Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2012, 18:56   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Termont: Gent niet toeristisch

Citaat:

"Het is belangrijk dat we de gebalanceerde mix bewaren", klonk het voor een publiek van vastgoedbonzen en stadsambtenaren. "Zo hebben we vandaag jaarlijks 800.000 overnachtingen. Dat mag stijgen tot 1 miljoen, maar liefst niet meer. Het is niet de bedoeling dat Gent staat voor toerisme, toerisme, toerisme, zoals Brugge."
"Pas als we ook als een studenten - en havenstad geconcipiëerd worden, zijn we geslaagd", zei de burgemeester achteraf in een gesprek met Trends. "Wel is Gent een atypische stad. We spelen eigenlijk mee in een liga waar we gezien onze grootte niet echt thuishoren. Ik zetel bijvoorbeeld in het bestuur van Eurocities, naast mijn collega's van Kopenhagen en Warschau. In onze stadsmarketing doen we graag net dat ietsje meer. Dat bewijst ook onze 20-jarige aanwezigheid op de MIPIM."
Raar toch, ik concipieer Gent vooral als Turkse stad met veel Roma zigeuners..... zijn die dan beter dan toeristen?

http://trends.knack.be/economie/nieu...0060369037.htm

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 maart 2012 om 18:58.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:00   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gentse Fieste !
Maar die gaan ook kapot aan hun eigen succes.

Gent is de stad waar de studenten na hun studies graag blijven hangen, tesamen met hun lief waarmee ze samen hokten, om er te werken en te blijven de student uithangen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:04   #3
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Raar toch, ik concipieer Gent vooral als Turkse stad met veel Roma zigeuners..... zijn die dan beter dan toeristen?
Ik ga bijna dagelijks naar Gent, en wat jij hier zegt is een overdreven leugen om weer eens te zeggen van "Jah, het is nu zo, we zitten opgescheept met te veel mest. Allemaal buiten gooien!".

In Gent heb je al immens lang een Turks gedeelte, dus het is geen Turkse stad. Of noem het anders een Russische stad, aangezien er ook een Russisch gedeelte is: Moscou.

En veel Roma zigeuners? Je hallucineert.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:04   #4
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gentse Fieste !
Maar die gaan ook kapot aan hun eigen succes.

Gent is de stad waar de studenten na hun studies graag blijven hangen, tesamen met hun lief waarmee ze samen hokten, om er te werken en te blijven de student uithangen ...
2!
Oud 6 maart 2012, 19:39   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Ik ga bijna dagelijks naar Gent, en wat jij hier zegt is een overdreven leugen om weer eens te zeggen van "Jah, het is nu zo, we zitten opgescheept met te veel mest. Allemaal buiten gooien!".

In Gent heb je al immens lang een Turks gedeelte, dus het is geen Turkse stad. Of noem het anders een Russische stad, aangezien er ook een Russisch gedeelte is: Moscou.

moet ik dan veronderstellen dat mijn dochter 10 jaar aan de verkeerde kant heeft gewoond?
Oud 6 maart 2012, 19:43   #6
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
moet ik dan veronderstellen dat mijn dochter 10 jaar aan de verkeerde kant heeft gewoond?
Gaan we zo beginnen?

Moet ik dan veronderstellen dat ik dan 4 jaar aan de verkeerde kant heb gestudeerd en dat mijn nonkel 27 jaar aan de verkeerde kant heeft gewoond?

Wat zei uw dochter dan? "Ma, het zit daar vol Roma zigeuners en Turken!"?

Ze is al even open voor andere mensen als jij precies...
Oud 6 maart 2012, 20:00   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat zei uw dochter dan? "Ma, het zit daar vol Roma zigeuners en Turken!"?

Ze is al even open voor andere mensen als jij precies...
nee, ze zei "als ik op de bus naar de school rijd, dan denk ik dat ik in Turkije zit".

Maar open is ze er wel voor hoor: ze heeft vier jaar lang een Turkse vriend gehad.... dat stoort je toch niet hoop ik?
Oud 6 maart 2012, 20:02   #8
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Roma, het zijn er toch een stuk of 5000 geloof ik... voor precieze cijfers wend u tot het OCMW, die hebben de volledige lijst

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 maart 2012 om 20:03.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:08   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar is dat Turks gedeelte, of beter waar niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:12   #10
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, ze zei "als ik op de bus naar de school rijd, dan denk ik dat ik in Turkije zit".

Maar open is ze er wel voor hoor: ze heeft vier jaar lang een Turkse vriend gehad.... dat stoort je toch niet hoop ik?
Ja, het valt te bezien waar ergens die bus rijd.

Ja, dat stoort me erg zwaar!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waar is dat Turks gedeelte, of beter waar niet ?
Is er al langer voor de "massa-immigratie".

En als u echt beweert dat Gent een turkenstad is, kan ik daar twee dingen opmaken:
1. Je ziet dingen die er niet zijn of erg overdreven
2. Je gaat weinig naar Gent maar telkens toen je er was, speelde je het "boze blikken werpen naar vreemdelingen waar je extra hard op let"-spel
Oud 6 maart 2012, 20:17   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als u echt beweert dat Gent een turkenstad is, kan ik daar twee dingen opmaken:
2. Je gaat weinig naar Gent maar telkens toen je er was, speelde je het "boze blikken werpen naar vreemdelingen waar je extra hard op let"-spel
Ik kan maar een ding opmaken, ge weet niet wat ge vertelt.
Oud 6 maart 2012, 20:22   #12
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik kan maar een ding opmaken, ge weet niet wat ge vertelt.
Nee. Ik weet niet wat ik vertel. Ik zie de realiteit niet, ik ben blind, ik zie het licht niet en ben dus niet verlicht.

Ik studeer wel 4 jaar aan Gent en ga regelmatig naar een nonkel die er 27 jaar woont, maar nee, ik besef niet hoe erg de situatie is.

Ik kan moeilijk drugs nemen of hondsdolheid krijgen om te zien hoe jij ertegen aan kijkt.

Ma bon, we zijn niet allemaal verzuurd en verbitterd als een nationalistische pessimistische xenofoob als jij.
Oud 6 maart 2012, 20:50   #13
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het valt te bezien waar ergens die bus rijd.

Ben ik het mee eens. Gent is een zalige stad om in rond te lopen, het bruist van het leven. Doordat ze hun historische binnenstad voor een groot stuk hebben kunnen vrijwaren van de betonbaronnen in tegenstelling tot brussel en antwerpen is het er zeer aangenaam voor dagjestoeristen, winkelende wandelaars, om er te vertoeven. Dat er een grote groep turken woont is wel degelijk zo. Maar is er strukturele overlast in Gent ? Ik denk het niet. Ik denk dat de sinjoren in hun stad ernstiger problemen kennen. Ook de grote populatie van studenten zorgt dat het straatbeeld altijd vol leven is. Enig nadeel daarvan : er zijn er zovelen die na hun studies graag blijven hangen, dat het vastgoed stilaan onbetaalbaar is geworden. Maar is dat anders in pakweg antwerpen of leuven ?

Laatst gewijzigd door peter1962 : 6 maart 2012 om 20:50.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:55   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Ik weet niet wat ik vertel. Ik zie de realiteit niet, ik ben blind, ik zie het licht niet en ben dus niet verlicht.

Ik studeer wel 4 jaar aan Gent en ga regelmatig naar een nonkel die er 27 jaar woont, maar nee, ik besef niet hoe erg de situatie is.

Ik kan moeilijk drugs nemen of hondsdolheid krijgen om te zien hoe jij ertegen aan kijkt.

Ma bon, we zijn niet allemaal verzuurd en verbitterd als een nationalistische pessimistische xenofoob als jij.
En doordat ge er 4 jaar studeert weet ge dat:
Citaat:
Of weet ge dat allemaal van uw nonkel die er al 27 jaar woont ?
Ik denk dat uw nonkel dan ook wel zal weten waar het niet "Turks" gedeelte is en dat Moscou niets met Rusland te maken heeft.
Ter inlichting:
Ik woonde reeds sinds de jaren ’40 in Gent en zag de eerste Turken binnekomen in de jaren ’60.
Ik was een van de eersten die met die gasten op stap gegaan ben om ze een beetje wegwijs gemaken in Gent.
Oud 6 maart 2012, 21:04   #15
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En doordat ge er 4 jaar studeert weet ge dat:

Of weet ge dat allemaal van uw nonkel die er al 27 jaar woont ?
Ik denk dat uw nonkel dan ook wel zal weten waar het niet "Turks" gedeelte is en dat Moscou niets met Rusland te maken heeft.
Ter inlichting:
Ik woonde reeds sinds de jaren ’40 in Gent en zag de eerste Turken binnekomen in de jaren ’60.
Ik was een van de eersten die met die gasten op stap gegaan ben om ze een beetje wegwijs gemaken in Gent.
Het is weer zo van: "Ja, in het begin kon ik ze verdragen, maar nu zijn ze met te veel en dus moeten ze allemaal buiten, gedropt worden boven de Sahara of zo."

Hypocriet.

Ik ga hier verder geen aandacht besteden aan deze discussie. Hij zit toch vast door jullie, die weer broodnodig bij alles en nogwat de immigratie, Turken, Marokkanen en andere volkeren betrekken en ze verwijten.

Laatst gewijzigd door Henkerd : 6 maart 2012 om 21:05.
Oud 6 maart 2012, 21:06   #16
Coldwave
Gouverneur

Standaard

De Turken heb je vooral aan de Dampoort geloof ik.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 21:08   #17
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Als ik Bobke en co hoor praten over hoeveel er hier zijn, lijkt het alsof ze zelfs in hun frigo zitten.
Oud 6 maart 2012, 21:09   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is weer zo van: "Ja, in het begin kon ik ze verdragen, maar nu zijn ze met te veel en dus moeten ze allemaal buiten, gedropt worden boven de Sahara of zo."

Hypocriet.

Ik ga hier verder geen aandacht besteden aan deze discussie. Hij zit toch vast door jullie, die weer broodnodig bij alles en nogwat de immigratie, Turken, Marokkanen en andere volkeren betrekken en ze verwijten.
En wie beweert dat ik ze niet kan verdragen ?
Ik hou mij aan de feiten en dat is dat inderdaad grote delen van Gent door Turken bewoond worden.
Vraag maar aan uw nonkel.
Oud 6 maart 2012, 21:12   #19
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik Bobke en co hoor praten over hoeveel er hier zijn, lijkt het alsof ze zelfs in hun frigo zitten.
Ik kom elk weekend in Gent, en zie ze ook alleen maar in die buurt. Gezellige buurt overigens, de Turkse winkels staan daar gewoon tussen de Vlaamse kroegjes en er heerst een gemoedelijke sfeer, helemaal anders in vergelijking met veel Brusselse wijken om maar een voorbeeld te noemen.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 21:12   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
En Rabot, Brugse poort, muide,sleepstraat, kortom alle vroegere arbeidersbuurten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be