![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vernielen hun natuur NIET. Hier en daar gaat een stuk natuur verloren maar dat gebeurt in (bijna) alle landen v.d. wereld. Canada is het 4de grootste land ter wereld. Eer ze hun natuur "vernield" hebben liggen jij en ik al j�*�*�*�*�*ren onder de grond. Ze zijn NIET zo dom om "alles" te vernielen. Jij onderschat de Canadezen !!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het kapitalisme als levensvorm voor de eeuwigheid is een illusie. Er is ooit een tijd geweest dat de slavenhandel en slavenarbeid normaal leek voor sommigen. Maar die is tenslotte ook in elkaar gestort omdat die nooit voldeed aan de behoeften van de meerderheid van de bevolking. En juist nu met de schuldencrisis, is het kapitalisme als beste levensvorm voor de maatschappij een grote illusie gebleken. De mensen hebben er genoeg van om geregeerd te worden door de financiële markten en willen alternatieven. We hebben een maatschappij nodig waarin gerechtigheid en democratie in wezen of in werkelijkheid worden omgezet. Dit zijn geen oudbakken ideeën maar wel thema's die beslissend zullen zijn voor onze toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor het ogenblik mag je eender welke politiek toepassen, je kan de huidige economie en levenswijze van de westerse wereld niet redden. De economie is op al zijn vlakken over zijn hoogte punt heen, die economie was en is immers opgebouwd op uitbuiting, machtmisbruik en superioriteit van de ene tegenover de andere. Je moet maar naar de USA kijken om te zien waar het heen aan het gaan is. En de bevolking is inderdaad het huidige systeem beu, maar is tegelijk ook bang voor elke verandering. Kijk maar even naar de autoindustrie. Waar er een noodzaak is om van energiebron te veranderen om mobiel te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn bezig hun natuur en milieu te vernielen. En ja, dat gebeurd inderdaad over heel de wereld. En de uitspraak; " Eer ze hun natuur "vernield" hebben liggen jij en ik al j�*�*�*�*�*ren onder de grond" is juist de grootste oorzaak van de ellende. De mening waarom veranderen, ik ga de ellende die ik veroorzaak toch niet meer meemaken, dus wat interesseert het mij nu, zolang ik het maar goed heb en ik niet moet veranderen laat alles mij koud, is juist de oorzaak van de huidige problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ooit van herverdeling gehoord?
Zowel van arbeid als productie middelen. Zou de wereld vergaan, als bijvoorbeeld het maximum verschil in lonen, salarissen, bonussen,bezoldigingen of hoe je het noemen wil slechts een derde hoger mag liggen dan het gemiddelde inkomen? Nu heb je een kleine kaste die neemt wat ze wil en een grote kaste die ervoor opdraait. Als diefstal de norm is geworden en dan nog gelegaliseerd, moet je maatregelen nemen om dat te voorkomen. Het is enkel een kwestie van normen en waarden te verleggen. Winst genereren is goed, maar de verdeling loopt nu de spuigaten uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de complete wereld betaald voor het winstbejag.
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 4 kinderen. Alle 4 hebben ze dezelfde opvoeding gehad en dezelfde mogelijkheden. Ik heb het geluk dat ze alle 4 tot de beter begaafden behoren, er is dus geen probleem met hun verstandelijk vermogen. Vanaf hun 15de verjaardag heb ik voor alle 4 een jobje gezocht en gevonden, zodat ze konden leren wat het leven werkelijk is. De oudste heeft ondertussen reeds meerdere jobjes gedaan en is weer opzoek naar een ander jobje. Ze heeft er 9 jaar overgedaan om haar secundair af te werken en heeft in de laatste 4 studiejaren van het secundaire onderwijs, 8 studierichtingen gedaan, om uiteindelijk te eindigen met een diploma BSO-kantoor via het CVO. Eigenaardig genoeg is ze nu bezig aan haar 2de jaar bachelor boekhouden en heeft ze voor geen enkel vak een 2de zit gehad. En hoewel ze nu reeds meer dan 5 jaar als werkstudent actief is, heeft ze nog geen cent op haar spaarrekening staan. En voor alles wat ze denkt nodig te hebben aan kledij, schoolspullen, transport, enz... moet ze langst haar ouders, want haar eigen geld is steeds op voor ze nieuw geld binnen krijgt De tweede is vanaf zijn 15de als jobstudent begonnen en is steeds op dezelfde plaats blijven werken, hij heeft zijn secundair op 7 jaar afgewerkt en is uitgekomen met een diploma TSO-BI en is daarna gaan werken. Na 2 maanden voltijds werken, heeft hij zich ingeschreven als werkstudent voor het behalen van zijn bachelor bedrijfsbeheer. Hij heeft nu op zijn 19de reeds meer dan 10.000 euro op zijn spaarrekening staan en heeft hij kasbons en aandelen in zijn bezit. Vanaf de 3de maand dat hij werkte, heeft hij geen enkele keer nog gevraagd om iets voor hem te betalen. De verdeling binnen mijn gezin was juist, de besteding van hun inkomsten was verschillend en geeft dus een verschil in bezit van goederen en financiele toestand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je iets wil veranderen moet je bij jezelf beginnen!!!
