Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2012, 21:33   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U bedoelt dus wel degelijk dat u de bestuurders van een bank die zonder de opgedrongen steun der Vlaamse belastingbetalers al lang failliet zou zijn, en die overigens nog steeds virtueel failliet is, van harte gelukwenst omdat zij in de gegeven omstandigheden nog eens 35 miljoen euro (zegge bijna anderhalf miljard oude Belgische frank) van uw aller geld spenderen aan een naamswijziging die voor niets nodig is, op niets lijkt, en bovendien juridische risico’s inhoudt die nog eens een pak meer geld zouden kunnen kosten.

Nou moe....
Wat zit u toch te zaniken en kleinzielig te mekkeren. Dexia is geholpen door Belgisch geld. Te weten: Vlaams geld, Waals geld en Brussels geld. Net zoals de KBC op die wijze werd geholpen indertijd.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:36   #82
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
+20 000 klanten sinds januari als we er de CEO op mogel geloven (bron: terzake)... mooi begin.
20000 die de vorige maanden in drommen gevlucht waren??? Zo kan ik het ook. Trouwens 20000 op 11000000 Belgen= 0,002 % van de mogelijke klanten! Sterk bezig! Hoorde net een groep jongeren uitbundig lachen met de 'domme' naam: ze dachten er nog niet aan hun geld eraan toe te vertrouwen. Ik heb eens even geglimlacht!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:36   #83
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dexia Bank België is verre van virtueel failliet en heeft geen enkele overheidsinterventie nodig gehad. Ze is nu in handen van de Belgische staat. De enige reden dat de Belgische staat hiervoor iets betaald heeft aan Dexia Holding is omdat België zelf belangen heeft in deze holding en uit goed fatsoen.

De cijfers die Dexia Bank België onlangs heeft gepresenteerd en alle mogelijke lijken in de kast zijn toegelicht. De cijfers zien er goed uit. Het is uitkijken naar een verdere afbouw van het uitgeleende geld aan Dexia Holding en Dexia Credit Local. Het zal wel op schema dat Dexia Credit Local en Dexia Holding alles tegen einde Q1 2012 terug betaald aan Dexia Bank België.

Voor de rest heb ik ook geen goed gevoel over de kosten die Dexia Bank België maakt. Niet over de kosten van de naamsverandering en ook niet over de 350 miljoen € kosten die vorig jaar hebben gespendeerd in vernieuwing:

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...kantoren.dhtml

Die flashy blinkende kantoren zien er beter uit dan een doorsnee café.
Voorwaar, Belfi(sc)us is een droom van een bank, mijnheer ViveLaBelgique, en de Belgen zullen er nog zwaar geld aan verdienen, dat is duidelijk. Niet voor mij, weliswaar, maar voor de Belgen als u.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:40   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorwaar, Belfi(sc)us is een droom van een bank, mijnheer ViveLaBelgique, en de Belgen zullen er nog zwaar geld aan verdienen, dat is duidelijk. Niet voor mij, weliswaar, maar voor de Belgen als u.
Gaat u maar naar de Franse Dexia. Daar hoort u thuis.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 maart 2012 om 21:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:40   #85
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kans is reëel... had de Belgische staat Fortis België genationaliseerd (net zoals Nederland dat deed met ABN Amro) dan hadden ze tegenwoordig op die redding een + kunnen schrijven i.p.v. het nu nul of zelf negatief bedrag. Al ben ik toch geneigd deze risicos niet te laten nemen door overheden maar soms kan je niet anders... Maar dus inderdaad de kans dat deze belegging geld zal maken lijkt me reëel. Tot ook dit bedrijf een nieuw parkeerstation wordt voor oude politiekers, vriendjes, vakbonden, etc. en dan wordt het een verliespost als de Nmbs, de lijn,...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:42   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

the unbearable lightness
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:44   #87
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
the unbearable lightness

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 1 maart 2012, 21:48   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
It’s a small world….

Er bestaat reeds een bedrijf(je) dat de eigenaardige naam “Belfius” draagt, meer specifiek “Belfius Corporate LLC”, en wel in Plantation FL33317 (Fort Lauderdale) Florida USA. Dat bedrijf is actief in de….financiële sector.

Belfius Corporate LLC wordt geleid door de in maart 1977 geboren en in 1996 naar Florida verhuisde….Belg Filip Verley.

Mijnheer Verley, die eind jaren ‘90 de doelman was van het soccer team van Florida Atlantic University waar hij toen studeerde, en die op heden overigens nog steeds betrokken is bij de European Soccer Academy Inc, werkt weliswaar ook als Director Risk & Compliance Operations bij TxVia Inc, een bedrijf in dezelfde financiële sector, met hoofdzetel in New York, maar is dus met zijn eigen bedrijf Belfius Corporate LLC actief in de financiële, ja zeg maar de bankensector, meer specifiek in fraudedetectie met bankkaarten etc…

Als mijnheer Verley er zin in heeft, en als hij over enkele pientere Amerikaanse advocaten kan beschikken (tegen een flink prijsje, weliswaar), kan hij het groot lot winnen : het volstaat om het Belgisch bedrijf Belfius voor een Amerikaanse rechtbank te dagen, en een enorme schadevergoeding te eisen wegens voor zijn bedrijf nefaste naamverwarring in dezelfde internationale financiële sector, mocht Belfius ex-Dexia niet bereid zijn middels de uitkering van een astronomisch bedrag een onderhandse regeling te treffen.

