Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 09:40   #17041
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Weet u eigenlijk nog waarom de Amerikanen naar Afghanistan getrokken zijn? Daar ging ook zoiets ziekelijks aan vooraf ...
ik vrees dat er hier ene naar Fox kijkt en denkt dat daar objectieve nieuwsfeiten te horen/zien zijn....
Het ziekelijkste omtrent de inval van de Usa in Afganistan waren de nieuwsberichten op voorhand. Een bende saoudi's getraind op amerikaans grondgebied vliegen zonder problemen een gebouwtje binnen en dat wil dan automatisch zeggen dat Afganistan de slechte zijn. Zo'n blind fanatiek extremisme wil je toch echt niet als lichtend voorbeeld gebruiken?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:48   #17042
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja. Ik krijg via de media signalen dat ik me moet verdiepen in de Islam (reportages, nieuwsberichten, je kan die hele problematiek niet meer omzeilen), en geen kat vraagt mij naar mijn atheïstische visie? De media kennen die niet.

Eigenlijk moet je heel selectief gaan zoeken naar posten die niet constant met die islam bezig zijn. Arte is echt wel aan het overdrjven.

Alsof wij die Islam beter moeten gaan leren kennen, gaan appreciëren (want ngekend is onbemind...), dat soort strategie.

Ik zit nu in de fase dat ik op het spoor ben van het verschil tussen soennieten en shiïeten (per land is dat nog anders blijkbaar...) en nu komen de salafisten erbij, onderdeel van soennieten of die anderen?... en er is nog iets dat ik in het oog moet houden.
Want ik zou een buurmens eens met een verkeerde onderstelling kunnen aanspreken. Dus zal ik eerst vragen: 'Bent u een soenniet of een shiïet? Of iets anders? Iets middenin? Laat het me weten, dan kan ik beter in de taal die u wenst adequaat reageren'... Zoiets gaat het dan wel worden.
Ik verdiep me als geen ander in de Islam alsof ik niets beters te doen heb. 'Ken je wereld' is het motto.
Om van te kotsen, die mediatruuken. Ik ga akkoord (denk ik) met uw stelling. Gans die reclamecampagne toont gewoon opnieuw de onverdraagzaamheid van religies tov de rest van de wereld.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:47   #17043
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Om van te kotsen, die mediatruuken. Ik ga akkoord (denk ik) met uw stelling. Gans die reclamecampagne toont gewoon opnieuw de onverdraagzaamheid van religies tov de rest van de wereld.
Volgens mij gebeurt het onbewust. Hoe moet ik dat uitleggen?

Naast de Palestijnse kwestie, de Golfoorlogen, Afghanistan, de bomaaanslagen in Europa, kon het nieuws niet anders dan het te behandelen. Maar ergens komt het erop neer dat mensen van hier (Oude Belgen) zich moeten gaan verdiepen in al die verschillende moslimculturen. Ik weet ondertussen dat het niet snor zit tussen de Marokkaanse familie en de nieuwkomrs (zwarte Ethiopiërs of Somaliërs), en het zit ook niet snor tussen mijn Palestijnse buren en de Marokkaanse, geïntegreerde familie ernaast.

Wat is de houding van de laatste jaren op mediagebied? Oude Belgen moeten openstaan. De overheid spendeert geld aan integratie-projecten. De overheid vindt het als vanzelfsprekend dat er projecten van integratie worden geschapen en gesubsideerd. Maar wie er dichtbij zit, ziet, merkt dat het iets is dat ze effe moeten en na de cursusperiode is het alweer voorbij (integratiecursus voor moslimvrouwen apart). Lekker een kans om het huis uit te komen en op de hoeken van de straten te staan kletsen met elkaar.
Op het praatcafé waar mensen komen om het Nederlands te verfijnen en te beoefenen, zie je die vrouwen niet. Oh neen, want het is er gemengd qua geslacht. Waar is de integratie dan?

Allé, als iemand nationaliteiten van moslims kan linken aan soennieten en shieïten, ik zou graag mijn buren (drie minstens) in kaart willen brengen.

Wat zijn Markkanen overwegend. Soennieten of shieïeten?
Ethiopiërs of Somaliërs?
Koerden uit Irak?
Palestijnen via Irak en Jordanië?

