Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2012, 10:09   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waarom kan je dat nu nog niet zien?
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 10:10   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Max van Dietschland

Veel mensen van de oude garde die ooit bij het VMO zaten of ermee sympathiseerden zijn dermate ultra liberaal dat ze met huidige termen libertijn genoemd kunnen worden. Kort gezegd, ze moeten niet veel hebben van een establishment. Niet van een huidige establishment en ook niet van een nieuw establishment.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 maart 2012 om 10:11.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 10:15   #63
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Maar er zit een keerzijde aan de medaille. Een partij zoals de N-VA die dergelijke sujetten binnenhaalt en met open armen ontvangt, neemt een grote verantwoordelijkheid. Want de vroegere aanhangers van het Vlaams Blok/Belang zijn geen onbesproken figuren en brengen niet alleen zichzelf, maar ook hun sympathisanten en vooral hun ideeën mee in hun nieuwe partij. Wie denkt dat al de voornoemde personen plots hun racistische discours en hun openlijke afkeer voor vreemdelingen hebben afgeworpen, vergist zich. De toestroom van gewezen leden van het Vlaams Belang tot de N-VA heeft – of de partijleiding dat nu wilt of niet – een impact op het gedachtengoed van die laatste partij. Hun aanwezigheid versterkt immers hun hang naar separatisme, hun extremisme en vooral hun vreemdelingenhaat die ze jaren hebben gedemonstreerd binnen de enige radicaal Vlaams-nationale partij in ons land.
Ik denk/hoop dat hij zich hier wel vergist... mits een bikkelharde partijdiscipline (en ik denk dat ze dat wel hebben bij de N-VA... het zijn geen watjes) hoeft dit niet. Zo lang het er niet te democratisch aan toe gaat binnen de partij... ik bedoel zo lang de macht blijft bij de top en niet bij zijn leden zal dat niet gebeuren. Zeg maar zo lang De Wever 99% blijft halen als voorzitter zie ik dit niet gebeuren... of het moet zijn dat De Wever zelf zijn ware aard goed verborgen houdt.

Als de VB'ers hun bek gaan opentrekken zitten ze wel met problemen... want je weet dat ze zullen samentroepen; ze houden er echt wel hetzelfde ranzige gedachtengoedje op na. Vb-er zijn is niet zomaar een keuze... en dat is toch wel erg belangrijk in dit discours.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:04   #64
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De N-VA is zelf de meest liberale partij in VL. Wat ze daar niet graag horen, kan me vierkant gestolen worden.
En de PS, Openvld, SPA de meest kapitalistische?
In mijn ogen zijn liberalisme en kapitalisme immers niet gelijk.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:11   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik denk/hoop dat hij zich hier wel vergist... mits een bikkelharde partijdiscipline (en ik denk dat ze dat wel hebben bij de N-VA... het zijn geen watjes) hoeft dit niet. Zo lang het er niet te democratisch aan toe gaat binnen de partij... ik bedoel zo lang de macht blijft bij de top en niet bij zijn leden zal dat niet gebeuren. Zeg maar zo lang De Wever 99% blijft halen als voorzitter zie ik dit niet gebeuren... of het moet zijn dat De Wever zelf zijn ware aard goed verborgen houdt.

Als de VB'ers hun bek gaan opentrekken zitten ze wel met problemen... want je weet dat ze zullen samentroepen; ze houden er echt wel hetzelfde ranzige gedachtengoedje op na. Vb-er zijn is niet zomaar een keuze... en dat is toch wel erg belangrijk in dit discours.

Kent u die mensen persoonlijk dan zó goed dat 'ze' u hun gedachtegoed in het lang, het breed en het diep uit de doeken hebben willen doen?

Anders geformuleerd: "bron?"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:15   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is dat écht zo? Waarom?
-Jo- bewijst 't toch:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Liberalen zijn vijanden voor elke nationalist.
Liberalen zijn vijanden voor elk nadenkend mens.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:19   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar is het ook zo dat 'ze' dat nu nóg zijn?

Stel dat ik plots 'het licht zie' en vanaf vandaag pakweg radicaal - maar dan ook écht radicaal - reactionair anti-democraat word, hoe lang ben ik 'ondanks alles' 'diep vanbinnen' en 'in hart en nieren' toch nog een democraat?
Iets proper wordt vlugger vuil dan iets vuil proper wordt, dat weet toch iedereen die al eens de was doet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 13:37.
Oud 4 maart 2012, 13:30   #68
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Iets proper wordt vlugger vuil dan iets vuil proper wordt, dat weet iedereen die al eens de was doet.
Inderdaad maar het is dan wel aan u om af en toe uw kleren dat je niet meer proper krijgt in de vuilnisbak te gooien.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:39   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Inderdaad maar het is dan wel aan u om af en toe uw kleren dat je niet meer proper krijgt in de vuilnisbak te gooien.
VB in de vuilnisbak gooien ? D�*t gaan ze niet graag horen maar ik ben niet principiëel tegen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2012 om 13:40.
Oud 4 maart 2012, 13:51   #70
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iets proper wordt vlugger vuil dan iets vuil proper wordt, dat weet toch iedereen die al eens de was doet.
Dus alle Cd&v'ers zijn hypocriet, alle sp.a'ers zijn corrupt en alle vld-ers zijn autoritair? Immers dat zijn waarden waar deze partijen, achter de schermen, echt wel voor staan.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:58   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Jo- bewijst 't toch:
Is die "-Jo-" gelijk aan 'het nationalisme, het gehele nationalisme en niets dan het nationalisme'?

Op wélke manier bewijzen de uitspraken van één persoon het al dan niet 'blind' maken van een bepaalde ideologie?

Kunnen/mogen we eenzelfde 'redenering' toepassen op om het even welke 'aanhanger'/'vertegenwoordiger' van om het even welke andere 'ideologie'?

Oud 4 maart 2012, 14:03   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf slaag ik er niet onmiddellijk in om een bruikbare link te leggen tussen 'politiek' enerzijds en 'textiel' anderzijds.

Wat kan/moet ik doen om daar verandering in te brengen?

Oud 4 maart 2012, 16:38   #73
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik denk dat open-VLD/liberales/verafstoot best zedig zwijgt. Er zijn al genoeg pvvopenvld'ers richting Vlott, Vlaams Belang en LDD getrokken. Blijkbaar waren die welkom bij de liberale partij tot ze er (meestal wegens persoonlijke frustraties) uit trokken. De richting doet er dus in feite niet toe. De pot die de ketel verwijt zwart te zien het dat als ik me niet vergis.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:05   #74
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
die ultra liberale zever er bijgekomen is.
zoals?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:08   #75
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is die "-Jo-" gelijk aan 'het nationalisme, het gehele nationalisme en niets dan het nationalisme'?
nazi's zijn zogezegd alles maar de goede versie.
Ze zijn goede nationalisten, de rest zijn fout
Ze zijn het goede sociale, de communisten zijn fout
Ze zijn het goede kapitaal, de liberalen zijn fout
Ze zijn echte traditie, conservatieven zijn verborgen liberalen
desondanks zijn ze dan nog de echte revolutionairen, de rest zijn mietjes, etc etc

maar ze noemen zich vandaag blijkbaar nooit nazi, neen, ze zijn iets "nieuws"
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 4 maart 2012 om 21:09.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 03:39   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik denk dat open-VLD/liberales/verafstoot best zedig zwijgt. Er zijn al genoeg pvvopenvld'ers richting Vlott, Vlaams Belang en LDD getrokken. Blijkbaar waren die welkom bij de liberale partij tot ze er (meestal wegens persoonlijke frustraties) uit trokken. De richting doet er dus in feite niet toe. De pot die de ketel verwijt zwart te zien het dat als ik me niet vergis.
²
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 06:38   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf slaag ik er niet onmiddellijk in om een bruikbare link te leggen tussen 'politiek' enerzijds en 'textiel' anderzijds.

Wat kan/moet ik doen om daar verandering in te brengen?
Lobotomie.
Oud 5 maart 2012, 08:38   #78
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Als die ex-VB'ers buiten het partijprogramma gaan, zetten ze zich buiten de partij, zo simpel is het. net zoals gelijk ander lid.
Oud 5 maart 2012, 13:34   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Het CS wordt door Dirk Verhofstadt als een succes gezien, maar ik heb daar reserves bij.
Een politiek succes kan je het zeker noemen: de geviseerde partij kwam nooit aan de bak, en verkruimelt na al die jaren, zeker mede dankzij het CS.

Maar of de geviseerde ideologie verdwijnt, daar heb ik mijn twijfels over.
Ik geloof dat uitsluiting en censuur nooit bij machte zijn om een idee of ideologie of strekking uit te roeien, want je kan mensen misschien verbieden te uiten wat in hun hoofd zit, maar je kan nooit verbieden of uitwissen wat in de geesten van de mensen leeft.
Daar is geen cordon, of geen censuur tegen opgewassen.

Het gevaar dat gepaard gaat met uitsluiting en censuur, wordt nu weldegelijk duidelijk: 'verboden' of 'ongewenste' of 'politiek incorrecte' ideeën gaan ondergronds, en besmetten slinks en sluiks de gedachtenwereld.
De partijen die doorgingen voor correct, en acceptabel, worden geïnfiltreerd met de 'ongewenste' en 'verboden' denkbeelden, en mensen die ze hanteren.

Ik ben o.a. om die reden nooit een voorstander van cordons of censuur geweest.
We blijven zowizo beter geïnformeerd wanneer iedereen openlijk mag uitkomen voor zijn denkbeelden.
Dan pas kunnen we kiezen en oordelen om bepaalde mensen omwille van hun ideologie te omarmen of te mijden.

Ik meen in Verhofstads tekst te onderkennen dat hij stilaan de gevolgen van het CS begint gewaar te worden: de geviseerde ideologen klitten samen met geestesverwanten.
De cola en de cola light vloeien ineen. met als resultaat een drankje met dezelfde kleur, en een smaak waarin reeds verwante componenten samensmelten en de reeds kleine verschillen beginnen samen te vallen....
Oud 5 maart 2012, 21:22   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Lobotomie.
Ah, daarom ben je zo. Alles klar.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be