![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ouders die hun kinderen onwettig van school halen om vroeger op reis te vertrekken | |||
dienen gesanctioneerd te worden door hen een administratieve geldboete te laten betalen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
gesanctioneerd te worden door een deel van het kindergeld (tijdelijk) af te nemen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
dienen een 'alternatieve' straf opgelegd te krijgen door de rechtbank (bijvoorbeeld taakstraf of gemeenschapsdienst). |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
dienen een waarschuwing of vermaning te krijgen, maar niets meer. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
dienen niet gesanctioneerd te worden. Het is hun goed recht. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 45,45% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb genoeg gewerkt in mijn leven, maar dat heeft er eigenlijk weinig mee te zien. Ik kan even goed zeggen, ga eens een week mee werken met bijvoorbeeld stellingbouwers, na die week zal de leerkracht blij zijn dat hij weer zijn rustig bureaujobje kan doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u komt met zaken af die gewoon niet van tel zijn. Niemand beweert immers dat onderwijs eenzelfde fysieke inspanning vraagt als bepaalde andere sectoren. Wel weerleg ik uw stelling als zou men in het onderwijs niet werken. Wij werken, al gaat het om een ander soort werken. Daarom ook nodig ik iedereen uit eens een week in het onderwijs mee te draaien. Of nog beter een hele maand waardoor je alle aspecten eens meemaakt (relatie met ouders, papierwinkel, inspectie, enz.). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 april 2012 om 01:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Het gaat toch niet over de werkload van de leerkrachten, noch over het feit dat leerkrachten extra dagen zouden moeten krijgen.
Het gaat over het feit dat INDIEN ouders op reis vertrekken voor het einde van het schooljaar (wegens hoog/laagseizoen) of die ouders dan een sanctie zouden moeten krijgen. Tijdens die dagen wordt geen les meer gegeven maar de schoolresultaten bekeken/besproken. Leerlingen zijn op dat moment niet noodzakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() normvervaging
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over master wiskunde, scheikunde, fysica, biologie.....die toch kiezen voor een job in het onderwijs. De observatie die ik, en velen, al hebben gemaakt is dat een keuze voor het onderwijs met zulk diploma vaak ofwel idealisme is, ofwel uit nood, omdat ze donders goed weten dat de prive of een doctoraat te hoog gegrepen is. De primussen van de jaren gaan steevast doctoreren of naar een traineeship in grote bedrijven. Het zijn de kneusjes die voor het onderwijs kiezen. En mijn stellig is, is dat deze kneusjes vaak in de prive ook geen carriere hadden gemaakt, dus waarom vergelijken met de primussen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien je talen hebt gestudeerd of geschiedenis of filosofie of -godbeterd - communicatiewetenschappen dan zijn de mogelijkheden in de privé toch beperkt, ook qua verloning en dan biedt het vooruitzicht op een vastbenoemde baan in het onderwijs uiteraard een goed 'alternatief'. Maar zelfs dan is het moeilijk om vol te houden als je niet een beetje knettergek idealistisch in het onderwijs stapt de dag van vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Dat gebeurde tot vóór een tiental jaar geleden inderdaad, dan was het schering en inslag bij Kindervreugd dat juffen en meesters daar een maandje per jaar in meedraaiden. Dit is echter verleden tijd nu, Kindervreugd is nu toch echt wel losgekoppeld van het Stedelijk Onderwijs. Bij KV is tegenwoordig het merendeel van de begeleiding ofwel nog zelf aan het studeren of op school (verjonging van het monitorenkorps), ofwel komt van de 'werkenden' het merendeel tegenwoordig uit de privé of althans buiten het traditionele onderwijs. Zij zien dit monitorenwerk tegenwoordig echt als een vrijetijdsactiviteit, een soort van surrogaat voor scouts of giro. Niet langer als een soort van 'vakantiekolonie' van het Antwerpse stadsonderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hmm ??? normvervaging bij een onderwijssysteem die zich al permitteert om te zorgen dat mijn kinderen al vanaf maandagmiddag liggen te luieren voor TV, en die dan zorgt dat mijn kinderen een ganse week geen les meer krijgen omdat overwerkte leraren ipv tijdens de vakantie de proefwerken te verbeteren perse in maratontempo hun proefwerken willen verbeteren tijdens de schooluren. EN dan diezelfde leraren die eisen dat ze hun pedagogische studiedag altijd tijdens het schooljaar moeten nemen, en diezelfde leraren die op schoolreis gaan met mijn kindjes tijdens het schooljaar, en diezelfde leraren die alle wedstrijdjes van sportdagen en bezoekjes aan theater en bezoekjes aan de cinema, en bezoekjes aan andere scholen allemaal tijdens de schooldagen doen...
waarom kunnen ze dat allemaal niet plannen tijdens de vakanties ??? Weet je wat, omdat ze zelf normvervaagd zijn. Hun norm van lesgeven is vervaagd tot nog geen 200dagen lesgeven per jaar. Hun norm van school is vervaagd tot 4 maand vakantie. Hun norm van lesgeven is vervaagd tot geen extra overtijd meer. Hun norm van lesgeven is niet meer buizen en nooit meer streng zijn. Hun norm van opvoeden is vervaagd dat ze geen godsdienst meer moten doceren en dus geen normen meer moeten hanteren. Dus je oogst wat je zelf zaait. Capité |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kortom: je redenering houdt geen steek. Temeer mijn voormalige leraars er een sport van maakten aan pensionitis te lijden. En dat terwijl ik op mijn 65e pas op pensioen kan gaan... En zo kan ik nog even doorgaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
elk kind heeft 4 dagen toegelaten congé (briefje ouder). dat ze die gebruiken om een dag vroeger op congé te vertrekken is hun goed recht. wilt ge dat niet moet ge die toegelaten congé afpakken. |
|
![]() |
![]() |