Het is zomaar een vraag.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:56   #17044
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie, dat de vrouwen in Afghanistan onderdrukt worden, dat kan de Amerikanen geen barst schelen.
Je moet dat dus niet aanhalen alsof dat een reden is of zelfs meer meegespeeld heeft.

Mag ik nu nog weten waarom de Amerikanen naar Afghanistan gingen.
En geen sprookjes meer a.u.b.
Hiervoor reeds beantwoord. Ga maar kijken.
Vreemd dat ik geen antwoord krijg als ik mijn reactie over de oorlog in Irak plaats. Beetje moeilijk voor u dat sommige mensen kunnen nuanceren en niet alles van één of ander volk of slecht of goed noemen?
Oud 28 maart 2012, 10:58   #17045
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Marokkanen zijn soennieten.

van de rest weet ik het niet.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 10:58   #17046
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:00   #17047
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze schreef dat nochtans in de post waar ze reageerde op :
"Vertel eens, waarom gingen ze naar Afghanistan?
Wat was de reden?

Hebben ze ten andere nu al die massavernietigingswapens gevonden in Irak?"
Logischerwijze verwacht men dan dat ze in haar repliek ietwat van reden opgeeft.
Citaat:
U bent het waarschijnlijk vergeten maar ik heb hier al eerder mijn mening over Irak gezegd. De oorlog in Irak is volgens mij de grootste Amerikaanse vergissing van de laatste 100 jaar. Zij hebben zich daar wreed vergaloppeerd, de Irakezen zijn het slachtoffer (al zou ik er niet om treuren als ik Irakees was dat ik Saddam kwijt was- maar ja, beter is het niet geworden), maar iedereen weet dat dit een domme, onrechtvaardige oorlog was.
Ik kan die dan ook niet genoeg veroordelen.
De inval in Afghanistan daarentegen kan ik best begrijpen. Als de Zwitsers hier een paar gebouwen met vliegtuigen aan flarden vliegen met als gevolg 3000 doden dan zou ik het ook bijzonder vreemd vinden als mijn regering niet van zijn oren ging maken in Bern. Overigens stelt men het hier nogal gemakkelijk voor alsof alles koek en ei was in Afghanistan voor de Amerikaanse aanvallen.
Nooit van de Russen gehoord?
Nooit gehoord hoe de Taliban de vrouwen onderdrukt, geachte feministe!
Ja zeg, ofwel leest u alleen de posts die u goed uitkomen en slaat u de rest over, ofwel kunt u de inhoud van een gewone niet te lange, in duidelijke zinnen geschreven post niet begrijpen.
Lees mijn postje nog eens, ja
Oud 28 maart 2012, 11:00   #17048
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het enige wat ik ooit over de islam gezegd heb is dat de islam misschien wel vrouwvriendelijker is dan jullie denken.

In doeken draaien, besnijden, opsluiten, afranselen, en dan stenigen.....
Té vrouwvriendelijk als je het me vraagt die islam(ieten)
Oud 28 maart 2012, 11:01   #17049
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
P'sies, en 't is allemaal begonnen met die troetsel in La Douce, om dat zo'n beetje onder te willen sneeuwen werd Amerika & Afghanistan er met de haren bijgesleept, er van uitgaande dat iedereen 't eens is/was met de aanwezigheid van de VS in die landen. Door anderen 'troetsels' te willen aansmeren, bij mij is dat niet gelukt en stond ze in d'r blote reet, nu moet Marie eraan geloven.
We trekken het ons niet aan
Oud 28 maart 2012, 11:04   #17050
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Enkele notas hierbij:
1.
DE Amerikanen waren militair in Afganistan voor de Russen er waren en
Brzezinski was er fier over.(klik) (gekend interview aan Le nouvel Observateur)
2.
Ze vochten met de taliban en de mujaheddin tegen een regering die oa vrouwenrechten wilde verbeteren:
Die regering werd bestreden door de mujaheddin (de taliban) met Amerikaans geld & wapens en riep de hulp van de USSR in, nadat Brzezinski hulp geweigerd had en hun tegenstanders bewapende, met de toegegeven bedoeling, die regering naar Moskou te doen keren en zo de USSR in Afganistan te lokken en ze 'hun Vietnam te bezorgen'. Brzezinski legt het duidelijk uit in het geciteerde interview aan Le Nouvel Observateur.
3.
De meeste Afganen weten gewoon niet waarom de Nato hen thans aanvalt, ze hoorden nooit over 9/11:
Few Afghans know reason for war, new study shows(klik)
Hier is dat rapport: http://www.icosgroup.net/static/repo..._variables.pdf

Echt géén excuses voor die oorlog in Afganistan dus, zéker geen feministische. Duidelijk dat dit een domme, onrechtvaardige oorlog is!
Ik kan die dan ook niet genoeg veroordelen.
En geen excuus voor Twin Towers en alle andere terroristische aanslagen?
Oud 28 maart 2012, 11:04   #17051
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Verslik je niet soof, ik veroordeel dat ook, de VS heeft daarginds niets te zoeken.

Veroordeel je ook met zoveel vuur ?*nder onrecht? Nee èh?
2
Oud 28 maart 2012, 11:06   #17052
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik minimaliseer of praat die dan ook niet goed zoals jij en andev doen met die moordpartij in afghanistan. die goedpraterij vind ik kotsmisselijk.

in andere woorden: die man was geestelijk niet gezond, het is een ziekte

in andere woorden: het was dus niet de fout van de moordenaar

in andere woorden: :onschuldige mensen afgeslacht is een voordeel

in andere woorden: de afghanen hebben amerikanen gedood, dus mogen amerikanen afghaanse vrouen en kinderen vermoorden

in andere woorden: de russen hebben daar gemoord dus de amerikanen mogen dat ook

in andere woorden: extremistische taliban onderdrukt daar vrouwen, dus we mogen daar onschuldige vrouwen en kinderen vermoorden

al die quotes: pure goedpraterij/minimalisatie
Waar heb ik de moordpartij in Afghanistan goedgepraat?
Graag citaat met link.
Oud 28 maart 2012, 11:12   #17053
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midden-oosten Bekijk bericht
Conclussie: erover janken heeft dus totaal geen nut, aangezien het toch niet verandert.
Dus mensen mogen hun ongenoegen volgens jou niet meer uiten omdat het het probleem niet oplost?
Schaf dan het parlement maar af en laat ze enkel stemmen enkele keren per maand?
Janken over het busongeluk van vorige week heeft geen nut, aangezien het toch niets kan veranderen?

En wat doe jij anders dan klagen over het klagen van anderen?

Geef eens een goed idee wat je als burger kan doen, buiten klagen?

Trouwens, dit is een forum, wat kan je op een forum meer doen dan je beklag doen?

Laatst gewijzigd door illwill : 28 maart 2012 om 11:16.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:35   #17054
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Dank je, ik ga het noteren en aanvullen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:50   #17055
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat Marie en Andev dat hier aanhalen als reden/motivatie voor de misdaden van (in dit geval) de Amerikanen in Afghanistan.

Wanneer hier aangehaald wordt dat uitsluitend een bepaalde groep bepaalde misdaden begaat is het toch een valabel argument om dit te ontkrachten.
Dat is geen goedpraten /minimalisatie; dat is een stelling ontkrachten.
Wat halen andev en Marie aan als reden/motivatie voor misdaden in Afghanistan?

Er is helemaal geen verschil, integendeel, 't is exact jouw tactiek.

JIJ bent begonnen over die Amerikaan die in Afghanistan...weet je wel...n?*dat er over die 'verrijker' in La Douce werd geschreven.
Jij komt telkens aandraven met 'misdaden' van Amerika/'t westen/Belgen/onze cultuur etc...als er over allochtone criminaliteit geschreven wordt.

Volgens de redenering van Sywen is dat pure goedpraterij/minimaliseren.

Als over 'n misdaad - n'importe qoui - geschreven wordt, dient dat veroordeeld te worden, niet aan komen draven met; "En wij dan, onze cultuur, 't westen zus en zo, de Amerikanen dit en dat etc etc..." !

D?*t is jouw manier van 'deelnemen' aan 'n discussie, 't zwaartepunt verleggen naar ?*ndere misdaden (alsof niemand zou weten dat er overal misdaad is), de draad ondersneeuwen met niet relevante zaken voor die bepaalde draad, en dat valt op, op die manier verdedig jij islam "niet"!

Dat valt niet op, denk jij.

Nu mag je weer komen aandraven met je standaard; "Ik mag toch 'onze' criminaliteit ook duiden?", Vanzelfsprekend m?*g dat, moet zelfs, maar in de draden die daarvoor bestemd zijn.

In de draad over die vrouw die haar kind verstikte, ga je ook niet lopen verkondigen; "Jamaar, niet westerlingen doen dat ook hoor, kijk eens naar de cultuur van zus en zo..."

Ofwel kom je met je afgezaagde; "Niet ?*lle allochtonen mag je over dezelfde kam scheren" Wat natuurlijk 'n open deur intrappen is, dat weet immers 't kleinste kind.

D?*t is pure goedpraterij/minimaliseren...nog steeds volgens Sywen, al zal zij, en jij & Cº dat niet doorhebben.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 12:54   #17056
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dank je, ik ga het noteren en aanvullen.
Wat Paulus bedoelde met; "islam bestuderen" was niet bedoeld als; "Onbekend maakt onbemind", ook niet om te weten te komen op welke manier je je buren zou moeten aanspreken, welke stroming ze volgen en jij je daar zou kunnen aan aanpassen, nee, Paulus bedoelde daarmee, dat je er dan vanzelf zou achter komen, wáár dat soort gedrag vandaan komt, als politici daar eens mee zouden beginnen of op voorhand beter ingeschat hadden, was er veel ellende - wederzijds - bespaard gebleven.
Oud 28 maart 2012, 12:57   #17057
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Janken over het busongeluk heeft inderdaad weinig nut, alleen het busongeluk vergelijken met buitenlanders vind ik nogal pervers.

ten tweede: Ik klaag als burger niet veel. Ik zoek eerder voor oplossingen.

ten derde: Dit is een discussieforum geen klaagforum, als jij dat verschil niet ziet dan ligt dat toch echt aanjezelf hoor.
...en jij bent natuurlijk de perfecte persoon om 'klagen' en 'discussiëren' te kunnen duiden?

Jij zoekt oplossingen.

Mag ik vragen wat je zoal 'opgelost' hebt?

Buiten zagen op 'n forum dat anderen zagen en klagen, en jij oplossingen zoekt?
Oud 28 maart 2012, 13:00   #17058
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja zeg, ofwel leest u alleen de posts die u goed uitkomen en slaat u de rest over, ofwel kunt u de inhoud van een gewone niet te lange, in duidelijke zinnen geschreven post niet begrijpen.
Lees mijn postje nog eens, ja
Jij bevestigt nogmaals dat je ook "Nooit gehoord hoe de Taliban de vrouwen onderdrukt" aanhaalt als reden voor de aanwezigheid van de Amerikanen in Afghanistan.

Alsof het de Amerikanen kan schelen of vrouwen daar onderdrukt worden!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 13:06   #17059
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet perfect integendeel.
Het enige dat ik zeg is dat klagen en janken over buitenlanders geen nut heeft. Het gaat niet veranderen. Probeer er beter gewoon goed mee om te gaan, want ook ik ben niet voor de multiculturele samenleving, maar het is zoals het is. Deal with it.

En dat van oplossen, was meer bedoeld hoe ik in het dagelijks leven ben, ik los liever dingen op dan dat ik erover klaag.

Het was naar niemand persoonlijk gericht, jammer dat jij het verkeerd opvat en dat jij wel gefrusteerd tegenover mij moet doen.
Natuurlijk moet we wel reageren. In de eerste plaats in het kieshokje. We moeten de partijen afstraffen die verantwoordelijk zijn voor de multiculturele catastrofe. Raak de linkse importeurs van allochtone armoede en criminaliteit in hun portemonnee.
Daarna kunnen we met de opkuis beginnen van 30 jaar links wanbeleid.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 13:07   #17060
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet perfect integendeel.
Het enige dat ik zeg is dat klagen en janken over buitenlanders geen nut heeft. Het gaat niet veranderen. Probeer er beter gewoon goed mee om te gaan, want ook ik ben niet voor de multiculturele samenleving, maar het is zoals het is. Deal with it.

En dat van oplossen, was meer bedoeld hoe ik in het dagelijks leven ben, ik los liever dingen op dan dat ik erover klaag.

Het was naar niemand persoonlijk gericht, jammer dat jij het verkeerd opvat en dat jij wel gefrusteerd tegenover mij moet doen.
Jij past je dus aan, jij integreert in eigen land, zoiets?

Ik ben niet gefrustreerd, ik gebruikte exact je eigen tactiek, als jij daarin frustratie herkent kan mij niet aangerekend worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be