Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2012, 10:38   #16441
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, ik probeer uw stropop die ge hebt opgebouwd nu al een paar pagina's te weerleggen.

Met Vlaams belangers bedoel ik, en dat heb ik nu al een aantal keer gezegd, de Filip De Winters, de Bruno Valkeniers, enz.

Ik zal het nog wat eenvoudiger maken.

Dit zijn de mensen waarover ik het heb.

Ik hou me niet bezig met fictieve personages.
Tiens, is Mohammed fictief? Ik dacht dat die echt bestaan had
Oud 19 maart 2012, 13:44   #16442
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Duidelijk een heel moeilijke vraag, Paulus, ik vrees dat u ook tot in der eeuwigheid op uw antwoord moet wachten, net als ik.
Een eenduidig en rechtlijnig antwoord krijgt ze echt niet uit haar toetsenbord geperst.
Zoals je al zei, dan moet ze kritiek geven op de islam en dat zie ik haar nooit doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 15:19   #16443
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een eenduidig en rechtlijnig antwoord krijgt ze echt niet uit haar toetsenbord geperst.
Zoals je al zei, dan moet ze kritiek geven op de islam en dat zie ik haar nooit doen.
Maar ze verdedigt de islam "niet".!

Aja, want je kunt geen citaat geven...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 16:16   #16444
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan begrijp ik mijn zogenaamde rederingsfout niet.

Als leden van het Vlaams Belang voor u racisten zijn omdat ze het Vlaams Belang programma onderschrijven.

Waarom zijn moslims dan geen racisten als zij de koran onderschrijven en dat zelfs openlijk moeten belijden als voorwaarde om moslim te mogen worden?

Paulus.
Eigenlijk zou iemand een boek moeten samenstellen met niet-beantwoordde vragen over de koran en de islam...
Zelfs zonder antwoorden erbij zouden bij veel mensen de ogen open gaan ivm alles dat ze nog niet wisten over die "verrijking"!
Natuurlijk in het licht van het jaar 2012!
Anders zijn er die direkt beginnen met het Oud testament en toestanden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 16:22   #16445
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet te snel juichen, Paulus is zich hopeloos aan het vastrijden.
Terwijl jij het bent die klem zit!
Zo is het gemakkelijk om te blijven discussies voeren!
En er zijn er hier nog zo een paar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 17:13   #16446
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
En dan? De bron mag voor mijn part Spa zijn, beiden zijn dode letters voor mij; het enige ik tegen reageer is onverdraagzaamheid die vanuit die letters wordt gecultiveerd.
Jij vind dat de één zich moet aanpassen en de ander niet. Dat is discriminatie.
Ik zie geen verschil.
Uw Kuifje is een schoon voorbeeld. Dat is aangepast naar de tijdsgeest.

De bron is een verouderde tekts? Geen enkel probleem dus om die up te daten, kan enkel positief zijn zowel voor de volgelingen als zij die er naast leven.
ik vind de SPa best wel racistisch gedraagt tegen mensen die bedrijven runnen en die winst maken, en mensen die een bonus opstrijken zijn zogoed als opgejaagd wild voor crombéz.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 18:20   #16447
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? De bron mag voor mijn part Spa zijn, beiden zijn dode letters voor mij; het enige ik tegen reageer is onverdraagzaamheid die vanuit die letters wordt gecultiveerd.
Het probleem is dat letters niet discrimineren, mensen discrimineren.
Dus als mensen discrimineren en op basis daarvan een ideologie opzetten, dan is dat van een andere orde dan mensen die geloven in een tekst die (voor mij toch) duidelijk een verouderde visie naar voor schuift.

Citaat:
Uw Kuifje is een schoon voorbeeld. Dat is aangepast naar de tijdsgeest.
En persoonlijk vind ik dat jammer.
Het is niet meer hetzelfde werk als wat de oorspronkelijke auteur heeft gemaakt.
Moest iemand de mona-lisa herschilderen een een hoofddoek geven, iedereen stond op de achterste poten.

Citaat:
De bron is een verouderde tekts? Geen enkel probleem dus om die up te daten, kan enkel positief zijn zowel voor de volgelingen als zij die er naast leven.
Ik zou ook niets liever zien, laat dat duidelijk zijn.
Oud 19 maart 2012, 18:27   #16448
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Moest iemand de mona-lisa herschilderen een een hoofddoek geven, iedereen stond op de achterste poten.
Als het het orgineel is dat zo aangepast zou worden aan de tijdsgeest, dan is dat zelfs gegrond, die verontwaardiging.

Maar U weet toch wat een echte moslim moet doen met dat kunstwerk volgens de hadiths.

Behandelen zoals de Boedha's in Afghanistan...

En als we over discriminatie spreken, kijk eens naar de personeelsbezetting binnen het Louvre, en met welke machtigingen dat personeel moet werken.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 maart 2012 om 18:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:00   #16449
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het het orgineel is dat zo aangepast zou worden aan de tijdsgeest, dan is dat zelfs gegrond, die verontwaardiging.

Maar U weet toch wat een echte moslim moet doen met dat kunstwerk volgens de hadiths.

Behandelen zoals de Boedha's in Afghanistan...

En als we over discriminatie spreken, kijk eens naar de personeelsbezetting binnen het Louvre, en met welke machtigingen dat personeel moet werken.
ik denk dat de kans groter is dat de monalisa spleetoogjes krijgt dan een tulband. Ten eerste zijn die barbaren uit de woestijn niet geeduceerd en cultureel verrijkt genoeg om aan cultuur te doen (dit al veralgemend en kijkend naar hun staat van dienst in de democratien kan ik alleen maar stellend at die mensen absoluut niet rijp zijn) en ten tweede zijn ze vooral niet werklustig genoeg om een techniek onder de knieen te krijgen tot in het perfecte wat dan wel zien van de chinezen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:38   #16450
Alboreto

Standaard

Citaat:
Tiens, is Mohammed fictief? Ik dacht dat die echt bestaan had
Er zal waarschijnlijk wel een Mohammed en Jezus geweest zijn waarop de godsdienst is gebaseerd, maar of alle gebeurtenissen die hen zijn toegeschreven correct zijn lijkt me wat te kort door de bocht.
Zeker als we weten dat veel van die zaken mondeling zijn doorgegeven en later x keer zijn gekopieerd, en niet vergeten dat ze zijn opgesteld door zijn volgelingen.

Ik ben er zeker van moest ge de volgelingen van David Koresh de verhalen laten schrijven over hun leider, ze ook een ander verhaal zouden vertellen dan wat er nu over de man is geschreven.
Oud 19 maart 2012, 19:44   #16451
Alboreto

Standaard

Citaat:
Onzin. Er is geen enkele discussie onder historici over het bestaan van Mohammed. Er zijn meer bronnen voorhanden voor het bestaan van Mohammed, dan voor het bestaan van Alexander de Grote.
]

http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Muhammad
Veel leesgenot.

Citaat:
Weer geen antwoord dus.
Paulus, ik heb het antwoord al zeker 10 keer gegeven.
Nu is het wel echt duidelijk dat het u niet te doen is om te discussiëren, maar dat ge van kwade wil zijt en liever constant op de man te spelen om uw eigen mening te preken.

Trouwens, over 'weeral geen antwoord' gesproken,
Met hoeveel moslims hebt ge al over hun geloof gepraat?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 maart 2012 om 20:07.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 20:35   #16452
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U hoeft de koran wat mij betreft niet van omslag tot omslag te lezen, dat doe ik ook niet.
Maar u betrekt voortdurend citaten uit de bijbel in uw argumenten waarbij u dan WEL zegt dat de bijbel discrimineert.
Ik vermoed dat u als atheïst toch ook de bijbel niet van omslag tot omslag gelezen hebt?
Neen, ik betrek geen citaten uit de bijbel. Dat heb ik hier nog nooit gedaan.
Wat ik over de bijbel of het katholicisme vertel, haal ik uit wat ik herinner uit mijn katholieke opvoeding.
Ik werd katholiek opgevoed, en heb teksten uit de bijbel voorgeschoteld gekregen, met de katholieke interpretatie erbij.

Citaat:
Overigens gaat het daar niet om. Ik en anderen hebben u correcte citaten gegeven uit de koran waaruit blijkt dat er standpunten instaan die discriminerend zijn vrouwen en anders-gelovigen. Ik herhaal :
De koran staat moslims toe hun vrouwen te tuchtigen en van hun vrouwen gehoorzaamheid te eisen. De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.
Discrimineert de koran, ja of neen?
Mijn vragen zijn dus heel eenvoudig :
- de koran eist gehoorzaamheid van vrouwen aan hun mannen,
discrimineert de koran dan de vrouwen niet?
- de koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen,
discrimineert de koran dan de niet-moslims niet?
http://forum.politics.be/showthread....15#post6035815
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 20:46   #16453
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, ik heb het antwoord al zeker 10 keer gegeven.
Nee hoor, nog geen enkele keer. Tot nog toe heb ik alleen gekronkel gezien en dan nu weeral eens een leugen.

Vind je dat zelf niet erg om je er publiekelijk met leugens vanaf te maken? Een stelling met leugens onderbouwt, blijft nooit houden Alboreto. Nooit.

Dat zou jij al lang moeten weten.

Citaat:
Nu is het wel echt duidelijk dat het u niet te doen is om te discussiëren, maar dat ge van kwade wil zijt en liever constant op de man te spelen om uw eigen mening te preken.
Het enige wat overduidelijk is -en niet voor mij alleen- is dat jij en Artisjok de islam verdedigen. Niet met woorden maar door jullie gedrag.

Citaat:
Trouwens, over 'weeral geen antwoord' gesproken,
Met hoeveel moslims hebt ge al over hun geloof gepraat?
Dat kan ik niet zeggen, ik hou dat niet bij. Eén ding is zeker. Alle moslims hier op dit forum geven mij volmondig gelijk, dat de koran voor hen immer actueel is ipv verouderd en dat je geen moslim kan zijn als je deze koran niet aanvaard als zijnde de boodschap van Allah verkregen door zijn grootste en laatste profeet Mohammed.

Mijn vraag, aangepast aan uw gekronkel, dat het niet mooi meer is:
Als de partijraad van het Vlaams Belang voor u racisten zijn omdat ze het Vlaams Belang programma schreven....

.....Waarom is de schrijver van de koran geen racist voor u, die de koran schreef?
Blijft onbeantwoord.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2012 om 20:51.
Oud 19 maart 2012, 20:49   #16454
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zal waarschijnlijk wel een Mohammed en Jezus geweest zijn waarop de godsdienst is gebaseerd, maar of alle gebeurtenissen die hen zijn toegeschreven correct zijn lijkt me wat te kort door de bocht.
Alboreto, 'k gon u efkes fifyjen:

"Er zal waarschijnlijk wel een Hitler geweest zijn waarop het Derde Rijk is gebaseerd, maar of alle gebeurtenissen die hem zijn toegeschreven correct zijn lijkt me wat te kort door de bocht."

Zie je nu niet hoe je hier zelf kort door de bocht scheurt ?

Uiteraard zul je opwerpen dat WOII uitvoerig filmisch gedocumenteerd is, over het wel en wee van vriend en vijand, en tonnen papieren bewijzen zwart op wit en daarom betrouwbaarder zal zijn, itt de mondelinge overlevering.

An sich klopt dat wel, maar als er in de 7-de eeuw al opnameapparatuur had bestaan, dan kon u uitgebreid op uw NG-kanaal naar de serie-docs kijken, waarin u de opkomst van Mohammed, jonge bruidjes inclusief, en de daarna volgende landveroveringen, plunderingen en slachtingen van niet-uitverkorenen kon volgen, reeks na reeks.
U zou in technicolor het heldhaftige leven van de eerste échte mohammedaan in al haar bestaande facetten kunnen aanschouwen en daaraan voorafgaand of volgend, ook de eventuele opnames over het leven van Jezus.

Benieuwd welke 'leer' van die 2 'waarschijnlijke figuren', een parallel met Hitlers ideologie (niet) zou kunnen doorstaan.
Heb jij daar toevallig enig idee over ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 maart 2012 om 20:53.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 20:49   #16455
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik betrek geen citaten uit de bijbel. Dat heb ik hier nog nooit gedaan.
Wat ik over de bijbel of het katholicisme vertel, haal ik uit wat ik herinner uit mijn katholieke opvoeding.
Ik werd katholiek opgevoed, en heb teksten uit de bijbel voorgeschoteld gekregen, met de katholieke interpretatie erbij.

http://forum.politics.be/showthread....15#post6035815
U verwijst voortdurend naar de bijbel als het gaat over vrouwendiscriminatie, iedereen op dit forum weet dat u telkens weer het feit aanklaagt dat vrouwen geen priester mogen worden als er ergens over ongelijkheid tussen man en vrouw gesproken wordt.

U hebt gewoon geen antwoord! En toch is het niet moeilijk wat ik u vraag. Het is wel heel flauw om te zeggen : ik weet het niet want ik heb de koran niet gelezen.

Er zijn hier al verschillende keren CORRECTE CITATEN uit de koran geplaatst. Uit die citaten blijkt :
- De koran staat moslims toe gehoorzaamheid van hun vrouwen te eisen zelfs door hen te tuchtigen.
- De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.
Dit is duidelijke discriminatie van vrouwen en anders-gelovigen.

In het topic over Vrouwendag in "Mens en Maatschappij" zit u voortdurend af te geven op de discriminatie van de vrouw hier in het westen. Maar u durft niet zeggen dat in de islam de vrouw gediscrimineerd wordt, dat durft u gewoon niet! Waarom bent u zo bang?

Mijn vragen waren eenvoudig :
Moet een moslim de koran volgen, ja of neen?

Wanneer gaat u nu eens heel eenvoudig, eerlijk en duidelijk antwoorden op mijn vragen zonder naar andere godsdiensten of verschillende stromingen te verwijzen?
Weet u hoe de frase "bange, blanke man" een tijd in de mode was? De laatste tijd wordt dit niet meer zoveel gebruikt. Als ik echter lees hoe u steeds weer spartelt om een rechtstreeks antwoord op een simpele vraag te vermijden, dan krijgt die frase voor mij een nieuwe betekenis : bange, blanke man als dhimmi die niet meer durft zijn gedacht vrijmoedig te uiten!
Oud 19 maart 2012, 20:52   #16456
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
U verwijst voortdurend naar de bijbel als het gaat over vrouwendiscriminatie, iedereen op dit forum weet dat u telkens weer het feit aanklaagt dat vrouwen geen priester mogen worden als er ergens over ongelijkheid tussen man en vrouw gesproken wordt.

U hebt gewoon geen antwoord! En toch is het niet moeilijk wat ik u vraag. Het is wel heel flauw om te zeggen : ik weet het niet want ik heb de koran niet gelezen.

Er zijn hier al verschillende keren CORRECTE CITATEN uit de koran geplaatst. Uit die citaten blijkt :
- De koran staat moslims toe gehoorzaamheid van hun vrouwen te eisen zelfs door hen te tuchtigen.
- De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.
Dit is duidelijke discriminatie van vrouwen en anders-gelovigen.

In het topic over Vrouwendag in "Mens en Maatschappij" zit u voortdurend af te geven op de discriminatie van de vrouw hier in het westen. Maar u durft niet zeggen dat in de islam de vrouw gediscrimineerd wordt, dat durft u gewoon niet! Waarom bent u zo bang?

Mijn vragen waren eenvoudig :
Moet een moslim de koran volgen, ja of neen?

Wanneer gaat u nu eens heel eenvoudig, eerlijk en duidelijk antwoorden op mijn vragen zonder naar andere godsdiensten of verschillende stromingen te verwijzen?
Weet u hoe de frase "bange, blanke man" een tijd in de mode was? De laatste tijd wordt dit niet meer zoveel gebruikt. Als ik echter lees hoe u steeds weer spartelt om een rechtstreeks antwoord op een simpele vraag te vermijden, dan krijgt die frase voor mij een nieuwe betekenis : bange, blanke man als dhimmi die niet meer durft zijn gedacht vrijmoedig te uiten!
Terechte opmerking Marie. De schijtluizenhouding van de bange politiek correcte wezels begint lachwekkende proporties aan te nemen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 20:55   #16457
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nog veel flauwer, laffer zelfs, om mensen van laster en racisme te beschuldigen als zij terecht wijzen naar de koran, terwijl ze zelf de koran niet eens gelezen heeft, zegt ze.

Maar ze verdedigt de islam "niet".

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2012 om 20:55.
Oud 19 maart 2012, 20:59   #16458
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel geen vraag over "iedere religie". Ik stel een vraag over de islam!
Durft u werkelijk niet antwoorden als u weet dat wanneer u een eerlijk antwoord geeft, u de koran (en dus de islam en de moslims) in een minder mooi daglicht stelt, dat u dus kritiek geeft op de koran.
Bent u misschien bang voor een fatwa?
Als ik schrijf "iedere religie" is dat toch de islam inbegrepen.
Citaat:
Moslims moeten zich aan de koran houden, dat is zo zeker als dat een katholiek zich ook aan het 6de en het 9de gebod moet houden.
Alleen aan het 6de en het 9de gebod?
Mij hebben ze wijsgemaakt dat ik me aan alle 10 de geboden moest houden. Of toch naar godsvrucht en vermogen moest proberen te houden.
Er zitten daar wel "gewone" en doodzonden tussen, maar men heeft me nooit gezegd dat het niet naleven als gevolg zou hebben dat ik geen katholiek meer ben.
Voor de katholieke kerk ben ik nu nog altijd een katholiek, ook al geloof ik niet en hun god.
Oud 19 maart 2012, 21:00   #16459
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Alboreto, 'k gon u efkes fifyjen:

"Er zal waarschijnlijk wel een Hitler geweest zijn waarop het Derde Rijk is gebaseerd, maar of alle gebeurtenissen die hem zijn toegeschreven correct zijn lijkt me wat te kort door de bocht."

Zie je nu niet hoe je hier zelf kort door de bocht scheurt ?

Uiteraard zul je opwerpen dat WOII uitvoerig filmisch gedocumenteerd is, over het wel en wee van vriend en vijand, en tonnen papieren bewijzen zwart op wit en daarom betrouwbaarder zal zijn, itt de mondelinge overlevering.

An sich klopt dat wel, maar als er in de 7-de eeuw al opnameapparatuur had bestaan, dan kon u uitgebreid op uw NG-kanaal naar de serie-docs kijken, waarin u de opkomst van Mohammed, jonge bruidjes inclusief, en de daarna volgende landveroveringen, plunderingen en slachtingen van niet-uitverkorenen kon volgen, reeks na reeks.
U zou in technicolor het heldhaftige leven van de eerste échte mohammedaan in al haar bestaande facetten kunnen aanschouwen en daaraan voorafgaand, ook de eventuele opnames over het leven van Jezus.

Benieuwd welke 'leer' van die 2 'waarschijnlijke figuren', een parallel met Hitlers ideologie (niet) zou kunnen doorstaan.
Heb jij daar toevallig enig idee over ?
Daar zeg je zo wat.

Paulus.
Oud 19 maart 2012, 21:08   #16460
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwijs niet naar de bijbel, maar naar de katholieke kerk, als ik aanklaag dat vrouwen geen priester mogen worden. En ik vraag ook waarop zij zich baseren.
De Anglicaanse kerk staat wel toe dat vrouwen priester worden, en zij baseren zich op dezelfde bijbel.
Bij de jehovah's zijn de vrouwen verplicht om vrouwenkleren te dragen (bijgevolg turnen de meisjes met rok!) en dat is ook op diezelfde bijbel gebaseerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be