![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent dus nog lang niet dement aan 't worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En in dit geval is er alleen de verklaring van de moeder. Ik vraag mij trouwens af wat er maanden later van overbleef. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg de gedachtengang hier niet dat het gerecht verkeerd bezig is en probeer te begrijpen waarom het zo handelt. Ik vind het al heel begripvol dat ze de vrouw op haar woord geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Acht je het onmogelijk dat het parket de zaak iets ruimer onderzocht heeft dan 'we vragen haar eens hoe het precies gegaan is'?
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens sommigen ten onrechte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat kind 6 maanden was bij de geboorte, én het werd levend geboren, dan was er in ieder geval geen noodzaak om het kind te doden. De kans dat dat kind sterk genoeg was om het lang uit te houden na de geboorte is wel hééél klein.
Zelfs als je een ambulance zou bellen komt hulp dan meestal wel te laat.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je bijv. bij zwangerschapsontkenning bestraft worden omdat je geen medische begeleiding voor je zwangerschap zocht en eventueel gevaarlijke dingen deed (préparé eten ofzo)?
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, bijvoorbeeld waarom men de dood niet liet vaststellen door een dokter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Getuigen ondervragen? Als men de verhalen en aanwijzingen van verschillende naasten bij elkaar legt kan men misschien wel een beeld krijgen van wat er precies is gebeurd.
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Assisen-processen tegen moeders die hun eigen zuigeling hebben gedood zijn in mijn opinie nogal zinloos. Het slachtoffer: het kind had nog geen bewustzijn ontwikkeld, en nog niets verworven, dus het verliest quasi niets behalve zijn leven. En de daderes verliest haar kind en zou zo toch het grootste slachtoffer (moeten) zijn. Voor de rest zijn echt geen slachtoffers omdat niemand gehecht was aan het slachtoffer.
Dergelijke vrouwen dienen gewoon geïnterneerd te worden zonder proces.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde een hele tijd geleden een verhaal van iemand die een miskraam had gehad, op een toilet, terwijl ze niet eens wist dat ze zwanger was. In de eerste paniek heeft ze doorgetrokken, 5 minuten erna besefte ze wat ze had gedaan. Dat zijn vreselijke verhalen. Probeer maar eens te leven met het idee dat je je kind - ook al was het nog belange niet levensvatbaar - zo gewoon efkes hebt doorgetrokken. Verhaal is gigantisch blijven plakken bij mij. Ik kan het mij niet voorstellen hoe het voelt, maar ik krijg er al een bijzonder eng gevoel bij. Ik kan me wél voorstellen dat ik ook zoiets zou doen - in zo'n panieksituatie kan je eender wat doen ![]() We weten echt niks van deze zaak eh. Blijkbaar was ze 6 maanden zwanger, maar de leeftijd zegt niets over de ontwikkeling van het kind. Misschien zat het door druggebruik zo ver achter op de ontwikkeling dat het er belange niet uitzag als een foetus van 6 maanden. Stel dat het qua ontwikkeling 1,5 maand achter zat en misvormd was - zo'n klein dingetje van 200 gram - denk je dat je dan eventjes een arts gaat bellen om te controleren of het leeft? Dat is een persoonlijk drama, dat je, als niemand van je zwangerschap afweet (en misschien zijzelf ook niet goed?), alleen moet verwerken, zeker als je al op alle mogelijke vlakken in je leven problemen hebt. Het is dood, je bent bang, je bent verdrietig, in paniek, en je zit in een situatie, een soort van koker, waarbij de rest van de wereld echt wel van geen tel is. Alleen jij, je huis, en het feit dat er net een dood kindje en misschien een hele hoop bloed uit jou is gekomen. Je doet niet rationeel dan. En dan zit je met dat wezentje, en je moet er ergens mee naartoe. Geen idee waar, blijkbaar? Bang dat het bij het vuil ging belanden? Bij het anatomisch afval? Geen idee wat er door die vrouw haar hoofd heen ging, maar geen dingen waarvoor je naar de gevangenis moet, lijkt me. En als je vader dan te weten komt wat er is gebeurd, wat gaat die doen? Hij kan het gaan aangeven, ja, maar een beschermende vader zal daar twee keer over nadenken. Dan maar de resten op een eervolle wijze cremeren. Ik zie vooral psychische problemen en goeie intenties in dat verhaal. Geen slechte intenties. Overigens, als ik hier morgen ineens een miskraam krijg (ik denk niet dat ik zwanger ben, maar je weet maar nooit) , heb ik geen flauw idee wat ik eigenlijk wettelijk met de dode vrucht moet aanvangen. Ik zou ook niet weten of ik verplicht ben om meteen een dokter te bellen om de dood te laten vaststellen (toch niet als het overduidelijk dood is). Mocht m'n moeder niet ernstig ziek zijn, zou ik wellicht eerst naar m'n moeder bellen om te zeggen wat er gebeurd is, en hopen dat zij wel het nodige gaat doen. De kans is echter groot dat ik zo in shock ga zijn dat ik een uur later nog verstijfd in m'n zetel zit.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 28 februari 2012 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...nden-cel.dhtml
hier is sprake van dat ze zes maanden zwanger moet geweest zijn. Toch blijf ik me nog steeds afvragen waarom een zwangere vrouw VERPLICHT een arts moet consulteren (dus ook als ze in zwangerschapsontkenning is) én verplicht is om bij buikkrampen op zes maanden ook een arts te consulteren. Drugsgebruik is onder normale omstandigheden (geen zwangerschap) toch ook niet strafbaar? Gaat men zwangere vrouwen die alcohol drinken nu ook voor de rechter dagen? Ondertussen (het gebeurde in 2006) heeft de mevrouw al twee kinderen... wat is het nut van zo'n proces? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ja, een normale vrouw belt een dokter als ze een miskraam of zelfs maar bloedverlies heeft tijdens een zwangerschap. Of dat verplicht is weet ik ook niet. Maar blijkbaar beschouwt men het toch als schuldig verzuim. Of ze moet gestraft worden is een andere zaak. Het lijkt mij wel normaal dat men het signaal geeft dat dit niet kan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() in het artikel:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 februari 2012 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zwangerschap is een normaal proces, geen ziekte, en een zwangerschap kan dus geheel normaal verlopen zonder ook maar 1 doktersbezoek. Zwanger worden en bevallen gebeurt al wat langer dan vandaag, zonder echo's enzo. IK ken iemand die tijdens haar laatste twee zwangerschappen geen gynaecoloog gezien heeft. Thuisbevalling, met hulp van een vroedvrouw. Geen onderzoeken vooraf of er misschien wel eens iets mis aan het gaan was, geen kennis van het geslacht vooraf, maar een bewuste keuze om de natuur gewoon haar werk te laten doen. Het zal er nog van komen dat het strafbaar wordt om een 100% natuurlijk proces niet zomaar op natuurlijke wijze te laten verlopen. Dat kan ook misgaan, natuurlijk, want dat natuurlijke proces eindigt ook wel eens op geheel natuurlijke wijze in een miskraam. De meerderheid van de bevruchte eicellen zou nooit uitgroeien tot een levend geboren kindje... Die vrouw is overigens geen 'marginaal crapuul' ofzoiets, maar een vrouw met een betrekkelijk hoge functie, met 4 schatten van gezonde kinderen, die er nog in slaagde om onbezorgd zwanger te zijn en het te laten verlopen hoe het verloopt. Strafbaar?
![]() |