Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2012, 14:59   #15421
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je moet sowieso dat aantal dagen gewerkt hebben.
In sommige gevallen tellen de gewerkte dagen in het buitenland mee, en moet je daarbovenop ook nog minimum 1 dag in België gewerkt hebben.

Dan zijn er nog een resem voorwaarden om werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen.

Dat 1 dag gewerkt in België zou volstaan, klopt niet.
Citaat:
Gezinshereniging

De Block signaleerde eerder al de problematiek, maar wordt nu geconfronteerd met een nieuw fenomeen: de ouders van de allochtone leefloners en equivalent leefloners komen ook naar ons land. ‘Dat is mogelijk in het kader van de gezinshereniging. Nu al zijn er in Oostende 42 mensen die ouder zijn dan 65 jaar en een leefloon aanvragen. In de praktijk komt het erop neer dat we hen dit als een soort pensioen moeten toekennen. Als OCMW betalen we 38procent van dat leefloon dat eigenlijk een soort pensioen is. Ik vind het niet normaal dat de lokale overheid het pensioen van die mensen moet betalen als gevolg van het federaal asielbeleid. We hebben echter een oplossing gevonden. Het kan perfect dat we die 65-plussers één dag aan het werk zetten, waardoor ze automatisch recht hebben op een gewoon pensioen dat betaald wordt door de federale overheid en niet meer door het lokaal bestuur.'
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:03   #15422
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom staat er dan "© Het Laatste Nieuws" bij als dit helemaal niet van Het Laatste Nieuws komt?

Wil je die mail doorsturen naar Het Laatste Nieuws? Die zullen niet gelukkig zijn dat hun naam zo misbruikt wordt.

Neen, ik denk niet dat het puur verzinsels zijn.
Ik beweer dat er fouten in staan.

Neen, ik wil hen vragen de fouten te corrigeren.

Neem "5. Eén dag werken volstaat.".
Ik heb hier op het forum al talloze keren bewezen (met copy-paste van en link naar de geldende wetten) dat dit een leugen is.
Je komt daar weer mee aanzetten!
Puntje 5? Dat hebben we precies al meer dan ééns te horen en te lezen gekregen en niet van dubieuze personen! Je copy-paste van bepaalde wetten mag je houden, want er wordt natuurlijk nooit niets onwettelijks gedaan zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:04   #15423
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In sommige gevallen tellen de gewerkte dagen in het buitenland mee, en moet je daarbovenop ook nog minimum 1 dag in België gewerkt hebben.
Och ja, heb je het nu weer over die 300 dagen onbewezen tapijtknopen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:05   #15424
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan zijn er nog een resem voorwaarden om werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen.

Zie hierboven sjok.↑

Bovendien; welke resem voorwaarden, 'n paar papiertjes van je herkomstland, die al dan niet vervalst/gekocht kunnen worden?
Aantonen dat je tig aantal dagen gewerkt hebt in herkomstland, ook al dan niet vervalst, want wie gaat 't verifiëren? Bovendien verschilt 't aantal gewerkte dagen om recht te hebben op werkeloosheidsuitkering van land tot land!

Edit; je moet NIET sowieso d?*t aantal dagen gewerkt hebben, dat zijn de dagen die je gewerkt moet hebben in België om recht te hebben op 'n uitkering, in andere landen moet je 't aantal dagen gewerkt hebben die gelden voor DAT land om in DAT land recht te hebben op 'n uitkering. Die dagen tellen dus mee om, na 1 dag werken in Blg. recht te hebben op levenslange werkloosheidsuitkering, 1 DAG in België, 1 dag bijgedragen aan SZ in België!

