![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja, dan staat u duidelijk niet in de ziekenzorg? De maatschappij stelt bepaalde regeltjes op om te voorkomen dat dokters steeds zelf een ethische beslissing moeten maken over hun patiënten ('wanneer mag de stekker eruit'). Als dokters dit steeds zelf zouden moeten bepalen stijgen de gerechtskosten enorm, wordt de ziekenzorg enorm veel duurder voor iedereen, en komen we als maatschappij juist niets vooruit. Terzijde, uit kostenoverweging lijkt het me fair om als maatschappij van de bezwangerde in kwestie te verwachten om binnen een redelijke termijn te beslissen of ze de zwangerschap wil uitdoen of niet. Het zou me verbazen dat ze na 9 maanden dracht op een zonnige ochtend opstaat en denkt: "Oewlah! We zijn hier toch een beeke zwanger persies. Snokt hem er maar uit!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Besef jij dat de meeste vrouwen die verkracht worden vies zijn van hun eigen lichaam? Maar dan ook echt vies . Ze walgen van hun eigen lijf en zouden het liefst van al hun lichaam binnenste buiten keren en dagen tot weken aan een stuk schrobben met een staalborstel , javel en Dettol bij manier van spreken. Hoe ga jij zo'n vrouwen helpen? Door hen te verbieden van abortus te plegen indien ze zwanger blijken na hun aanranding? Ga je hen dwingen om een zwangerschap te ondergaan die ze ten eerste al helemaal niet wilden , en ten 2de een kind op de wereld laten zetten die van die agressor afkomstig is zodat ze daar dan nog eens aan herinnerd worden? En daarna? Hopen dat het kind niet op z'n vader gelijkt qua uiterlijk?
![]() |
![]() |
#404 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij zegt ook dat deze beslissing volledig in mijn handen zou liggen en dat hij mij in die keuze zou vrijlaten. Hij vroeg me ook om aan de tegenstanders te vragen wat ze zouden doen mocht hun echtgenote/vriendin verkracht worden en ze is zwanger. Gaan zij dat kind opvoeden als hun bloedeigen kind, ook al gelijkt het fysiek als 2 druppels water op de verkrachter van hun vrouw? Ook al gaat hun eigen vrouw er aan kapot? Gaan ze haar verbieden van een abortus te ondergaan? Dat wou hij ff weten.
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je vrouw en jij nooit dit moeten meemaken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk, heel eerlijk, niet dat ik daarom dood zou willen of mijn moeder zou verwensen dat ze me niet aborteerde. Jij wel? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zou in principe de gehandicapte redden. Hij heeft - in tegenstelling tot de 60-jarige - wat meer jaren voor zich liggen. Nu goed, het hangt er vanaf natuurlijk hoe zwaar die handicap is. En is die 60-jarige een gepensionneerd dokwerker, of een neurochirurg op z'n retour? Ik blijf wel bij m'n idee dat een gehandicapte geen minderwaardig mens is. Een fysieke handicap heeft geen enkele weerslag op intellectuele capaciteiten. En dat laatste vind ik een gevaarlijke norm om mensen te gaan categoriseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Niet akkoord. Mocht ik me ooit in die situatie bevinden, zal ik me (hopelijk) niet bezondigen aan 'n pilatuske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Minister-President
|
![]() Dus u zou u vrouw verbieden om een abortus te ondergaan en haar daarmee ook het recht afpakken om over haar eigen lichaam te beslissen?
![]() |
#417 |
Minister-President
|
![]() Tof, de vader zorgt al voor een kind zonder vader, dan zorgt de moeder ook nog wel even voor een kind zonder moeder. Als jullie zo'n monsters zijn kan ik alleen hopen dat u geen kinderen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als sommige mannen vinden dat enkel en alleen de vrouw beslist, dan denk ik dat velen onder hen dat doen uit gemakzucht en gebrek aan verantwoordelijkheidszin. Anderzijds, ik kan m'n vrouw niets verbieden. Als zij er vanaf wilt, kan zij achter m'n rug doen wat ze wil. Omwille van haar biologie heeft ze de macht dat te doen. En dat is niet hetzelfde als het recht hebben dat te doen. Analoog aan de discussie over zelfmoord. Het is niet omdat iemand de macht heeft zijn eigen leven te nemen, en daarin nauwelijks gestopt kan worden als hij dat wil, dat het opeens een recht zou worden. En ondanks alle voorbehoedsmiddelen, en contraceptiva, heeft niemand het recht op seks zonder dat er zwangerschappen uit voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hij is écht een monster, ja. ![]() |
|
![]() |
![]() |