![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Mam : 28 februari 2012 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
99% vd jongens gaan naar fuiven om grieten op te pikken, dan mag je toch weten dat het om een homofuif gaat ? maar VB zegt dus dat de holebis het zelf gezocht hebben. oef, kan ik deze zomer weer verkrachtend over het strand trekken (bikini's is uitlokken). mag ik jouw gsmnr doorgeven als ze mij oppakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is mij vrij duidelijk dat je Leuven Oude Markt niet kent. Twintig jaar geleden al ging ik naar homo-fuiven in Leuven als hetero. Jouw onderliggende gedachte is dat homo's niet normaal kunnen doen over hun sociaal leven. Doen ze dat wel dan is het onnodig provoceren. Allé zeg. Is dat het sfeertje dat in Brussel hangt? Dan mogen ze het van mij daar houden. Die allochtonen waren volgens mij niet van Leuven. Weer onnozelaars afgezakt van Brussel, van Antwerpen, of van Mechelen. En jij gaat naar hun pijpen dansen. Dans maar verder. Wat heeft het slachtritueel nu te maken met het sociaal leven van mensen? Ben je ooit op bezoek geweest in een kippenslachterij? Een runderslachterij? Of dat je nu een beest veel stress bezorgt en het dan met een stootje afmaakt, of met een mes (hoofd richting Mekka). Veel verschil maakt dat eigenlijk niet uit. Brussel is achterlijker dan Leuven. Dat allochtonen in Leuven op de Oude Markt onnozele vragen komen stellen wanneer volgens onze goede, oude cultuur men eentje op heeft, is gewoon welbewuste pesterij. Dat jij uit Brussel dat niet door hebt, verwondert me ten zeerste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren toch die allochtonen die naar het gezelschap toe gingen om te vragen of het een leuk feestje was ? Als je dan niet eens meer met een kwinkslag ( misschien eens opzoeken wat dat woord precies betekent ) erbij moogt zeggen dat het een homofuif betreft en men dat gaat bezien als een vorm van provocatie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() schijnbaar.... als we dat tegen jou zouden zeggen dan is het vast ook een vorm van provocatie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik woon nu voor het achtste jaar in Leuven.
Het is niet meer herkenbaar in vergelijking met wat het vroeger was. Hangjongeren rond het station, overal vreemdelingen die een zeer armoedige en vreemde sfeer uitstralen en alles criminaliseren of minder leuk maken (geuroverlast door gebrekkige hygiëne, geluidsoverlast door het geschreeuw en geroep, storend gedrag dat blijkbaar in hun cultuur wel normaal is (rochelen, spuwen, neus ophalen nog erger alsof, ...), en vooral zeer veel intolerantie en negeren van iedere blanke bewoner (niet opzij gaan voor een ander als ze in de weg staan, tegenspreken nog ook, een air hebben van hier tot in Tokyo alsof het land van hun is, ... ik zag een griet zelfs een oude man afsnauwen in de bus, etc.), alle verkeersregels aan hun laars lappen (akkoord, de Leuvense studenten zijn daarin ook geen helden maar heb je hun al ooit over treinsporen zien lopen of bussen zien stophouden door ze half beginnen in mekaar te rammen? ![]() Ten tweede, intoleranten toelaten in een heel tolerante samenleving onder het mom van tolerantie. Je moet idioot zijn, om in te zien dat dat niet heel snel mislopen zal. Als de intoleranten zich niet aanpassen en tolerant worden, wat ze duidelijk niet doen, zit je met een dik probleem. Je kan niet van de mensen die gevisualiseerd worden door deze intoleranten vragen dat ze in de tijd dat iedere nieuwe intolerante die ze binnen laten zich heeft aangepast, ze hun intolerant gedrag maar gewoon tolereren hé... Zeker niet met de deuren wagenwijd open en iedere maand tegen de 2000 nieuwe asielzoekers uit intolerante landen die vaak ook nog eens mee hebben gedaan aan heel intolerante praktijken, en daarbij hebben we het nog niet over al wat hier via andere wetten zoals gezinshereniging, naturalisatie, ... terecht komt. (Ja, een onderwijsinstelling is ook zeer gegeerd, als je drie jaar hier rondloopt kan je nl via de snel-Belg wet je paspoort krijgen. Laat je geen zand in de ogen strooien, slechts een heel klein %¨van de buitenlandse studenten komt echt naar hier om hier kennis op te doen en deze terug nuttig te maken in eigen land ... Zelfs als ze die intentie hebben, veranderen ze tijdens hun verblijf in België snel van gedachte. En je zou voor minder, zij zien ook wat wij hier allemaal hebben rondlopen ... (Met alle respect, maar dat werd me zelf gezegd door een Afrikaan die hier overigens niet wou blijven omdat hij vreesde dat de Arabieren ons land kapot zouden maken in zeer korte tijd - dat meld ik maar even.) Ik zou denken dat Europa genoeg ervaring heeft met intoleranten, en de wereld als geheel ook, om niet meer opnieuw dezelfde fout te maken. Ja toch? Laten we ook vooral niet vergeten, dat er heel veel mensen gevochten hebben voor de tolerantie die er vandaag de dag heerst!!! Dit zijn de verworven rechten van een vrije, areligieuze, wetenschappelijke, ontwikkelde, goed georganiseerde en niet-primitieve... samenleving waarin er meerdere behoeftes van de mens vervuld zijn, waardoor men kan doen aan actief denken en persoonlijke ontplooiing!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 februari 2012 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Zoals discriminatie op een aantal dingen, zoals ras, geloofsovertuiging, seksuele voorkeur, ziekte, fysiek voorkomen, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Links zit dik in de penarie als meerdere "knuffel-groepen" met mekaar op de vuist beginnen gaan.