Laatst gewijzigd door SDX : 4 maart 2012 om 15:09.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:06   #15425
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leg liever eens uit waarom hij de gevangenis in vloog voor eventjes!
Of past dat minder in je plaatje?
Citaat:
Journalist Masschelin vrijgelaten

18-03-2002 Gerechtsjournalist José Masschelin is maandag even voor 17 uur vrijgelaten uit de Gentse gevangenis De Nieuwe Wandeling. In een korte reactie vertelde hij blij te zijn dat hij de gevangenis kan verlaten. "Het is nooit prettig in de cel te …

Laatst gewijzigd door andev : 4 maart 2012 om 15:08.
Oud 4 maart 2012, 15:17   #15426
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
vindt andev berichten van Stormfront en Angeltjes..enplakt ze hier met copyright HLN eronder.
Ja, andev, we beginnen je door te hebben.
Maar ik heb niets geplakt hoor! Gewoon tussen mij mailtjes gevonden, zoals ik het doorgegeven heb! En dat dat niet het ultieme bewijs van waarheid is weet ik ook,daarom dat ik "jullie" uitnodig om te bewijzen dat het leugens zijn! Maar dat is precies niet zo gemakkelijk nietwaar?
Arti is voor de zoveelste keer bezig te ontkennen dat met de nodige medewerking van bepaalde multiculbelievers men er in slaagt sommigen met één dag zogezegd werken aan hun centen te helpen voor de rest van hun dagen!
Heb ik al een paar keer teveel gelezen en gehoord om het niet te geloven!
Natuurlijk moeten jullie dat ontkennen, het is te schandalig tov mensen die hier hun leven doorbrengen met werken en dan horen dat vreemde klaplopers dat zomaar krijgen toegeworpen!
Wie denk je dat men hier al lang doorheeft op het forum?
Oud 4 maart 2012, 15:20   #15427
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar ik heb niets geplakt hoor! Gewoon tussen mij mailtjes gevonden, zoals ik het doorgegeven heb! En dat dat niet het ultieme bewijs van waarheid is weet ik ook,daarom dat ik "jullie" uitnodig om te bewijzen dat het leugens zijn! Maar dat is precies niet zo gemakkelijk nietwaar?
Arti is voor de zoveelste keer bezig te ontkennen dat met de nodige medewerking van bepaalde multiculbelievers men er in slaagt sommigen met één dag zogezegd werken aan hun centen te helpen voor de rest van hun dagen!
Heb ik al een paar keer teveel gelezen en gehoord om het niet te geloven!
Natuurlijk moeten jullie dat ontkennen, het is te schandalig tov mensen die hier hun leven doorbrengen met werken en dan horen dat vreemde klaplopers dat zomaar krijgen toegeworpen!
Wie denk je dat men hier al lang doorheeft op het forum?
ER staat nochtans duidelijk;

Citaat:
5. Eén dag werken volstaat.

Het volstaat ook dat immigranten hier één dag gewerkt hebben om daarna van een werkloosheidsuitkering te kunnen genieten. "Ze moeten enkel een attest voorleggen dat ze in het land van herkomst gewerkt hebben. Als ze daar één dag arbeid in ons land aan kunnen toevoegen, dan is hun plan gelukt. Dergelijke fraudeurs vinden vlug de weg naar nepvennootschappen die hen dergelijke attesten bezorgen, tegen betaling. Als je als rechter een onderzoek instelt naar de echtheid van die vennootschappen, zijn ze meestal al failliet. Er valt dus niets meer te controleren. De sjoemelaars profiteren met succes van de zwakke regels in het asielbeleid."
Misschien had ze enkel de titel gelezen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:24   #15428
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

En je punt is wat precies?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:26   #15429
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wist je niet dat er soms fouten staan in een krantenartikel?

De redactie van de krant weet dat zelf wel.
On-line staat er, bij De standaard, Het Nieuwsblad, onder elk artikel een link om correcties door te sturen naar de redactie.
We zijn er maar al te goed van bewust dat de media het multiculspelletje (moet?) meespelen, ook op tv! De laatste uitzending met meneer Devilder gezien over een meisje en ouders die na j?*?*?*ren wetens en willens hier illegaal blijven rondlopen nog de pretentie hebben om ons de les te spellen als men ze eindelijk over de grens wil kieperen?
Ook de lezersbrieven in de kranten zijn dan zeer interessant....
Ik denk dat er vooral fouten in de kranten staan over het verzwijgen van de vele fraude en erger ivm de multicul!
Trouwens, als ik dat zo maar tussen mijn mailtjes vind zullen er nog wel meer mensen dat krijgen, ook mensen die een band hebben met HLN!
Misschien moeten we alle fratsen die ons ter ore komen ivm onze verrijkers doorsturen, krijgen we op slag dikkere kranten! Is het dat dat je wil?
Oud 4 maart 2012, 15:27   #15430
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je moet een of ander bewijsje meebrengen dat gewerkt hebt in't buitenland.
Is een foto van een of andere lemen hut met een koe voldoende?

