![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of het nu provocerend was bedoelt of niet, het was "een beetje dom" zou Maxima die gasten gezegd hebben. Van moslims kunt ge dergelijke reacties verwachten.
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het artikel staat duidelijk dat de homofiele jongeren zelf verklaarden totaal zonder enige aanleiding het nodig te vinden TE WAARSCHUWEN voor het feit dat het om een homofuif zou gaan. Dat houdt onvermijdelijk in dat deze homojongeren zelf de aanwezigheid van die allochtonen als een mogelijk probleem ervaren en dus zelf ook niet helemaal van vooringenomenheid vrij te spreken zijn. Uit het artikel blijkt ook dat de negatieve spiraal die uiteindelijk leidde tot het geweld (en er staat enkel dat de allochtonen de eersten waren die geweld gebruikten, niet dat zij de enigen waren die geweld gebruikten) zeer duidelijk en expliciet de 'waarschuwing' van de homofielen was. Ik heb er geen enkel probleem mee dat die jongens melden dat het om een homofuif gaat. Zelfs niet als zij daarvoor 'waarschuwen'. Maar op het moment dat zij ongevraagd en zonder aanleiding gaan waarschuwen, duidelijk wetende dat er een probleem kan zijn aan de andere kant, overschrijden zij zelf een drempel. Niet de drempel van het ontoelaatbare, wel de drempel van onbevooroordeeldheid. Indien zij niet beseften dat dit een agrssief element inhield waren zij dom. Het feit dat zij de 'waarschuwing' nodig achtten geeft aan dat zij van de mogelijke impact van hun opmerking zeer sterk bewust waren. Voor mij maakt dit de opmerking tot een onnodige en onverantwoorde uiting van agressie. De allochtonen hielden daar inderdaad geen eredienst. De homofielen waren daar ook echt niet bezig met een manifestatie tegen onverdraagzaamheid wel? De allochtonen zij onverkort verantwoordelijk voor hun geweld. Beide partijen vertoonden in de aanloop naar het geweld onverantwoord agressief gedrag... En voor mij is de kous daar mee af.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is dit nu dat 'dhimmi gedrag' waar blokkers altijd de mond van vol hebben? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet goed snik zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In jullie voorschriften zijn er een aantal die verwijzen naar de verplichting om zich te reinigen na seksuele contacten die een penetratie inhielden. Ik heb er gevonden die verwijzen naar de verplichting om zich te reinigen voor zowel vrouwen als mannen na penetratie in zowel heterofiele, homofiele en bestiale aard. Er zijn echter nogal wat oproepen van mensen die in jullie kringen als geestelijke leiders ingeschat worden om over te gaan tot geweld en zelfs moord op homofielen ook nietwaar? De handleiding voor de gelovige moslim waarin opgeroepen wordt om homofielen met het hoofd naar beneden van het hoogste gebouw in de omgeving te gooien en waarover enkele jaren geleden zoveel heisa was in de kranten... is hier in Molenbeek nog altijd te koop. Ik wil best aannemen dat u zich daarvan distancieert maar dat is heel wat anders dan kunnen stellen dat de 'islam' waarvan u slecht een gedeelte vertegenwoordigd geen schriftelijke voorschriften kent die aanzetten tot geweld tegen moslims....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik gebruik in gesprekken nog altijd het woord neger. Zonder dat dat enige racistische conotatie heeft. Ik ben opgegroeid dat dat enkel en alleen betekent dat het om een donkerhuidig persoon gaat afkomstig van het Afrikaans continent, punt uit. Ervaring heeft me geleerd dat woord niet te gebruiken in een gesprek met zulke mensen omdat ik weet dat zij dat, ten onrechte, als racistisch zouden kunnen ervaren en daaruit onnodige agressieve reacties zouden kunnen komen. Gezien de mediaaandacht voor en over de problemen tussen allochtonen, en dan vooral jongeren, en holebis, en dan vooral homofielen, is het voor mij onaannemelijke dat de homojongeren in kwestie niet op de hoogte zouden zijn van dat spanningsveld. En derhalve ook zeer goed op de hoogte van de mogelijke konsekwenties van hun opmerking. Derhalve getuigt die opmerking op zijn minst van kortzichtigheid en waarschijnlijk zelfs eerder van onnodig uitdagend (agressief) gedrag. En nee ik ben niet gek. Ik vernam onlangs ook dat beledigen hier op dit forum niet getolereerd wordt. Niet dat ik het nooit gedaan heb, mea culpa, maar achter de veroordeling ervan, ook aan mijn kant, sta ik wel... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"tot geweld overgaan"? Dit staat in geen enkele voorschrift Ik geef het recht voor iedereen om anti-iets te zijn, sommigen zijn anti-Islam, sommigen zijn anti-homo's, ieder persoon heeft zijn mening en die respecteer ik zolang we fatsoenlijk kunnen omgaan met elkaar, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed, het feit dat je het woord 'homovrienden' gebruikt zegt al veel over uw gedachtegoed.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Verwerpelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat allochtonen die deelnemen aan een homofuif zelfs in jou opinie niks verkeerd doen maar ik kan mij vergissen...
