Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2012, 07:13   #1881
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad, 360 nutteloze vervallen per dag extra, prima niet ?

Bangmakerij ?

Het is enkel een samenvatting 'voor Jan met de pet' van welke U blijkbaar enkel mijn copy/paste leest.
Het punt is dat die "samenvatting voor Jan met de Pet" geen bruikbare informatie voor "Jan met de Pet" bevat.

Wat betekent dat concreet voor Jan met de Pet: 360 desintegraties erbij ?
In welke mate geef je nuttige informatie aan Jan met de Pet wanneer je zou zeggen dat de plastische vervorming van de nieuwe autobanden met 0.5% is toegenomen ?

Citaat:
Het blijft me toch verbazen dat een simpele samenvatting met feiten door de extreem-pro-nucleairen wordt afgedaan als angstzaaierij. Blijkbaar is onwetendheid nog steeds, voor een blijkbaar zelfs door U onduidelijke reden, genoeg om uit de hoogte te vallen aangaande dit onderwerp en enkel is het minimaliseren van deze 'nucleaire' precaire situatie het hoofddoel.
Omdat men het niet heeft over de werkelijke, tastbare proporties van dit ongeluk. Die zijn niet niks, maar die zijn alles behalve uitzonderlijk.

Men wil aan een nucleair ongeluk altijd een apocalyptische en wereldwijde dimensie geven (omdat dat origineel de reden was waarom ze "van een andere orde" zouden zijn dan "normale" ongelukken en waarom kernenergie uit den boze was). Dat men dus sporen van het ongeluk in Japan in Californie terugvindt is deel van die suggestie.

De werkelijkheid is dat het een ongeluk is met regionale impact, en met heel weinig menselijke slachtoffers, maar wel met behoorlijk wat materiële schade (in de zin dat een vrij groot gebied een tijdje "natuurpark" zal moeten worden en dat alle kapitaalsgoederen daar dus grotendeels hun waarde kwijt zijn).
Oud 1 april 2012, 07:43   #1882
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Even een snel antwoord...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ten eerste:

hoeveel mensen zijn er nu al dood door fukushima, en hoeveel mensen zullen er mogelijk vroeger doodgaan dankzij die verhoogde straling vrijgegeven door fukushima: Het beeld vande atoombom die ontploft is het toch wel niet geworden ???
En was is de betekenis inderdaad van die getalletjes als je ze relateert naar de achtergrondstraling.
Waarom steeds die onzinnige vergelijkingen met de traditionele atoombommen ? Fukushima is heden beter vergelijkbaar met een uiterst langdurige 'dirty bomb'.

Doden ? Laat ons even wachten en nadien tellen... (Wait & see)

Citaat:
Ten tweede:

wie zegt als je nieuwe kerncentrales bouwt dat ze niet beter kunnen ?
Ik niet.

Hebt U zich al afgevraagd of de drastische desindustrialisatie van het westen ook de nucleaire industrie treft (op welke wijze dan ook) ?

Citaat:
Ten derde:

als petroleum zo schaars wordt zoals het nu blijkt, dan kun je apart van de alternatieven van wind/zon om zo'n 20-40% supplement te geven, toch weinig anders gebruiken dan nog eens kijken naar nieuwe breeder kerncentrales die derest gaan produceren ???

Ten vierde: denk ik gewoon dat het intellectuele schaamte is. Je kunt gewoon intellectueel niet akkoord gaan met zo'n ongelukken, en daar dan 'licht' over doen. Datis het gewoon, intellectuele eerlijkheid.

Dat is trouwens niet mijn boodschap. Mijn boodschap is dat we de huidige generatie kerncentrales wel best eens mogen gaan vervangen door een nieuwere generatie.
Petroleum is schaars, nucleaire energie is gevaarlijk...

De desindustrialisatie van het Westen is een feit.

Waarom gaan de mensen die contact hebben met de kernlobby nooit ten rade bij diezelfde groep ? Blijkbaar vermoedt niemand een 'complot' tegen de kernenergie op zich, zoniet verwachten ze het vanuit de traditionele roodgroene groepen.

Wrong.

Verder, 4...

Mijn besluit is hetzelfde als het Uwe... Vervangen en het maximaal saneren/opdoeken van de bestaande centrales (zonder twijfel zal Suez dit zonder extra kost voor la Belgique realiseren)

Dit enkel om een periode te overbruggen van...

- productieve en economische achteruitgang
- al dan niet geplande schaarste van petroleum/kernenergie/economische activiteit

en natuurlijk...
- het aantrekken/creatie van nieuwe bedrijven

...

Het is opmerkelijk dat de mensen uit de sector van de nucleaire energieopwekking, weinig, zoniet nooit, praten over de huidige desindustrialisatie van het Westen (bvb. Europa). Buiten het demoniseren van bepaalde niet betekenisvolle/niet invloedrijke watermeloengroepen ea., zijn zij, beter dan wie dan ook, dit mijn inziens, toch voldoende op de hoogte van de daadwerkelijke 'bepalende factoren' op dit gebied.

Kortom, veel slalomtaktiek en een opmerkelijk gepolariseerde, eerder platonische houding aangaade de Fukushimaproblematiek. Uiteraard steeds P.C.

Nuff said.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 07:53   #1883
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als de bedoeling niet "angstzaaierij" was, waarom was de titel dan "California slammed with nuclear radiation"? Dat is allesbehalve een nuchter samenvatting van de feiten.
What's in a picture...

HIER
Oud 1 april 2012, 08:08   #1884
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik lees steeds met aandacht al Uw schrijven.
Een korte repliek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat die "samenvatting voor Jan met de Pet" geen bruikbare informatie voor "Jan met de Pet" bevat.

Wat betekent dat concreet voor Jan met de Pet: 360 desintegraties erbij ?
In welke mate geef je nuttige informatie aan Jan met de Pet wanneer je zou zeggen dat de plastische vervorming van de nieuwe autobanden met 0.5% is toegenomen ?
Point made aangaande die 360+ desintegraties.

Er was natuurlijk veel meer terug te vinden dan dat in de door mij geplaatste doorverwijzing en gedeeltelijke C/P.

Citaat:
Omdat men het niet heeft over de (1) werkelijke, tastbare proporties van dit ongeluk. Die zijn niet niks, maar die zijn alles behalve uitzonderlijk.

Men wil aan een nucleair ongeluk altijd een apocalyptische en wereldwijde dimensie geven (omdat dat origineel de reden was waarom ze "van een andere orde" zouden zijn dan "normale" ongelukken en waarom kernenergie uit den boze was). (2) Dat men dus sporen van het ongeluk in Japan in Californie terugvindt is deel van die suggestie.

(3) De werkelijkheid is dat het een ongeluk is met regionale impact, en met heel weinig menselijke slachtoffers, maar wel met behoorlijk wat materiële schade (in de zin dat een vrij groot gebied een tijdje "natuurpark" zal moeten worden en dat alle kapitaalsgoederen daar dus grotendeels hun waarde kwijt zijn).
1. Inderdaad, niet tastbaar, maar wel meetbaar ! Dus dat is alvast geen suggestie.

2. Dus nee, die sporen zijn tevens meetbaar in California. Weerom, geen suggestie.

3. Naar mijn mening gaat het wel een beetje verder dan 'iets regionaal' en 'suggestief', daar het meetbaar is, dit zelfs in de gehele noordelijke hemisfeer en nu zelfs wereldwijd.

Verder, inderdaad, de VN houden van 'natuurparken'.

En wie is 'men' ? Een complot ? Vertel AUB.

Citaat:
Men wil aan een nucleair ongeluk altijd een apocalyptische en wereldwijde dimensie geven (omdat dat origineel de reden was waarom ze "van een andere orde" zouden zijn dan "normale" ongelukken en waarom kernenergie uit den boze was).
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 april 2012 om 08:12.
Oud 1 april 2012, 08:40   #1885
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even een snel antwoord...

