Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2012, 21:32   #321
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jaja, je gaat er vanuit dat buurlief wel eens erg agressief zou kunnen worden bij 't zien van 'n verjaardagsfeestje.
Gevraagd en weerlegd.
Oud 25 maart 2012, 21:35   #322
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Gevraagd en weerlegd.
Spreidstand # ... hoeveel?

W�*t heb je weerlegd, dat buurlief netjes komt aanbellen om te vragen of de muziek aub wat stiller kan, meteen staat parsprototem (of 'n genodigde) met 'n steakmes klaar aan de voordeur?

is dat JOUW cultuur?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 21:39   #323
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Spreidstand # ... hoeveel?

W�*t heb je weerlegd, dat buurlief netjes komt aanbellen om te vragen of de muziek aub wat stiller kan, meteen staat parsprototem (of 'n genodigde) met 'n steakmes klaar aan de voordeur?

is dat JOUW cultuur?
Blijkbaar. Vandaar dat ik hem vroeg of hij uit een vechtersbazenmilieu komt.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 21:59   #324
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Blijkbaar. Vandaar dat ik hem vroeg of hij uit een vechtersbazenmilieu komt.
Uit hetgeen hij schreef kan je maar enkele scenario's opmaken;

Oftewel wordt buurlief de mohamedaan agressief bij 't aanschouwen van wat feestvreugde, waar al eens 'n beetje (misschien ietwat tè luide) muziek wordt gedraaid, en gaat meteen over tot 'n steekpartij waar gewonden, zelfs doden zouden kunnen vallen.

Oftewel worden parspro of 1 van haar- of alle genodigden agressief als buurlief komt vragen om de muziek wat zachter te zetten, en gaat meteen over tot 'n steekpartij waar gewonden zelfs doden zouden kunnen vallen.

Ofwel is 'n feestje geven 't recht in eigen handen nemen...uitlokking misschien?

Hòe diep kan je voorover bukken voordat je valt en helemaal plat op de buik gaat?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:12   #325
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit hetgeen hij schreef kan je maar enkele scenario's opmaken;

Oftewel wordt buurlief de mohamedaan agressief bij 't aanschouwen van wat feestvreugde, waar al eens 'n beetje (misschien ietwat tè luide) muziek wordt gedraaid, en gaat meteen over tot 'n steekpartij waar gewonden, zelfs doden zouden kunnen vallen.

Oftewel worden parspro of 1 van haar- of alle genodigden agressief als buurlief komt vragen om de muziek wat zachter te zetten, en gaat meteen over tot 'n steekpartij waar gewonden zelfs doden zouden kunnen vallen.

Ofwel is 'n feestje geven 't recht in eigen handen nemen...uitlokking misschien?

Hòe diep kan je voorover bukken voordat je valt en helemaal plat op de buik gaat?
Voor Alboreto is een feestje geven uitlokking, ten minste als je een muzel als buur hebt. Muziek is haraam. Alboreto bukt zich graag, heel graag.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:23   #326
parsprototem
Banneling

Standaard

Oh, oh, oh. Ik heb alle nieuwe berichten gelezen. A.u.b. niet van stapel lopen.

Geweld zie ik niet gebeuren. Van geen van beide kanten.

Als ik een feestje houd met bbq (mijn twee kinderen en mijn vriend) en we praten nog wat als het donker is geworden, laat meneer de buurman zijn kinderen los in de tuin om 11 uur 's avonds. Dat is dus al gebeurd. Wij babbelen stil en er staat een zacht muziekje op, en dan ineens de kakafonie van roepende kinderen.
DAT bedoel ik. Dan is voor mij de lol er vanaf enmaak ik de bedenking dat ik eens nooit maar eens nooit iets kan doen in die tuin zonder die kakafonie van die kinderen erbij. Dus voor mij hoeft het niet meer.

Stel dat ik de muziek wat luider zette. Dat is perfect mogelijk. Wat gebeurt er al de tijd nadien? Danzet meneer de buurman zijn TV luid om half acht 's morgens, de hele dag door want, ah ja, ik heb ook eens even lawaai gemaakt.
Het is een kat- en muisspel.

Stel dat ik wat vrienden van mijn dochter uitnodig en kennissen. Die zijn luidruchtig, zich van geen kwaad bewust en doen dan maar op. Maar ik betaal de prijs ervoor al de tijd erna. Zo zit het in elkaar.

En sommige mensen zullen indd luid reageren moest de buurman van zich laten horen. En dan wat? Een woordwisseling? Dan houd ik liever geen feestje.

Ik ben al een hele tijd aan het inbinden. Dat weet ik. Maar ik kan geen conflict meer aan. Het brengt me volledig van stuk en het duurt dagen eer ik dat achter me kan laten.
Ik voel me psychisch gegijzeld. En was ik iemand anders geweest dan waren er al heel veel conflicten geweest.

Dit wee"kend ben ik zaterdag de hele namiddag gaan genieten op een natuurgebied wei van mijn zus. En gisteren namiddag zijn we voetbal gaan kijken van mijn zoon.
Ik hoop elk weekend bij mooi weer weg te kunnen gaan.
Binnen een week is het paasvakantie, en dan zitten de kinderen thuis elke dag. Die gaan nergens heen. Toch al een kampeerweekend-gepland op die natuurwei. En misschien laat ik de tent staan en blijf ik er langer.

En de kikkers. De kikkerdril dit jaar gaat naar de vijver van mijn zus. Dat is gisteren afgesproken. Gewoon omdat ik volgend jaar geen chocpotten met kikkers erin in mijn tuin wil zien belanden. Heel die natuuronvriendelijke sfeer gebaseerd op moedwillige onwetendheid.

Maar als hij nu nog iets vindt om te reageren op een vijandige manier tgo mij, dan is het hek wel van de dam. Dan ga ik gewoon gerechtelijk tewerk, heel nauwkeurig. Maar dan zal ik ook vragen dat de huisvestingsmaatschappij wordt doorgelicht. Iemand moet dat ooit eens doen. Ben ik het niet, dan zal het iemand anders worden. Vroeg of laat komt dat er toch van.

Ik heb niet de indruk dat iemand hier racistisch is. Ik begrijp de reacties van eenieder. Zonder uitzondering. Al die standpunten heb ik de laatste vijf jaar 'doorlopen'.

De zaken moeten opgelost worden niet op het niveau van burenbemiddeling, niet op het niveau van de wijkagent, maar in het parlement via wetsvoorstellen. En zelfs op Europees niveau. Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die met die problematiek geconfronteerd wordt. In die fase zit ik nu. En sceptisme voert de boventoon. Het zal iets geleidelijk worden. En daar kan ik persoonlijk toch niet op wachten. Voor mij persoonlijk gaat er niets veranderen. Niet binnen mijn levenstermijn. Ik ben niet de geschikte persoon om die polemiek open te gooien. Geprangd tussen links en rechts nog wel.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 26 maart 2012 om 10:26.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:40   #327
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De zaken moeten opgelost worden niet op het niveau van burenbemiddeling, niet op het niveau van de wijkagent, maar in het parlement via wetsvoorstellen. En zelfs op Europees niveau. Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die met die problematiek geconfronteerd wordt. In die fase zit ik nu. En sceptisme voert de boventoon. Het zal iets geleidelijk worden. En daar kan ik persoonlijk toch niet op wachten. Voor mij persoonlijk gaat er niets veranderen. Niet binnen mijn levenstermijn. Ik ben niet de geschikte persoon om die polemiek open te gooien. Geprangd tussen links en rechts nog wel.
Natuurlijk bent U niet de enige die dit vindt. Alleen: de meeste witte mensen die in sociale woonwijken woonden zijn al lang gaan lopen.
En politici zal je evenmin als buren hebben.
en de enige partij die dit wou aankaarten hebben ze achter een cordon gestoken wegens racisme

Het feit dat U er geestelijk door onderdoor gaat MOET worden aangekaart! Dit is een systeem dat iets té veelvuldig wordt toegepast: in Nederland mag het wel in de krant dat homo of lesbistellen systematisch uit hun woning worden gepest door verrijkers. In Gent worden jonge mensen die in de arbeiderswoningen nog een betaalbare huurderskRot kunnen vinden ook systematisch uit hun woning gepest "want de straat is nu van hun" zeiden de Turkse kolonisten (eigen ervaring, eerste hand).

