Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2012, 15:46   #15221
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat éne land er uit pikken, laat het dan daar maar bij! Het land waar we in leven:la Belgique!
Je zou wat graag er telkens de ganse wereld bij sleuren om het plaatselijke kind met het badwater te kunnen weggooien nietwaar?
Haar reacties zijn in deze draad (alweer) te troleriaans om op te reageren...

Serviers of Kameroenezen erbij slepen om de homofobe moslims in onze straten te kunnen nuanceren...

En dan nog een rondje semantisch trollen om de zeldzame uitzonderingen in de verf te kunnen zetten...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:46   #15222
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat éne land er uit pikken, laat het dan daar maar bij! Het land waar we in leven:la Belgique!
Je zou wat graag er telkens de ganse wereld bij sleuren om het plaatselijke kind met het badwater te kunnen weggooien nietwaar?
Nogmaals, het is parsprototem die begon over "Hier in het westen" en "Homoseksuelen kunnen huwen en kinderen adopteren."
http://forum.politics.be/showthread....45#post6007645

Ik mag daar toch op repliceren!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:48   #15223
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik schrijf letterlijk
- ingekort wegens irrelevant. Wat woordspelingen en vandale uitlegjes veranderen een paar dingen totaal niet.

1) De Islam is een vrouwonvriendelijke, homofobe religie (jaja, zoals de meeste religies trouwens, U moet dus geen voorbeelden aanhalen van slechte dingen van anderen.)
2) Zelfs al beleid de grote hoop moslims de Islam a la carte en doen ze niet moeilijk, het is een steeds groter wordende groep jonge mannen, die steeds aggressiever uit de hoek komen, om zo hun actief beleiden van de Islam te benadrukken.
Oud 2 maart 2012, 15:49   #15224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
nee, ik heb hier geen tv, maar ik zal naar de herhaling kijken.

Maar ik kan me al indenken dat ze steeds hetzelfde kansarmoeliedje gaat afspelen.
Een beetje last van vooroordelen?
Kijk eerst, en spreek je er dan over uit.
Wat is dat voor zever "ik kan me al indenken dat..."
Jij weet op voorhand wat er zal gezegd worden!

Vergeet niet
Citaat:
Ik begrijp dat je heel erg je best doet om de feiten weg te relativeren. .
Wat schrijf ik om welke feiten weg te relativeren?

Citaat:
Ja, en ik vroeg waardoor dit bepaald werd.
http://forum.politics.be/showthread....45#post6011345

Neen, we hadden het niet bepaald daarover.
Dat is in een andere draad dat het gaat over het geweld tegenover homo's.
Ik begrijp wel dat je de discussie hier wil verengen van "weerhoudendheid" tegenover homo's tot geweld tegenover homo's

Neen, het heeft geen zin om te ontkennen dat dit geweld veelal gepleegd wordt door moslimjongeren, echter niet uitsluitend door moslimjongeren.

De slachtoffers zijn eenduidig.
Want we stellen vast dat de homobashers vaak jongeren van allochtone afkomst zijn, het is cruciaal om ook die jongeren ervan te overtuigen dat we allemaal gelijk voor de wet zijn.
Uit de open brief.

Vraag het ook eens aan Serviërs.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/30/...rado-verboden/

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 maart 2012 om 15:51.
Oud 2 maart 2012, 15:50   #15225
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit het artikel leid ik enkel af dat het mannen zijn.
Uit niets kan je afleiden dat het allochtonen mannen zijn.

Misschien kun je hier een nieuwe roeping uit halen?
Bij alle artikelen waar men niet duidelijk bij zet om wat voor soort gasten het gaat (waarom toch, nietwaar?) en waar héél veel mensen meteen denken dat het om allochtonen gaat, kun jij misschien de nodige opzoekingen doen om te bewijzen dat het alvast niet om allochtonen gaat? Denk aan de vreugde die je dat zal bezorgen, die mededelingen op het forum! Maar eerlijk blijven hé: een Marokkaanse Belg niet enkel voorstellen als "Belg"! Daar oordelen we dan zelf wel over!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:53   #15226
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee ... enkel van ondervinding.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:53   #15227
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yamila Idrissa (SP.A) niet gehoord op het 1 uur journaal?
http://www.deredactie.be/permalink/1.1235431
Wat, dat het onderwijs daar iets moet aan doen ?
Of dat uit de moslimgemeenschap of de imams niemand wilt reageren ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:57   #15228
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat schrijf ik om welke feiten weg te relativeren?
Van alles dat niet terzake doet (t/e/m serviers erbij slepen) om toch maar niet te erkennen dat de hoofdmoot van de gerapporteerde gevallen van homoagressie in BXL gepleegd werd door meppende mohameds

waarom? ben je schatplichting aan moslims of zo?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:00   #15229
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Haar reacties zijn in deze draad (alweer) te troleriaans om op te reageren...

Serviers of Kameroenezen erbij slepen om de homofobe moslims in onze straten te kunnen nuanceren...
Jij leest de discussie van achter naar voor.
Anders had je gemerkt dat de discussie begon met "Hier in het westen" en "Homoseksuelen kunnen huwen en kinderen adopteren."

Als je uitspraken wil doen over het verloop van de discussie, zorg dan dat je ze gevolgd hebt.
Oud 2 maart 2012, 16:02   #15230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee ... enkel van ondervinding.
Kan je me nog vertellen wat ik schrijf om welke feiten weg te relativeren?

Citaat:
Ja, en ik vroeg waardoor dit bepaald werd.
http://forum.politics.be/showthread....45#post6011345

Neen, we hadden het niet bepaald daarover.
Dat is in een andere draad dat het gaat over het geweld tegenover homo's.
Ik begrijp wel dat je de discussie hier wil verengen van "weerhoudendheid" tegenover homo's tot geweld tegenover homo's

Neen, het heeft geen zin om te ontkennen dat dit geweld veelal gepleegd wordt door moslimjongeren, echter niet uitsluitend door moslimjongeren.

De slachtoffers zijn eenduidig.
Want we stellen vast dat de homobashers vaak jongeren van allochtone afkomst zijn, het is cruciaal om ook die jongeren ervan te overtuigen dat we allemaal gelijk voor de wet zijn.
Uit de open brief.

Vraag het ook eens aan Serviërs.

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 maart 2012 om 16:03.
Oud 2 maart 2012, 16:03   #15231
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
'Anti-semieten' en 'racisten' hoeven voor mij niet te zwijgen, Voor mij hoeft er ook geen wet te zijn die dat afdwingt. De 'achterlijke en hatelijke onzin' onder het mom van 'vrijheid van godsdienst' , mag van mij gewoon onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'.
Daar kunnen we ons allemaal achter stellen dacht ik!
Wie liegt en hypocriet is moet dan maar op zijn/haar nummer gezet worden door de mensen die het anders en beter weten!
Op die manier komt men ook meer te weten over allerlei zaken die anders helemaal in de doofpot zouden blijven, waar sommigen op uit zijn!
Klopt het niet? Bewijs het!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:04   #15232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Van alles dat niet terzake doet (t/e/m serviers erbij slepen) om toch maar niet te erkennen dat de hoofdmoot van de gerapporteerde gevallen van homoagressie in BXL gepleegd werd door meppende mohameds
Heb jij ook al de discussie van achter naar voor gevolgd?
Oud 2 maart 2012, 16:04   #15233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
tiens, door een paar zinnetjes te verwijderen doe je net of er af en toe ook eens een allochtoontje een tikje aan een homootje wil uitdelen.

de volledige paragraaf uit de brief luidt als volgt:
Homo's in de klas

In het onderwijs is aandacht voor holebi's opgenomen in de eindtermen van de tweede en derde graad. Dit kan – nee, móet – veel vroeger én op een niet vrijblijvende, structurele manier. En het moet in alle scholen. Ook, en vooral, in concentratiescholen. Want we stellen vast dat de homobashers vaak jongeren van allochtone afkomst zijn, het is cruciaal om ook die jongeren ervan te overtuigen dat we allemaal gelijk zijn voor de wet. Ongeacht onze kleur, maar ook ongeacht onze geaardheid. De angst voor verontwaardigde ouders mag geen excuus zijn om op school geen aandacht te besteden aan holebi's. Het zou net een stimulans moeten zijn. Onderwijs en opvoeding zijn dé sleutels tot verdraagzaamheid.

Ook imams en andere geestelijke leiders kunnen een belangrijke rol spelen om het beeld te doorbreken dat hetero's in de samenleving de norm zijn. We moeten hen duidelijk maken dat holebi's in ons land niet minderwaardig zijn, dat geweld tegen holebi's onaanvaardbaar is en dat zij die boodschap ook zelf moeten helpen uitdragen.
Hetero's zijn toch de norm?
Oud 2 maart 2012, 16:08   #15234
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ik kan me al indenken dat ze steeds hetzelfde kansarmoeliedje gaat afspelen. Pfffffffffffff, alsof kansarmoede fiat geeft voor slechte manieren en geweld.
Ik ken minder begoeden en die slaan geen homo's ineen omdat ze geen dikke bankrekening hebben.
Homobashing is religieus bepaald. Kom nu niet af met katholieken, daarvan zijn er maar 3% meer, gelukkig. De grootste hoop praktizeerders zitten in de islam, daar is nog geen begin van geloofsafval te merken en ze nemen hun koran tamelijk letterlijk ook de teksten die aanzetten tot haat.
Ik heb een vriendin in het onderwijs, in een klas met veel vreemdelingen. Die komt nogal wat tegen, als ze begint te vertellen over de denkbeelden die die klein gasten thuis aanleren, amaai. Je houdt het niet voor mogelijk.
Het probleem voor mensen zoals Sjokkie is dat ze nergens kan vinden dat volgens de katholieke kardinalen homo's van de hoogste kerktoren naar beneden moeten worden gegooid alvorens ze te stenigen.

Dit staat nu eenmaal wèl in het boekje van "De Weg van de Moslim" dat door mevrouw ministerin Onkelinx onder bescherming werd genomen toen de holebibeweging die passage wou laten schrappen.
Dat boekje is tot op de dag van vandaag netjes te vinden in de meeste moskeeën, (al of niet betaald met ons belastingsgeld). In Nederland is men er heviger tegenaangegaan, maar hier? hier mogen van Onkelinx aanwijzingen gepubliceerd worden hoe de beknuffelden met anders-sexuelen moeten omgaan: zie http://dutch.faithfreedom.org/forum/....php?f=5&t=604

Maar d?*?*r heeft sjokkie geen probleem mee hoor!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 16:17.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:10   #15235
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij leest de discussie van achter naar voor.
Anders had je gemerkt dat de discussie begon met "Hier in het westen" en "Homoseksuelen kunnen huwen en kinderen adopteren."

Als je uitspraken wil doen over het verloop van de discussie, zorg dan dat je ze gevolgd hebt.
de draad heet nog steeds WAAROM ER MEER MENSEN IETS KRIJGEN TEGEN ALLOCHTONEN ,homofoob gedoe in de rest van de wereld is off topic gezwets net als jouw 't'zijn allemaal mannen' stroppopperijen...

Het verwonderd mij niet dat een linkse arbeiderspartij van moslimknuffelaars nog geen 5% van de stemmen van deze doelgroepen kunnen verwerven..

Dat schizofreen hypocriet kontengedraai is zelfs voor een simpele arbeider en geintegreerde allochtoon te walgelijk...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 maart 2012 om 16:13.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:11   #15236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

dit gaat over de gay pride! niet over het feit dat homo's ineengeklopt worden toch?
Citaat:
Dit gaat over het NIET doorgaan van de gay-pride.
Weet je ook hoe het komt dat die niet doorgaat.
Weet je wat er gebeurde bij de vorige gay-pride?
En circe, voor je je volgende getrol brouwt.
Weet je nu al waarom de gay-pride niet doorging?
Oud 2 maart 2012, 16:11   #15237
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier staat er toch "Allochtone mannen."
http://forum.politics.be/showthread....08#post6010608

volgens Vandale :
meest·al bw in de regel, bijna altijd
Heb je daar cijfers met bron voor?
Of is dit op basis van de gekende selecties dat je deze gevolgtrekking maakt?

Hier staat er toch "Allochtone mannen."
http://forum.politics.be/showthread....08#post6010608
De gevangenispopulatie.
Blijf het maar ontkennen hoor, je maakt het enkel maar erger daardoor.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:11   #15238
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik kan me al indenken dat ze steeds hetzelfde kansarmoeliedje gaat afspelen. Pfffffffffffff, alsof kansarmoede fiat geeft voor slechte manieren en geweld.
Ik ken minder begoeden en die slaan geen homo's ineen omdat ze geen dikke bankrekening hebben.
Homobashing is religieus bepaald. Kom nu niet af met katholieken, daarvan zijn er maar 3% meer, gelukkig. De grootste hoop praktizeerders zitten in de islam, daar is nog geen begin van geloofsafval te merken en ze nemen hun koran tamelijk letterlijk ook de teksten die aanzetten tot haat.
Ik heb een vriendin in het onderwijs, in een klas met veel vreemdelingen. Die komt nogal wat tegen, als ze begint te vertellen over de denkbeelden die die klein gasten thuis aanleren, amaai. Je houdt het niet voor mogelijk.
Ik ben katholiek, in mijn katholieke familie waren (intussen overleden) enkele homoseksuelen. Vroeger op het werk heb ik ook een homoseksuele collega gehad.
Nooit heb ik geweten dat een homo lastig gevallen werd, laat staan dat er één in elkaar geklopt werd.
Vroeger werd heel weinig over die zaken gesproken maar ik heb nooit gehoord dat er opgeroepen werd tot haat of geweld tegen homo's. De katholieke Kerk veroordeelde homoseksualiteit dan wel (enfin, de Kerk deed dat, de priesters da's weer een andere zaak!) maar sprak er in feite nooit over.
Ik veronderstel dat het een beetje te maken heeft met de schaamte die ons door de Kerk vroeger werd aangepraat als het over eender wat voor soort seksualiteit ging. Die schaamte maakte dat het onderwerp gewoon niet besproken werd.
En als er over gewone seksualiteit niet mocht gesproken worden, dan heel zeker niet over homoseksualiteit. Degenen die dus zeggen dat er in katholieke middens ook geageerd werd tegen homo of lesbiennes vergissen zich heel sterk. Het werd gewoon allemaal doodgezwegen.
Oud 2 maart 2012, 16:13   #15239
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Misschien, misschien niet.
Ge zijt al eerder fout geweest.
Het toont uw vooroordelen aan.
Wat verwacht je van rascisten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:14   #15240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
de draad heet nog steeds WAAROM ER MEER MENSEN IETS KRIJGEN TEGEN ALLOCHTONEN ,homofoob gedoe in de rest van de wereld is off topic gezwets net als jouw 't'zijn allemaal mannen' stroppopperijen...
Reclameer daarover tegen parsprototem, die begon met "Hier in het westen" en "Homoseksuelen kunnen huwen en kinderen adopteren."
Ik mag daar toch op repliceren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be