Waarom steeds die onzinnige vergelijkingen met de traditionele atoombommen ? Fukushima is heden beter vergelijkbaar met een uiterst langdurige 'dirty bomb'.

Doden ? Laat ons even wachten en nadien tellen... (Wait & see)

Ik niet.

Hebt U zich al afgevraagd of de drastische desindustrialisatie van het westen ook de nucleaire industrie treft (op welke wijze dan ook) ?

Petroleum is schaars, nucleaire energie is gevaarlijk...

De desindustrialisatie van het Westen is een feit.

Waarom gaan de mensen die contact hebben met de kernlobby nooit ten rade bij diezelfde groep ? Blijkbaar vermoedt niemand een 'complot' tegen de kernenergie op zich, zoniet verwachten ze het vanuit de traditionele roodgroene groepen.

Wrong.

Verder, 4...

Mijn besluit is hetzelfde als het Uwe... Vervangen en het maximaal saneren/opdoeken van de bestaande centrales (zonder twijfel zal Suez dit zonder extra kost voor la Belgique realiseren)

Dit enkel om een periode te overbruggen van...

- productieve en economische achteruitgang
- al dan niet geplande schaarste van petroleum/kernenergie/economische activiteit

en natuurlijk...
- het aantrekken/creatie van nieuwe bedrijven

...

Het is opmerkelijk dat de mensen uit de sector van de nucleaire energieopwekking, weinig, zoniet nooit, praten over de huidige desindustrialisatie van het Westen (bvb. Europa). Buiten het demoniseren van bepaalde niet betekenisvolle/niet invloedrijke watermeloengroepen ea., zijn zij, beter dan wie dan ook, dit mijn inziens, toch voldoende op de hoogte van de daadwerkelijke 'bepalende factoren' op dit gebied.

Kortom, veel slalomtaktiek en een opmerkelijk gepolariseerde, eerder platonische houding aangaade de Fukushimaproblematiek. Uiteraard steeds P.C.

Nuff said.
De desindustrialisatie van het westen is momenteel een evolutie als gevolg van de gigantische outsourcing naar ontwikkelingslanden die nu stillaan ons westen naar de kroon steken. Mijn bedenking daarbij is als CHina en Indie straks de nieuwe koningen van de productie worden, waarom zou de wereld als geheel gedesindustrialiseerd zijn, en waraom zouden wij ons dan in feite gaan gedragen als een economie die geen industriele productie en toegevoegde waarde meer moet scheppen ??? Leg dat eens uit, we moeten een soort 'renteniers economie worden' die zich alleen bezig houdt met 'bejaardenzorg, ziekenzorg, en zorg voor asielzoekers en immigranten ??' die alleen maar de industriele productie consumeren, en geen toegevoegde waarde meer moeten scheppen in de wereld ?? En op basis van die geen toegevoegde waarde meer scheppen, moeten wij dan hoe die chinezen overtuigen om alles gratis voor ons te doen ??????
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 08:46   #1886
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees steeds met aandacht al Uw schrijven.
Een korte repliek.

Point made aangaande die 360+ desintegraties.

Er was natuurlijk veel meer terug te vinden dan dat in de door mij geplaatste doorverwijzing en gedeeltelijke C/P.

1. Inderdaad, niet tastbaar, maar wel meetbaar ! Dus dat is alvast geen suggestie.

2. Dus nee, die sporen zijn tevens meetbaar in California. Weerom, geen suggestie.
tijdens de koude oorlog werden er zodanig veel atoombommen tot ontploffing gebracht om te testen, dat de wereld radioactiviteit background radioactiviteit gewoon verdubbelde. Verwondert u dat dan dat je de fallout van fukushima kunt meten tot in californie ?? Mij verwondert dat absoluut niet, maar voor mij hebben die getallen een andere betekenis.