Wat ik mij daarbij afvraag : hebben Dexia en/of uw Belgische Federale regering dan werkelijk geen minstens half wakkere juristen in dienst, die kunnen adviseren om dergelijke voor de hand liggende risico’s te vermijden als men dan toch één of andere naamsverandering wil doorvoeren ? Ik bedoel : mij heeft het amper tien minuten gekost om bovenstaande informatie (nog veel uitgebreider en meer in detail, trouwens) uit de internetpoel te vissen, dus dat moet voor de jongens en meisjes van Dexia en/of van uw regering toch minstens evenzeer mogelijk zijn ?

Of kan het hen eenvoudigweg niet schelen, misschien ?

Tja, in feite, waar zouden ze zich druk om maken, nietwaar. Als er iets misloopt zal het, zoals naar gewoonte, hoe dan ook u allen – de Belgische belastingbetalers – zijn die voor de kosten opdraaien.
Scheet in een fles. Een consultancy firma'tje voor 1 man ( een paar extra genoemd in de records pro forma) dat in 2009 is opgericht en reeds 1 jaar op non actief staat. Hij heeft ook nooit de moeite gedaan om www.belfius.com te registreren. Wat er op wijst dat hij weinig intentie gaf om zijn bedrijfsnaam als handelsnaam te gebruiken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 21:49   #89
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gaat u maar naar de Franse Dexia. Daar hoort u thuis.
Goede raad van kenners is altijd nuttig. Maar koppig als ik ben, zal ik bij de banken blijven waarmee ik nu werk. U zult mij dat wel vergeven, hoop ik.
Oud 1 maart 2012, 21:49   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niets van.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 1 maart 2012, 21:50   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede raad van kenners is altijd nuttig. Maar koppig als ik ben, zal ik bij de banken blijven waarmee ik nu werk. U zult mij dat wel vergeven, hoop ik.
Werkt U dan bij Dexia Bank België ?

Oud 1 maart 2012, 21:52   #92
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Werkt U dan bij Dexia Bank België ?
Begrijpend lezen, niet je sterkste kant, Viveke???

Citaat:
Oud 1 maart 2012, 21:55   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kans is reëel... had de Belgische staat Fortis België genationaliseerd (net zoals Nederland dat deed met ABN Amro) dan hadden ze tegenwoordig op die redding een + kunnen schrijven i.p.v. het nu nul of zelf negatief bedrag. Al ben ik toch geneigd deze risicos niet te laten nemen door overheden maar soms kan je niet anders... Maar dus inderdaad de kans dat deze belegging geld zal maken lijkt me reëel. Tot ook dit bedrijf een nieuw parkeerstation wordt voor oude politiekers, vriendjes, vakbonden, etc. en dan wordt het een verliespost als de Nmbs, de lijn,...
De nationalisatie van Fortis was helemaal geen optie wegens te grote balans. Als België dat gedaan had dan hadden we het pad van Ierland op gegaan. Ierland stond ook garant voor heel hun banksector waar de balans zwaarder doorwoog op het buitenland dan het binnenland.

Nederland heeft trouwens zwaar geld in ABN Amro en Fortis Nederland moet pompen.

Oud 1 maart 2012, 21:57   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Nederland heeft trouwens zwaar geld in ABN Amro en Fortis Nederland moet pompen.
Nederland kan zich dat permitteren want clowns als verhofstadt, di rupette en den baard (zilverfonds) worden daar naar de uitgang begeleid

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 maart 2012 om 21:59.
Oud 1 maart 2012, 22:00   #95
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat zit u toch te zaniken en kleinzielig te mekkeren. Dexia is geholpen door Belgisch geld. Te weten: Vlaams geld, Waals geld en Brussels geld. Net zoals de KBC op die wijze werd geholpen indertijd.
Oei, ik heb weer een zeer gevoelige belgicistische CD&V-snaar geraakt, merk ik.

Dat gebeurt kennelijk wel meer de laatste tijd. Onlangs werd ik na een vraag omtrent de mogelijke CD&V-kiezers door ene mijnheer of mevrouw Akira verzocht om niet meer te posten, en nu blijkt ook mijnheer System uit Het Oosten zelve zwaar op de tenen getrapt wegens een kritische noot inzake het weggooien van 35 miljoen euro belastinggeld. Uw aller belastinggeld bovendien, niet het mijne.

Het zal mij een zorg wezen, maar de zenuwen staan heel erg gespannen in België, zoveel is duidelijk.
Oud 1 maart 2012, 22:00   #96
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zit u toch te zaniken en kleinzielig te mekkeren. Dexia is geholpen door Belgisch geld. Te weten: Vlaams geld, Waals geld en Brussels geld..
Oud 1 maart 2012, 22:02   #97
largo_w

Standaard

Citaat:
Het zal mij een zorg wezen, maar de zenuwen staan heel erg gespannen in België, zoveel is duidelijk.
Blijkbaar lang geleden dat je hier nog was...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 1 maart 2012, 22:04   #98
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
dat klopt
Oud 1 maart 2012, 22:05   #99
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijkbaar lang geleden dat je hier nog was...
Dat is al een tijdje geleden, inderdaad. Ik vind het overigens telkens te weinig lang geleden.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 1 maart 2012 om 22:06.
Oud 1 maart 2012, 22:07   #100
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat is al een tijdje geleden, inderdaad. Ik vind het overigens steeds te weinig lang geleden.
Woon je in Zuid-Frankrijk of de alpen? Anders snap ik je opmerking niet...
Nee nee serieus je leeft tussen de neuten van Europa en wil hier liever niet teveel komen...? Waarom?
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be