Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2012, 11:32   #3621
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is eigenlijk mijn vraag aan u.
Waarom maakt ge geen problemen bij het ene symbool en wel bij het andere?
Gewoon omdat het niet uw geloof is?
Een hoofddoek is niet enkel een symbool dat met islam te maken heeft. Het is veel meer, het staat symbool voor de onderwerping van de vrouw. De onnozele autochtone trutten van bepaalde vrouwenbewegingen zijn werkelijk moedwillig blind.
Oud 3 april 2012, 11:33   #3622
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen stropoppen kunt ge niets doen, behalve ze te ontmaskeren voor wat ze zijn, namelijk drogredens, uitvluchten, uitingen van een gebrek aan echte argumenten.
Ik merk geen enkele 'stropop' bij de forummer die je verbaal aanviel.
Ik merk wel dat jij uitvluchten en drogredenen zoekt om toch maar niet de realiteit te erkennen. Mijn vraag is, waarom erken je die realiteit niet?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:35   #3623
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De verschillen zijn, behalve dat het een culturele/ religieuze betekenis zijn, zo groot dat iedere vergelijking zoals u werd uitgelegd, wegvalt.
Spreekt ge dan over de betekenis die gij er aan geeft, of de betekenis die de dragers er aan geven.

Citaat:
En nee, het is NIET aan de drager alleen uit te maken of het opportuun is om dit te dragen, ook werkgevers, scholen bepalen wat opportuun is of niet en religieuze symbolen, ongeacht de mening van de gelovige staan daar niet boven.
Ik begrijp dat ge wilt dat religieuze symbolen verbannen worden uit het dagelijks leven. Het atheïstisch deel van mij is daar ook voorstander van, maar ik ben van mening dat het aan de drager van het symbool toekomt om er zich van bewust te worden dat het in onze hedendaagse wereld eigenlijk niet meer thuis hoort.
Wilt ge verandering zien, zorg dan dat de mensen daarover een correcte opvoeding krijgen en dat ze zelf die beslissing nemen.

Het proberen opdringen vanuit de overheid zal alleen maar leiden tot meer fundamentalisme. Of waarom denkt ge dat het in de landen van oorsprong waar het toegelaten is minder hoofddoeken gedragen worden in de scholen dan hier?

Citaat:
Tweeslachtigheid in meningen leiden tot drogredenen, kun je nu eens duidelijk bepalen waar je voor staat?
Bij deze.
Hopelijk leest ge het deze keer wel, want ik heb mijn mening al verschillende keren gegeven.
Oud 3 april 2012, 11:36   #3624
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik merk geen enkele 'stropop' bij de forummer die je verbaal aanviel.
Waar val ik forummers verbaal aan (die niet eerst zelf zijn gaan trollen btw)

Citaat:
Ik merk wel dat jij uitvluchten en drogredenen zoekt om toch maar niet de realiteit te erkennen. Mijn vraag is, waarom erken je die realiteit niet?
Omdat de realiteit niet is wat mensen hier beweren.
Dat heb ik al menig keer gezegd.

Ik woon en werk in een 'probleemwijk'.
Ja er zijn problemen en conflicten, maar niet in die mate van wat sommigen hier als 'De Realiteit' betitelen.
Oud 3 april 2012, 11:37   #3625
Zenit
Banneling

Standaard

Waar ziet Alboreto ze lopen de vrouwen die met opzichtige kruisen rondlopen, herkenbaar vanop 500 meter, omwille van hun kruis?

Waar zijn de vrouwen die een job weigeren omdat ze geen kruis mogen dragen?

Waar zijn de vrouwen die een kruis dragen om hun onderwerping aan echtgenoot en gemeenschap en hun sexuele ingetogenheid te demonstreren?

Waar zijn de vrouwen die een kruis dragen om hun lidmaatschap van een eigen volk eerst mentaliteit te demonstreren?
Oud 3 april 2012, 11:38   #3626
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het heeft in West-Europa nog 400 jaar geduurd na Galileï tot de Kerk een toontje lager begon te zingen, en nu rollen we het rode tapijt uit voor de islam en kunnen we vanop nul herbeginnen. Geef toe, debieler kunnen we als west-europeaan niet zijn hé.

Laatst gewijzigd door kwantum : 3 april 2012 om 11:39.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:40   #3627
Zenit
Banneling

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=Alboreto;6059059]Waar val ik forummers verbaal aan
In uw agressief toontje en woordgebruik tav Cynara. Je hoeft het woord getrol en platvloers niet te misbruiken omdat je niet in staat bent haar argumenten inhoudelijk te weerleggen.
Oud 3 april 2012, 11:55   #3628
Alboreto

Standaard

Citaat:
Waar ziet Alboreto ze lopen de vrouwen die met opzichtige kruisen rondlopen, herkenbaar vanop 500 meter, omwille van hun kruis?
Ge kunt het moeilijk de volgers van een godsdienst kwalijk nemen omdat hun symbool opzichtiger is dan dat van een ander.

