![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eet ge vis?
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is pas gezond! Eieren niet rauw gebruiken, hé. Want de meeste voedselinfecties komen van het eten van gerechten waar rauwe eieren in verwerkt zijn. Je varkensvlees ook best goed doorbakken. Je weet toch waarom, hé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.infectieziektebulletin.be....aspx?id=10246 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar spijtig genoeg zijn het er meer. Citaat:
Dit giftig voedsel komt ook op tafel in schoolkantine's, en laat kinderen nu net degenen zijn voor wie deze bacterie het gevaarlijkst is ( evenals ouden van dagen en reeds verzwakte mensen ). Is het nu EINDELIJK duidelijk, artisjok, want zoniet mankeert u iets, of getuig je van zéér slechte wil ... Persoonlijk wed ik voor het laatste, want ondanks al de zever die je schrijft, geloof ik niet dat je een debiel bent. Laatst gewijzigd door den dinges : 31 maart 2012 om 17:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is iedereen z'n volste recht om tegen onverdoofde slacht te zijn, en tot zolang er geen verbod is op onverdoofde slacht, een duidelijke aanduiding en keuze te willen inzake de manier waarop de dieren aan hun eind gekomen zijn. De manier waarop vissen tegenwoordig gedood worden tart trouwens ook alle verbeelding. Vissen zijn dieren die onverdoofd zouden kunnen geslacht worden op een diervriendelijke wijze, maar de manier waarop het in de praktijk gebeurt is zelden diervriendelijk. Groenten mogen van mijn part onverdoofd geslacht worden ![]() En dan is er nog het feit dat volgens sommige islamdeskundigen het zogenaamde 'halal'-vlees niets eens halal is, wegens de dieronvriendelijke methode waarop de dieren nogal vaak gekweekt worden: http://www.halalcorrect.com/articles...liteiten/43/1/ Volgens mij zijn er genoeg aanknopingspunten tussen moslims en dierenrechtenactivisten om SAMEN te ijveren voor diervriendelijk opgekweekt en verdoofd geslachte dieren voor de consumptie, en een verbod op al de rest. Daar kan dan een deel halal van zijn (i.e. geslacht door een moslim met bijhorende rituele aanroeping van Allah) en een deel haram (niet aan die bijkomende kenmerken voldoen). En dan eet ik met plezier zowel halal als haram.
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik wil eerst cijfers met bron, voor die "elk jaar honderden kinderen overlijden aan voedselinfectie in Frankrijk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Waarom zou een samenleving een stap achteruit in de beschaving willen zetten door deze barbaarse praktijken zelfs maar bespreekbaar te maken?
De graad van beschaving kun je immers deels afleiden uit de manier waarop een volk met dieren omgaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Neen, ik wist niet dat schapevlees vetter was dan varkensvlees.
Ik dacht dat dat alver hetzelfde was van vettigheid. Ik weet wel dat je varkensvlees beter niet rauw eet, omwille van het hogere risico op voedselinfectie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Schijten die schapen en geiten van hen rijstpap misschien ? Of is het tabouleh dat er uitkomt?
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Dat was in de vorige eeuwen inderdaad het geval: het gevaar op lintwormen, maar dat krijg je evengoed van ander vlees als de dieren graasden op een wei waar men had bemest met menselijke uitwerpselen waarbij de kringloop van de lintworm niet onderbroken werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat dan ? Ik zie mij al bij de schooldirectie aankloppen met mijn eis: Elke dag varkens-runds-kalfsvlees voor mijn kinderen. Geslacht door een lokale slachter die atheïst is. Denk dat die man mij vierkant zal uitlachen en mij gaat vragen of ik op mijn hoofd ben gevallen en blijven botsen. ![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat lamsvlees vettiger is dan pakweg varkens-of rundsvlees , dat wist ik eigenlijk ook niet.
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het varken is het enige dier door de mens gegeten dat regelmatig ziekteverwekkende Y. enterocolitica bevat. De bacteriën worden teruggevonden in de uitwerpselen en in de mondholte van levende varkens maar ook op vers geslachte varkenskarkassen.http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=125 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
varkensvlees spier algemeen: 3% vet vergelijk op de tabel voor lamsvlees: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/L/ varkensvlees: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/V/ je moet natuurlijk wel vergelijkbare stukken nemen, Schouder lam: 11.9% Schouder ham : 6.8% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn meer voedselvergiftigingen dan je denkt . Slechts een paar op dit forum weten dit , maar mijn tante kreeg 2 maand geleden de diagnose Creutsfeld-Jacob. (gekke koeienziekte dus) Dit heeft nu totaal niks met halal te maken, maar naar alle waarschijnlijkheid wel met besmet vlees. Uitsluitsel krijgen we daar pas over binnen een paar weken tot maanden. Haar bloedstalen en ruggemergvocht zijn momenteel in het tropisch instituut voor onderzoek. Waarschijnlijk pas na haar dood zullen we weten of deze BSE-variant door besmet vlees komt , of dat het om een erfelijke en dus aangeboren variant komt. In dat laatste geval moeten mijn moeder en haar andere zussen zich ook laten testen. Komt het echter door het eten van besmet vlees , dan kan volgens de prof. de besmetting al meer dan 20 jaar geleden zich hebben voorgedaan. Vandaar dat ik ook opteer voor een waterdichte controle vanwaar het vlees op mijn bord afkomstig is. Zodat ikzelf kan beslissen wat ik al dan niet eet. Het is geweten en bewezen dat halal slachten niet veilig noch hygïenisch is. Waarom het dan toestaan ? Waarom een uitzondering maken voor hen ? Van veeteler tot slachter tot beenhouwerij ......ze worden allemaal om de oren geslagen met wetten en regels en HACCP normen waar ze moeten aan voldoen . Maar iemand die hier komt aanspoelen en alle inburgeringswetten -en plichten aan zijn laars lapt mag wel eisen dat hij zijn portie vlees mag slachten op ZIJN manier, hoe HIJ het wil. Ook al houd dit risico's in qua voedselveiligheid. En waarom? Omwille van een godsdienst. Da's toch te gek voor woorden?
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 1 april 2012 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar de dringende eis tot een waterdichte "wettelijk verdoofd geslacht" etiket! Dan kan iedereen kiezen. Nederlandse kaas wordt ondertussen ook al (geniepig) gemaakt met halal verkregen stremsel, zonder dat dit vermeld werd. (zo kan men de kaas uitvoeren naar de islamitische paradijzen). |
|
![]() |
![]() |