Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2012, 00:06   #221
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dit kwalificeert niet als ramp, dus ook niet als enorme ramp.
Ik stel voor dat je dit tegen de 22 ouderparen gaat vertellen.
In hun gezicht.

Laatst gewijzigd door Demper : 17 maart 2012 om 00:08.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 00:07   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Groentje

Daar wil ik nog aan toevoegen dat er elke dag mensen, ook kinderen, omkomen in het verkeer, jammer maar helaas. Mensen die net een kind verloren hebben in een banaal accident (zo ken ik er) zullen de aandacht voor dit drama wellicht overdreven vinden. Niet vergeten dat ongevallen met auto's, trucks, fietsen of brommers veruit de grootste doodsoorzaak zijn van min-50 jarigen in België en de meeste andere landen.
De laatste tijd wordt in de media nieuws van weinig belang trouwens tot gigantische proporties opgeblazen. Neem nu die zogenaamde 'kasteelmoord' van Wingene/Ruiselede. Wat is er aan die moordzaak dat ze die zo wordt uitgesmeerd in de media? De betrokkenen? Neen. De aard van de zaak? Neen. Gewoon opgepikt omwille van de emotionele gedragenheid van de combinatie 'kasteel' + 'moord'. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 00:10   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik stel voor dat je dit tegen de 28 ouderparen gaat vertellen.
In hun gezicht.
Daar gaat het niet over. Wel over de vraag waarom dit vreselijk verkeersongeval dermate wordt uitgesmeerd, terwijl iedereen weet dat er jaarlijkse vele jonge slachtoffertjes vallen in het verkeer. Waarom voor die ene groep het hele land in rep en roer zetten, terwijl de anderen slechts een klein artikeltje in de krant waard zijn.

Dit is een grote ongerijmdheid.
Oud 17 maart 2012, 00:14   #224
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Wel over de vraag waarom dit vreselijk verkeersongeval dermate wordt uitgesmeerd, terwijl iedereen weet dat er jaarlijkse vele jonge slachtoffertjes vallen in het verkeer. Waarom voor die ene groep het hele land in rep en roer zetten, terwijl de anderen slechts een klein artikeltje in de krant waard zijn.

Hoe kan je nu een bizar ongeval in een tunnel waar 22 kinderen het leven laten vergelijken met een kind dat omver gereden wordt op straat?

Heb jij nog enige voeling met de realiteit?
Oud 17 maart 2012, 00:18   #225
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je dit tegen de 22 ouderparen gaat vertellen.
In hun gezicht.
Het overlijden van een naaste is meestal een "ramp" voor de betrokkenen. Het wordt echter maar een ramp als er zeer veel betrokkenen zijn.

Dat "heel België" betrokken zou zijn bij de dood van 28 mensen (niet enkel 22 kinderen) is gewoonweg belachelijk.

Een ramp is:

Citaat:
Een ramp of catastrofe is een gebeurtenis waarbij een ernstige verstoring van de openbare veiligheid is ontstaan, waarbij het leven en de gezondheid van vele personen, het milieu of grote materiële belangen in ernstige mate worden bedreigd of zijn geschaad, en waarbij een gecoördineerde inzet van diensten en organisaties van verschillende disciplines is vereist om de dreiging weg te nemen of de schadelijke gevolgen te beperken.
Dit is geen ramp. Een dramatische gebeurtenis, akkoord. Geen ramp.
Oud 17 maart 2012, 00:21   #226
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb maar 1 nieuwsuitzending bekeken, vond 't erg emotioneel, 't reet oude wonden terug open.

Ik moet eerlijk bekennen, en eigenlijk ben ik er niet trots op, maar aan de ene kant leef ik enorm mee met die mensen omdat ik weet wat ze meemaken, maar aan de andere kant dacht ik; is mijn kind minder belangrijk dan deze kinderen, mijn zoon is ook overleden bij 'n verkeersongeval, de dader die te hard reed is niet eens bestraft, omdat er nooit 'n deftig rapport opgesteld was door politie, er stond in; "lichtgewond", mijn kind was dood.

Dat betekent niet dat ik niet meeleef met de nabestaanden, en hen heel veel sterkte toewens.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 00:22   #227
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je nu een bizar ongeval in een tunnel waar 22 kinderen het leven laten vergelijken met een kind dat omver gereden wordt op straat?

