![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er werkt niets voor een bepaalde categorie van mensen, die categorie die hun kind niet naar de kleuterklas stuurt, of ze nu allochtoon of autochtoon zijn, ik maak dat verschil niet. Uiteraard wist jij dat ik dit wou bedoelen, ik snap dus niet waarom je je zo van de domme houdt, denk je nu echt dat je je hiermee interessanter maakt? ok, ik ook niet, maar wat stel je dan voor? je kan nog een antwoord krijgen ja: theorie of praktijk heeft hier niets mee te maken, we constateren gewoon dat er nog steeds kleuters niet in de kleuterschool zitten. waarom jij op die vraag een antwoord wilt, ontgaat me compleet want irrelevant voor deze discussie.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...t-vanaf-3-jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu spreken we over een voorwaarde om de kinderen naar de kleuterschool te sturen. Morgen spreken we wellicht over andere zaken. De ocmw-voorzitters moeten hier meer vrijheid krijgen zodat ze hun vindingrijkheid kunnen inzetten om leefloners terug op het juiste spoor te krijgen en te houden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb dat al eer in deze draad gesteld !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zal wel zijn, rijke mensen zijn superieur aan leefloners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan moet je de categorie van mensen die hun kind niet naar de kleuterklas stuurt overtuigen om dat wel te doen, en niet enkel de mensen uit die categorie die een leefloon heeft. Citaat:
Citaat:
Probeer eerst om die ouders te overtuigen van het nut. Het is toch normaal dat een huisvader/huismoeder die thuis is, niet zo happig is om de kinderen naar de kleuterklas te sturen. Citaat:
Je mag nog zo veel wetten maken als je wil, als een wet niets veranderd aan de praktijk, haalt het niets uit. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom? en hoe moet zich dat uiten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de kleine van een leefloner is even belangrijk dan de kleine van een rijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een idee hoeveel die man tegenwoordig binnenrijft ? Pet af, voor hetgeen hij begin deze week wereldkundig maakte in De Standaard Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet bijgevolg niet echt waar u uw standpunten vandaan haalt, tenzij ze gedragen worden door vooringenomenheid of door gebrek aan kennis in deze materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u er als ouder(s) voor kiest om uw kind in een school in te schrijven, heeft dat juridische gevolgen voor u als ouder(s): u moet immers vanaf dan uw kind geregeld naar school laten gaan. Afwezigheden kunnen, maar zijn wettelijk geregeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() In feite ligt de oplossing voor de hand.
Mensen die hun kinderen thuisonderricht geven krijgen naar het schijnt geen kindergeld (wordt/werd geregeld via de school). Men kan dit invoeren vanaf de kleuterklas: geen kleuterklas, geen kindergeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor jobcreatie bij programmeurs en administraties personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() waarom? dit gebeurt nu ook bij (autochtone) kinderen met thuisonderricht. Me dunkt is er net minder personeel nodig om de niet-bestaande formulieren niet te moeten klasseren?
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 maart 2012 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je een papier extra moet invullen, dat het plots via de school zou gaan. Omdat je dus extra software en personeel nodig hebt om dit te beheren. Waarvoor zou je voorstel een oplossing moeten zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kinderbijslagfonds betaalt uit naargelang de formulieren die ze binnenkrijgen, niet omwille van een telefoontje. Als je kinderen hoger onderwijs volgen moet je daarvan ook een bewijs binnenbrengen of je krijgt geen kindergeld. wat begrijp je er niet aan? Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 maart 2012 om 09:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||