Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2012, 17:37   #401
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door risico 5 Bekijk bericht
Dat klopt. Ik ben dan ook niet tegen verplichte euthanasie in sommige gevallen. Maar zover ik weet gaat het hier om abortus.
Weet u eigenlijk nog wel exact waar u voor of tegen bent?
U bent als windhaan nog sneller als Anciaux.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 17:51   #402
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
De medische wereld hoeft helemaal nergens een getal aan te geven. Daarom ben ik ook voor abortus tot aan de geboorten. Grenzen zijn onnodig en altijd arbitair.

Tja, dan staat u duidelijk niet in de ziekenzorg? De maatschappij stelt bepaalde regeltjes op om te voorkomen dat dokters steeds zelf een ethische beslissing moeten maken over hun patiënten ('wanneer mag de stekker eruit'). Als dokters dit steeds zelf zouden moeten bepalen stijgen de gerechtskosten enorm, wordt de ziekenzorg enorm veel duurder voor iedereen, en komen we als maatschappij juist niets vooruit.

Terzijde, uit kostenoverweging lijkt het me fair om als maatschappij van de bezwangerde in kwestie te verwachten om binnen een redelijke termijn te beslissen of ze de zwangerschap wil uitdoen of niet. Het zou me verbazen dat ze na 9 maanden dracht op een zonnige ochtend opstaat en denkt: "Oewlah! We zijn hier toch een beeke zwanger persies. Snokt hem er maar uit!"
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 18:06   #403
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik niet.

Ik vind dat kinderen of ze nu buitenechtelijk zijn, of de moeder psychische problemen heeft of een product zijn van verkrachting, best recht hebben om te leven.

Per slot van rekening kunnen zij daar niks aan doen.

Ik ben eerder voorstander om de moeder te helpen.

Paulus.
Jij bent overduidelijk een man, zoveel is zeker !

Besef jij dat de meeste vrouwen die verkracht worden vies zijn van hun eigen lichaam? Maar dan ook echt vies . Ze walgen van hun eigen lijf en zouden het liefst van al hun lichaam binnenste buiten keren en dagen tot weken aan een stuk schrobben met een staalborstel , javel en Dettol bij manier van spreken.

Hoe ga jij zo'n vrouwen helpen? Door hen te verbieden van abortus te plegen indien ze zwanger blijken na hun aanranding? Ga je hen dwingen om een zwangerschap te ondergaan die ze ten eerste al helemaal niet wilden , en ten 2de een kind op de wereld laten zetten die van die agressor afkomstig is zodat ze daar dan nog eens aan herinnerd worden?

En daarna? Hopen dat het kind niet op z'n vader gelijkt qua uiterlijk?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 18:19   #404
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zeg jij * jij bent een man zoveel is zeker*, jij denkt dat mannen geen empathie hebben tegenover vrouwen die verkracht zijn?.
Nee hoor, ik had het expliciet over en tegen Paulus. Ik heb het hier net over gehad met mijn eigen man. Alle mogelijek scenario's besproken waarom een abortus ter sprake zou kunnen komen, om welke reden ,enz....

Hij zegt ook dat deze beslissing volledig in mijn handen zou liggen en dat hij mij in die keuze zou vrijlaten.

Hij vroeg me ook om aan de tegenstanders te vragen wat ze zouden doen mocht hun echtgenote/vriendin verkracht worden en ze is zwanger. Gaan zij dat kind opvoeden als hun bloedeigen kind, ook al gelijkt het fysiek als 2 druppels water op de verkrachter van hun vrouw? Ook al gaat hun eigen vrouw er aan kapot? Gaan ze haar verbieden van een abortus te ondergaan?

Dat wou hij ff weten.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 26 maart 2012, 18:52   #405
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Nee hoor, ik had het expliciet over en tegen Paulus. Ik heb het hier net over gehad met mijn eigen man. Alle mogelijek scenario's besproken waarom een abortus ter sprake zou kunnen komen, om welke reden ,enz....

Hij zegt ook dat deze beslissing volledig in mijn handen zou liggen en dat hij mij in die keuze zou vrijlaten.

Hij vroeg me ook om aan de tegenstanders te vragen wat ze zouden doen mocht hun echtgenote/vriendin verkracht worden en ze is zwanger. Gaan zij dat kind opvoeden als hun bloedeigen kind, ook al gelijkt het fysiek als 2 druppels water op de verkrachter van hun vrouw? Ook al gaat hun eigen vrouw er aan kapot? Gaan ze haar verbieden van een abortus te ondergaan?

Dat wou hij ff weten.
Zeg maar aan je man dat mijn vrouw er voor zou kiezen om het kind af te staan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 18:54   #406
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Perfect mogelijk in België!

Iedereen blij!!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 20:24   #407
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om even serieus te zijn, ze is er van overtuigt nu dat ze dit zal doen, maar verkrachting is een enorm traumatische ervaring die een persoon grondig kan veranderen. Het is niet ondenkbaar dat je vrouw na zo'n traumatische ervaring van gedacht veranderd.

Ik hoop dat je vrouw en jij nooit dit moeten meemaken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:02   #408
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Mensen worden vaak erg vervelend wanneer je een juiste analyse van ze maakt.
QED.
Las jij al antwoord op die vraag?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:09   #409
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Las jij al antwoord op die vraag?
Dat is geen vraag.

Paulus.
Oud 26 maart 2012, 21:10   #410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midden-oosten Bekijk bericht
Wees eens heel eerlijk eh. Hoe zou jij het vinden als je de zoon/dochter (ik weet niet of je man of vrouw bent) van een verkrachter zou zijn?.
Niet leuk natuurlijk.

Maar ik denk, heel eerlijk, niet dat ik daarom dood zou willen of mijn moeder zou verwensen dat ze me niet aborteerde.

Jij wel?

Paulus.
Oud 26 maart 2012, 21:11   #411
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Die vrouwen hebben voorbehoedsmiddelen nodig, geen abortus.
Beide.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:15   #412
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een menselijke embryo wel; ja. Ik zie dat als een mens in een ontwikkelingsstadium, net zoals elke andere mens in één of andere ontwikkelingfase zit. Denk maar aan baby, peuter, kleuter, puber, addolecent enz...

De mens is nu eenmaal een wezen in voortdurende wording.

Reeds vanaf de conceptie heeft het alles in zich om verder te ontwikkelen. Het aantal chromosomen staat vast, het dna staat vast, zelfs het geslacht staat reeds vast vanaf de conceptie.

Daarom denk ik, dat we vanaf dan over een mens mogen spreken.

Als u vindt van niet, wat zijn dan uw criteria daarvoor en vanaf wanneer spreken we dan wel over een mens volgens u?

En tot welke soort moeten we dan het wezentje rekenen? Is het een plant, een zoogdier, een vis, een insect, wat is het dan volgens u?

Paulus.
Let op met dergelijke vragen, of Harriechristus gaat hier opduiken en je daar een loepzuivere uitleg over geven.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:24   #413
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midden-oosten Bekijk bericht
Ik wel ja, ik zou anders voor de rest van mijn leven vol schaamte zitten, en mij zelf heel vies vinden * de zoon van een verkrachter*, ik krijg al kotsneigingen als ik eraan denk.
Daar zou jij toch niks kunnen aan doen?

Paulus.
Oud 27 maart 2012, 09:23   #414
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Cru voorbeeld:
Twee mensen liggen op de operatietafel met een defect hart. Er is één donorhart beschikbaar.

Patiënt A is mentaal gehandicapt en heeft de intelligentie van een 3 jarige en is zelf 21 jaar oud.
Patiënt B is gezond maar reeds 60 jaar oud.

Wie red je & waarom?
Een beetje een vals dilemma, nietwaar? Een van de twee gaat gewoon terug op de wachtlijst.

Ik zou in principe de gehandicapte redden. Hij heeft - in tegenstelling tot de 60-jarige - wat meer jaren voor zich liggen. Nu goed, het hangt er vanaf natuurlijk hoe zwaar die handicap is. En is die 60-jarige een gepensionneerd dokwerker, of een neurochirurg op z'n retour?

Ik blijf wel bij m'n idee dat een gehandicapte geen minderwaardig mens is. Een fysieke handicap heeft geen enkele weerslag op intellectuele capaciteiten. En dat laatste vind ik een gevaarlijke norm om mensen te gaan categoriseren.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 09:30   #415
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat seksuele voorlichting van uiterste belang zijn. Abortus moet de uitzondering op de regel blijven, want anders ben je als maatschappij echt niet goed bezig. Abortus is ook geen simpele keuze voor de meeste morele mensen.
Akkoord. De situaties waarin ik het te verontschuldigen vind, maken slechts een klein deel van de percentages uit. Ik ben geen statisticus, dus het kan goed zijn dat ik de cijfers verkeerd interpreteer.

Citaat:
Echter blijf ik van mening dat finaal de vrouw de keuze moet hebben.
Niet akkoord. Mocht ik me ooit in die situatie bevinden, zal ik me (hopelijk) niet bezondigen aan 'n pilatuske.
Oud 27 maart 2012, 09:43   #416
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

Niet akkoord. Mocht ik me ooit in die situatie bevinden, zal ik me (hopelijk) niet bezondigen aan 'n pilatuske.
Dus u zou u vrouw verbieden om een abortus te ondergaan en haar daarmee ook het recht afpakken om over haar eigen lichaam te beslissen?

Oud 27 maart 2012, 10:05   #417
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Tof, de vader zorgt al voor een kind zonder vader, dan zorgt de moeder ook nog wel even voor een kind zonder moeder. Als jullie zo'n monsters zijn kan ik alleen hopen dat u geen kinderen hebt.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 10:06   #418
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Dus u zou u vrouw verbieden om een abortus te ondergaan en haar daarmee ook het recht afpakken om over haar eigen lichaam te beslissen?
Ik wilde in de eerste plaats iets anders zeggen: namelijk dat ik m'n verantwoordelijkheid zou nemen, in plaats van m'n handen te wassen in onschuld. Als ik iemand zwanger maak, is dat evenzeer mijn probleem (of mijn geluk), als dat van de vrouw. Samen uit, samen thuis.

Als sommige mannen vinden dat enkel en alleen de vrouw beslist, dan denk ik dat velen onder hen dat doen uit gemakzucht en gebrek aan verantwoordelijkheidszin.

Anderzijds, ik kan m'n vrouw niets verbieden. Als zij er vanaf wilt, kan zij achter m'n rug doen wat ze wil. Omwille van haar biologie heeft ze de macht dat te doen. En dat is niet hetzelfde als het recht hebben dat te doen.

Analoog aan de discussie over zelfmoord. Het is niet omdat iemand de macht heeft zijn eigen leven te nemen, en daarin nauwelijks gestopt kan worden als hij dat wil, dat het opeens een recht zou worden.

En ondanks alle voorbehoedsmiddelen, en contraceptiva, heeft niemand het recht op seks zonder dat er zwangerschappen uit voorkomen.
Oud 27 maart 2012, 10:09   #419
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Tof, de vader zorgt al voor een kind zonder vader, dan zorgt de moeder ook nog wel even voor een kind zonder moeder. Als jullie zo'n monsters zijn kan ik alleen hopen dat u geen kinderen hebt.
Paulus geeft er de voorkeur aan het kind van een misdaad zijn of haar leven te gunnen, en daar nog eens een kinderloos koppel mee te verblijden.

Hij is écht een monster, ja.
Oud 27 maart 2012, 10:29   #420
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

En ondanks alle voorbehoedsmiddelen, en contraceptiva, heeft niemand het recht op seks zonder dat er zwangerschappen uit voorkomen.
Dit kun je niet menen ????

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be