Wat jij vertelt is net hetzelfde als iemad die vertelt dat de visolie van de zalm gevangen in noorwegen 1ppm dioxine bevat. Dat getal lijkt voor u een statement, en voor mij is het een spoor. Een spoor die aanwijst dat de vervuiling van de mens meetbaar in de wereld verspreid is. Maar de vraag is gewoon, gezien er miljoenen mensen die zalm eten en niet sterven ervan, et ALORS.... wat doe je daar nu mee.

Wat ik daar mee doe is zeggen, inderdaad we hebben een goeie tracering, en nu moeten we toch kijken om voorzichtiger te zijn om die sporen die we maken van vervuiling te voorkomen. Dus die radiocativiteit sporen is net hetzelfde verhaal. Er kan miljoenen keer gevoeliger gemeten worden dan wat schadelijk is voor de mens... Dus op zich geen verwondering voor mij, maar eerder een intellectuele eerlijkheid van ok de ramp is gebeurd, maar kijk nu maar wat er moet gebeuren om het te voorkomen in de toekomst, en hoe je het oplost is belangrijker dan zitten lullen over die sporen die je overal vindt

En nogmaals daar heb je duidelijk nog niet op geantwoord: als de halfwaardetijd van radioctief jood 25dagen is, hoeveel van de oorspronkelijke sporen van radioactiviteit zijn nog in Californie te vinden ? Reken dat eens intellectueel eerlijk uit. Ik ga u een tip geven 1/2 tot de macht -10
Citaat:
3. Naar mijn mening gaat het wel een beetje verder dan 'iets regionaal' en 'suggestief', daar het meetbaar is, dit zelfs in de gehele noordelijke hemisfeer en nu zelfs wereldwijd.

Verder, inderdaad, de VN houden van 'natuurparken'.

En wie is 'men' ? Een complot ? Vertel AUB.
en vergeet complot, er is hier gewoon een verregaande 'nonchalance en kostreductie' van management gebeurd. Mensen die de centrales openhielden waren gewoon zeg mara 'voetvolk' en mensen die moesten beslissen over die gevolgen van het misgaan van die reactoren, waren absoluut niet getraind op die job. En planning voor de rampenscenario's waren absoluut UNDERSTATED.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2012 om 08:48.
Oud 1 april 2012, 08:57   #1887
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De desindustrialisatie van het westen is momenteel een evolutie als gevolg van de gigantische outsourcing naar ontwikkelingslanden die nu stillaan ons westen naar de kroon steken. Mijn bedenking daarbij is als CHina en Indie straks de nieuwe koningen van de productie worden, waarom zou de wereld als geheel gedesindustrialiseerd zijn, en waraom zouden wij ons dan in feite gaan gedragen als een economie die geen industriele productie en toegevoegde waarde meer moet scheppen ??? Leg dat eens uit, we moeten een soort 'renteniers economie worden' die zich alleen bezig houdt met 'bejaardenzorg, ziekenzorg, en zorg voor asielzoekers en immigranten ??' die alleen maar de industriele productie consumeren, en geen toegevoegde waarde meer moeten scheppen in de wereld ?? En op basis van die geen toegevoegde waarde meer scheppen, moeten wij dan hoe die chinezen overtuigen om alles gratis voor ons te doen ??????
Ok, outsourcing. Dat had ik reeds begrepen.

Waarom dan deze outsourcing (+ verlies aan know how) ?

Verder is, mss jammer voor U, Uw vraagstelling ivm de watermeloenenpolitiek uit den boze. Ik heb daar nl. geen verstand van.
HIER
Oud 1 april 2012, 09:05   #1888
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
What's in a picture...

Dat plaatje is pure nonsens.

http://www.snopes.com/photos/technology/fallout.asp

Volgens dat plaatje zou nu de helft van de bevolking van Californië dood moeten zijn . Pure bangmakerij dus.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 09:13   #1889
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Radioactiviteit is zeer makkelijk te meten. En er bestaat een wereldwijd netwerk, dat zeer gevoelig is, en als doel heeft te bewaken dat landen zich aan het verbod op atmosferische proeven houden.
En dat betekent inderdaad dat een nucleare emissie waar ok ter wereld op een gegeven moment inderdaad ook overal gedetecteerd wordt.
Net zoals dat een aardbeving ook wereldwijd gedetecteerd wordt. Maar wereldwijd gedetecteerd wil dus niet automatisch zeggen dat er wereldwijd schade is.

