![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#16321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ze volgen de koran wel. De koran staat hen toe hun vrouwen te tuchtigen en van hun vrouwen gehoorzaamheid te eisen. De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen. Discrimineert de koran, ja of neen? Moet een moslim de koran volgen, ja of neen? Graag een duidelijk antwoord in plaats van een hoop juridisch gewauwel.
|
|
|
|
#16322 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het zijn de leden van het Vlaams Blok die het programma opstellen. Zij kunnen het op elk moment wijzigen en aanpassen indien het niet aan hun opvattingen voldoet. Dit is het ook maar normaal om van de veronderstelling uit te gaan dat het programma de mening en de opvattingen van het bestuur weerspiegelt. Het is dan ook niet meer dan normaal dat die mensen op basis van hun meningen en opvattingen beoordeeld worden. Voor de moslims is dat niet het geval. De Koran is net zoals de bijbel en de meeste religieuze werken een verouderde weerspiegeling van de mening van een aantal schrijvers van pakweg 2000 jaar geleden. Ze kunnen het niet wijzigen en kunnen er enkel de zaken uit nemen die hen het beste passen, net zoals gij doet. Mocht ik nu alle VB stemmer racisten noemen, dan zoudt ge een punt hebben, maar in uw bovenstaande tekst slaat ge de bal mis. Citaat:
Op wat baseert gij u, gezien ge die mensen zelfs nog niet ontmoet hebt? Wie pretendeert er hier in het hart van de mensen te kunnen kijken, Paulus?
|
|
|
|
#16323 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#16324 | |
|
|
Citaat:
Gij zegt: Geen enkele christene vloekt. Ik zeg daarop: Ik ken een aantal christenen die wel degelijk vloeken. En erger nog, iedereen kent wel christenen die vloeken. En gij zegt daarop dan: Wel dat zijn geen echte christenen. Ziet ge waar de drogredenering zit? Op d?*t niveau zijt ge bezig. Weinig overtuigend, zoals ge ziet.
|
|
|
|
#16325 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#16326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus die bevolkingsgroep die we van u nauwelijks mogen bekritiseren, stelt eisen en verricht handelingen die op niets gestoeld zijn - zoals u zelf zegt : "dan zijn er amper goede moslims". Nochtans doen ze dit uit naam van "een geloof" en menen ze die rechten te hebben omwille van de vrijheid van godsdienst en meningsuiting. Enerzijds verdedigt u die bevolkingsgroep als ze bepaalde eisen stellen uit naam van hun geloof (ik denk hier o.a. aan de hoofddoek), anderzijds zegt u dat ze slechte moslims zijn. Als ze slechte moslims zijn, hebben ze geen enkel recht om eisen te stellen in naam van de islam en dan begrijp ik helemaal niet waarom u al die eisen verdedigt.
|
|
|
|
#16327 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#16328 | |
|
|
Citaat:
Dat lijkt me een geruststelling, vindt ge niet?
|
|
|
|
#16329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#16330 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#16331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door andev : 18 maart 2012 om 11:41. |
|
|
|
|
|
|
#16332 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16333 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik bedoel maar: worden moslimjongetjes met besneden pietjes geboren? en moslimmeisjes met een hoofddoek? en worden katholieke kinderkes met een kruiske geboren of zo? want U doet wel net alsof het belijden van een religie/ideologie niet afwendbaar is. |
|
|
|
|
|
|
#16334 |
|
Banneling
|
maar neen, waarom zou ik? ik begrijp uw probleem echt niet. Is er iets waardoor uw obsessie net vandaag getriggerd wordt of zo?
|
|
|
|
|
|
#16335 |
|
Banneling
|
Razernij. Artisjok kan het niet hebben dat je haar lievelingsreligie bekritiseert. Daar gaat ze letterlijk van schuimbekken.
|
|
|
|
|
|
#16336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voorbeeld weer eens over het tuchtigen van de vrouwen : het is mogelijk de manier van de vrouw te straffen in één stroming anders te interpreteren dan in een andere stroming maar het is niet mogelijk te zeggen dat de moslim-man geen gehoorzaamheid mag eisen van zijn vrouw. De koran (= het islamitisch geloof dat volledig op dit boek steunt) discrimineert de vrouw. De koran zegt ook dat een moslim geen vriendschapsbanden mag onderhouden met mensen van het boek en dat die mensen onbetrouwbaar zijn. De islam eist dat moslims zich houden aan de koran. Ik vraag u dan ongeveer hetzelfde als wat ik vroeg aan Artisjok : Als die mensen op uw werk slechte moslims zijn (ze onderhouden vriendschapsbanden met niet-gelovigen), hebben ze geen recht om eisen te stellen in naam van de islam en wil ik graag weten waarom u hun eisen - die ze stellen uit naam van een geloof waaraan ze zich niet houden - verdedigt.
|
|
|
|
#16337 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand de ene keer definiëren als moslim, en een volgende keer niet; is niet erg geloofwaardig. |
|
|
|
|
|
|
#16338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw gezeur is vervelend aan het worden!
|
|
|
|
#16339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag:Wanneer durft u nu eindelijk toegeven dat de islam wel discrimineert? Jouw antwoord =De dag dat iedere moslim discrimineert Dus: het VB is pas racistisch als elke VBer een racist is? |
|
|
|
|
|
|
#16340 |
|
Banneling
|
Ok dan.
Je moet het aan Circe vragen waarom ze weer niet gewoon antwoordt op de vraag die gesteld werd. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=142 Mocht je eventjes doordenken dan zou je begrijpen dat ik wel degelijk antwoordde. Maar ik wil je het wel even uitleggen. Circe komt af met een citaat uit de islam over "het doden van de afgodendienaren waar gij hen ook vindt" Indien moslims alles landen deze tekst letterlijk zouden interpreteren; dan zouden alle moslims ook hier moordend door de straten trekken. Dan kan je ook een moslim herkennen aan zijn moordend door de straten trekken. Aangezien Circe niet meer reageerde vermoed ik dat ze dit wel door had. http://forum.politics.be/showthread....84#post6035084 |
|
|
|