangalore in Indië, een soort Silicon Valley, waar allerhande Westerse en Chinese vestigingen zijn.
Ze maken daar allerhande elektronische componenten voor de ganse wereld en niet alleen voor de Ipad.
Ze werken voor bijna alle merken en toestellen.
Zowel Japanse, Europese, Chinese en Amerikaanse bedrijven.
En als je dit toch als voorbeeld aanhaalt mag je er ook bij vertellen dat ze een zeer slechte naam hebben op gebied van arbeidsvoorwaarden en zelfs kinderen vanaf 12 jaar tewerkstellen.
Als je al iets leest lees dan de volledige pagina en vis er niet uit, wat jou aanstaat en laat niet weg wat je niet aanstaat.
Oud 27 februari 2012, 20:21   #113
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel Bekijk bericht
Die daar is dat niet het land waar de PVDA altijd zo fier op is/was?
Ja in de aanvangsfase toen het nog communistische opvattingen had. Sedert dat de top is overgeschakeld naar een kapitalistische dictatuur, hebben ze enkel nog jouw kapitalisten vriendjes als grote bewonderaars.
Onder het motto: houden jullie ze onder de knoet en laat ons ze maar uitbuiten.
Maar dat is het motto van alle regeringen.
Iets wat ze nu ook in Europa proberen in te voeren.
Niks democratische verkiezingen en een commissie die de regels oplegt.
Is de structuur van de Europese Unie niet hetzelfde geworden als de Chinese.
Technocraten regeren en leggen op wat jij mag doen en dat is werken en zwijgen.
Dat ze je ondertussen bestelen gelijk de raven, moet je er maar bijnemen.
Oud 29 februari 2012, 00:06   #114
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...0048989052.htm

Blijf dus met jullie poten af van onze index! De staat zou miljarden kunnen innen van grote bedrijven ( de multinationals ) enkel en alleen door de notionele intrest af te schaffen. Zo moet men niet gaan besparen op andere dingere dingen en ons er laten voor opdraaien want wij als de gewone mens betalen al meer dan genoeg! Bedrijven betalen door die notionele aftrek al jaren geen belastingen meer en krijgen in sommige gevallen nog terug van de belastingen.

Aan de rechtse zijde wordt er geen zinnig alternatief geformuleerd: de systeemcrisis speelt in heel de wereld: dan wordt het toch wel ongeloofwaardig dat afrit Vlaanderen een uitweg uit de crisis kan zijn. En N-VA pleit dan wel voor Vlaamse onafhankelijkheid maar wil wél uitvoeren wat Europa wenst: die onafhankelijkheid stelt dus weinig voor. Bovendien wil de N-VA geen echt ander beleid maar méér van dit beleid: nog langer werken, nog meer besparen, nog minder koopkracht voor de 'hardwerkende vlaming'.
De N-VA wil niet af van wallonie maar af van de SP, om hun plannen uit te kunnen voeren, maar omdat de SP altijd sterk zal blijven, is de andere manier zich afsplitsen, De N-VA is dus niet tegen wallonie maar tegen de sociale verworvenheden van de belgische arbeiders
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 00:09   #115
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja in de aanvangsfase toen het nog communistische opvattingen had. Sedert dat de top is overgeschakeld naar een kapitalistische dictatuur, hebben ze enkel nog jouw kapitalisten vriendjes als grote bewonderaars.
Onder het motto: houden jullie ze onder de knoet en laat ons ze maar uitbuiten.
Maar dat is het motto van alle regeringen.
Iets wat ze nu ook in Europa proberen in te voeren.
Niks democratische verkiezingen en een commissie die de regels oplegt.
Is de structuur van de Europese Unie niet hetzelfde geworden als de Chinese.
Technocraten regeren en leggen op wat jij mag doen en dat is werken en zwijgen.
Dat ze je ondertussen bestelen gelijk de raven, moet je er maar bijnemen.
Als je regelmatig én goed luistert naar de radio, krijg daar bijna iedere dag illustraties van.
Hoe durven ze !
Oud 29 februari 2012, 07:11   #116
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als je regelmatig én goed luistert naar de radio, krijg daar bijna iedere dag illustraties van.
Hoe durven ze !
Geen radio voor nodig, de brieven van de overheid, meestal van de federale belasting of de regionale belastingdiensten of sociale bijdrage zijn ieder jaar iets hoger.
Vroeger probeerde men ons wijs te maken dat de computer het werk zou doen van 10 mensen.
Ik merk nu,dat 10 computers bediend door 10 mensen, het werk van 1 mens vroeger, niet gedaan krijgen.
Oud 29 februari 2012, 09:08   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen radio voor nodig, de brieven van de overheid, meestal van de federale belasting of de regionale belastingdiensten of sociale bijdrage zijn ieder jaar iets hoger.
Vroeger probeerde men ons wijs te maken dat de computer het werk zou doen van 10 mensen.
Ik merk nu,dat 10 computers bediend door 10 mensen, het werk van 1 mens vroeger, niet gedaan krijgen.
Dat is zo omdat die 10 mensen eigenlijk niet écht kunnen werken met een computer. Het is zoals een "doorsnee"arbeider aan een lopende band: hij doet z'n job goed maar vraagt zich niet af WAAROM hij een handeling zo of zo moet doen.

Oud 29 februari 2012, 12:43   #118
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foxcon is een conglomeraat van allerhande bedrijven, die allerhande elektronische componenten, printplaten en allerhande componenten voor computergestuurde producten vervaardigen en niet enkel voor de Ipad werken, zoals steeds gooi je ergens met je pet naar of je interpreteert het verkeerd.
Wil je misschien ook zeggen dat Bangalore, het Silicon Valley van India, enkel Microsoft herbergt.
Ik raad je aan daar eens te gaan kijken dan weet je waarover je praat.
Heb even op je wiki pagina gekeken en zie dat je weer niet verder gekeken hebt als die 250.000 �* 350.000 werknemers.
Anders had je ook gezien voor wie ze allemaal werken en welke Europese, Japanse en Amerikaanse profiteurs daar bezig zijn en hoe de werkomstandigheden daar met voeten getreden worden.
Maar daar hoor ik bij jou geen bal van.
Trouwens jij was toch een boek aan het schrijven of niet?
Ik wacht nog steeds.
Ik kan je ook vertellen, dat ik door mijn gezondheidstoestand niet mag vertrekken, anders zat ik nu in Indië.
Dat boek staat online, kijk in mijn handtekening. Je kunt het afdrukken, komt binnen 14dagen in uw brievenbus gevallen voor 26euro en ik verdien er geen bal aan
Oud 29 februari 2012, 12:46   #119
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, die 10 mensen geven nu de indruk dat ze werken, dat is er gebeurd, en zitten daar te wachten tot ze op pensioen kunnen gaan
Oud 1 maart 2012, 16:00   #120
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Dat is waar dat neo-liberaal Europa naar toe wil.
Met de Duitsers op kop en de Nederlanders maken er ook werk van.
Europa is sowieso neo-liberaal. Dat is altijd de bedoeling geweest. De middenklasse eruit werken want een tevreden middenklasse kan men niet onder controle houden. Niemand wil de rotbaantjes meer die lager betaald zijn en daarom moet de middenklasse eruit.Zodat men je nog beter en geraffinneerder kan uitpersen maar 1 ding zien ze over het hoofd. De Lone Wolf, diegene die bereid zijn om ondergronds de elite aan te pakken desnoods met gruwelijk en grof geweld. Breivik was zo een man en geen 1 Europese technocraat die in staat is geweest hem tegen te houden.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be