Citaat:
Waar zijn de vrouwen die een job weigeren omdat ze geen kruis mogen dragen?
Daarnet nog een link gegeven waar dit een probleem was.
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-crucifix.html

Citaat:
Waar zijn de vrouwen die een kruis dragen om hun onderwerping aan echtgenoot en gemeenschap en hun sexuele ingetogenheid te demonstreren?
Waar zijn de moslima die hetzelfde doen?
Ik heb er nog geen ontmoet.
Ik sluit natuurlijk niet uit dat die er zijn, maar blijkbaar voldoet niet iedereen aan uw stropop.

Citaat:
Waar zijn de vrouwen die een kruis dragen om hun lidmaatschap van een eigen volk eerst mentaliteit te demonstreren?
Idem als hierboven.
Oud 3 april 2012, 11:56   #3629
Alboreto

Standaard

Citaat:
In uw agressief toontje en woordgebruik tav Cynara.
Citaat:
Waar val ik forummers verbaal aan (die niet eerst zelf zijn gaan trollen btw)
Bij Circe pas ik me aan aan mijn discussiepartner.
Ik weet het, het is een slechte gewoonte van me.
Oud 3 april 2012, 11:58   #3630
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een hoofddoek is niet enkel een symbool dat met islam te maken heeft. Het is veel meer, het staat symbool voor de onderwerping van de vrouw. De onnozele autochtone trutten van bepaalde vrouwenbewegingen zijn werkelijk moedwillig blind.
Oranje is niet enkel een symbool dat met orangisten. Het is veel meer, het staat symbool voor de onderwerping van volkeren. De onnozele autochtone mensen die daar in trappen zijn werkelijk moedwillig blind.

/spiegel
Oud 3 april 2012, 12:05   #3631
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge kunt het moeilijk de volgers van een godsdienst kwalijk nemen omdat hun symbool opzichtiger is dan dat van een ander.
Het symbool van islam is een halve wassende maan. Ik denk niet dat er énig probleem zou zijn moesten moslims zo'n gouden of ander metalen half maantje discreet rond hun hals dragen.

Citaat:
Daarnet nog een link gegeven waar dit een probleem was.
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-crucifix.html
In Engeland zijn ze al lang de weg kwijt. "Britse" vrouwen doen daar blijkbaar ook al massaal aan maagdenvlieshersteloperaties.

maar kijk eens, heb je het artikel zèlf gelezen?

Citaat:
Paul Jackson, the deputy head at the secondary school, said: "The school has a policy of no jewellery to be worn by students in years 7-10.

''The only exception to our uniform rule we would consider making is if the jewellery were an essential requirement of a particular religion."
Wat dus duidelijk bewijst dat kruisjes totaal niet van hetzelfde kaliber zijn als schaamhaardoeken, net zoals Alice hierboven duidelijk heeft aangetoond.

Citaat:
Ik sluit natuurlijk niet uit dat die er zijn, maar blijkbaar voldoet niet iedereen aan uw stropop.
de moslima's baseren zich naar eigen zeggen op de koran waaruit ze besluiten dat Allah hen verplicht om zich in te pakken.
het betreffende vers 33.59 wordt daarvoor aangehaald. En wie ben ik om dat tegen te spreken?
59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Noteer dat de bepaling "hoofd" er door de vertaler apart tussen haakjes werd bijgevoegd. Maar dat weten de muzeltjes niet.
Volgens hen beschermt het weldegelijk tegen verkrachting door eigen volk. Bij ons droegen ze in de middeleeuwen een kuisheidsgordel om niet verkracht te worden.
Hoe noem je dan de schaamhaardoek? Kuisheidslaken?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 april 2012 om 12:08.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:16   #3632
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zoals reeds verschillende malen zeer duidelijk aangetoond door Alice, draag je een kruisje dus niet voor dezelfde reden als waarvoor je een schaamhaardoek draagt. Die laatste dient "om herkenbaar te zijn en niet door eigen volk lastiggevallen te worden" zo staat het alvast in zijn boekje. Een kruisje draag je niet om niet te worden lastiggevallen. Mannen dragen ook kruisjes trouwens.

