![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"vijanden onthoofden en opeten" zal heden ten dage bij zo goed als niemand als waardevol ingeschat worden. Maar onze materialistische cultuur, zal jij misschien als hoogwaardig beschouwen, terwijl anderen dat niet zo hoogwaardig vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een goeie Soylent green cake moet toch perfect gezond bakbaar zijn?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 maart 2012 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de door de islam geïnspireerde culturen hebben voor mij een middeleeuws karakter, gekoppeld aan een hoge graad van achterlijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Man verkracht meisje. De familie van dat meisje is in hun eer aangetast. Het meisje zal nooit nog een huwelijkspartner vinden en moet dus maar trouwen met haar verkrachter plus de eer van het meisje haar familie is gered. Tja, ik vraag me af hoe het zit met de eer van de familie van de verkrachter!!!! Moest mijn zoon iemand verkracht hebben, ik zou me kapot schamen tegenover mijn kennissen. Blijkbaar ligt dat in Marokko anders. Een achterlijke cultuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de Nazi's ook hun goede kanten hadden en dat we ze daarom omwille van hun slechte kanten niet mogen stigmatiseren ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misdadig of crapuleus komt al beter in de buurt. Citaat:
Er zijn wel meer mensen die niet best omkunnen met de realiteit of wanneer een kat een kat genoemd wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatschappijen gestoeld op islam en sharia kan er je niet zomaar van beschuldigen achterlijke culturen te zijn. Ze zijn niet eens de naam cultuur waardig. Aan het begrip cultuur hangt immers impliciet de betekins van 'geëvolueerd' en zelfs 'verlicht' vast. Een achterlijke cultuur is bijgevolg een contradictie. Dergelijke niet geëvolueerde, achterlijke, barbaarse 'maatschappijen' of beter 'samenlevingsvormen' mag je niet langer als cultuur betitelen, want dat geeft een verkeerde positieve indruk.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 maart 2012 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het gedrag van de vader, de rechter, familie die toekijkt ophet lot van dat meisje, die gaan natuurlijk geen discussie beginnen om eerst te bepalen wat cultuur is! ![]() Cultuur is uiteindelijk geschiedenis en aangezien een rechter dergelijke uitspraken kan doen tegenover een 15 jarige die verkracht is, omdat zo eer boven haar rechten als slachtoffer gezet worden, mag je dus gerust zeggen dat hier sprake is van een achterlijke cultuur! Hoe iemand dit kan ontkennen en ondertussen pleiten voor een internationale vrouwendag is een spreidstand van jewelste, maar dat kan zeker " uitgelegd" worden! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuur is niet anders dan de geschiedenis van een land of volk in de meest brede opvatting dus indien uit die geschiedenis achterlijkheid is overgebleven, dan mag je het gewoon hebben over een achterlijke cultuur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk betekende in het oude Rome 'cultura' aanplant of gewas. Toen de mensen voor hun voedselvoorziening overstapten van de jacht naar teelt van gewassen (culturen) kregen ze meer tijd om met andere zaken bezig te zijn. In de opvulling van deze vrije tijd werden toen zaken geproduceerd die we nu in overdrachtelijke vorm de naam 'cultuur' en kunst meegeven. De teelt van gewassen (cultuur) gaf dus de naam aan de tijd die erdoor vrijkwam en de bezigheden die het met zich meebracht. Aangezien de islam op dit moment (itt tot vroeger) en zeker in onze streken nauwelijks nog culturele emanaties vertoont, maar integendeel geldverslindende onzin meebrengt, verkies ik om in dat verband niet langer van een cultuur te spreken, hoogstens nog van een sub-cultuur met alle mogelijke negatieve connotaties die aan die term vasthangen. De landen waar de samenleving volgens de principes van islam en sharia georganiseerd wordt, kan ik ook met de beste wil van de wereld niet langer als 'culturen' bestempelen. Ze produceren immers niks relevants (buiten de oliestaten) niet economisch, niet in de kunst,... Neen, negorijen wil ik echt niet langer als 'culturen' beschouwen...
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooruit beken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is bijgevolg niet mogelijk, willen we rechtsgelijkheid vrijwaren, om een andere cultuur die tegenstrijdige opvattingen over het publieke en private leven hanteert, toe te laten om mee te bepalen hoe en volgens welke wetten we leven. Een voorbeeldje: In onze cultuur brengen we respect op voor het leven, wat zich vertaalt in wetten en straffen voor moord e.d. Een cultuur waarin echter mensenoffers gangbaar zijn, is daarmee niet verenigbaar. Je zou dan 2 groepen krijgen waarvoor verschillende wetten gelden. De ene mag niet moorden, de andere wel, en naargelang je culturele achtergrond zou je van andere voorrechten genieten, wat in tegenspraak is met rechtsgelijkheid. In de praktijk zal dus één van de 2 culturen weldegelijk moeten inbinden, en verdwijnen. Vandaar dat de term 'multiulturele samenleving' een contradictie van jewelste is. Verschillende culturen kan je onmogelijk in een homogeen rechtsstelsel inpassen, waardoor je dus nooit een samenleving kan creëren. Culturen van verschillende aard dienen dus van elkaar gescheiden te leven, elk volgens hun eigen opinies, elk binnen hun eigen territorium. De balans waar je het dus over hebt, lijkt me geen realistische optie. Als je wil samenleven, moet je allemaal in dezelfde schaal aan de zelfde kant gaan zitten....
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
FR: http://www.cnrtl.fr/etymologie/culture NL: http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/cultuur EN: http://www.etymonline.com/index.php?...earchmode=none |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In je 2e link wordt mijn versie al bevestigd. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
Banneling
|
![]() Gedeeltelijk natuurlijk, maar niet jouw theorietje dus.
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 maart 2012 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |