Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 14:34   #17081
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
goedkope werkkrachten is gewoon een economisch gegeven. Meer niet arti, dat heeft niekske met rechts/links te maken
Laten we zeggen dat we in een hoge toegevoegde waarde maatschappij vooral de intelligentia van de afrikaanse zone zouden moeten braindrainen en opvoeden, zodat ze in een reverse move terug hun eigen land kunnen economisch opbouwen.
Goedkope gastarbeiders aan trekken zal wel een rechts verhaal geweest zijn, ze hier houden daarentegen……
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 15:40   #17082
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Goedkope gastarbeiders aan trekken zal wel een rechts verhaal geweest zijn, ze hier houden daarentegen……
http://forum.politics.be/showthread....25#post6050825
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:11   #17083
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waar heb ik de moordpartij in Afghanistan goedgepraat?
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=17001
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=16998
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=16984

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 maart 2012 om 16:12.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:26   #17084
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is niet omdat een patron liberaal stemt, en dat een patron graag goedkope arbeidskrachten heeft, dat het liberale verhaal goedkope arbeidskrachten zijn.

Liberaal, wil vooral zeggen dat je zowel de patron als de migrant de kans geeft om met elkaar zaken te doen. Net zoals liberaal wil zeggen, dat je de wereldhandel vrijmaakt en de handelsbarrieres opheft, is liberaal ook de vrije handel in diensten en goederen in europa, en is liberaal ook de vrije handel in aandelen met zo weinig mogelij kfinanciele en economisch ebarrieres. En is liberaal ook de vrije verplaatsing van personen in europa. Liberaal wil niet zeggen dat je een economisch systeem maakt die onbetaalbaar wordt, doordat je alle 'economisch onaangepaste' mensen hier als immigrant in de sociale instellingen gaat parkeren. Liberaal wil zeggen dat die personen gaan migreren naar de zone waar er minder werkloosheid is, en de zone waar werk is. Liberaal wil zeggen 150000 portugezen die emigreren uit portugal en in andere zones in europa werk gaan zoeken. Liberaal wil niet zeggen dat we hier 150.000 portugezen gaan parkeren in ons sociaal stelsel omdat we het hoogste minimumloon hebben van europa.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:28   #17085
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je schrijft net zelf dat de citaten die je aanhaalt pure goedpraterij/minimalisatie is, je hebt niet in de gaten dat je dat immers zèlf (ook) doet? Indien er wat geschreven wordt over 1 of andere misdaad van 'n allochtoon, of iets over islam, kom je meteen aandraven met ?*nderen die 't óók doen, ?*ndere misdaden, bij ons, in 't westen, in Amerika, dat is dan toch óók pure goedpraterij/minimalisatie.
begrijpend lezen? kan je dat niet zo goed misschien?

als ik een voorval geef van 'anderen die 't ook doen in het westen' toont dat alleen maar aan hoe hypocriet jullie zijn door te stellen dat die voorvallen eigen zijn aan de islam. Hoe jij daarin iets ziet dat ik daardoor aanslagen door moslims goedpraat is mij compleet een raadsel.

als Marie integendeel redenen geeft voor de amerikaanse aanslagen minimaliseert ze die/praat ze die goed.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 28 maart 2012 om 16:33.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:29   #17086
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat een patron liberaal stemt, en dat een patron graag goedkope arbeidskrachten heeft, dat het liberale verhaal goedkope arbeidskrachten zijn.

Liberaal, wil vooral zeggen dat je zowel de patron als de migrant de kans geeft om met elkaar zaken te doen. Net zoals liberaal wil zeggen, dat je de wereldhandel vrijmaakt en de handelsbarrieres opheft, is liberaal ook de vrije handel in diensten en goederen in europa, en is liberaal ook de vrije handel in aandelen met zo weinig mogelij kfinanciele en economisch ebarrieres. En is liberaal ook de vrije verplaatsing van personen in europa. Liberaal wil niet zeggen dat je een economisch systeem maakt die onbetaalbaar wordt, doordat je alle 'economisch onaangepaste' mensen hier als immigrant in de sociale instellingen gaat parkeren. Liberaal wil zeggen dat die personen gaan migreren naar de zone waar er minder werkloosheid is, en de zone waar werk is. Liberaal wil zeggen 150000 portugezen die emigreren uit portugal en in andere zones in europa werk gaan zoeken. Liberaal wil niet zeggen dat we hier 150.000 portugezen gaan parkeren in ons sociaal stelsel omdat we het hoogste minimumloon hebben van europa.
Kortom, liberaal wil zeggen dat je mensen beschouwd als machines, als productiemiddelen; tot meerdere eer en glorie van de economie (lees de winsten)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 16:31   #17087
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
kijk, als anderen zich in soorten willen verdelen dat boeit mij niet en ik zou mij daarin niet hoeven te interesseren. Ik zou daar geen tijd aan hoeven te spenderen. Het spijtige is dat die gasten gewoon eisen dat jij rekening met hen houdt, andersom hetzelfde vragen......dan ben je onverdraagzaam.

