Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2012, 00:12   #421
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als u zo praat zijn er ook Belgische kunstenaars, Belgische schilders, Belgische wetenshapslui, Belgische uitvinders, Belgische filmmakers, Belgische keuken, Belgische muziek, enz, enz, enz. .
En Antwerpse en Vlaamse en BENELUX en continentaal en Europese en ...
Wat is uw punt juist?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 09:10   #422
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
En Antwerpse en Vlaamse en BENELUX en continentaal en Europese en ...
Wat is uw punt juist?
Dat is nogal duidelijk dunkt me : dat er ook Belgische kunst is. In tegenstelling tot wat een poster hierboven likjkt te suggereren.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 09:15   #423
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Off topic.

De regering heeft de nieuwe besparingen rond. Zeer zeer weinig nieuwe belastingen. Maatregelen die eveneens de bedrijven spaart én de koopkracht van de mensen. Goed gewerkt. Proficiat! Puike prestatie.

Een heel andere prestatie dan al het geroep van die politieke dwergen en schreeuwers aan de kant.

(zie ook mijn handtekening)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2012 om 09:42.
Oud 11 maart 2012, 09:36   #424
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is nogal duidelijk dunkt me : dat er ook Belgische kunst is. In tegenstelling tot wat een poster hierboven likjkt te suggereren.
Zijn er dan projecten waar Vlamingen en Walen samenwerken?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 11 maart 2012, 09:58   #425
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn er dan projecten waar Vlamingen en Walen samenwerken?
In het buitenland worden films zoals Le Huitième Jour of Rundskop gepercipieerd als Belgische Film, niet als Vlaamse of Waalse film. Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen (dat is ook onze culturele rijkdom), maar die naar buiten treden onder de gemeenschappelijke noemer 'Belg'. Zo wordt Ensor gezien als een Belgische schilder, maat dat is ook het geval met Magritte. Onze fameuze lekkere chocolade wordt niet benoemd als Waalse of Vlaamse chocolade, maar als Belgische chocolade. Idem dito voor ons bier, onze frieten onze keuken, onze mode en modeontwerpers, onze schrijvers, onze duiven en duivensport, enz. Dat allemaal is ook Belgische cultuur. En zo is het goed .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2012 om 10:04.
Oud 11 maart 2012, 10:25   #426
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
In het buitenland worden films zoals Le Huitième Jour of Rundskop gepercipieerd als Belgische Film, niet als Vlaamse of Waalse film. Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen (dat is ook onze culturele rijkdom), maar die naar buiten treden onder de gemeenschappelijke noemer 'Belg'. Zo wordt Ensor gezien als een Belgische schilder, maat dat is ook het geval met Magritte. Onze fameuze lekkere chocolade wordt niet benoemd als Waalse of Vlaamse chocolade, maar als Belgische chocolade. Idem dito voor ons bier, onze frieten onze keuken, onze mode en modeontwerpers, onze schrijvers, onze duiven en duivensport, enz. Dat allemaal is ook Belgische cultuur. En zo is het goed .
Dat is juist het punt: Europa, België, ... zijn maar geografische classificaties, die niet meer zijn dan koude meetkundige indelingen. Het belangrijkste zit hem in uw statement "Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen". Dit maakt dat de Vlaamse culturele identiteit een coherenter niveau is dan het Belgische geografische.
Oud 11 maart 2012, 10:38   #427
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist het punt: Europa, België, ... zijn maar geografische classificaties, die niet meer zijn dan koude meetkundige indelingen. Het belangrijkste zit hem in uw statement "Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen". Dit maakt dat de Vlaamse culturele identiteit een coherenter niveau is dan het Belgische geografische.
Ja dat is zeker voor een deel waar. Ik zeg : voor een deel .Want wat nu typisch 'Vlaamse' cultuur is, is mij vaak verre van duidelijk. Immers, uiteindelijk zijn Vlaanderen en het zogenaamde 'Vlaamse volk' ook maar een meetkundige geografische classificaties: wat Limburg, wat Antwerpen en het achterland en de Kempen, wat Brabant, de 'Vlonders', dit alles samengeklutst tot wat men dan 'Vlaanderen' is gaan noemen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2012 om 10:52.
Oud 11 maart 2012, 11:04   #428
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ja dat is zeker voor een deel waar. Ik zeg : voor een deel .Want wat nu typisch 'Vlaamse' cultuur is, is mij vaak verre van duidelijk. Immers, uiteindelijk zijn Vlaanderen en het zogenaamde 'Vlaamse volk' ook maar een meetkundige geografische classificaties: wat Limburg, wat Antwerpen en het achterland en de Kempen, wat Brabant, de 'Vlonders', dit alles samengeklutst tot wat men dan 'Vlaanderen' is gaan noemen.
Dan moet je maar eens op reis gaan met grote groep mensen, bestaande uit Franstaligen en Nederlandstaligen en zien hoe de groepen samenklitten. Met je statement "Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen", zat je dichter bij de waarheid.
Oud 11 maart 2012, 11:30   #429
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je maar eens op reis gaan met grote groep mensen, bestaande uit Franstaligen en Nederlandstaligen en zien hoe de groepen samenklitten. Met je statement "Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen", zat je dichter bij de waarheid.
Als men met Vlamingen op reis gaat, dan klitten de Limburgers of de Antwerpenaren ook samen.
Oud 11 maart 2012, 11:32   #430
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Als men met Vlamingen op reis gaat, dan klitten de Limburgers of de Antwerpenaren ook samen.
Toch niet. Je moet het experiment maar eens doen.
Oud 11 maart 2012, 11:33   #431
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet. Je moet het experiment maar eens doen.
Juist daarom dat ik het zeg. En dan spreek ik nog niet van het samenklitten van de West-Vlaanderenaren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2012 om 11:34.
Oud 11 maart 2012, 11:37   #432
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit die experiment gedaan maar ik vermoed dat Franstaligen onder Franstaligen en Vlamingen onder Vlamingen blijven. Ja, en dan? In Zwitserland is het ook niet de "grote liefde" tussen pakweg de Franstaligen en de Duitstaligen en ik weet waarover ik spreek. Toch blijft Zwitserland hun land en niemand spreekt er van splitsing van het land.