Citaat:
Voor zover we hier zien is 1 dagen werken in België voldoende, en wat papierwerk dat prima ingevuld word door enerzijds ambtenaartje Y in verreweggistan, en anderzijds de schitterende begeleiding van een resem artisjokaantjes in België.

Citaat:
Daar heb je gelijk in. Als je voldoet aan de simpel in te vullen vereisten (bakshjies iemand?), dan is die ene dag bij Nonkel A's restaurantje (zo'n 6 maanden wonder) voldoende om van kamelendrollenverzamelaar naar royaal betaalde zetelpatat te gaan.
Oud 4 maart 2012, 15:39   #15431
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het gaat nog steeds over één dag werken in BELGIQUE, of had je het over China?
Eigenlijk om te kotsen, die komedie die arti en haar zielsgenoten hier elke dag aan het spelen zijn! De multicul is een regelrechte ramp, een georganiseerde miljoenefraude die onze maatschappijen naar de dieperik sleurt enz enz en zij denken dat ze niets anders moeten doen dan die beerput zo veel mogelijk te ontkennen soms met ellenlange rond-de-pot-draaierij en vitten over komma's!
Bah!
Oud 4 maart 2012, 15:42   #15432
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En je punt is wat precies?
Scherp? Niet op gaan zitten?
Oud 4 maart 2012, 16:29   #15433
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Puntje 5? Dat hebben we precies al meer dan ééns te horen en te lezen gekregen en niet van dubieuze personen! Je copy-paste van bepaalde wetten mag je houden, want er wordt natuurlijk nooit niets onwettelijks gedaan zeker?
Geef je nu impliciet toe dat het wettelijk niet kan?

Kan je me dan ook vertellen hoe dat onwettelijke manier verloopt, om werkloosheidsuitkering te trekken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:31   #15434
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Och ja, heb je het nu weer over die 300 dagen onbewezen tapijtknopen?
Onbewezen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=275
Oud 4 maart 2012, 16:35   #15435
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef je nu impliciet toe dat het wettelijk niet kan?

Kan je me dan ook vertellen hoe dat onwettelijke manier verloopt, om werkloosheidsuitkering te trekken.
Citaat:
Gezinshereniging

De Block signaleerde eerder al de problematiek, maar wordt nu geconfronteerd met een nieuw fenomeen: de ouders van de allochtone leefloners en equivalent leefloners komen ook naar ons land. ‘Dat is mogelijk in het kader van de gezinshereniging. Nu al zijn er in Oostende 42 mensen die ouder zijn dan 65 jaar en een leefloon aanvragen. In de praktijk komt het erop neer dat we hen dit als een soort pensioen moeten toekennen. Als OCMW betalen we 38procent van dat leefloon dat eigenlijk een soort pensioen is. Ik vind het niet normaal dat de lokale overheid het pensioen van die mensen moet betalen als gevolg van het federaal asielbeleid. We hebben echter een oplossing gevonden. Het kan perfect dat we die 65-plussers één dag aan het werk zetten, waardoor ze automatisch recht hebben op een gewoon pensioen dat betaald wordt door de federale overheid en niet meer door het lokaal bestuur.'
Oud 4 maart 2012, 16:38   #15436
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

lastig hé Elbow?
Oud 4 maart 2012, 16:40   #15437
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is toch iets vreemd aan dat beicht, want de wet werd herzien in september 2011
Je moet als derdelander( is geen Belg of EU burger) 120 of 140 procent van het leefloon uit arbeid hebben ( of werkloosheid indien je kunt aantonen actief werk te zoeken) alvorens je nog aan gezinshereniging kunt doen! Leefloners komen dus al een tijdje niet meer in aanmerking voor die hereniging.

