![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb zo een gevoel van: je kan wel seksen (zowel vader, als moeder) maar verantwoordelijkheid nemen voor uw daden, ho maar... Een mens dient er zich van allen tijde bewust te zijn dat geslachtsgemeenschap kan leiden tot bevruchting of een kind. Ook al is het een "ongelukje". Dit wordt zelfs op de lagere school aangeleerd. Is "baby vermoorden" dan het enige dat je je kan bedenken als oplossing voor een ongewenste zwangerschap?! Tjonge, jonge... marginaal tuig. |
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Pffft, niet echt emo-argumenten, op het hysterisch gegil van giserke na. Of zijn het de termen “moord”, “slachtoffer”, “onschuldig” die je niet aanstaan, en die teveel “emo” overkomen ?
Feit is en blijft dat de vrouw een baby – een geheel onschuldig iemand dus – vermoord heeft omdat ze geen zin had in een baby. Als je niet begrijpt dat een dergelijke laffe daad heel wat emotionele reacties losweekt bij de meeste mensen – behalve uiteraard bij degenen die van zich zelf denken dat ze boven dergelijke emoties staan – dan heb je toch wel een behoorlijk gebrek aan inzicht in de menselijke natuur. |
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik sta niet "boven" die emoties, ik heb ze gewoon niet. Dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat anderen ze wél kunnen hebben, ik merkte gewoon op dat het na +15 pagina's een beetje eentonig werd. Overigens wil ik maar al te goed begrijpen dat je jezelf op de moral highground wilt heffen ten opzichte van mij, maar dat hoeft echt niet hoor. Ik respecteer je standpunt zo ook al wel.
|
|
|
|
|
#404 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We gingen kennelijk niet naar dezelfde school, Mam!
|
|
|
|
#405 |
|
Banneling
|
Dan nog blijft Sanne Smets en hare minnaar marginaal tuig in mijn ogen.
Kiko en zoveel anderen hebben gelijk in deze draad: een baby vermoorden als oplossing voor een ongewenste zwangerschap, doe je gewoon niet ongestraft. |
|
|
|
|
|
#406 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Banneling
|
Misschien kunnen jij en lombas daar dan één of ander calimero-groepje voor starten.
Laatst gewijzigd door Mam : 14 maart 2012 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als het louter op rationele argumenten zou aankomen zou ze kiezen voor de makkelijkste oplossing: abortus. Zelfs de ouders zouden van niks weten. Maar het moet zijn dat de paniek haar gedreven heeft tot daden waarbij ze niet in staat was rationeel te handelen. |
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gezien een ander ogenschijnlijk zelfde geval 20 jaar oplevert, moet zijn dat rekening wordt gehouden met de analyse van gerechtspsychiaters. Laatst gewijzigd door giserke : 15 maart 2012 om 00:49. |
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor de strafmaat, niet voor de schuldvraag?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#413 |
|
Banneling
|
Voor beiden.
En voor de strafmaat komen dan nog een aantal andere aspecten bij: risico op herhaling, gevaar voor zichzelf of anderen enz... Laatst gewijzigd door giserke : 15 maart 2012 om 00:54. |
|
|
|
|
|
#414 | |
|
|
Citaat:
Hoe kunnen feiten emo-argumenten zijn ? |
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
|
Citaat:
Maar deze mogelijkheid zal uiteraard te ver gezocht zijn voor jou, vrees ik. |
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Banneling
|
Ik vind het toch wel frappant dat iemand die totaal niét wist dat ze zwanger was, en d�*n een paniekaanval kreeg en het kind in een emmer achterliet 15/20 jaar krijgt, terwijl iemand die zeer bewust haar gezinsleden om de tuin wou leiden (door te faken dat ze menstrueerde vb.) dus wèldegelijk wist dat ze zwanger was, én het kind bewust heeft versmacht dan toch vrijuit gaat.
Hier zit iets fundamenteels verkeerd. Nu, om het vermoorde kind dan nadien in haar eigen chirolokaal te verstoppen duidt dan weer op verstoorde denkpatronen? Tenzij ze het d�*�*r bij het vuilnis heeft gelegd in de hoop dat het ongezien zal worden meegenomen? Dan heb je weldegelijk een koelbloedige moordenares die nu vrij rondloopt. Moest ik man zijn, ik zou er alvast geen kinnekes bij maken. |
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Was Gilles de Rais "laf"? (Met de bedenking of die wel correct berecht is overigens.)
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En wat heeft Gilles de Rais uit de middeleeuwen hier nu mee te maken? Laatst gewijzigd door Mam : 15 maart 2012 om 10:30. |
|
|
|
|