Er is een invasie gaande, zeer systematisch, zeer georchestreerd! Waarom zouden ze anders de wetten eerst hebben aangepast zodat niemand nog zijn mond kan opendoen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 11:49   #328
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Natuurlijk bent U niet de enige die dit vindt. Alleen: de meeste witte mensen die in sociale woonwijken woonden zijn al lang gaan lopen.
En politici zal je evenmin als buren hebben.
en de enige partij die dit wou aankaarten hebben ze achter een cordon gestoken wegens racisme

Het feit dat U er geestelijk door onderdoor gaat MOET worden aangekaart! Dit is een systeem dat iets té veelvuldig wordt toegepast: in Nederland mag het wel in de krant dat homo of lesbistellen systematisch uit hun woning worden gepest door verrijkers. In Gent worden jonge mensen die in de arbeiderswoningen nog een betaalbare huurderskRot kunnen vinden ook systematisch uit hun woning gepest "want de straat is nu van hun" zeiden de Turkse kolonisten (eigen ervaring, eerste hand).

Er is een invasie gaande, zeer systematisch, zeer georchestreerd! Waarom zouden ze anders de wetten eerst hebben aangepast zodat niemand nog zijn mond kan opendoen?
Dat is zuiver toeval maar terwijl ik mijn bericht tikte, moest ik ook denken aan een lesbiennekoppel ergens in Nederland die enkele jaren terug bakstenen tegen de ruit kregen, en iets in de brievenbus. Die mensen zijn verhuisd. Zou je niet! En de laatste tijd komt homofobie (agressie tegen homoseksuele mensen op straat) ineens in het nieuws. Alsof het eerder er niet was...

Een invasie... ik zie het anders. Ik vermoed dat vele moslims (heb ik al eerder gezegd) opgejut worden door andere moslims die in de 'grijp je kans' overheidshouding van de laatste tien jaren voorbeelden stellen 'kijk eens wat ik als moslim hier durf en kan doen'-strategie.
En velen willen geen kans kiezen en houden de kerk in het midden om het zo te zeggen. Ze willen niet dat er een vorm van extremisme komt van eigen mensen die onder mom van 'emancipatie' netelige zaken naar voren schuiven, want dan zou er wel eens onderzoek bv kunnen komen naar het bezit van onroerend goed in het thuisland van mensen die in sociale woonhuizen zitten. Begrijp je het? Er zijn nu even strengere maatregelen ivm gezinshereniging. Dat trekt een streep door menige gematigde moslimfamilie, hé. Die met veel dochters. Allerlei 'patriarchale zaakjes' worden bemoeilijkt.

Volgens mij heb je momenteel een grote tussenmoot van mensen die afstand proberen te bewaren van 'moslimemancipatie' (opkomen voor je rechten etcetera, maar lees 'xstremisme') en die tevens afstand bewaren van de westerse maatschappij om die andere minderheid niet tegen het hoofd te stoten en om vooral niet op te vallen.
In mijn wijk is er maar één familie die er lak aan heeft en dat zijn die Koerdische overburen die voor mij bemiddeld hebben. Die vrouw is de spilfiguur. Maar ik zie haar dus voor de toekomst als een doelwit voor die enkelingen die zogezegd het voorbeeld geven aan derdegeneratie moslims hier via DVD's, via websides, via imams, via weet ik veel, en dus ook aan haar. Ze zou te ver kunnen gaan in haar 'verbroedering ' met westerse mensen. Ook al geeft haar schoonzoon moslim-onderricht in het atheneum, en volgt haar dochter die opleiding. En heel pacifistische islam, gespeend van opdringing van...' Zij is ook een doelwit.

Invasie van een nieuwe strekking, ja. Volledig met je eens.
Oud 26 maart 2012, 17:11   #329
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik leef mee met uw problemen, parsprototem, ik ben ook al in die situatie verzeilt geraakt.

En mocht ge deze burenruzie in 'Maatschappij en samenleving' hebben geplaatst, dan zou het een andere discussie geweest zijn.

Maar ge plaatst het bewust in I&I, en daardoor komt het over als de zoveelste vreemdelingenhaat omwille van een persoon zonder manieren.
Een stuk samenleving wordt kapotgemaakt en het enige waar jij aan denkt is dat het in de verkeerde rubriek is gepost?
Zielig, je eigen agenda het enige belangrijke te vinden en hiervoor de ellende van iemand anders gebruiken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 17:39   #330
Another Jack
Banneling

Standaard

Volgens mij is dat hele chocopottenverhaal een afleidingsmanoeuver voor de staatsgreep die verleden week in Zaventem op het tarmac heeft plaatsgevonden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 18:10   #331
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Oh, oh, oh. Ik heb alle nieuwe berichten gelezen. A.u.b. niet van stapel lopen.

Geweld zie ik niet gebeuren. Van geen van beide kanten.

Als ik een feestje houd met bbq (mijn twee kinderen en mijn vriend) en we praten nog wat als het donker is geworden, laat meneer de buurman zijn kinderen los in de tuin om 11 uur 's avonds. Dat is dus al gebeurd. Wij babbelen stil en er staat een zacht muziekje op, en dan ineens de kakafonie van roepende kinderen.
DAT bedoel ik. Dan is voor mij de lol er vanaf enmaak ik de bedenking dat ik eens nooit maar eens nooit iets kan doen in die tuin zonder die kakafonie van die kinderen erbij. Dus voor mij hoeft het niet meer.

Stel dat ik de muziek wat luider zette. Dat is perfect mogelijk. Wat gebeurt er al de tijd nadien? Danzet meneer de buurman zijn TV luid om half acht 's morgens, de hele dag door want, ah ja, ik heb ook eens even lawaai gemaakt.
Het is een kat- en muisspel.

Stel dat ik wat vrienden van mijn dochter uitnodig en kennissen. Die zijn luidruchtig, zich van geen kwaad bewust en doen dan maar op. Maar ik betaal de prijs ervoor al de tijd erna. Zo zit het in elkaar.
Ik merk dat ge een verstandige vrouw zijt.
Laat u niet opjutten door mensen zoals Circe.

De problemen kunnen niet opgelost te worden door wetten, want die wetten zijn er.
De wet op lawaaihinder, de wet op laster en eerroof, ...

Wat nu ontbreekt is het toepassen van die wetten, en dat is in eerste instantie de taak van de politie, en in tweede instantie de rechtbank.
Oud 26 maart 2012, 18:12   #332
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een stuk samenleving wordt kapotgemaakt en het enige waar jij aan denkt is dat het in de verkeerde rubriek is gepost?
De manier van posten en de plaats waar het gepost wordt geeft me een sterk vermoeden dat het niet te doen is om de burenruzie, maar dat ge uw eigen agenda heb.
Oud 27 maart 2012, 21:25   #333
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Heb het hele relaas hier wat gelezen en heb echt met de topicstartster te doen! Heb een aantal jaar geleden ook een paar maanden met wreed vervelende buren gezeten (sociale gevallen met nogal wat kinderen) en herken deels je problemen. Dit waren alleen geen allochtonen en al bij al waren het zelfs niet de slechtste mensen, alleen dachten ze gewoon niet na bij hun daden (extreem luide muziek, scheldpartijen tegen mekaar en de kinderen, nachtelijke feestjes...). En vriendelijk vragen om stiller te zijn werkte hooguit een uurtje. We waren dan ook heel erg blij dat we eindelijk naar ons huisje konden (hebben dan ook heel weloverwogen een vrijstaand huis gekocht )

Ik zou inderdaad ook niet gaan provoceren. Zij zijn inderdaad fout maar maak het voor jezelf niet moeilijker! Bij zo'n mensen dringt het toch niet door dat ze je dermate irriteren en ze hebben niet het minste respect voor jouw gevoelens.

Hoe fout het in feite ook is: het is inderdaad het beste voor jezelf om er zo snel mogelijk proberen weg te geraken en terug te genieten van het leven!

