![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw huidig taalgebruik geeft uw eerdere zelfbeweerde objectiviteit hier wel een ernstige deuk.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juli 2011 om 20:33. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Europees Commissaris
|
Ik stel voor dat we even onze persoonlijke afkeer laten varen en terug on-topic gaan!
Gelieve hier ook niet op te quoten.
|
|
|
#244 |
|
Minister-President
|
Objectief gezien is de nota Di Rupo een ramp voor ons land. Geef mij een stabiele regering met een goede staatshervorming en ik zal graag in België blijven, maar Di Rupo zal het ons beide niet geven.
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom zou Di Rupo in godsnaam een moer geven om de Vlamingen? Hij is een politieker!
En politiekers geven per definitie alleen om hun eigen kiezers of potentiële kiezers. Wie gelooft in de goedheid/barmhartigheid van politiekers is gewoon naïef.
|
|
|
#246 |
|
Minister-President
|
Hij rijdt in 1 keer ons land in de prak... daar moet je als politieker vooral trots op zijn...
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Minister
|
Belg zijn is meer humor hebben dan Monty Python, zonder komiek te zijn.
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Gouverneur
|
Belg zijn is .......... mmmm niet veel
|
|
|
#249 |
|
Minister
|
Belg zijn is leven in de wetenschap dat regenen frequenter voorkomt dan regeren.
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Banneling
|
Ik heb eventjes Googlezeitgeist 2010 en 2011 geraadpleegd en ben tot de vaststelling gekomen dat ik geen Belg (en hoogstwaarschijnlijk ook geen Vlaming) ben.
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als u zo praat, moet men ook de vraag stellen: wat is nu eigenlijk 'Vlaming' zijn.
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Minister-President
|
Ik ben geen van de twee. Ik ben heel erg internationaal georienteerd. Maar een onafhankelijk Wallonie zonder Brussel zou beter zijn voor zowel noord als zuid.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 5 maart 2012 om 11:54. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Minister-President
|
Inderdaad. Objectief het beste.
- Vlaanderen: 10 miljard extra per jaar, maar moet wel Brussel oplappen, dat gaat genoeg kosten op termijn - Wallonië: verplicht van de bedelstaf gerukt waardoor het verplicht wordt op termijn een echte economie op te bouwen Voor mijn part neemt Vlaanderen zelfs 100% van de schuld over. Wij kunnen dat wel afbetalen, al zal het lang duren. En dan heeft Wallonië de ruimte om een economisch herstelprogramma te lanceren op eigen kracht. Dat lijkt me een eerlijk compromis, en indien nodig, het laatste belgische. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Minister-President
|
PS: wat is belg zijn? Als Belg/Vlaming in Duitsland en Nederland zal ik me altijd identificeren als een Belg. Het is immers wat op mijn paspoort staat. Het heeft geen zin om de belgische discussie uit te lokken door a priori mezelf Vlaming te noemen, een woord dat voor mij even weinig waarde heeft als het woord Belg.
Ik ga in mei meedoen aan de Dalkeman Triathlon in Gütersloh. Ik zal met een Belgische vlag over de finish lopen. Dit is enkel als statement dat er ook niet-duitsers meedoen. Of die vlag Vlaams, Belgisch, Limburgs of Kazakhs is maakt me hoegenaamd niets uit. Het land waarin ik woon is echter officieel België dus ik ga het niet moeilijker maken dan het is. Mijn zogenaamd vlaams-nationalisme is dan ook puur uit economisch-sociaal oogpunt. Samenleven met een klaploper die constant in mijn gezicht spuwt doe ik niet op persoonlijk vlak, het is een reden om te scheiden en iedereen op dit forum zou dat doen. Waarom zou Vlaanderen dan moeten blijven broodheer spelen voor het Wallonië waarvan de premier weigert nederlands te leren. |
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2. veel sukses 3.er bestaan ook vlaamse klaplopers 4.niet juist |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Minister-President
|
Ik heb hem sinds nieuwjaar niet meer in het nieuws vermeld gezien. Het is altijd Quickie, Thierry of Onckelinx die zijn hete kastanjes uit het voor mogen halen. Voor premier te zijn is hij opvallend onaanwezig.
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2. Dank u, ik ga het nodig hebben. 3. Klopt, en met een Vlaams beleid worden die netjes uit de bijstand gegooid. In Wallonië hebben we die luxe niet. 4. Fonetisch kunnen lezen en antwoorden op ingezonden vragen is niet hetzelfde als nederlands spreken. |
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou er niet om morren dat de andere ministers en zeker de vicepremiers zijn voorbeeld volgen. Als je niets te zeggen hebt mag je als politieker geen aandachtsslet spelen door altijd maar op TV of in de media te willen komen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|