![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je al zei, dan moet ze kritiek geven op de islam en dat zie ik haar nooit doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aja, want je kunt geen citaat geven... ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs zonder antwoorden erbij zouden bij veel mensen de ogen open gaan ivm alles dat ze nog niet wisten over die "verrijking"! Natuurlijk in het licht van het jaar 2012! Anders zijn er die direkt beginnen met het Oud testament en toestanden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16447 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus als mensen discrimineren en op basis daarvan een ideologie opzetten, dan is dat van een andere orde dan mensen die geloven in een tekst die (voor mij toch) duidelijk een verouderde visie naar voor schuift. Citaat:
Het is niet meer hetzelfde werk als wat de oorspronkelijke auteur heeft gemaakt. Moest iemand de mona-lisa herschilderen een een hoofddoek geven, iedereen stond op de achterste poten. Ik zou ook niets liever zien, laat dat duidelijk zijn.
![]() |
![]() |
#16448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar U weet toch wat een echte moslim moet doen met dat kunstwerk volgens de hadiths. Behandelen zoals de Boedha's in Afghanistan... En als we over discriminatie spreken, kijk eens naar de personeelsbezetting binnen het Louvre, en met welke machtigingen dat personeel moet werken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 maart 2012 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16450 | |
|
![]() Citaat:
Zeker als we weten dat veel van die zaken mondeling zijn doorgegeven en later x keer zijn gekopieerd, en niet vergeten dat ze zijn opgesteld door zijn volgelingen. Ik ben er zeker van moest ge de volgelingen van David Koresh de verhalen laten schrijven over hun leider, ze ook een ander verhaal zouden vertellen dan wat er nu over de man is geschreven.
![]() |
![]() |
#16451 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Muhammad Veel leesgenot. Paulus, ik heb het antwoord al zeker 10 keer gegeven. Nu is het wel echt duidelijk dat het u niet te doen is om te discussiëren, maar dat ge van kwade wil zijt en liever constant op de man te spelen om uw eigen mening te preken. Trouwens, over 'weeral geen antwoord' gesproken, Met hoeveel moslims hebt ge al over hun geloof gepraat?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 maart 2012 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16452 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik over de bijbel of het katholicisme vertel, haal ik uit wat ik herinner uit mijn katholieke opvoeding. Ik werd katholiek opgevoed, en heb teksten uit de bijbel voorgeschoteld gekregen, met de katholieke interpretatie erbij. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16453 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je dat zelf niet erg om je er publiekelijk met leugens vanaf te maken? Een stelling met leugens onderbouwt, blijft nooit houden Alboreto. Nooit. Dat zou jij al lang moeten weten. Citaat:
Citaat:
Mijn vraag, aangepast aan uw gekronkel, dat het niet mooi meer is: Blijft onbeantwoord.Als de partijraad van het Vlaams Belang voor u racisten zijn omdat ze het Vlaams Belang programma schreven.... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2012 om 20:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16454 | |
|
![]() Citaat:
![]() "Er zal waarschijnlijk wel een Hitler geweest zijn waarop het Derde Rijk is gebaseerd, maar of alle gebeurtenissen die hem zijn toegeschreven correct zijn lijkt me wat te kort door de bocht." Zie je nu niet hoe je hier zelf kort door de bocht scheurt ? Uiteraard zul je opwerpen dat WOII uitvoerig filmisch gedocumenteerd is, over het wel en wee van vriend en vijand, en tonnen papieren bewijzen zwart op wit en daarom betrouwbaarder zal zijn, itt de mondelinge overlevering. An sich klopt dat wel, maar als er in de 7-de eeuw al opnameapparatuur had bestaan, dan kon u uitgebreid op uw NG-kanaal naar de serie-docs kijken, waarin u de opkomst van Mohammed, jonge bruidjes inclusief, en de daarna volgende landveroveringen, plunderingen en slachtingen van niet-uitverkorenen kon volgen, reeks na reeks. U zou in technicolor het heldhaftige leven van de eerste échte mohammedaan in al haar bestaande facetten kunnen aanschouwen en daaraan voorafgaand of volgend, ook de eventuele opnames over het leven van Jezus. Benieuwd welke 'leer' van die 2 'waarschijnlijke figuren', een parallel met Hitlers ideologie (niet) zou kunnen doorstaan. Heb jij daar toevallig enig idee over ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 maart 2012 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt gewoon geen antwoord! En toch is het niet moeilijk wat ik u vraag. Het is wel heel flauw om te zeggen : ik weet het niet want ik heb de koran niet gelezen. Er zijn hier al verschillende keren CORRECTE CITATEN uit de koran geplaatst. Uit die citaten blijkt : - De koran staat moslims toe gehoorzaamheid van hun vrouwen te eisen zelfs door hen te tuchtigen. - De koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen. Dit is duidelijke discriminatie van vrouwen en anders-gelovigen. In het topic over Vrouwendag in "Mens en Maatschappij" zit u voortdurend af te geven op de discriminatie van de vrouw hier in het westen. Maar u durft niet zeggen dat in de islam de vrouw gediscrimineerd wordt, dat durft u gewoon niet! Waarom bent u zo bang? Mijn vragen waren eenvoudig : Discrimineert de koran, ja of neen? Moet een moslim de koran volgen, ja of neen? Wanneer gaat u nu eens heel eenvoudig, eerlijk en duidelijk antwoorden op mijn vragen zonder naar andere godsdiensten of verschillende stromingen te verwijzen? Weet u hoe de frase "bange, blanke man" een tijd in de mode was? De laatste tijd wordt dit niet meer zoveel gebruikt. Als ik echter lees hoe u steeds weer spartelt om een rechtstreeks antwoord op een simpele vraag te vermijden, dan krijgt die frase voor mij een nieuwe betekenis : bange, blanke man als dhimmi die niet meer durft zijn gedacht vrijmoedig te uiten!
![]() |
![]() |
#16456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze verdedigt de islam "niet". Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2012 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16458 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mij hebben ze wijsgemaakt dat ik me aan alle 10 de geboden moest houden. Of toch naar godsvrucht en vermogen moest proberen te houden. Er zitten daar wel "gewone" en doodzonden tussen, maar men heeft me nooit gezegd dat het niet naleven als gevolg zou hebben dat ik geen katholiek meer ben. Voor de katholieke kerk ben ik nu nog altijd een katholiek, ook al geloof ik niet en hun god. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Anglicaanse kerk staat wel toe dat vrouwen priester worden, en zij baseren zich op dezelfde bijbel. Bij de jehovah's zijn de vrouwen verplicht om vrouwenkleren te dragen (bijgevolg turnen de meisjes met rok!) en dat is ook op diezelfde bijbel gebaseerd. |
|
![]() |
![]() |