Veel succes!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:55   #334
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Heb het hele relaas hier wat gelezen en heb echt met de topicstartster te doen! Heb een aantal jaar geleden ook een paar maanden met wreed vervelende buren gezeten (sociale gevallen met nogal wat kinderen) en herken deels je problemen. Dit waren alleen geen allochtonen en al bij al waren het zelfs niet de slechtste mensen, alleen dachten ze gewoon niet na bij hun daden (extreem luide muziek, scheldpartijen tegen mekaar en de kinderen, nachtelijke feestjes...). En vriendelijk vragen om stiller te zijn werkte hooguit een uurtje. We waren dan ook heel erg blij dat we eindelijk naar ons huisje konden (hebben dan ook heel weloverwogen een vrijstaand huis gekocht )

Ik zou inderdaad ook niet gaan provoceren. Zij zijn inderdaad fout maar maak het voor jezelf niet moeilijker! Bij zo'n mensen dringt het toch niet door dat ze je dermate irriteren en ze hebben niet het minste respect voor jouw gevoelens.

Hoe fout het in feite ook is: het is inderdaad het beste voor jezelf om er zo snel mogelijk proberen weg te geraken en terug te genieten van het leven!

Veel succes!
Dank je, en geniet ervan! Helaas heb ik de middelen niet om te verhuizen. Het enige wat mits heel sober leven (ben al een tijdje zo bezig) binnen mijn bereik ligt, is een stuk agrarisch land waar ik naar kan uitwijken tijdens de mooie dagen. Een mens heeft een strohalm nodig om zich daaraan vast te klampen.
Oud 28 maart 2012, 10:00   #335
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht

Veel succes!
Er is nog altijd zoiets als minimale levenskwaliteit hé.
En als je niet weg kan ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:35   #336
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, je gaat er vanuit dat buurlief wel eens erg agressief zou kunnen worden bij 't zien van 'n verjaardagsfeestje.
Of de genodigden op het feestje, gezien de alcohol en de stemming in huize parsprototem en het ophitsen van circe & c° hier.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:44   #337
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of de genodigden op het feestje, gezien de alcohol en de stemming in huize parsprototem en het ophitsen van circe & c° hier.
De realiteit is dat die ene bevolkingsgroep gekend is voor zijn agressief gedrag.
Mijn meter heeft het vorige week mogen ondervinden.
Zij werd op haar voetpad overvallen door 2 verrijkers op een scooter die haar met een 3de helm in de hand knock-out sloegen om haar handtas te pikken.
Gevolg : gebroken kaak, gebroken schouder, maanden revalidatie.

Na wat ik van je al gelezen heb, beschouw ik mensen als jij moreel medeplichtig aan deze gewelddaad. Als het nog moet gebeuren, hoop ik ten zeerste dat "de uwen" getrakteerd worden op dit soort verrijking.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:55   #338
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
De realiteit is dat die ene bevolkingsgroep gekend is voor zijn agressief gedrag.
Mijn meter heeft het vorige week mogen ondervinden.
Zij werd op haar voetpad overvallen door 2 verrijkers op een scooter die haar met een 3de helm in de hand knock-out sloegen om haar handtas te pikken.
Gevolg : gebroken kaak, gebroken schouder, maanden revalidatie.

Na wat ik van je al gelezen heb, beschouw ik mensen als jij moreel medeplichtig aan deze gewelddaad. Als het nog moet gebeuren, hoop ik ten zeerste dat "de uwen" getrakteerd worden op dit soort verrijking.
dit soort gevoel begint bij mij ook hoe langer hoe meer naar boven te komen.

Van mij mogen al die linkse landverraders besneden kleindochters en kleinzonen krijgen! ingepakt in lakens en soepjurken. Dat ze maar al wat potskes leren haken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:06   #339
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dit soort gevoel begint bij mij ook hoe langer hoe meer naar boven te komen.

Van mij mogen al die linkse landverraders besneden kleindochters en kleinzonen krijgen! ingepakt in lakens en soepjurken. Dat ze maar al wat potskes leren haken.
De mensen worden het echt beu. Ik klasseer die linksen tot dezelfde categorie van tuig als het geimporteerd tuig die ze constant de hand boven het hoofd houden.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:21   #340
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
De mensen worden het echt beu. Ik klasseer die linksen tot dezelfde categorie van tuig als het geimporteerd tuig die ze constant de hand boven het hoofd houden.
Ik begrijp je frustratie.

