Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2012, 00:03   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Beltyfus
Oud 1 maart 2012, 01:13   #22
Knabbelaar
Lokaal Raadslid

Knabbelaar's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik al een goeie:

Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 01:36   #23
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Delfius, waarschijnlijk uit het Latijn, betekent "putten delven"
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 02:34   #24
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

It’s a small world….

Er bestaat reeds een bedrijf(je) dat de eigenaardige naam “Belfius” draagt, meer specifiek “Belfius Corporate LLC”, en wel in Plantation FL33317 (Fort Lauderdale) Florida USA. Dat bedrijf is actief in de….financiële sector.

Belfius Corporate LLC wordt geleid door de in maart 1977 geboren en in 1996 naar Florida verhuisde….Belg Filip Verley.

Mijnheer Verley, die eind jaren ‘90 de doelman was van het soccer team van Florida Atlantic University waar hij toen studeerde, en die op heden overigens nog steeds betrokken is bij de European Soccer Academy Inc, werkt weliswaar ook als Director Risk & Compliance Operations bij TxVia Inc, een bedrijf in dezelfde financiële sector, met hoofdzetel in New York, maar is dus met zijn eigen bedrijf Belfius Corporate LLC actief in de financiële, ja zeg maar de bankensector, meer specifiek in fraudedetectie met bankkaarten etc…

Als mijnheer Verley er zin in heeft, en als hij over enkele pientere Amerikaanse advocaten kan beschikken (tegen een flink prijsje, weliswaar), kan hij het groot lot winnen : het volstaat om het Belgisch bedrijf Belfius voor een Amerikaanse rechtbank te dagen, en een enorme schadevergoeding te eisen wegens voor zijn bedrijf nefaste naamverwarring in dezelfde internationale financiële sector, mocht Belfius ex-Dexia niet bereid zijn middels de uitkering van een astronomisch bedrag een onderhandse regeling te treffen.

Wat ik mij daarbij afvraag : hebben Dexia en/of uw Belgische Federale regering dan werkelijk geen minstens half wakkere juristen in dienst, die kunnen adviseren om dergelijke voor de hand liggende risico’s te vermijden als men dan toch één of andere naamsverandering wil doorvoeren ? Ik bedoel : mij heeft het amper tien minuten gekost om bovenstaande informatie (nog veel uitgebreider en meer in detail, trouwens) uit de internetpoel te vissen, dus dat moet voor de jongens en meisjes van Dexia en/of van uw regering toch minstens evenzeer mogelijk zijn ?

Of kan het hen eenvoudigweg niet schelen, misschien ?

Tja, in feite, waar zouden ze zich druk om maken, nietwaar. Als er iets misloopt zal het, zoals naar gewoonte, hoe dan ook u allen – de Belgische belastingbetalers – zijn die voor de kosten opdraaien.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 1 maart 2012 om 02:47.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 06:16   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit 800 namen hebben ze dat gedrocht "gekozen"...Met hulp nog wel van een reclame- en een marketingbureau...

Als bovendien,zoals uit een eerdere bijdrage hier zou blijken,er al een financiele firma met die naam bestaat, en geregistreerd,dan gaat dat grapje nog meer centen kosten.....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 maart 2012 om 06:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 06:58   #26
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio Bekijk bericht
It's alive! Alive!! Belvirus!

De nieuwe naam van Dexia wordt Belfius.. Klinkt als een vieze ziekte waarbij er vooral veel donkere kak, gal en bloed in uwe wc-pot blijft hangen.

Dat ziet ge van hier dat ik mijn geld bij een bank ga houden die met de 3 lelijkste letters van het alfabet (in die respectievelijke volgorde) in haar naam verdergaat.