Het gaat om wat er gemeten wordt. Er wordt in jouw artikel bijvoorbeeld gesproken van 1,9 pCu /m-3 in de lucht.
Dat is extreem weinig. Om een voorbeeld te geven: De doorsnee Radon (een radioactief gas) concentratie in woningen is ongeveer 1,3 pCu/l, of 1300 pCu/m-3. In gebieden met veel graniet in de ondergrond (zoals waar ik woon) is die hoger. Een granieten aanrecht in je keuken kan de concentratie verhogen tot zelfs 100pCu/l, of dus 100000pC/m-3.

Die 1,9 pCu/m-3 is dus een vliegescheet. Mensen wijsmaken dat ze zich daar zorgen over moeten maken is bankmakerij.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 23:49   #1890
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
What's in a picture...

Met 3000 rad binnen een korte termijn is een mens dood binnen de week.

Met 1500 rad kan het tot 3 weken kreperen betekenen.

750 rad. Er is een zeer kleine kans, en dat alleen met miraculeuze medische zorgen (op zijn minst een paar weken verblijven in een steriele ruimte, met bloedtransfusies met gegarandeerd ziektevrij bloed en daarbovenop beenmergtransplantaties) dat een zeer sterk iemand die lijdensweg overleefd.

Voor zover ik weet is de Noord Amerikaanse westkust nog niet uitgestorven.

Natuurlijk, 3000 rad ( het oudere equivalent van 30 Sievert) over 100 jaar is 0.3 sievert per jaar. En dat is maar tikje meer dan wat de mensen in Ramsar te verwerken krijgen door natuurlijke straling. Helaas , ook daar is de gemiddelde leeftijd geen 100 jaar, maar die gemiddelde leeftijd is in vergelijking ook niet abnormaal laag voor het land waarin de stad staat.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 07:40   #1891
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met 3000 rad binnen een korte termijn is een mens dood binnen de week.

Met 1500 rad kan het tot 3 weken kreperen betekenen.

750 rad. Er is een zeer kleine kans, en dat alleen met miraculeuze medische zorgen (op zijn minst een paar weken verblijven in een steriele ruimte, met bloedtransfusies met gegarandeerd ziektevrij bloed en daarbovenop beenmergtransplantaties) dat een zeer sterk iemand die lijdensweg overleefd.
Inderdaad is dat het probleem met doemsvoorspellingen: na de datum valt het waar te nemen dat het nonsens was.

Eigenaardig genoeg zijn "overtuigden" daar niet eens mee te beredeneren.
Oud 2 april 2012, 10:42   #1892
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

het is ongelooflijk pijnlijk om zien hoe politici nog steeds gesponsord worden door electriciteitsbedrijven en daar de wereld voor in gevaar brengen. Maar blijven doen alsof het een ver van ons bed show is, is onverantwoord.
Onlangs was het hier ongelooflijk drama omdat er ocharme 28 ofzo doden waren in een buscrash......wat gaan jullie doen bij een lekje in Doel? Wat gaan al die verlamde dramaqueens doen bij 50 000 doden, 100 000 na een dag of 2, 1 000 000 tegen het eind van de week? Welke politieker zal in de gazet komen zeggen "dat hadden we niet verwacht"?
DUH, het is wel verwacht en u bent verantwoordelijk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 11:37   #1893
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Sinds wanneer kunnen auto ongelukken kanker, genetische mutaties, etc veroorzaken?
Nooit gehoord van fijn stof? Nooit gehoord van benzeen en andere aromatische koolwaterstoffen die hoogst kankerverwekkend zijn? Nooit gehoord over ftalaten en andere weekmakers die gebruikt worden in de plastic binnenbekleding en beetje bij beetje loskomen als de zon erop schijnt? Nooit gehoord van al de chemische troep die ze in de brandstof kappen om lood te vervangen als anti-klop middel?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 11:41   #1894
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is ongelooflijk pijnlijk om zien hoe politici nog steeds gesponsord worden door electriciteitsbedrijven en daar de wereld voor in gevaar brengen. Maar blijven doen alsof het een ver van ons bed show is, is onverantwoord.
Onlangs was het hier ongelooflijk drama omdat er ocharme 28 ofzo doden waren in een buscrash......wat gaan jullie doen bij een lekje in Doel? Wat gaan al die verlamde dramaqueens doen bij 50 000 doden, 100 000 na een dag of 2, 1 000 000 tegen het eind van de week? Welke politieker zal in de gazet komen zeggen "dat hadden we niet verwacht"?
Wel je ziet het gebeuren i nFukushima, de hoogste concentratie vrijgekomen radioactiviteit is niet genoeg om in een zone van 50km rond de centrale (afhankelijk van de wind) een tijdelijk woonverbod op te leveren.