Denk je dat 't verdriet van de ene ouder die z'n kind verliest anders, groter, erger is, dan dat van de andere ouder?
Oud 17 maart 2012, 00:24   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Euh, begrijp ik u nu goed?! Omdat de oorzaak van het ongeval vragen oproept, moeten we volgens u de dood van kinderen anders beoordelen dan wanneer een kind bij het naar huis rijden na school in het verkeer omver gereden wordt?

'n Kind dat omkomt in het verkeer, is steeds erg. Ongeacht of dat nu in een Zwitserse tunnel gebeurt of op het fietspad in pakweg Schellebelle. D�*t is de realiteit, beste vriend.
Oud 17 maart 2012, 00:26   #229
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het overlijden van een naaste is meestal een "ramp" voor de betrokkenen. Het wordt echter maar een ramp als er zeer veel betrokkenen zijn.

Dat "heel België" betrokken zou zijn bij de dood van 28 mensen (niet enkel 22 kinderen) is gewoonweg belachelijk.

Een ramp is:

Dit is geen ramp. Een dramatische gebeurtenis, akkoord. Geen ramp.
Ik heb echt geen zin in woordspelletjes. Ik zou bijna denken dat je aan het trollen bent.
Dit is wel degelijk een ramp voor de gemeenschap in Lommel.
Oud 17 maart 2012, 00:29   #230
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb echt geen zin in woordspelletjes. Ik zou bijna denken dat je aan het trollen bent.
Ik heb geen zin in hyperemotionele reacties. Elke dag sterven er tienduizenden kinderen door hongersnood, gebrek aan hygiënische omstandigheden, ziekte, ongevallen &c.

Het is gewoon een blamage voor al deze omstandigheden dat je de ongelukkige dood van 28 mensen in een busongeval een "ramp" gaat noemen.

En wat heeft heel Lommel er ineens mee te maken? Als ze van Antwerpen waren, zou ik er heus niet anders over denken hoor. Dit is een privézaak van de naasten en verder voor het gerecht.

Dat jij het leed mee meent te moeten verwerken, zou mij- indien betrokken - in elk geval volledig koud laten.
Oud 17 maart 2012, 00:29   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Dat is een rampzalige gebeurtenis, geen ramp waarbij een hele gemeenschap betrokken is. Als buitenstaander kan je emotioneel geraakt worden door zo'n ongeval en het leed dat het veroorzaakt, maar voor jezelf of je familie is dat geen ramp. De woorden hebben echt wel hun betekenis!
Oud 17 maart 2012, 00:40   #232
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
maar aan de andere kant dacht ik; is mijn kind minder belangrijk dan deze kinderen, mijn zoon is ook overleden bij 'n verkeersongeval, de dader die te hard reed is niet eens bestraft, omdat er nooit 'n deftig rapport opgesteld was door politie, er stond in; "lichtgewond", mijn kind was dood.
Het ongeval in Zwitserland is veel confronterender omdat er op slag 22 kinderen overleden in bizarre omstandigheden. Niemand lijkt schuld te hebben aan dit ongeval. Dat maakt het allemaal enorm confronterend. Tot nu toe is het niet duidelijk wat de reden was van deze crash. Ik denk dan ook dat dit gaat om een menselijke fout en een enorme dosis bad luck. The wrong place at the wrong time.

Net zoals ik meeleef met de mensen in Lommel wens ik jou ook een hart onder de riem te steken en je veel sterkte toe te wensen. Ik kan me goed voorstellen dat dit ongeval wonden openrijt bij ouders die een kind verloren hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Denk je dat 't verdriet van de ene ouder die z'n kind verliest anders, groter, erger is, dan dat van de andere ouder?
Nee, dat verdriet is gelijk aan elkaar.
Oud 17 maart 2012, 00:44   #233
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet je hier altijd wat diplomatischer opstellen. Als je je eigen mening "tout près" afgeeft, word je al snel versleten voor al het vuil van de straat.
I know how it feels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik doe niet meer mee aan het kunstmatige opbod van medeleven in de media...daar heeft niemand wat aan...

Yep, ik ben het daarover ook eens met jullie.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 00:46   #234
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ongeval in Zwitserland is veel confronterender omdat er op slag 22 kinderen overleden in bizarre omstandigheden. Niemand lijkt schuld te hebben aan dit ongeval. Dat maakt het allemaal enorm confronterend. Tot nu toe is het niet duidelijk wat de reden was van deze crash. Ik denk dan ook dat dit gaat om een menselijke fout en een enorme dosis bad luck. The wrong place at the wrong time.