Als ik een bbq organiseer dan mag jij gerust afkomen. Maar je hoeft niet af te komen als het maar is om te zagen over 't zwijn aan't spit of over de bloelink (uhm bloedworst? beuling? of zoeits ) in de soep dan mag je thuisblijven ook. En je moet helemaal niet afkomen als je denkt dat ik mijn zwijn van dat spit zal halen vanwege uw overtuigingen, of de bloelink van het menu schrap. Je hoeft niet mee te eten é en als je niks positiefs bij te brengen hebt, blijf thuis.
Slaven die zichzelf regeltjes opleggen hebben geen enkel recht andere mensen daarmee lastig te vallen, geen enkel recht! Geen enkel.
Om het begrijpbaar te maken: Geen enkel!
van mij mag je oesters, kaviaar, inktvis en sardientjes doen, ik zal wel de tonijn opeten, zoniet gewoon de groentjes.
EN voor de rest heb ik geen vleessoorten die ik niet lekker vind, tenzij krokodil vind ik maar smaakloos vlees. Daarnaast zou het mij ten zeerste verwonderen waarom je nu een diersoort zou schrappen op de menu tenzij naar ecologische termen geredeneerd dat je geen carnivoren eet bvb
Oud 28 maart 2012, 17:35   #17088
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kortom, liberaal wil zeggen dat je mensen beschouwd als machines, als productiemiddelen; tot meerdere eer en glorie van de economie (lees de winsten)
Kun je dat bewijzen in een tekst arti waar ik dat gezegd heb ???

Een onderneming heeft een 'relatie' met zijn werknemers, en moet zorgen op de beste manier dat zijn werknemers zich kunnen 'ontplooien' binnen hun economisch keurslijf waarbinnen zij moeten werken.

ALs de overheid vind dat de arbeid van werknemers moet afgeroomd worden, en dat zo het monopolie van de overheid ten volle moet geetaleerd worden, ten nadele van het inkomen van de burger, dan is dat zo, en dat moet je als werknemer dit respecteren ? Dus de grootste winst van alle ondernemening geloof het of niet Arti, gaat meestal naar de overheid.

Handelsbelemmeringen en heffingen bepalen de inefficiente, net zoals bvb stijgende grondstofprijzen uw economisch model zoals bijvb bij de luchtvaar tkan aantasten, zie je dat hoe cruciaal een economisch beleid voor een overheid e voor de burger kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 maart 2012 om 17:39.
Oud 28 maart 2012, 17:50   #17089
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien zou de koran aan elke burger, autochtoon en allochtoon, moeten uitgedeeld worden zodat ze inderdaad kennis nemen van wat er in staat!
Dat zou nogal vonken en kommentaren leveren en mensen hun ogen doen opengaan...
Ja, misschien wel.

Ik heb de laatste jaren meer citaten uit de Koran onder ogen gekregen dan ik in heel mijn leven citaten uit de Bijbel heb voorgeschoteld gekregen. Nooit bewust naar gezocht.

Hoe zou dat nu komen?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:01   #17090
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat Paulus bedoelde met; "islam bestuderen" was niet bedoeld als; "Onbekend maakt onbemind", ook niet om te weten te komen op welke manier je je buren zou moeten aanspreken, welke stroming ze volgen en jij je daar zou kunnen aan aanpassen, nee, Paulus bedoelde daarmee, dat je er dan vanzelf zou achter komen, wáár dat soort gedrag vandaan komt, als politici daar eens mee zouden beginnen of op voorhand beter ingeschat hadden, was er veel ellende - wederzijds - bespaard gebleven.
Het was een reactie op iets van 'Dude'. En ik nam mijn eigen houding op de zaken op de korrel. En de gekke situatie waar ik in verzeild ben geraakt, ook al ben ik niet verhuisd. Meer is het niet.
Oud 28 maart 2012, 18:31   #17091
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De woensdag toch niet om 6 uur. Dan ga ik niet werken.

Ik hoef geen citaat met link meer te vragen waar ik de islam verdedig.
Jullie hebben al meermaals getoond dat jullie dat niet kunnen geven.
In 99% van je posts doe je dat!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:34   #17092
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

In doeken draaien, besnijden, opsluiten, afranselen, en dan stenigen.....
Té vrouwvriendelijk als je het me vraagt die islam(ieten)
Vrouwvriendelijk en islam in één zin......
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 18:54   #17093
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

als ik een voorval geef van 'anderen die 't ook doen in het westen' toont dat alleen maar aan hoe hypocriet jullie zijn door te stellen dat die voorvallen eigen zijn aan de islam. Hoe jij daarin iets ziet dat ik daardoor aanslagen door moslims goedpraat is mij compleet een raadsel.

als Marie integendeel redenen geeft voor de amerikaanse aanslagen minimaliseert ze die/praat ze die goed.
Ik reageer op 'jullie' en op 'hypocriet'. Meer niet.

Het is moeilijk om begrijpend te lezen als iemand zaken aanhaalt die een volledig ander licht werpen op een discussie of op uitwisseling van info.

Waarom kan je niet gewoon aannemen dat de meeste mensen hier natuurlijk de 38-jarge Amerikaan die slapende kinderen en vrouwen heeft vermoord in Afganistan ten strengste veroordelen? Denk je dat 'wij' zulke zaken niet veroordelen en niet verder denken dan...?

Ik vind het immoreel dat Amerika gastjes van 20 jaar oud stuurt naar een vreemd land met een eigen geschiedenis, een eigen sociale structuur, enzomeer. Die gastjes horen thuis op een rodeo, of op een sporttribune in de U.S.

Maar dat de U.S. een einde gesteld heeft aan het Taliban-regime vind ik persoonlijk mooi meegenomen wat ook de motieven van de U.S. in Afghanistan waren. En het Taliban regime had zonder die interventie een ernstig bolwerk kunnen worden van ... vul het zelf in.

Dat de US geklungeld heeft met Irak, is voor iedereen duidelijk. Maar hou de historiek van de zaken in het oog: Golfoorlog 1 onder Bush sr: inval in Koeweit door Irak. Bush sr bombardeert Bagdad maar zet voormalige dikke vriend Saddam Hoessein (vroegere bondgenoot tegen de Groene Mars van Iran) niet af. Zijn zoon doet dat. En de economische sancties tegen Irak hebben duizenden jonge Irakeze kinderen het leven gekost.
Een geklungel van hier tot ginder. Dat weten we toch allemaal. Of dat je nu rechts of links georiënteerd bent.

Als je nu die moordpartij van die Amerikaanse luitenant bekijkt, en de aanslagen van de voorbije decennia in Europa en in de USA, en in Kenia... dat was wel goed gepland en met voorbedachte rade. Iedereen is al vergeten dat een Achmed Massoud, iemand die weerstand bleef bieden aan de Taliban zonder de hulp van wie dan ook, twee dagen voor 9/11 in Afghanistan werd vermoord door een nepcamera van twee, ja, 'Belgische' journalisten. Ik hoopte dat hij de verkiezingen zou winnen in Afghanistan, het was tenminste iemand die het terrein heel goed kende, en niet Karzai die in het buitenland had gezeten.

Voor mij is protectionisme oké: geen interventies meer in die landen. Maar dat betekent dan ook dat een aantal mensen hier buiten worden gezet.

Het is kiezen of delen. Welke strategie ook... er gaan altijd onschuldige slachtoffers vallen aan alle kanten.

In een discussie volg je een bepaalde lijn. De faits divers (en die zijn er altijd aan beide kanten), laat die achterwege, om een discussie zuiver te houden.
Oud 28 maart 2012, 18:55   #17094
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
SCHAARBEEK - De 33 dakloze Romazigeuners verblijven sinds vanmorgen op het plein voor het Brusselse Noordstation en niet meer in het CCN-gebouw na een incident dinsdagnacht. .

De groep verbleef al enkele weken in het CCN-gebouw en is de jongste dagen aangegroeid tot zo'n 33 Roma. Onder hen zijn er zo'n vijftien kinderen. Ze hebben zich woensdagochtend op de banken van het plein voor het Noordstation geïnstalleerd.uit DS online
En hoeveel Romazigeuners staan er nog klaar om zich hier ergens te laten neerploffen??? Hoeveel keren nog? Hoeveel keren zal er weer geen plaats zijn om die en anderen onder te brengen?
Een paar duizend nog? Normaal misschien?
Hypocriete politieke komedie op kosten van de belastingbetaler en ten behoeve van een stelletje klotepolitiekers die enkel met vreemdelingenstemmen straks nog aan den bak zullen geraken...
Arme Belgique...

Laatst gewijzigd door andev : 28 maart 2012 om 18:56.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:00   #17095
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja, misschien wel.

Ik heb de laatste jaren meer citaten uit de Koran onder ogen gekregen dan ik in heel mijn leven citaten uit de Bijbel heb voorgeschoteld gekregen. Nooit bewust naar gezocht.

Hoe zou dat nu komen?
Omdat er niets mis is met de islam en de koran uiteraard! Nergens ter wereld problemen mee, en wij maar zagen en klagen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:02   #17096
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je dat bewijzen in een tekst arti waar ik dat gezegd heb ???

Een onderneming heeft een 'relatie' met zijn werknemers, en moet zorgen op de beste manier dat zijn werknemers zich kunnen 'ontplooien' binnen hun economisch keurslijf waarbinnen zij moeten werken.

ALs de overheid vind dat de arbeid van werknemers moet afgeroomd worden, en dat zo het monopolie van de overheid ten volle moet geetaleerd worden, ten nadele van het inkomen van de burger, dan is dat zo, en dat moet je als werknemer dit respecteren ? Dus de grootste winst van alle ondernemening geloof het of niet Arti, gaat meestal naar de overheid.

Handelsbelemmeringen en heffingen bepalen de inefficiente, net zoals bvb stijgende grondstofprijzen uw economisch model zoals bijvb bij de luchtvaar tkan aantasten, zie je dat hoe cruciaal een economisch beleid voor een overheid e voor de burger kunnen zijn.
Nog even en arbeid is een vies woord, gelijk aan uitbuiting!
Economie is de basis voor welwaart en dus solidariteit, blijkbaar hebben sommige forummers daar moeite mee
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:03   #17097
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Is dat goedpraten van de slachtpartij van die Afghaanse burgers inclusief vrouwen en kinderen door een Amerikaanse soldaat?
U bent niet goed snik!
Wrijf eens in uw ogen, kindje!
Oud 28 maart 2012, 19:03   #17098
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En hoeveel Romazigeuners staan er nog klaar om zich hier ergens te laten neerploffen??? Hoeveel keren nog? Hoeveel keren zal er weer geen plaats zijn om die en anderen onder te brengen?
Een paar duizend nog? Normaal misschien?
Hypocriete politieke komedie op kosten van de belastingbetaler en ten behoeve van een stelletje klotepolitiekers die enkel met vreemdelingenstemmen straks nog aan den bak zullen geraken...
Arme Belgique...
Enkel in Belgie kunnen burgers uit andere EU landen asiel aanvragen, te gek om los te lopen en duur!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 19:11   #17099
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Dat moet u dit keer eens op de juiste wijze waarmaken. Overigens heb ik nog geen serieus antwoord van u gezien op mijn post 16998! Enkel een reactie op de laatste paragraaf van die post, mogelijk omdat ik daar een Palestijns jongetje in vermeldde ... Droevig hoor, zo'n schijnheilige houding.
Oud 28 maart 2012, 19:18   #17100
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja, misschien wel.

Hoe zou dat nu komen?
Ja, da's juist. Ikzelf, als braaf katholiek meisje , heb nooit zo dikwijls citaten uit de Bijbel (Oud en Nieuw Testament) opgezocht als in de laatste tijd nu we voortdurend met de koran rond de oren geslagen worden en voortdurend er op gewezen worden dat we andere godsdiensten vooral moeten respecteren.
Andere ... voor de mijne wordt dat zelden gevraagd. Dat heb ikzelf ook nooit gevraagd, maar waarom moet ik voortdurend op eieren lopen als het over de islam gaat?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be