![]() Citaat:
In het andere geval hebben ze genoeg nieuwsverslagen gezien, gelezen en gehoord om beter te weten dan zulke domme opmerkingen te maken... Citaat:
Je bent echt wel over de lijn aan het gaan hier hé. Het punt is hier net dat een stel homovrienden (bevriende homos dus) met een op agressieve manier verwoorde 'verwittiging' een situatie geschapen hebben waarin een stel allochtonen tot geweld zijn overgegaan. Aan beide kanten zijn beide partijen verantwoordelijk voor hun eigen stommiteiten. Punt uit.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft Joden en hindoes kan ik je zo direct niet helpen. In de Christelijke bijbel vindt je onder andere;" ... het een gruwel is om met een man te liggen alsof het een vrouw is...". En ik heb de paus noch een andere kerkvader horen oproepen om homos te vermoorden. Wel zijn er een aantal die homofiele gemeenschap veroordelen. Ik dacht dat het standpunt van de kerk in een niet zo ver verleden aan het omslagen is gegaan van 'niet de homofilie te veroordelen maar wel het toegeven er aan' naar homofilie als aanvaardbaar beschouwen. Die discussie gaat nog steeds (en niet weinig verhit) voort binnen de kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt in dezelfde stad met een hoopje Flaminganten... omdat ik Frans praat... en dat op straat
![]() Mijn nonkel heeft nog op een club-meeting (in dezelfde stad) van zijn studentenclub volle ladingen Flaminganten zien binnenstormen... om te luisteren of er niet te veel Frans werd gesproken of gezongen tijdens die bijeenkomsten. ... Je snapt wel waar ik naartoe wil... niet? Extremistisch tuig... wat gaan we ermee doen? Inderdaad oppakken, bestraffen en vooral niet teveel naar omzien want dat is wat ze willen dat crapuul.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb kinderen die homoseksueel zijn, leuk vind ik die berichtgevingen niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ga er van uit dat je niet wilt insinueren dat ik iets met extremistisch tuig te maken heb? want dan zou je zeggen dat elke moslim zoals dit tuig is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom moet daar commentaar op gegeven worden?? Ik vind dat je mensen niet aanspreekt omdat zij allochtoon zijn of homo, dat is namelijk discriminatie, je spreekt aan over gedrag en indien je dit ziet in verband met seksuele geaardheid of origine, dan is het ok om je opmerkingen te laten horen, maar niet OMDAT IEMAND HOMO IS OF ALLOCHTOON! Dat wil ik zo houden maar u niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() @ Claessens Joris: Overduidelijk homofoob. (punt aan de lijn)
@ Allochtonen: aanpassen of opkrassen! Personen bedreigen omdat ze "homo" zijn is duidelijk : terug naar eigen land. Laatst gewijzigd door zwart op wit : 28 februari 2012 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk. Het gaat niet op om zomaar de rechtlijnigheid van sommigen door te trekken op uw geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allé, we gaan nog overeenkomen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: