![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Basically wou ze dus klaarblijkelijk haar verjaardag ook thuis vieren... Maar helaas is er dan blijkbaar weer spanning, want het is haar dan volgens moeder enkel om het kadootje te doen enzo, en dat mag natuurlijk niet, dus dat kadootje kan ze dan vergeten. 't is dus al ruzie nog voor het er van komt om samen te zijn..... Helaas zal het gevolg dan zijn dat ze er meer plezier aan heeft als ze het kadootje van haar vriend krijgt... ![]() Als er een paar keer een contact kan zijn zonder ruzie, ook al is het dan maar om een kadootje in ontvangst te nemen, dan is de kans groot dat zowel zij als de moeder er steeds meer zin in krijgen om nog om te gaan met elkaar. Maar op deze manier wordt het wel héél makkelijk voor die vent om te 'scoren'.
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sorry, maar dat zou bij mij ook niet waar zijn: ik KOOP mijn kinderen niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou dit graag zwartwit zien, maar dan doe je de realiteit behoorlijk wat onrecht aan. The good guys versus the bad guys, maar helaas zitten situaties niet altijd zo simpel in elkaar.
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kind zag blijkbaar 2 "opties": a) meegaan naar carnaval, dat allicht naar haar verwachtingen toch maar zal eindigen in ruzie en gezeik b) familiefeestje, dat allicht naar haar verwachtingen toch maar zal eindigen in ruzie en gezeik, maar dan heeft ze er tenminste nog een kadootje aan overgehouden. Ieder normaal mens kiest dan voor gezeik + kadootje, ipv gezeik alleen. Als je wil dat iemand nog komt zonder dat er kadootjes te rapen vallen, dan zal het gezeik moeten stoppen.
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kind voelt zich gewoon gesteund door de adolescente "opvoedsters" die zelf nog maar net de pampers ontgroeid zijn, en samen spannen ze lekker samen tegen die stoute moeder die "totaal geen idee heeft van opvoeding", ook al heeft ze al vijf kinderen naar volwassenheid begeleid. Komaan, grow up. Alle leugens worden geslikt, het contact met die vent wordt niet enkel gedoogd maar zelfs aangemoedigd, straffen van de ouders worden ongedaan gemaakt, schoolresultaten worden niet meer doorgegeven (die onnozele ouders hoeven zich daar niet mee te moeien zeker?) en als "het kind" 18 is, mag het alleen gaan wonen. Kijk eens, dat hebben we toch weer goed gedaan hé. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk is "aan zichzelf werken" een mooi eufemisme voor "ik ben die bezoeken kotsbeu".... helaas.
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet over de relatie tussen moeder en opvoeders. Niet alles op een hoopje gooien.
![]() |
![]() |
#348 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() NieuwNoors heeft gelijk.
Steun en begrip zoek je bij vrienden. De reden je professionele hulp zoekt is net om een buitenstaandersblik op de situatie te krijgen die niet gebonden is door emogeladen bedenkingen.
![]() |
#349 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doch in deze is het niet de relatie de kern. Wel het feit, zoals ik het lees, dat gast2 er niet mee omkan en daardoor alle bruggen opblaast waardoor er niemand is voor het geval de boel uitdraait zoals u beschrijft. En dat is spijtig. Daarnaast is er nog een ganse familie en gezin; er is niet enkel 1 dochter en 1 moeder. De moeder is niet enkel moeder van 1 dochter.
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straffen zoals telefoon verbieden grenst uiteraard aan kindermishandeling en pogingen om internetgebruik te verhinderen is vast hetzelfde als je kinderen van honger laten omkomen zeker? Blij dat de mijne volwassen geworden zijn, en dat de geesteszieke periode waarbij mijn oudste ook naar die rattenvangers van Hamelen trok, maar drie maanden heeft geduurd. Het spreekt ten goede voor mijn dochter dat ze het zelf op korte tijd in de gaten kreeg en het er afbolde! O ja, de "kinderbescherming" stuurde me gewoon een briefje dat haar "opname werd beëindigd".... ze waren haar KWIJT! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik geef je echt ongelijk wat je "het zou eerder al zwaar moeten tegenzitten" betreft. In ieder geval heeft gast2 ondertussen zowat alles geprobeerd om die relatie te stoppen (behalve haar dochter vastketenen in de kelder), en dat is niet gelukt. Het zal precies ook niet voor de komende maanden zijn ook. Ondertussen is het een wespennest geworden, waarbij er conflicten zijn met �*lle betrokken partijen. Dat er conflicten zijn met de instelling, de jeugdrechter, die vent, tot daar aan toe, maar ik vind het heel spijtig om te lezen dat er ook een breuk is met de dochter zélf. Als je na twee jaar geruzie niets bereikt hebt, dan denk ik toch dat je even dat geruzie met je dochter moet staken, en niet nog VERDER doen. Ze hoeft die relatie helemaal niet goed te keuren om het geruzie te stoppen.