Laatst gewijzigd door Everytime : 11 maart 2012 om 11:38.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 11:38   #433
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Juist daarom dat ik het zeg. En dan spreek ik nog niet van het samenklitten van de West-Vlaanderenaren.
Lees nog eens wat ik heb geschreven.
Oud 11 maart 2012, 11:49   #434
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nooit die experiment gedaan maar ik vermoed dat Franstaligen onder Franstaligen en Vlamingen onder Vlamingen blijven. Ja, en dan? In Zwitserland is het ook niet de "grote liefde" tussen pakweg de Franstaligen en de Duitstaligen en ik weet waarover ik spreek. Toch blijft Zwitserland hun land en niemand spreekt er van splitsing van het land.
In Zwitserland zijn alle zaken die voor communautaire wrijvingen zouden kunnen zorgen dan ook gesplitst.

Laatst gewijzigd door SDG : 11 maart 2012 om 11:49.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 12:02   #435
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees nog eens wat ik heb geschreven.
Ik heb gelezen wat u schrijft. Ik lees altijd wat u schrijft. Ik lees evenwel ook wat u niet schrijft. Hoe paradoxaal dit ook moge klinken.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2012 om 12:05.
Oud 11 maart 2012, 12:06   #436
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen wat u schrijft. Ik lees altijd wat u schrijft. Ik lees evenwel ook wat u niet schrijft.
U hebt gelijk. Absoluut gelijk. Ik zou zeggen U leest bijna altijd wat iemand niet schrijft. (getuige de off-topics signalen die U dan krijgt)
Oud 11 maart 2012, 12:13   #437
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
In Zwitserland zijn alle zaken die voor communautaire wrijvingen zouden kunnen zorgen dan ook gesplitst.
Wat de ene gemeenschap van de andere gemeenschap denkt, is zowiezo irrelevant.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 12:19   #438
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat de ene gemeenschap van de andere gemeenschap denkt, is zowiezo irrelevant.
Waarom bemoeit de Franse Gemeenschap zich dan met grondwettelijk Nederlandstalig gebied?

U ziet toch hopelijk wel dat de ondergang van uw land betekent?

Laatst gewijzigd door Hollander : 11 maart 2012 om 12:19.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:33   #439
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Waarom bemoeit de Franse Gemeenschap zich dan met grondwettelijk Nederlandstalig gebied?

U ziet toch hopelijk wel dat de ondergang van uw land betekent?
Waarom moeit een Hollander zich met wat in een ander land gebeurt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 15:02   #440
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom moeit een Hollander zich met wat in een ander land gebeurt ?
Schrik van een onafhankelijke opinie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be