![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#803 |
Staatssecretaris
|
![]() En zolang je het niet kan bewijzen is het onnozel om aan te nemen dat het wel bestaat, het is dan nog eens extra onnozel als je er gevestigde theorieën mee probeert onderuit te halen. Want wat je dan in feite probeert te doen is een verklaard, bewezen fenomeen te vervangen door een onverklaard, onbewezen fenomeen zonder kritisch onderzoek.
![]() |
#804 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je wilt de ziel gebruiken in een wetenschappelijke context en weigert er vervolgens een definitie aan te geven. Mag ik dan ook onbewezen, onverklaarde, niet te definiëren fenomenen gebruiken om tegen een ziel te argumenteren? Ik dacht het niet. Zo is discussie compleet onmogelijk.
![]() |
![]() |
#806 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#807 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 29 februari 2012 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
KIRK: Our logic is to be illogical. That is our advantage. Mister Spock, it is time. The explosive. SPOCK: Very well, Captain. Wakko begint zijn oppositie op negeerlijsten te zetten denk ik. Hij moet wel het grote gelijk aan zijn kant hebben. GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De theepot van Bertrand Russel of de onzichtbare draak van Carl Sagan zijn ook nuttig maar om die te apprecieren moet je eerst een beetje meer onze kant opkomen vrees ik. Dus krijg je smurfen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#812 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ik een OBE ervaren heb, dan is dat of die, voor mij, ondanks da'k 't niet kan bewijzen, reëel. Als er dan nog eens een miljoen mensen zeggen net hetzelfde gehad te hebben... Dan nog bestaat het voor u niet.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Banneling
|
![]() Het bewijs moet individueel geleefd en ervaren worden.
Deze ervaring onder woorden brengen en toetsen aan de hand van het rationele is de korste weg naar de stempel ZOT op je voorhoofd. GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bon, ik moet afsluiten nu, want morgen om 5 uur op, zoals gewoonlijk. Het absurde is dat ik, door mijn situatie en beroep, waarschijnlijk veel meer uren aan het puur materiële spendeer dan jullie. ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#818 |
Staatssecretaris
|
![]() In ieder geval geen quotes en halfslachtige haikus.
![]() |
#819 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat impliceert dat je het bestaan van "de ziel" erkent. Ik zie daar eerlijk gezegd geen enkele reden voor. Er zijn trouwens wel wetenschappers die zich bezighouden met de ziel, maar dan bedoelen ze daar veelal het brein of het bewustzijn mee (ze zullen dan ook zelden spreken over de ziel, om geen verwarring te creëren).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk vind ik dat ik 100% on topic was.
Actief meedoen in de dialoog had dan weer geen nut voor mij en nog minder voor de andere partij. Anderzijds zal ik bij deze Uw raad opvolgen en wat meer in dialoog treden ALS ik er de tijd voor heb. GreetzZ |
![]() |
![]() |