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#353 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
of mijn schoonmoeder en schoonvader, 100% bedlegerig na 4 beroertes... of mijn moeder met longemfyseem, dementerend en 18h zuurstof per dag... of mijn vader die nu reeds de 4de keer tegen kanker vecht en pas een pacemaker gekregen heeft na 24.2 bloeddruk... nog te vermelden dat mijn ouders thuis langs wonen en onze dochter bijna dagelijks er kwam... de grootouders missen ook hun kleinkind in de tijd die hun nog rest... of de nichtjes die maar niet begrijpen hoe hun nichtje in haar verliefdheid, ons ouders wegstoot... en als ze dan weer leugens vertelt,(eerst maakte ze cgg wijs dat ouders constant ruzie maakte, dan wou ze laten weten dat vader haar mishandelde, net hij die voor afname gsm en mij beet nooit een vinger naar haar had uitgestoken) ditmaal waren het nu weer de broers die "regelmatig" vechten, ik durf gerust hier te zeggen dat er verleden jaar door ene een mep aan de andere werd gegeven en awel, sinds ze het uitgepraat hebben, gaan ze samen in 1 auto op stap en het is niet ik alleen nynorsk die zo een probleem met de dochter heeft, de oudste zus wil haar zelfs niet meer zien nadat ze zo afgekraakt werd op fb door haar zus, die ze zo graag had, ik wil haar wel nog graag zien, maar niet omgekeerd... ![]() of de papa die genoeg heeft van haar leugens... en sinds ze er zit in december nadat ze me aanviel, heeft ze 1x zelf naar thuis gebeld (kort na opname)nadat begeleiding achter haar zat... en nu heb ik doorgegeven dat het niet altijd van mijn kant moet komen, die altijd belt(min 2x per week)... en de 2 broers die niks meer met haar te maken willen hebben omdat ze zo liegt, terwijl we de kinderen net hebben groot gebracht dat liegen niet kan of de ene broer die haar elke dag van school haalde al een half jaar geleden zei:mama zet ze weg, ze maakt ons gezin kapot...net hij die alles voor zijn jongste zusje deed... ![]() of de "middelste" zus die haar nog liet "ompraten" door haar zusje maar afgelopen weekend haar zus zag op carnaval met begeleiding en werd geroepen door zus, zich omdraaide(zelfs voor "de laatste" die zich nog liet doen wordt het teveel) en later opnieuw werd geroepen en toen ze keek, stak "kleine" zus demonstratief haar sigaret in haar mond met een gebaar van:kijk, ik mag hier roken.... en neen nynorsk, de keren dat ze hier is geweest sinds ze in de instelling zat, hebben we niet eenmaal over hem gepraat maar proberen "gewoon met elkaar te spreken" en wat met het feit nynorsk, dat ze me van mijn gsm bestolen heeft in huis de laatste keer dat ze er was?hoe laag is onze dochter gezonken... ![]() maar als je dan verleden weekend hoort, dat ze regelmatig bij hem zijn ouders op bezoek ging, daar was ze dus geweest toen ze dit schooljaar een ongeval had.... ik vraag me af wat gezinsbegeleiding hier nog komt doen, denk dat ze verkeerde adres hebben want op fb heeft ze zijn vader als vader opstaan... en dan krijgen we weer een nieuwe want de huidige gaat in bevallingsverlof van eerste...en dan komt er weer eentje zonder kinderen die durft te zeggen:ik begrijp u, ik begrijp u verleden week heb ik terug geantwoord:neen dat kunt u niet, als uwe kleine is geboren en ge hebt dat moedergevoel, denk dan een fractie van een seconde aan ons gezin en stel uw voor dat ge uw baby 3 weken kwijt zijt, dan kunt ge zeggen ik begrijp u... wordt weer te persoonlijk maar heb vandaag van advocaat gehoord dat hoger beroep te lang duurt en geen zin heeft want jr is van mening dat ze elkaar toch willen blijven zien.... onbegrijpelijk... een meisje van 13 wat zelfmoordbrieven schrijft sinds ze die vent kent... onbegrijpelijk... een meisje dat aan zelfverminking doet sinds ze die vent kent... onbegrijpelijk... een meisje dat in haar ondergoed werd aangetroffen en later werd er een kleine laptop aangetroffen van een vriendin van die vent... onbegrijpelijk... dat iedereen telkens in haar leugens trapt en later weer met domme excuses komen als het te laat is, en je telkens met de rug tegen de muur staat... onbegrijpelijk... een meisje dat na school(15.30) 10 km verder pas om 18.30 terug thuis kwam en je alleen haar op tijd thuis kreeg als je haar uit de klas liet halen en als je dan een brief vraagt voor de jr, ze op papier schrijven dat we onze dochter van school haalden om ze op tijd thuis te hebben "naar hun zeggen"(was wel directeur die dit schreef), zijn met 2 daar, directrice kwam wel dadelijk horen hoe het ging... en dat je dan telkens krijgt te horen...veel sterkte...wat kopen we ervoor?... de verwijdering is catastrofaal.... zeg dan eens nynorsk, hoe moeten we nu verder...want ik weet het niet meer... Laatst gewijzigd door gast2 : 5 maart 2012 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Lokaal Raadslid
|
![]() bedankt cynara en nieuwnoors...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hoeft mij helemaal niet te bedanken hoor.
![]() Ik vind het gewoon heel erg hetgeen jij moet doormaken. Bij mij kom je over als een bezorgde, liefhebbende ouder. Wat anderen ook mogen beweren: laat je vooral GEEN schuldgevoel aanpraten. Veel moed. Blijf sterk en ni opgeven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... van wie je dan ook per definitie gelijk krijgt.
Wat nog ontbreekt zijn de koekjes, en het geklets over de buitenwereldse klojo's. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 maart 2012 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor iemand die geen vrienden of vriendinnen heeft is dit moeilijk. Een psycholoog knikte ooit bevestigend toe ik zei dat z'n betaalde job teert op wie niet (meer) kan rekenen op vriendschap en affectie.
Laatst gewijzigd door Rudy : 5 maart 2012 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gast2. Deelt uw partner uwzelfde mening ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |