![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oplossing aan het probleem dat largo wil aanpakken met een heel contraproductief voorstel ligt mij eerder elders.
Wat we eigenlijk willen, is dat "mensen die het echt nodig hebben" een vorm van steun krijgen, anderen niet, maar we willen dan ook niet dat we het perverse effect krijgen dat largo veroorzaakt met zijn voorstel (namelijk vooral niks sparen want dat is je elke vorm van steun ontzeggen, terwijl dat als je consumeert ipv te sparen, je wel zal geholpen worden). Waarom willen we dat mensen die het echt nodig hebben, gesteund worden ? Waar komt dat rare idee vandaan ? Het komt volgens mij uit een vorm van medelijden met een medemens die in zijn levensnoodzakelijke functies getroffen wordt. Niet zozeer uit een "ongelijkheidsidee". Dat jouw buur geen caviaar eet terwijl je er zelf aan 't oplekken bent, zal waarschijnlijk eerder een goed gevoel dan een slecht gevoel opwekken. Maar dat een arme sukkelaar van honger of kou ligt om te komen, daar kan je soms wel een soort van medelijden gevoel voor krijgen (met wat oefening kan je dat wegdrukken hoor, maar niet iedereen is daartoe bereid ![]() Daarom stel ik ook voor van GEEN GELDELIJKE UITKERINGEN te geven. Enkel maar die basisbehoeften in natura waarvoor we kunnen getroffen worden door medelijden als het onze medemens eraan ontbreekt. Vandaar: een verwarmde hangaar met een cubicle met een matras, eten uitdelen, een douche, wat drinkbaar water. Staat ter beschikking voor iedereen die het wil ; DAT wordt dan bekostigd door de gemeenschap, via belastingen. De dag dat je het nodig vindt, ga je er ook maar slapen. De staat zal voor genoeg hangaars zorgen. En qua sociale zekerheid is dat voldoende. Hier is geen echt profitariaat mogelijk, omdat het geen substituut vormt voor een onderdeel van een "rijker" leven. In een maatschappij waar ik weet dat ik in zo een hangaar terecht kan, voel ik mij veilig genoeg. Mijn basisnoden zullen altijd voorzien zijn. Meer heeft een mens niet echt nodig. En dat kost veel minder dan al die uitkeringen en zo. Ook geen legertje ambtenaren nodig om te bepalen wie welke uitkeringen mag en zal krijgen. Iedereen is welkom in de hangaar, men stelt geen vragen.
![]() |
#262 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar klagen , klagen, klagen dat ze nog niet rijk genoeg zijn omdat ze een beetje moeten delen met de minderbegaafden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Die basisbehoeften van bed, eten en een douche is echt al veel voor de overgrote meerderheid van de wereldbevolking! Ik vind dit echt een goed voorstel. Gewoon geld geven is gewoon geen oplossing; steun in natura is wat er moet gebeuren. Laatst gewijzigd door Meuh : 27 februari 2012 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie vermogend is hoeft geen uitkering te trekken van de brandverzekering wanneer zijn huis afbrand? Natuurlijk is dat geen goed idee. Om te beginnen, wie afdraagt aan de sociale zekerheid en wat gespaard heeft in de plaats van alles er door te draaien (zuipen, te lamzakken) zou dan gestraft worden ten overstaan van wie wel overal zijn kloten aan geveegd heeft. Weet ge wat ge moet doen? Als ge het niet hebben kunt dat er mensen zijn die een vergoeding trekken omdat ze, buiten wat ze hebben afgedragen ook nog wat gespaard hebben,... schaf dan heel snel de sociale zekerheid volledig af, en laat mensen zelf bepalen hoeveel ze willen afdragen en aan welke verzekeringsmaatschappij. Idem voor hun pensioen. We zitten nu toch volop in de privatisering. Wie betaalt kan trekken, met andere woorden, wie wat in het zakje steekt kan er ook aanspraak op maken om er wat uit te krijgen. Dat ze wat minder zonder rem uitgedeeld hadden, al die jaren, aan al wat hier is komen zijn hand open houden zonder dat die ooit één cent in het potje gestoken hebben, dan zouden ze nu niet moeten zeuren over tekorten hier en tekorten daar. Daarbij komt nog; meer dan 25 jaar geleden heeft het BV voorspeld dat ze op deze wijze ons sociale stelsel niet zouden kunnen volhouden, en al die jaren werd het vrolijk weggelachen door de traditionele partijen. Nee, in tegendeel, we zouden nog tevreden zijn voor hun import van allochtonen want die zouden later voor onze pensioenen gaan werken. Wel, waar zit dan het probleem? Dat ze ze nu voor onze pensioenen doen werken hé. Of had het VB TOCH al die tijd het bij het rechte eind. Waar zijn die lachers nu? http://www.youtube.com/watch?v=qjQL0JwTP_0 Vraagt aan Paula 'd Hondt dat ze het tekort in de werkloze steun en de pensioenkas bijpast. Als er iets is wat er zou moeten gebeuren, dan is het de politici persoonlijk verantwoordelijk stellen voor hun wanbeleid. Dat ze die hun kas meer gaan leeg halen. Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2012 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld verdien je nu eenmaal terug.
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge bent allemaal goed de trappers kwijt. Buiten diegene die door medische redenen niet kunnen werken en zij die op pensioen zijn, hoeven er geen te zijn die uitkeringen trekken, en al zeker niet de schoolverlaters die nog geen moer uitgericht hebben en bij gevolg ook nog geen cent in het potje gestopt hebben. Wanneer er bv. 30% van de bevolking werkloos is, betekent dat dat die overige 70% te HART werken. Je moet niet de fout leggen bij de werkloze, de overheid moet de werkloze aan het werk zetten, eventueel door herverdeling van de beschikbare banen. Als iedereen verplicht aan het werk gezet wordt, zullen zij die nu een vergoeding trekken zonder die echt nodig te hebben, er uit zichzelf wel uitvallen. En ook geen gezever van," Daar ben ik niet voor naar school gegaan". Ge kunt wel gaan studeren voor astronaut en bij gevolg nooit aan een dergelijke job geraken. Werk is werk, aanpakken of geen geld. Niets staat een anders geschoolde in de weg om daarna noch naar een andere, meer geschikte baan te zoeken. Geen geld zonder arbeid, daar moet ge naar ijveren, maar ook voor al wie hier binnenkomt van eender waar. Die krijgen van alles toegeschoven zonder te MOGEN werken, en vooral zonder er voor afgedragen te hebben. En gij zou ons eigen mensen, die wel afgedragen hebben, een vergoeding ontzeggen. Knappe gast gij! Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2012 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een van de rijkste landen van de wereld GELEEFD hebben. Ik had een hesp maar daar geeft de boer niets meer voor. Dank U Eropa. Met Europa ging het beter gaan. Ja, 't gaat veeeeeel beter!!!, vooral in de geldbeugel van de eurocraat.
Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2012 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij mag alles blijven zoals het is, want de tegenstanders van dopgeld vergeten wel eens dat diegenen die doppen, eigenlijk niet zo veel, of bijna niets overkomen, en eigenlijk steeds in grote onzekerheid leven.
Ik zou zo niet kunnen leven, met zo weinig geld en zulke onzekerheid. Of werkloosheid nu een keuze is of niet: mij lijkt het eerder een lijdensweg dan een luxe-leventje. Een luxe-leventje is het volgens mij zeker niet.
![]() |
#272 |
|
![]() Men vergeet ook rekening te' houden dat het geld dat naar steuntrekkers gaat, terug in de economie gepompt wordt. En misschien nog eerder dan anders het geval zou zijn. Geld moet rollen.
![]()
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er ook andere, waarvan de man (ongehuwd stel) officieel in Wallonië woont in een appartement dat op naam staat van de vrouw, die op haar beurt in Vlaanderen woont in een villa van 5 miljoen euro met binnenzwembad, grote en kleine springpiste, 25 paardenstallen, 14000 m² grond met een paardenrenbaan op, die ze (zogezegd) huurt van een van de firma's van de man, en waarvan de vrouw stempelt en als alleenstaande moeder al die tijd dubbel kindergeld heeft getrokken. Dat ze er misbruikers tussenuit halen vind ik niet meer dan normaal, en eigenlijk zijn die niet zo moeilijk op te sporen. Dat een alleenstaande die trekker is van een leefloon zich geen huur kan permitteren van een dergelijk complex lijkt me nogal logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() De meesten zijn blij dat ze zonder dat het geld rolt niet 32 dagen in de maand zijn, want vanaf de 27ste dag is het meestal nog boterham met gelei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen dan bedelen zoveel ze willen, en zoveel in 't zwart werken als ze willen, he. Maar als de belastingsdruk redelijker zou zijn, zou er geen reden zijn om in 't zwart te werken.
![]() |
#276 |
Parlementslid
|
![]() denk je dat met een belastingdruk van max 25% degene die nu 0% betalen dat dan wel zullen doen? droom verder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind 10% redelijker...
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die met de basisnoden willen toekomen, en ondertussen wel willen werken/bedelen/sparen voor andere dingen, waarom niet? Het idee van Vivant iedereen een leefloon te geven geminimaliseerd.
![]() |
![]() |
#279 |
Parlementslid
|
![]() goed idee, kan ik ondertussen mijn villa in marroko afbetalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Parlementslid