Dus stel u voor Antwerpen een stuk ontvolkt, en de haven bvb niet meer functioneel.
Oud 2 april 2012, 11:42   #1895
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel eens, wat zou Doel moeten doen om dat te bereiken?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 11:44   #1896
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit, lang geleden, was er in Japan een aardbeving die werd gevolgd door een tsunami. Die kostte meer dan 20.000 mensen het leven.
Ooit, nog veel langer geleden, was er in China een dambreuk die 150.000 mensen eiste, en 11 miljoen mensen dakloos maakte.
En lang, heel lang geleden, stierven er 800.000 mensen in een stammentwist in Rwanda.
En in de alleroudste tijden, toen mensen nog kolen mijnden, stierven er elk jaar 20.000 mijnwerkers door gasontploffingen en verzakkingen.

Na 60 jaar commerciele benutting van kernenenergie zijn er 4000 doden gevallen, in een vermijdbaar incident in Tsjernobyl.
Oud 2 april 2012, 11:44   #1897
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nooit gehoord van fijn stof? Nooit gehoord van benzeen en andere aromatische koolwaterstoffen die hoogst kankerverwekkend zijn? Nooit gehoord over ftalaten en andere weekmakers die gebruikt worden in de plastic binnenbekleding en beetje bij beetje loskomen als de zon erop schijnt? Nooit gehoord van al de chemische troep die ze in de brandstof kappen om lood te vervangen als anti-klop middel?

alle nagellaks bevatten ftalaten. Als ik het goed begrijp moet zowat de helft van europa, en in de eerste plaats alle vrouwen uitgestorven zijn.

niet dus, het publiek kan toch blijkbaar geen onderscheid maken tussen een 'voorzichtige en preventieve houding' en een 'we got a big problem' houding.
Oud 2 april 2012, 11:47   #1898
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
What's in a picture...

Weten waarover je het hebt... 't Is niet iedereen gegeven.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 11:53   #1899
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel je ziet het gebeuren i nFukushima, de hoogste concentratie vrijgekomen radioactiviteit is niet genoeg om in een zone van 50km rond de centrale (afhankelijk van de wind) een tijdelijk woonverbod op te leveren.

Dus stel u voor Antwerpen een stuk ontvolkt, en de haven bvb niet meer functioneel.
Ondertussen zijn rond Fukushima Daiichi drie dorpen vrijgegeven voor bewoning: Kawauchi, Tamura en Minamisoma. In de andere dorpen zullen de mensen vrij toegang krijgen om hun woningen te bezoeken en start de ontsmettingsoperatie. Uiteindelijk blijft er slechts een klein gebied over dat volledig verboden terrein blijft, omdat de straling er nog boven 50milliSievert per jaar ligt.
Oud 2 april 2012, 12:13   #1900
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What's in a picture...

Typische agitprop van de groenpissers. Compleet verzonnen informatie die valselijk wordt toegeschreven aan een of ander wetenschappelijk instituut. Eigenlijk moeten die mensen vervolgd worden wegens valsheid in geschrifte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be