Pas daarna kan je aan derde vragen ook te veranderen!!! En pas dan kan je met vele samen de maatschappij veranderen en beter en mooier maken, maar je moet bij jezelf beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ellende die "ik" veroorzaak...Het gaat NIET over mijn persoontje maar over de miljoenen Canadezen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu dat de oplossing van u niet zal komen, dat is duidelijk. ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 maart 2012 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() uw 2de kind leerde van uw 1ste kind. En dat 1ste kind moet in uw verhaal maar blijven boeten omdat ze de eerste is? Of zal die 2de ooit durven inzien dat hij ook maar keuzes maakt omdat hij ziet hoe de eerste het ervan af brengt.
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom volgt nummer drie dan het voorbeeld van nummer 1 en niet dat van nummer 2 ? En waarom volgt nummer 4 dan een totaal andere weg dan nummer 1, 2 en 3 ? En wat stel jij dan nu voor dat er zou moeten gebeuren? Beide hun geld en bezittingen op één hoop smijten en dan terug herverdelen, zodat beide terug evenveel hebben? Nummer 2 moet dus zijn spaargeld afgeven en delen met nummer 1 omdat die meer belang hechte aan uitgaan en shoppen dan aan sparen voor de toekomst? Waarom heeft nummer 2 dan de moeite genomen om te sparen en zijn vrije tijd opgeofferd om te werken in plaats van uit te gaan? En wat dan binnen 5 jaar, als nummer 2 terug een hoop heeft gespaard en nummer 1 alles er opnieuw heeft doorgedraaid, terug alles herverdelen? Wat jullie hier staan te verkondigen is heel eenvoudig over te brengen op de maatschappij. De werkende moeten maar aanvaarden dat de overheid hun netto loon beperkt tot het bestaansminimum om de rest aan de werklozen en werkweigeraars te schenken, zodat zij even veel hebben als de werkende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sovjets hebben het wel ver gebracht sedert 1918. Toen leefde Rusland nog feodaal. In nauwelijks 40 jaar hebben ze het enorme Duits geweld op de knieën gedwongen en in '57 schoten ze de eerste kunstmaan in de ruimte. Op hun scholen leren ze geen Latijn & Grieks maar wetenschappen & technologie. Al wie "meest begaafd" is MOET studeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de uitvoering liet te wensen over. Je mag echter niet vergeten de Sovjet de Nazi's slechts op de knieen hebben kunnen krijgen dankzij de fouten van de Nazi's en de hulp vanuit de USA en het VK. En zowel de USA als de USSR zijn er enkel in geslaagd de ruimte te bereiken dankzij de kennis en inzet van de Nazi's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan leuteren dat de basis van het systeem goed is terwijl we weet hebben van Mao en zijn 40 �* 50 miljoen slachtoffers, Pol Pot, die 25 % van zijn eigen Cambodjaanse bevolking ombrengt en de Kims sinds 1945 hetzelfde doen in Noord-Korea. Overal hetzelfde systeem en overal dezelfde ellende! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ruimte: inderdaad bij de Amerikanen was er Von Braun maar ook ONZE Karel Bossart. Over die man wordt nooit gesproken. ![]() |
|
![]() |
![]() |