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120229_238
Doet me aan Belarus denken
Ze hadden beter een "Sinese" naam genomen: die Chinezen hebben tenminste centen
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 07:05   #27
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als mijnheer Verley er zin in heeft, en als hij over enkele pientere Amerikaanse advocaten kan beschikken (tegen een flink prijsje, weliswaar), kan hij het groot lot winnen : het volstaat om het Belgisch bedrijf Belfius voor een Amerikaanse rechtbank te dagen, en een enorme schadevergoeding te eisen wegens voor zijn bedrijf nefaste naamverwarring in dezelfde internationale financiële sector, mocht Belfius ex-Dexia niet bereid zijn middels de uitkering van een astronomisch bedrag een onderhandse regeling te treffen.
Enkel als Belfius (ex Dexia) ook in de VS actief zou worden. Of als de heer Verley zijn merknaam ook in België geregistreerd heeft, maar dan moet hij voor een Belgische rechtbank zijn zaak hangend maken.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 07:58   #28
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zelden zo'n puëriele onzin gelezen. Jij hield dus een spaar/zichtrekening aan bij Dexia (Bacob, ASLK) en had daar tot nu toe geen problemen mee, ook al niet toen verleden jaar een bankrun net vermeden werd en Leterme (herinner je Ief nog ?) en zijn croonies de bevolking smeekten om hun spaarboekjes vooral toch bij Dexia te houden. Wanneer echter de naam van Dexia (Bacob, ASLK) verandert naar Belfius (gruwelijke naam trouwens) overweeg je plotsklaps om jouw rekeningen leeg te maken. Het gebrek aan werkelijkheidszin blijft me verbazen bij de vlaams populisten. Vertel mij, maak jij uit principiële redenen ook geen gebruik meer van de diensten van BELgacom, B-Post, nmBs, electraBEL, etc?
Wat uw laatste vraag betreft: ja Telenet biedt technologisch gewoon een beter product, nee wegens geen alternatief, ja nog liever wat in de file staan, ja. En het is dat ik hypothecair vastzit aan Walfius of ik was er helemaal weg. Nu al heb ik alle deposito's ergens anders ondergebracht. Oh en qua ziekenfonds ook de zuiltjes buitengekieperd. Sluipend gif...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 1 maart 2012 om 08:10.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:01   #29
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Belfius, belfius, dat doet mij denken aan Danone, je weet wel met actieve bifidus. En feitelijk is het gelijkaardig, het ziet er niet al te smakelijk uit, ze promoten het heelder dagen, en je krijgt er het schijt van.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:14   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En nu wachten op een uitspraak (via sms of twitter ...) van Leterme:
"wij gaan nog geld verdienen aan Beffirus" ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:46   #31
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Uit 800 namen hebben ze dat gedrocht "gekozen"...Met hulp nog wel van een reclame- en een marketingbureau...

Als bovendien,zoals uit een eerdere bijdrage hier zou blijken,er al een financiele firma met die naam bestaat, en geregistreerd,dan gaat dat grapje nog meer centen kosten.....
De naam is door een Vlaams bureau uit Gent bedacht.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 10:05   #32
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio Bekijk bericht
It's alive! Alive!! Belvirus!

De nieuwe naam van Dexia wordt Belfius.. Klinkt als een vieze ziekte waarbij er vooral veel donkere kak, gal en bloed in uwe wc-pot blijft hangen.

Dat ziet ge van hier dat ik mijn geld bij een bank ga houden die met de 3 lelijkste letters van het alfabet (in die respectievelijke volgorde) in haar naam verdergaat.

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120229_238
Ik ben al een tijdje weg bij Dexia... de naamsverandering lijkt me eigenlijk vrij geslaagd.

Ik ben niet zo voor staatsbedrijven maar het kan niet ontkend worden dat als ik mijn geld echt veilig ergens wil parkeren ik in de toekomst zeker zal kijken naar deze BELFIUS. Veiliger dan dit zal je het niet krijgen; nu nog werken aan de service en een marktconforme interest en ik zie dit spel wel goedkomen. De rommelbank daarentegen... dat wordt nog nagelbijten. Want laat ons wel wezen dit is het "mooiere" stuk van Dexia.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 10:16   #33
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Waarom is dit een "gedrocht"?
soms vraag ik mij af of sommigen hier op het forum plots maagkrampen krijgen telkens ze het woord "België" of "Bel" of "B" zien? Moet wel lastig zijn...
Nee nee serieus wat is er zo slecht aan deze naam?
Citaat:
'Het geheel, Belfius, duidt op een lokaal verankerde Belgische bank- en verzekeringsgroep, voor en door de gemeenschap', legt de woordvoerster uit. 'Het tweede deel van de naam, 'Fius', refereert ook naar het Latijnse woord fides en het Franse 'fiable' dat geloof, vertrouwen betekent.'
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 1 maart 2012, 10:17   #34
Klarekijk
Banneling

Standaard

Belfius .... Het lijkt mij een naam de realiteit waardig . er zit iets in .

Het is nu eenmaal eerlijk om te zeggen waar je voor staat .

Bel fi us Belgian fiscus users bank
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 10:37   #35
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

maar nee, zo moeilijk moet je het niet maken:

Bel(gische)fi(sc)us
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 10:37   #36
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Klopt wel... je kan ervan uitgaan dat alle fondsen nu of in de nabije toekomst van overheidsbedrijven, overheid zelf (ambtenaren, fiscus, vakbonden,...), semi-overheidsbedrijven,etc. zullen verplaatst worden van respectievelijke banken naar deze veilige bank. Maakt deze bank enkel maar meer solide en vertrouwbaar...
Citaat:
Oud 1 maart 2012, 10:41   #37
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Klopt wel... je kan ervan uitgaan dat alle fondsen nu of in de nabije toekomst van overheidsbedrijven, overheid zelf (ambtenaren, fiscus, vakbonden,...), semi-overheidsbedrijven,etc. zullen verplaatst worden van respectievelijke banken naar deze veilige bank. Maakt deze bank enkel maar meer solide en vertrouwbaar...
Een beetje zoals de Vlaamse overheid van de Vlaamse KBC en de Belgische Dexia Bank is overgestapt naar de Nederlandse bank ING?
Oud 1 maart 2012, 10:43   #38
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Wat een lelijke naam zeg... Konden ze nu echt niets beters vinden??
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 10:45   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een beetje zoals de Vlaamse overheid van de Vlaamse KBC en de Belgische Dexia Bank is overgestapt naar de Nederlandse bank ING?
Naar de "Nederlands-Belgische bank ING" (BBL).
Maar dat is wel niet hetzelfde... nu gaat het over een genationaliseerde bank. Dat betekent dat de inkomsten van die bank naar de overheid zullen vloeien (indien uitgekeerd). De overheid heeft er dus alle baat bij om haar eigen centen in haar eigen bank te steken. Bij KBC of Dexia was dat anders... alleen stukjes en beetjes zaten/zitten daar onrechtstreeks bij de overheid; dan primeren natuurlijk de contracten.
Citaat:
Oud 1 maart 2012, 10:49   #40
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Naar de "Nederlands-Belgische bank ING" (BBL).
Maar dat is wel niet hetzelfde... nu gaat het over een genationaliseerde bank. Dat betekent dat de inkomsten van die bank naar de overheid zullen vloeien (indien uitgekeerd). De overheid heeft er dus alle baat bij om haar eigen centen in haar eigen bank te steken. Bij KBC of Dexia was dat anders... alleen stukjes en beetjes zaten/zitten daar onrechtstreeks bij de overheid; dan primeren natuurlijk de contracten.
De Vlaamse overheid heeft 3.5 miljard in KBC zitten, en toen ze naar ING overstapten was Dexia Bank al genationaliseerd.

Ik vraag me overigens af of Europa de overheden niet verplicht om ook hun bankzaken openbaar aan te besteden. Of ze hierbij hun eigen banken mogen bevoordelen is nog maar de vraag.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be