Nu wordt het moeilijk en wordt de spanning te snijden. Komt er een implosie? Eén ding is zeker, ik heb de indruk dat zij die hun problemen het MINST zelf gezocht hebben, het van links het hardst te verduren krijgen en het minste medelijden krijgen, zijnde: - ernstig zieken en invaliden (medelijden van links = 0, medische zorgen in dit land zijn schandalig duur en geen linkse die eraan denkt om deze mensen het leven beter te maken, integendeel, hun uitkeringen zijn één van de eersten geweest waarin de schaar ging!) Tenzij je allochtoon bent natuurlijk, want dan wordt er sowieso van uitgegaan dat je minder bedeeld bent!! - Armen, waar ook de twee vorige groep onder sorteren: je woont in het westen, maar door omstandigheden zit het je niet mee en zal je jezelf niet kunnen waarmaken zoals je normaal had kunnen doen: slechte vroegere thuissituatie, afwezigheid van voorbeeldfiguren, ziek worden, ongeval krijgen, te vroeg kinderen krijgen, oud zijn en een zeer marginaal pensioen krijgen waar hoge medische kosten of zorgkosten tegenover staan... alleenstaande moeder zijn en voor één of meerdere kinderen moeten zorgen, slachtoffer worden van criminelen of andere fouten of wangedrag veroorzaakt door derde (bv bank gaat overkop en jouw spaargeld gaat mee, je huis brandt af of stort in, je wordt het slachtoffer van fraude of corruptie, onderneming waarbij je iets zou aankopen en voorschot betaald hebt gaat failliet voordat je je goederen krijgt, je bent opgelicht of bedrogen, je komt financieel tussen voor een ziek, mindervermogend, ... familielid, vriend of vriendin, ... Situaties waaraan het individu meestal wel iets of wat aan kan bijdragen bv door een bol te hebben waarmee het de toekomst kon voorspellen, maar zeker en belange niet alles! Situaties waarin bijstand vanuit de overheid me overigens zeker gerechtvaardigd lijkt door vaak de zeer geringe verantwoordelijkheid van het individu. - minderbegaafden, gelukkig zorgt links nog wel voor gedegen opvang en opleiding van deze groep mensen. Verder is hun bestaan relatief onzeker, mede door de heden vallende sociale zekerheid. Zijn ze echter allochtoon en minder begaafd, dan ziet het er heel wat fraaier uit gezien de vele projecten waarbij allochtonen gratis op hulp kunnen rekenen omwille van hun achterstand... minderbegaafdheid is daarbij zelfs geen criterium, het lijkt alsof men er van uitgaat dat dit sowieso op de meerderheid van toepassing is? ![]() - homoseksualiteit, net als de twee vorige heb je er niet voor gekozen. Maar goed, mits wat goodwill kies je wel in welke mate je het publiek tentoon spreidt. Niemand verplicht je gegevens over je bedactiviteiten te verspreiden. Doch je hebt het niet gekozen en goed, een heterokoppel (al dan niet koppel voor twee seconden bv enkel voor de one night stand) mag ook over straat lopen. Waarom zou je het dan niet mogen als homo-koppel? - Kindergeld: kinderen vereisen uiteraard meer geld, maar het is een keuze die je stelt, niet in andermans maar puur uit eigenbelang om eigen voordeel. (Als beslis je daar met twee mensen over). Toch geeft de overheid hier geld voor uit. Maar goed ... soms is er sprake van een situatieverschil op het moment dat je kinderen maakt vs op het moment dat je het kind hebt, situatieverschillen die niet te voorzien waren, bv. een partner die wegvalt, etc. - mensen met een totaal andere cultuur die willens nillens naar een land met een totaal andere cultuur, andere taal, andere gebruiken, mensen met andere instellingen, ... zijn verhuisd, wetende dat ze daar geringe kansen hebben op de arbeidsmarkt door hun geringe bruikbare competenties en vaardigheden voor deze arbeidsmarkt, maar die ervoor hebben gekozen zich in de hangmatten van de sociale zekerheid van dat land te vestigen. Verhuizen is iets waarvoor je kiest, en is je eigen verantwoordelijkheid. Zeker de bestemming van je verhuis, heb je zelf in de hand. Zij die het daar niet mee eens zijn en afkomen met "mensenhandelaars droppen je daar en daar": de buurlanden in België zijn nooit ver. Als je 2000km kan rijden via een duur vliegticket of in een camionet of bus, zal dat ook nog wel lukken zeker? Goed, in vergelijking met ons zijn deze mensen in ons land dan wel arm, maar dat zijn ze niet in vergelijking met de situatie in hun thuisland. En die luxe is net de reden waarom België zo een enorme aantrekkingskracht op hun uitoefent! 100% eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze dus, waarom moet de overheid hen daarin steunen? Heeft trouwens iemand enig idee hoeveel budgetten er aan gespendeerd zijn om ervoor te zorgen dat men homoseksualiteit zou tolereren? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 februari 2012 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
- gebruiken in niet-westerse landen jegens homo - de Islam en meerbepaald hoe deze geïnterpreteerd kan worden (want volgens de ene is het Islam, volgens de andere strekking niet) - Moslims in het algemeen en hun houding tegenover homo's. Waarom ga je daar zomaar uit? Zij mogen en kunnen volgens jou dus onmogelijk zeggen dat ze dit niet wisten en niet zagen aankomen. Allochtonen mogen wèl "ich habe es nicht gewusst" zeggen. Zij zijn hier immers vreemd en kennen onze cultuur niet. Is het niet? Hoezo je mag een vrouw niet verkrachten als ze geen burka draagt? Hoezo moorden omwille van erewraak worden hier afgekeurd? Hoezo je rochelt niet de halve wereldbol bij mekaar en plein public? Ik kenne geen Nederlands. Ikke ni begrijp? Is dat geen heel grote schaamvod om zich achter weg te steken meneer Claessens? Een tactiek waar er omgekeerd zeker geen gebruik van gemaakt kan worden? Als het erom gaat dat ze hun rechten kennen, blijkt plots dat ze extreem goed en zelfs veel beter dan de gemiddelde Belg p de hoogte blijken te zijn van de Belgische wetteksten, en dan nog de Belg met een zeer grote voorsprong voorbij steken in het bekomen van deze rechten?! ![]() Je spreekt overigens alsof het hier om een groep bavianen gaat met ongebreidelde en onbeheersbare impulsen die als een wildeman beginnen reageren op ieder verkeerd geïnterpreteerd signaal. Ik denk niet dat wij ons moeten aanpassen om hun bekrompenheid. Zij wilden hier zo graag komen wonen. Eat it, zou ik dan zeggen, zoals onze samenleving geserveerd wordt. Lange tenen, overigens... iemand? P.S.: Denk je nu werkelijk dat een allochtoon het verschil niet ziet tussen een homo en hetero en een gewone fuif en een fuif gericht op een speciaal doelpubliek? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Vind ik ferm overdreven, eigenlijk gewoon fout. Je wilt dus zeggen dat alle Arabieren per definitie homofoob zijn. Procentueel zullen ze wel veel meer homofoob zijn dan de Westerlingen, doch ze zullen zeker niet allemaal homofoob zijn. Ze zeiden ook niet van: "pas op, t'is een homofuif", maar ze zeiden al lachend, dus ontwapenend bij dat het een homofuif was. Die aanvallers zijn miserabele crapuleuze nietsnutten.
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik nogal wat heteros die homofuiven bezoeken. Sommigen om te bewijzen hoe politiek correct ze wel zijn en sommigen omdat ze dat leuke fuiven vinden. Heb zelf nooit zoiets willen bezoeken. Ik zou me er gewoon niet op mijn gemak voelen. Enne... is het niet een beetje onvoorzichtig hier te verklappen dat je een verkrachter bent? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar sta me toe je wat te vragen. Stel dat jij een bevolkingsgroep kent waarvan leden regelmatig in het nieuws komen wegens het in elkaar rammen van voetbalfans en het oproepen tot het vermoorden er van. En je komt een groepje van deze mensen tegen. Dan ga jij dus doodleuk zeggen, hoi, ik ben een voetbalfan? Alleen al om te bewijzen dat niet alle leden van die groep voetbalfans verachten en haten? Echt! Dat vindt ik nu zo edel van jou! De tranen komen me in de ogen! Oei, dat steekt hé? Dat is omdat die houding zo dom is wat je dan doet dom én uitdagend. Zoals die jongens van die fuif dus... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En aub komen zeggen dat ik Arabisch ogende personen met honden vergelijk. Dan blijf je konsekwent. Want ook dat zeg ik dus niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |