![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waar ik naar toe wou en dit is de vraag die je wilt stellen is een feit dat de wet slechts een formaliteit is, een contract, zoals een protocol die bedoeld is voor fenomenologische communicatie en samenwerking . Je moet daar niets achter zoeken zonder een openbaringsreligie; de andere religies die niet op een openbaring zijn berust en erdoor bevestigd zijn in wezen gelijk aan andere menselijke a-theologische en a-spirituele religies. Gewoon zever achter een zever maar geen enkele betekenis of consistentie. Dit is trouwens de achtergrond van alle debatten en discussies rond 1,2,3 a,b,c, de mens, de moraal en het intellect. Ik weet dat ik niet direct ben maar zolang het controversieel lijkt te zijn moet je zelf verder zien. QED. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij voegde er wel meteen aan toe : de qualificatie is verkrachting. Het gaat dus nog steeds over een aanklacht inzake verkrachting. Als het inderdaad zo is dat die meisjes ( vor alle duidelijkheid die van de OP ) tegen hun zin 'gepenetreerd' werden dan is het totaal irrelevant wat hun age of consent of hun age of majority zouden zijn. Dus den dinges heeft hier wel degelijk gelijk. Citaat:
Citaat:
Je schijnt een differentiatie te willen maken in godsdiensten : Je hebt enerzijds de 'openbaringsreligie' (laat me raden) en anderszijds 'mindere' religies die slechts een flauw afkooksel zijn juist ? Vervolgens ga je zéér kort door de bocht door te gaan stellen dat maatschappelijke (menselijke) levensbeschouwingen of vaste waarden eveneens op z'n best een flauw afkooksel zijn of ronduit blahblah zijn. juist ? Ik kan daar al meteen daar tegenaan gooien dat het misschien net omgekeerd is : Dat dus religie en ook zogenaamde 'openbaringsreligie' gewoon het voor dien tijd stel basale en pragmatische goede spelregels was waar men een godsdienstig sausje heeft overgegoten. Het is steeds leuker afdwingbaar als mensen gaan geloven dat daar een superflik boven zit die alles in het oog houdt en je zal beteugelen als je wat mispeutert. ... en dat er afdoenbaar en aantoonbaar materiaal voorhanden is vanuit wetenschappelijke hoek die die stelling volledig bijtreden. Misschien moet je maar eens verkaren waarom volkeren die voorlasnog niet onderhevig waren aan zo'n 'openbaringsreligie' eveneens een stel 'goede' leefregels kenden. Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 2 maart 2012 om 00:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Europees Commissaris
|
![]() U mag inderdaad geloven dat het omgekeerd is, ik heb praktisch daar niets tegen, en principieel verleen ik geen enkele betekenis aan wat je denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat vele mensen in een échte discussie met jou ( real life ) veel " onbeleefder " zouden zijn als op dit forum. Misschien zelfs handtastelijk. D�*�*rom zou je tevreden moeten zijn, het gaat er hier, ondanks jouw geweeklaag, vrij gemoedelijk aan toe volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar nu je toch bezig bent met je " geleerdheid " te tonen, geef ineens ook maar de betreffende wetteksten en artikels... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onthoud enkel dit : hou je tengels van minderjarige meisjes, en dwing nooit niemand tot sex. Dat is genoeg . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Europees Commissaris
|
![]() Over "minderjarig" is de discussie beëindigd omdat je toch rond de pot gaat blijven draaien. Maar dat "dwing nooit iemand ..", wat als die iemand zegt "ik wil geen gewone seks, doe 't maar op een dag, onverwacht, en als ik tegen dan geen zin in heb, dwing me maar tot seks" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En iemand die vraagt om hem/haar maar onverwachts te bespringen zogauw je er lust in hebt, wel, zorg er maar voor dat die persoon dat schriftelijk vastlegd, want als jij dan tot daden over gaat, en de persoon in kwestie zegt tegen de polies dat jij alles verzonnen hebt, dat je een zot bent, wel, dan is er veel kans dat ze die gaan geloven...En dan vlieg je het gevang in, of het krankzinnigengesticht... ![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 2 maart 2012 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed. Stel je wilt iemand vermoorden omdat hem dat vraagt en hij zet dat op papier. Is dat ook goed? Laatst gewijzigd door porpo : 2 maart 2012 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Europa toch. In sommige verre landen, waar ze nog als wilden leven, weet ik niet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar dat klopt niet. Je mag sigaretten verkopen en staat er duidelijk op "dodelijk". En waar blijft vrijheid van individu dan? Die kiest toch zelf om zijn leven te beëindigen? Of om verkracht te worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zelfmoord is dan weer niet verboden dacht ik. De vrijheid om verkracht te mogen worden ? Verkrachting is altijd dwang. Als je er zelf om vraagt, is het geen verkrachting meer. Behalve als het minderjarigen betreft natuurlijk. Daar mag je onder geen enkele voorwaarde sex mee hebben. Laatst gewijzigd door den dinges : 2 maart 2012 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan is het met de "normen en waarden" nog erger gesteld dan ik dacht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat 'n pretentie... ![]() Citaat:
Wie wenst jou kanker toe, doe daar eens 'n link, citaat, bron van? Wie wenst er dat jouw kinderen verkracht worden? Jou de islamitische vrede toewensen zie jij als bedreiging? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik discussieer bijvoorbeeld op het werk met collega's. Na enige tijd ken je je collega's toch wel. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doe maar een stap binnen het Afrikaanse continent, niet vergeten het Amerikaanse en je kunt je hart ophalen .......
![]() |
#537 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Eerst oordelen en dan pas vragen!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke manier ben je tot de conclusie gekomen dat de 'racisten' waarmee je in discussie gaat 'racisten' zìjn, hebben ze zich zo aan je voorgesteld of heb jij er 't etiket 'racist' - volgens jouw definitie van 'racist' - opgeplakt?
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Global voices gaf vandaag een overzicht hoe het met de persoonlijke vrijheid van de mens in Afrika gesteld is.
Welnu, wees geen gay of lesbo want het zal je slecht vergaan. Hoe kunnen we Afrikaanse overheden laten merken dat ze nog maar halfapen zijn? Juist, door ze geen leningen, geen Mercedessen en geen hulp meer te verstrekken. Plus een toegangsverbod tot de vetpotten van Europa. Een onwerkelijk verhaal helaas. Afrika moet vooralsnog leeggeroofd worden, want anders gaat China er met de totale buit vandoor. http://globalvoicesonline.org/2012/0...ill-spreading/