![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :lol
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je ook eens de vraag hoe het kan dat haar moeder nooit in de gaten had dat haar dochter zwanger was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-stilte.dhtml Tot dan die baby er onloochenbaar was. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2012 om 11:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dacht U dat moeders anno 2008 bij hun volwassen dochters maandelijks het ondergoed keuren om te zien of er weldegelijk menstruatie is geweest? Ik heb twee - ondertussen gehuwde - dochters, maar nooit ben ik naar "vuile onderbroeken" op zoek geweest. ben ik nu ontaarde moeder? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 maart 2012 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En nee, dan zijn ze niet schuldig aan de moord, maar als je vermoed dat je dochter zwanger is geef je haar toch de mogelijkheid het te vertellen zonder voor weet ik veel wat te vrezen? Er zijn zoveel zaken die mij raar voorkomen in dit hele dossier. Langs de andere kant zijn er zovele van die gezinnen dat je bijna begint te denken dat je zelf een "abnormaal" gezin hebt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denkt rudy misschien dat de moeder haar dochters van 20 dagelijks inzeept onder de douche? ------------- Verder is het niet altijd overduidelijk dat iemand zwanger is. In mijn geval zag je al van drie km ver dat ik "een buikje" (noem het maar "buik") had, nochtans een normale baby van 3.2 kg. Maar een collega van me had een zoon van 3.5kg waarbij iedereen zich vertwijfeld afvroeg w�*�*r ze die dan toch wel had gestoken.... (niet dat ze haar zwangerschap had verzwegen, maar het was dus amper zichtbaar). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 maart 2012 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2012 om 12:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() waarschijnlijk, maar dt verklaart nog steeds niet waarom Rudy persé de moeder als enige wil viseren omdat die had moeten weten dat haar volwassen dochter zwanger was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() Wat me in heel dit gebeuren opvalt is dat er nergens ook maar iemand moeite doet om te weten wie de mogelijke vader was. Ze hebben het DNA, en de daderes kan eenvoudigweg aanduiden met welke man(nen) ze had geslapen.
Raar dat er weer van die zijde geen enkel vorm van medeverantwoordelijkheid wordt verwacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moest ik zo sterk vermoeden dat mijn dochter (of zus of vriendin) zwanger was zou ik daar zeker op aandringen en mij niet met een smoesje laten wegsturen. (zelfde geldt bijv als ik vermoedens van hevig druggebruik of weet ik veel zou hebben). Maar tegenwoordig moeten de kinderen maar op hun woord geloofd worden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten dus besluiten dat de jury/rechter van oordeel waren dat de vrouw niet verantwoordelijk was voor haar daden zonder dat men er evenwel dat/een etiket op gekleefd heeft.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 maart 2012 om 13:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uiteraard heeft hij geen schuld aan de kindermoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben sowieso tegen onveilige seks bij sporadische contacten, daar gaat het niet om. Maar er zijn nog andere anticonceptiemiddelen dan enkel een condoom. (en dat kan dan eventueel ook nog mislopen) En als hij zelfs niet op de hoogte was, wat is dan zijn verantwoordelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je overleden bent kan je moeilijk nog burgerlijke partij zijn, maar sinds wanneer is het niet meer uw kind omdat je "getrouwd" bent? Moest Sanne "getrouwd" geweest zijn en zwanger van een andere man, is dat dan het sein dat het kind gewoon gedumpt mag worden? Blijkbaar is er nog steeds een reuzeverschil tussen de spermatozoide en de eicel: de producent van de eicel blijkt steeds verantwoordelijk te zijn, omdat die ook nog eens onderdak gaf in de baarmoeder. maar o w ee o wee als het kind geboren is, d�*n moet de vader zijnj naam eraan kunnen geven, is HIJ de eigenaar en is de producent van de eicel nog steeds het verantwoordelijke kindermeisje als in: "moeder liet de baby alleen (lees: foei foei), vader was niet aanwezig (lees : .... ). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 maart 2012 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En wat de getrouwde man betreft: ik bedoel dat hij natuurlijk niet zo staat te springen dat dit uitkomt, zeker als zijn vrouw niets van zijn affaire(s) weet. En het is toch te laat, dus wat is het nut in dit specifiek geval? Wat het achterlaten van kinderen betreft vind ik dit in beide gevallen net zo erg hoor! Maar je hebt wel gelijk dat het over het algemeen beter "aanvaard" wordt als de man zijn kinderen verlaat. Daartegenover staat dat in veel gevallen (hoe langer hoe minder godszijdank) de man ook nog altijd minder rechten heeft over zijn kinderen, wat net zomin eerlijk is! (maar dat is een heel andere discussie). |
|
![]() |
![]() |