![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#17281 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#17282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben het grondig met u oneens op dat punt! Iedereen heeft recht op onderwijs, betaalbare gezondheidszorg, een woning die aan basisvoorwaarden voldoet en ja, zelfs recht op een inkomen! U mag gerust uw kind of ouders verzorgen, u kunt daar zelfs ouderschapsverlof, loopbaanonderbreking, verlof voor mantelzorg, palliateve zorg voor krijgen! Ook dat is onderdeel van een sociaal stelsel, wat berust op solidariteit,die klok gaan we niet terug draaien om opnieuw in het tijdperk van Daens terecht te komen. Geld verdienen, en winst zijn helemaal geen zonde! Integendeel, dat mag gerust, maar wel wanneer iedereen minstens een minimaal loon heeft wat hun basiskosten dekt en hun een menswaardig bestaan doet leiden, winst gebaseerd op het ontzeggen hiervan is machtsmisbruik. Ik vind wel dat je mensen moet activeren, wanneer dit kan. Sociale zekerheid is geen hangmat om lui te wezen, wie een sociale woning heeft of leefloon of werkloosheidsuitkering moet zo snel mogelijk werken. Geef hen een opleiding in bedrijven met behoud van uitkering gedurende een jaar en dan een vast contract, breidt sociale economie uit. Dat is veel goedkoper dan langdurig een uitkering, activeer ook iedere " nieuwkomer" werk genoeg in openbaar onderhoud en openbare instellingen, zo bereik je vele sneller integratie! Weet uw vrouw wel hoe u over haar en kinderen denkt? |
|
|
|
|
|
|
#17283 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#17284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17285 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#17286 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2012 om 17:06. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#17287 |
|
|
Enig idee wat 50% van de kostprijs van een kankerbehandeling kost?
|
|
|
#17288 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wat ik ook niet begrijp is dat je een behandeling kiest van 100.000 euro bvb voor leukemie, als je dan bvb 10% kans hebt op genezing; De meeste mensen hun leven is geen 1Miljoen euro waard, dus ik zou niet weten dat de overheid dat moet sponsoren wat ik ook niet begrijp is dat iemand bvb 100.000euro op zijn spaarrekening staan heeft, dan 3000eyuro per maand verdient, en dan effe gaat zitten zagen dat zijn stentjes 1000euro per stuk kosten, en ga zitten zagen dat zijn pillekes 50euro per dooske kosten om dan even later in een restaurant te zitten hof van cleve te dineren aan 500euro de man, op vakantie gaat naar tenerife aan 5000euro, en sigaretjes zit te paffen aan 3000EURO per jaar. Begrijp je, ik denk dat mensen toch wel eens op een bepaaldmoment moeten leren prioriteiten leggen. Dat je niet kiest voor uw gezondheid op een bepaald moment, en dat je daar geen rekening mee houdt is goed dat je optimist bent, maar als de realiteit is dat je op een bepaald moment niet meer kunt werken, en dat je dan uw spaarcenten moet aanspreken om w behandeling te doen ??? Ik begrijp niet dat je daar van kunt zitten zagen dat je dat niet kunt betalen.... De meeste kunnen dat wel betalen Ik ga zelfs verder gaan. Stel dat uw sociale zekerheid een IRA account is en als je nu van uw 1000euro per maand die naar de ziekenbond gaat bvb 300euro op een sparrekening staan hebt, dan heb je na 20 jaar carriere 30.000euro staan. EN gij gaat nu uitleggen dat je dan dat geld niet kunt gebruiken om dat te betalen ??? Ik zou met plezier zo'n systeem willen doen.50 % zelf betalen via mijn IRA account, en 50% terugbetaald;..