Hoe links zijn eigen graf graaft.

Citaat:
“De vijand van mijn vijand is mijn vriend” moet links gedacht hebben. En ze bombardeerden prompt de vreemdelingen als hun vriend. Een cordon sanitaire was blijkbaar een mooie “democratische” oplossing om al of niet terechte kritiek op vreemdelingen van extreem rechts buiten spel te zetten. Het was een start van een lange periode van oogjes sluiten en oren dicht. Grijs bestond niet meer. Het asiel/immigratie beleid verwaterde naar een systeem van een bijna open grenzen beleid. Onze paars-groene regering, aan de macht gekomen door een hoop kippen (dioxinecrisis), kreeg zijn kans. Alsof het niet erger kon lapte ze er nog eens de snel-Belg wet bij. Blijkbaar nam men gewoon aan dat alles automatisch gaat. Dat alle vreemdelingen onze westerse waarden zouden omarmen, taal leren en integreren. Er werd ook aangenomen dat Vlaanderen oneindig groot is. Alleen al de overbevolking in Vlaanderen als argument zou een reden moeten zijn om het wanbeleid van asiel/immigratie een halt toe te roepen. Niet dus! De PS maffia liet ook zijn beste kant zien in het ganse verhaal. Met als hoogtepunt Marie Arena (PS). “Zij liet de illegalen in haar opvangcentra zitten en verhinderde zoveel mogelijk iedere tussenkomst van de Dienst Vreemdelingenzaken om ze op te pakken. Zo wilde ze deze illegalen hier houden in afwachting van de komende regularisatie” (bron: http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...eleid-aan.aspx).

Zelfs onze softe asiel/immigratie wetten waren een holle doos voor de groenen/PS maffia. Ze hebben zich altijd verzet tegen opsporing van illegalen én ze decriminaliseerde de hulp aan illegalen.

Gewoon rechts probeerde nog te redden wat er te redden viel. Maar doordat ze zelf het cordon sanitaire van extreem rechts steunden waren ze de lakei geworden van de gedachtegang van de linkse minderheid. Democratie ten top!

Maar het grappige in gans het verhaal is de bekrompenheid, de arrogantie van het niet willen zien! Zien dat onze westerse beschaving een lange weg heeft afgelegd om te komen waar we nu zijn. Een beschaving om trots op te zijn. Maar een hoogstaande beschaving in een wereld waar barbaren ook nog altijd bestaan, maakt ons zeer kwetsbaar. Links gaat er vanuit dat moslims de door ons doorgemaakte evolutie in versneld tempo kunnen uitvoeren. Hier slagen ze de bal volledig mis.

Terwijl de tijd bij de moslims bleef stilstaan slaagden de westerse mensen erin om stilaan onder het juk van hun godsdienst uit te kruipen. Vanaf de 14de eeuw zagen we de eerste schokgolven (renaissance-reformatie) met als gevolg de verlichting in de 15de eeuw. Die tijden zorgden ervoor dat wetenschap en techniek zich konden ontplooien, waardoor het leven voor de dood terug belangrijker werd. Volgens mij was dit alleen mogelijk omdat de Bijbel niet agressief genoeg was (te links?). Waar de Bijbel niet in slaagde, doet de Koran wel ( een supervorm van extreem rechts?). Ze hield gedurende die tijd de touwtjes stevig in handen. De indoctrinatiekracht was fenomenaal, het heeft de kracht om van levendige mensen zombies te maken die hun leven volledig gingen richten op het leven na de dood.

Wij zijn juist in een periode beland dat we het leven omarmen, verlost van het eeuwen lang godsdienstige juk. Juist op dat moment slaat een andere godsdienst toe. Als een sluimerend virus dat een verzwakte toestand van zijn gastheer gebruikt om razendsnel te woekeren.

Links wou het westerse extreem rechts gedachtegoed weg en nu zetten ze de deuren open voor een vreemde extreem rechtse ideologie die nog honderd keer extremer is. Ironie ten top!

Ik zou nu van links graag weten, in welk land moeten de Belgische vluchtelingen over 40 jaar asiel aanvragen?
Citaat:
Het topic gaat wel degelijk over het graf dat links aan het graven is. Maar het graf gaat groot genoeg zijn om een groot stuk van de westerse waarden mee te nemen. Links ziet nog altijd een groot gevaar in het VB (dat zagen we zeer goed in de reacties) en geen gevaar in het opbouwde super extreem rechtse islam in België en de rest van Europa, die ons stilaan aan het terugduwen is in de tijd. Moest VB met zijn programma naar de islamlanden gaan, dan zouden ze het bestempelen als een extreem linkse partij. Over 20 jaar hebben we 3 partijen: 1 westerse extreem rechtse partij, 1 islam extreem rechtse partij en 1 marginale partij, vol met rare struisvogels die nog steeds niet geloven dat er een probleem is en een cordon sanitaire willen rond de 2 andere partijen.

Ik heb een andere vraag voor links! Links, de mensen die zich beschouwen als de verlichters van het volk. Ze vielen de RKK keihard aan(nog steeds). Niemand die toen zei dat hun opmerkingen veralgemenend waren, dat je de priesters individueel moest aanschouwen. Dat er achter christenen echte mensen zaten die respect verdienden. Het woordje RKK-fobie was nergens te vinden. Ze bleven keihard schoppen tegen de RKK-boom zodat de zieltjes vroeg of laat naar beneden vielen. Op deze manier konden zij ze bevrijden van de RKK. Daarna zochten die verloste mensen geen antwoorden meer in hun geloof maar ergens anders. Op die manier werden ze creatiever en productiever. Het gaf een boost in onze vooruitgang en welvaart!

Links had gelijk! Wij hadden bevrijding nodig en we zijn ze er dankbaar voor. Maar hun werk is nog niet gedaan, er zijn nog zo veel zieltjes te bevrijden. Kijk daar! Een hoop islam zieltjes, door jullie binnengelaten, die ook jullie hulp nodig hebben. Ze hebben ook recht op bevrijding. Laten we samen als een gelukkige groep nu ook op de islam rammen. Nee? We mogen niet? Moslims functioneren niet zonder geloof, ze hebben een ketting nodig? Islamfobie? Veralgemenend? Moslims stuk per stuk bekijken? Sorry, ik begrijp het niet. Op die manier geraken ze nooit verlost!

Wil het westerse links alleen zijn eigen ras bevrijden? Zijn de moslims voor jullie minder? Willen jullie ze niet bevrijden om er politiek voordeel uit te halen? Hebben jullie graag dat er grote tegenstellingen zijn zodat samenleven meer en meer onhoudbaar wordt? Geven jullie niet om onze westerse waarden die vooral het gevolg zijn van de bevrijding van ons godsdienstig juk. Kan iemand mij eens zeggen wat er aan de hand is?

Tot slot wil ik bidden tot mijn linkse kerk. Waarom hebben jullie ons in de steek gelaten? Hebben we door de verlichting geen mooi land opgebouwd? De machtige linkse kerk , al tientallen jaren doen jullie aan hersenspoeling. Jullie maken de mensen wijs dat de multiculturele maatschappij de volgende stap is in de evolutie. Jullie demoniseren de tegenstanders zodat er bijna niemand publiekelijk kritiek durft te geven. Natuurlijk zijn er voordelen maar die wegen niet op tegen de nadelen. Zeker niet als er culturen zijn die onze westerse waarden en normen niet respecteren. Jullie proberen zoveel mogelijk de feiten te verdoezelen. En als ze dan toch naar voor komen dan slagen jullie er steeds in om de schuld bij de zogenaamde niet verdraagzame westerse autochtoon te leggen. Door jullie bewuste verrottingsstrategie worden de problemen groter en groter. Ooit gaat dit verkeerd aflopen voor iedereen. Zien jullie ons niet graag meer?
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=151276

Het huidige links heeft niets meer te maken met het links van vroeger. Het huidige links is rot tot op het bot.
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be