Ook inkomen zoals kindergeld, wacht en overbruggingsuitkeringen tellen niet meer mee...
Het moet dus een oud artikel zijn waar het citaat uitkomt want nu is die situatie veranderd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:45   #15438
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
lastig hé Elbow?
Je moet geduld hebben met mensen die traag van begrip zijn of mentaal gehandicapt zijn.
Oud 4 maart 2012, 17:06   #15439
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er is toch iets vreemd aan dat beicht, want de wet werd herzien in september 2011
Je moet als derdelander( is geen Belg of EU burger) 120 of 140 procent van het leefloon uit arbeid hebben ( of werkloosheid indien je kunt aantonen actief werk te zoeken) alvorens je nog aan gezinshereniging kunt doen! Leefloners komen dus al een tijdje niet meer in aanmerking voor die hereniging.

Ook inkomen zoals kindergeld, wacht en overbruggingsuitkeringen tellen niet meer mee...
Het moet dus een oud artikel zijn waar het citaat uitkomt want nu is die situatie veranderd.
dat is iets anders hé Alice.

Fatima woont en werkt hier, en heeft het minimumloon dat vereist is.
Daarop kan ze haar neef Mustafa importeren (huwen heet dat ook wel).
Mustafa mag dus gerust binnen (valt binnen de importregels).

Daarop gaat Mustafa één dag werken bij nonkel Kader in zijn groentenwinkel. Als Mustafa nu kan aantonen dat hij voordien in Turkye regelmatig bij nonkel Orhan in die zijn groentenwinkel werkte (alle mogelijke middelen zijn toegestaan volgens de link die Artisjok zelf postte, het hoeft dus géén officieel contract te zijn, géén officieel turks document, maar gewoon een paar handgeschreven loonbriefjes getekend door nonkel Orhan kunnen volstaan).
en dan kan Mustafa dus héél zijn leven doppen in Belgique!
Oud 4 maart 2012, 17:13   #15440
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
ER staat nochtans duidelijk;

Misschien had ze enkel de titel gelezen?
Ik heb dit wel gelezen, maar in tegenstelling tot sommige anderen, geloof ik dit niet klakkeloos.
Zeker niet als het van "de angeltjes" komt.
Kunnen ze een bron met link geven voor hun bewering?

"Ze moeten enkel een attest voorleggen dat ze in het land van herkomst gewerkt hebben. " is niet correct.

Hoe dient u de uitkeringsaanvraag in?

U meldt zich bij een uitbetalingsinstelling van uw keuze (vakbond of HVW) aan om uw dossier klaar te maken voor indiening bij de RVA. U vult er onder meer het formulier C109 (‘Persoonlijke werkloosheidsverklaring’) in.

U moet het volgende toevoegen om de buitenlandse periodes te laten meetellen:

Indien u hebt gewerkt in een land van de Europese Unie:

een Europees formulier E301, ingevuld door de buitenlandse instelling bevoegd inzake werkloosheid.

Indien u in een ander land hebt gewerkt:

de nodige attesten van uw werkgever waaruit blijkt:

de arbeidsperiode
het werkrooster, het loon
de aard van de verrichte arbeid
de reden van beëindiging van de tewerkstelling

Indien u wil aantonen dat het om ‘verzekeringstijdvakken’ gaat in Kroatië, VJRMacedonië of een van de andere delen van het voormalig Joegoslavië (met inbegrip van Kosovo), Algerije, San Marino of Turkije: een attest van de bevoegde socialezekerheidsinstelling van dat land, waarin de vervulde periodes worden vermeld die aldaar een recht op werkloosheidsuitkeringen openen (vergelijkbaar met voornoemd formulier E301).
http://www.rva.be/D_Opdracht_W/Werkn...ntentNL-04.htm
De RVA zal dan ook nagaan of de voorgelegde stukken overtuigend en gelijkluidend zijn. Is dit het geval, dan worden ze als bewijskrachtig aanvaard.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=275
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be