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2012 om 17:58. |
|
|
|
|
|
|
#17289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een sociaal seltel is de normale wereld, of vindt u solidariteit een vies woord? Een betaalbare woning, ook voor bescheiden inkomens met basisvoorzieingen is een grondrecht, uw vergelijking met een appartement in Oostende is natuurlijk een drogreden, ik wil echt graag uw mening weten; hebben alle mensen recht op een betaalbare en gezonde woning of moeten wie minder kansen kreeg en dus een bescheiden inkomen heeft in krotten wonen? Remgeld van 50 procent? Komt dit bij die 60 uren werkweek???Nee, je moet juist zoals nu gebeurt gezondheidszorg betaalbaar houden, met omniostatuut en maximumfactuur. Wel zie ik dat medisch toerisme, ook van rijken uit Nederland bijvoorbeeld onze gezondheidszorg uitholt, daar mag je wel iets aan doen. Ik werk hoor en heb een bonus, vies vind ik dat niet, maar dat betekent niet dat ik minder solidair wil zijn met collega's die veel minder verdienen, ik betaal er graag belastingen voor en heb gelukkig een baas met een hart en ziel. IK deel uw visie dus niet, en hoop niet dat dit ooit de " toekomst" wodt in dit land. Mijn stem heeft u al tegen! |
|
|
|
|
|
|
#17290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor wie dit niet is, mag van mij gerust het kankerfonds gebruikt worden en medicatie zo goed als gratis zijn! Prioriteiten?? U moet echt eens een dag bij mij komen werken, dan piept u wel anders! Wie pakweg 1200 euro verdient en een huur heeft van 600 euro met rekeningen rond de 150- 200 per maand houdt na levensonderhoud amper iets over om te sparen, zeker met studerende kinderen! Of dacht u dat studiebeurzen die kosten dekken? Wat moeten die mensen doen, doodgaan wanneer ze ziek worden? Geen van hen kent het Hof van Cleve of paft dure sigaren, uw mening getuigt toch van een bepaalde wereldvreemdheid hoor. |
|
|
|
|
|
|
#17291 | |
|
|
Citaat:
Ik merk aan uw betoog dat ge het nog nooit meegemaakt heb. Ik hoop voor u dat ge in deze staat van onwetendheid kunt blijven.
|
|
|
|
#17292 | |
|
|
Citaat:
Maak daar geen gewoonte van, ok?
|
|
|
|
#17293 | |||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gans mijn paragraafje gaat over het feit dat SOCIALE ZEKERHEID STIMULEERT EGOISME !! en blijkbaar kunnen jullie toch allemaal dat stament niet weerleggen... En waarom zou ik daarvoor mopperen ?? ik mopper helemaal niet daarover,ik mopper dat iedereen vindt dat de overheid dat moet betalen
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#17294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je nu echt dat je die behandeling die 50% remgeld dan niet zou kunnen betalen ??? Reken maar zeker dat je die zou kunnen betalen. Wat jullie vanuitgaan is dat die terugbetaling niet zou kunnen gebeuren,w aar ik vanuit ga is dat je gewoon zuiniger met dat geld zou omspringen omdat je geresponsabiliseerd wordt... In dat geval zul je zeker dat geld gebruiken om die behandeling te starten. Maar zeggen dat het niet zou gaan ?? Ik denk dat je gerust nog 10 jaar kankers kunt behandelen voor uw account zou plat zijn. |
|
|
|
|
|
|
#17295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De overheid geeft de INDRUK dat ze alles terugbetaalt, maar vergeet maar dat de overheid alle nieuwste technieken terugbetaalt. De overheid is in feite APEGIERIG, en is in feite zelfs heel 'DOMINANT SELECTIEF NEGATIEF' in de terugbetalingen van allerlei technieken SOwieso zou die 50% remgeld met IRA account volgens mij een verbetering zijn omdat je dan automatisch bepaalde behandelingen zelf zou kiezen met uw ira account, die de overheid nu uit gierigheid weigert te betalen |
|
|
|
|
|
|
#17296 | |
|
|
Citaat:
Ik herhaal: Ik merk aan uw betoog dat ge het nog nooit meegemaakt heb. Ik hoop voor u dat ge in deze staat van onwetendheid kunt blijven.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 april 2012 om 19:21. |