Net zoals ik meeleef met de mensen in Lommel wens ik jou ook een hart onder de riem te steken en je veel sterkte toe te wensen. Ik kan me goed voorstellen dat dit ongeval wonden openrijt bij ouders die een kind verloren hebben.

Nee, dat verdriet is gelijk aan elkaar.
Dit is meer confronterend voor anderen, mensen die er verder vandaan staan, omdat 't om zo'n groot aantal ineens gaat, 't is vanzelfsprekend dat er aandacht aan besteed wordt in alle media.

Maar voor de ouders is 't verlies precies hetzelfde, ik leef dan ook enorm met hen mee.

Bedankt Demper.
Oud 17 maart 2012, 00:46   #235
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin in hyperemotionele reacties. Elke dag sterven er tienduizenden kinderen door hongersnood, gebrek aan hygiënische omstandigheden, ziekte, ongevallen &c.
Juist ja, in Afrika sterven er dagelijks kinderen van de grote honger.
Dit buscrashje is dan ook een fait divers... natuurlijk jongen.
Laat ons dat crashje maar snel vergeten, op mondiaal vlak stelt het helemaal niets voor...

Gelukkig hebben we voor mensen zoals jij Het Glazen Huis.

Citaat:
Dat jij het leed mee meent te moeten verwerken, zou mij- indien betrokken - in elk geval volledig koud laten.
Ik toon respect en medeleven voor de slachtoffers.
Dat jij daardoor geen aandacht krijgt zit je blijkbaar dwars maar dat is niet mijn probleem. Gelukkig hebben we nog koele kikkers en stoere beren zoals jij die altijd het hoofd koel houden. Zodanig koel dat enige vorm van respect totaal ontbreekt. Een ramp als deze crash is niet meer dan een woordspelletje volgens mensen zoals jij.
Oud 17 maart 2012, 00:48   #236
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het is gewoon een blamage voor al deze omstandigheden dat je de ongelukkige dood van 28 mensen in een busongeval een "ramp" gaat noemen.

En wat heeft heel Lommel er ineens mee te maken? Als ze van Antwerpen waren, zou ik er heus niet anders over denken hoor. Dit is een privézaak van de naasten en verder voor het gerecht.

Ik ben het hier absoluut eens met je over de ganse lijn.

.
Oud 17 maart 2012, 00:50   #237
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel ongelukken waarbij niemand in fout lijkt te zijn. Het resultaat is vaak even erg: dood. En dat is altijd confronterend, ongeacht of het in een tunnel dan wel op een fietspad in een dorp in Vlaanderen gebeurt.
Oud 17 maart 2012, 00:52   #238
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien betrokken, zou 't helemaal niet koud laten als anderen hun medeleven, steun betuigen, 't zal je verdriet er niet minder om maken, maar wel 't gevoel geven dat je er niet alleen voor staat en dat je kind iets betekende, ook voor anderen, niet enkel voor jezelf.

Misschien ben jij daar wel anders in, of misschien ben je nog nooit 'betrokken' geweest, je weet 't in elk geval pas, �*ls je betrokken bent.
Oud 17 maart 2012, 00:52   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik toon respect en medeleven voor de slachtoffers.
Dat jij daardoor geen aandacht krijgt zit je blijkbaar dwars maar dat is niet mijn probleem. Gelukkig hebben we nog koele kikkers en stoere beren zoals jij die altijd het hoofd koel houden. Zodanig koel dat enige vorm van respect totaal ontbreekt. Een ramp als deze crash is niet meer dan een woordspelletje volgens mensen zoals jij.
Wat u hier allemaal schrijft, is wel heel typerend. Voor u hoort men mee te gaan in het opbod aan emoties. Wie daar dan vragen bij stelt, is schijnbaar een "koele kikker". Onzin natuurlijk, ik ben ook geraakt door dit leed, maar ik weiger, uit respect voor zovele andere slachtoffertjes in het verkeer, mee te gaan in die georchestreerde emotionaliteit.
Oud 17 maart 2012, 00:55   #240
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat u hier allemaal schrijft, is wel heel typerend. Voor u hoort men mee te gaan in het opbod aan emoties. Wie daar dan vragen bij stelt, is schijnbaar een "koele kikker". Onzin natuurlijk, ik ben ook geraakt door dit leed, maar ik weiger, uit respect voor zovele andere slachtoffertjes in het verkeer, mee te gaan in die georchestreerde emotionaliteit.

Ook mee eens.

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be