|
|
|
|
|
|
#17297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel dat die IRA account een potje is van pensioen - gezondheidszorg - werkloosheidvergoeding, waar je vrij kunt over beschikken bij die drie gevallen. Dus dan spreek je van 300euro per maand gespaard gedurende 20jaar = 75.000 euro die gespaard wordt op een ira account als je dan 50% remgeld zou moeten betalen voor uw behandeling ? Lijkt u dan die behandeling nog altijd onmogelijk ?? Je zult al hard moeten zoeken om behandelingen van 150.000euro te vinden, en zoja, zal het inderdaad wel een uitzonderlijke kanker geweest zijn. Dus nee je overtuigt mij niet dat trouwens alle onderzoeken en alle behandelingen hun NUT hebben. |
|
|
|
|
|
|
#17298 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#17299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en nogmaals je moet mij niet vastrijden op een uit een leven gegrepen voorbeeld, op de getallen geredeneerd kan ik zeggen, in feite kost het waanzinnig veel voor de beperkt eslaagkansen. En daarmee durf ik zeggen we moeten eeens nadenken af en toe of die behandelingen waar 100en mensen dan 1 jaar mee afzien en waar dan 3% meer mensen door de mazen van het net glippen voor 2 -5 jaar langer te leven , of dat nu wel zijn geld waard is onze zogenaamde superieure geneeskunde is op die manier een gigantische monemachine voor artsen, en voor de rest zou ik veel liever zien dat er 90% geneest ipv 12% en daarover redeneer ik dan liever en noogmaals je moet niet denken dat ze de nieuwte behandelingen allemaal terugbetalen, meestal kom je wel eens op een dag tegen een muur te staan; In feite zul je regelmatig zien dat ze protokols volgen van eerst de goedkoopste behandeling (verplicht van de ziekenbnd) die dan bvb 10% slaagkans heeft, en dan de duurdere behaneling die dan 30 slaagkans heeft, en data ze een nog duurdere behaneling met 50% slaagkans niet terugbetalen. En nogmaals wie maakt er die afweging van die 20% Je denkt dat ze hun werk goed doen terwijl ze u in feite dom houden, terwijl ze in feite in hun gierigheid honderden mensen doen sterven en tijd verliezen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2012 om 22:27. |
|
|
|
|
|
|
#17300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En bent u tegen solidariteit? Nee toch hoop ik? Vind u het echt erg dat u een stuk meebetaald voor wie minder heeft? Heeft u daar minder door, kunt u niet leven zoals u wilt? Ik wel en betaal dus zonder gezeur voor wie wat minder heeft. Je kunt sociale zekerheid ook gezond houden door misbruiken aan te pakken, en een veel strikter activeringsbeleid toe te passen. Ik heb iedere dag te maken met wetgeving rond allerlei vormen van sociale zekerheid en dus echt wel zicht op misbruiken, vaak omdat wetgeving tekortschiet en niet altijd mensen zelf. Daarbij denk ik ook aan mensen die zich vestigen omwille van die sociale zekerheid, waarom kunnen EU burgers hier een leefloon krijgen? Dat is onzin, pas strenger de wetgeving toe op uitwijzing indien mensen een belasting vormen voor de sociale zekerheid. Waarom kunnen EU burgers asiel aanvragen? Schaf die mogelijkheid af! Waarom wordt bij Belgen wel nagegaan of ze eigendommen hebben en bij Belgen of buitenlanders van vaak andere origine niet? Eis een bewijs uit de herkomstlanden en geef anders geen sociale woning. Koppel uitkeringen altijd aan activering op de arbeidsmarkt, tenzij het over pensioenen of invaliditeit gaat. Mogelijkheden genoeg, u gooit het kind met het badwater weg, dat lijkt me dom. Uiteindelijk hebben arbeiders strijd gelevert om die sociale zekerheid te krijgen, die beweging moeten we niet opnieuw doen, wel kun je bijvoorbeeld kindergeld niet verhogen met het aantal kinderen, maar voor ieder kind een gelijk bedrag geven tot maximum vier kinderen. Mogelijkheden genoeg, maar afschaffen? Mensen 60 uren laten werken en gezondheidszorg onbetaalbaar maken? No way. |
|
|
|
|