Even terzijde vraag ik me af waar dat gebruik uit ontstaan is, want tenslotte loop je als christen rond met een marteltuig rond je hals. Het teken van het christendom was een VIS niet een KRUIS. Goed dat de Romeinen de guillotine nog niet hadden uitgevonden of we liepen met zo een ding rond de nek.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Neen, dat kan zij niet. Een volwassene kan dat als hoer interpreteren, en de ziekte ligt dan in het hoofd van die volwassene.
Dringend eens leren dat anderen niet verantwoordelijk zijn voor uw interpretaties. Leg zelfs eens verantwoordelijkheid af voor hetgeen in uw hoofd omgaat.
BRAVO! staande ovatie.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=173
Je bent blijkbaar veranderd van gedacht.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 april 2012 om 12:19.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:23   #3633
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
de moslima's baseren zich naar eigen zeggen op de koran waaruit ze besluiten dat Allah hen verplicht om zich in te pakken.
het betreffende vers 33.59 wordt daarvoor aangehaald. En wie ben ik om dat tegen te spreken?

59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Duidelijk. De schaamdoek wordt gedragen om niet lastig te worden gevallen.
Wordt het geen tijd dat de hedendaagse moslima beseft dat we in een rechtstaat leven en dat sexual harassment strafbaar is? Wordt het geen tijd dat ze haar koran flexibel interpreteert ipv van aan de letterlijke interpretatie vast te hangen? Wordt het geen tijd om vooral moslims te heropvoeden in hun visie over de vrouw?
Oud 3 april 2012, 12:26   #3634
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit
Citaat:
Ik stel een vraag en blijkbaar valt het antwoord dat je zelf kent niet binnen uw verwachtingen. Waarop je begint te schuimbekken en te steigeren en mijn vraag afdoet als stropop.
Als dat uw niveau van discussiëren is, dan doen peuters het beter. Leer je verzuring en haat tgo andere meningen te beheersen, dan hoef je geen uitvluchten en drogredenen te zoeken als 'stropoppen'.
Oud 3 april 2012, 12:31   #3635
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat ge wilt dat religieuze symbolen verbannen worden uit het dagelijks leven. Het atheïstisch deel van mij is daar ook voorstander van, maar ik ben van mening dat het aan de drager van het symbool toekomt om er zich van bewust te worden dat het in onze hedendaagse wereld eigenlijk niet meer thuis hoort.
Wilt ge verandering zien, zorg dan dat de mensen daarover een correcte opvoeding krijgen en dat ze zelf die beslissing nemen.

Het proberen opdringen vanuit de overheid zal alleen maar leiden tot meer fundamentalisme. Of waarom denkt ge dat het in de landen van oorsprong waar het toegelaten is minder hoofddoeken gedragen worden in de scholen dan hier?

Toegelaten in de landen van oorsprong? Minder gedragen?

Europees Hof voor de Rechten van de Mens over hoofddoekverbod (2005 - Sahin vs Turkey)

http://www.tjsl.edu/slomansonb/SahinTurk.pdf

Het hof beslist dat het verbod van hoofddoeken geen schending inhoudt van

- vrijheid van denken, geweten en religie (Europees verdrag over mensenrechten)
- vrijheid van onderwijs
- recht op respekt van privé- en famillieleven
- vrijheid van meningsuiting
- verbod op discriminatie

zoals vastgelegd in het Europees verdrag.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:37   #3636
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=173
Je bent blijkbaar veranderd van gedacht.
neen helemaal niet. Als een muzelkindje of muzelvrouwtje mij zegt dat ze die schaamhaardoek dragen omdat het zo in de koran staat, dan verwijzen ze naar 33.59. En wat daar staat is me dunkt weldegelijk hun eigen reden zeker? Er staat toch niet dat ze een schaamhaardoek moeten dragen om de vitamine D tegen te houden? alvast dat lees ik niet.
Oud 3 april 2012, 12:38   #3637
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Duidelijk. De schaamdoek wordt gedragen om niet lastig te worden gevallen.
Wordt het geen tijd dat de hedendaagse moslima beseft dat we in een rechtstaat leven en dat sexual harassment strafbaar is? Wordt het geen tijd dat ze haar koran flexibel interpreteert ipv van aan de letterlijke interpretatie vast te hangen? Wordt het geen tijd om vooral moslims te heropvoeden in hun visie over de vrouw?
daar pleit ik dus ook voor. Vooral omdat het "niet lastig worden gevallen" enkel geldt voor de herkenbaren, en ik en mijn dochters horen daar dus niet bij.

Artisjok ook niet, maar die geeft er niet om .... beetje zoals moeder overste in dat moppeke.
Oud 3 april 2012, 13:09   #3638
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien is het zo dat die meisjes een kruisje dragen zoals ze een pareltje of whatever zouden dragen, en daarbij helemaal niet denken aan "godsdienst", vandaar dat ze zelfs uitdagend gekleed zijn.
Moslima's dragen hun hoofddoek niet zomaar.
Inderdaad, ik heb ooit een jonge collega gehad die een davidster aan een kettinkje droeg omdat ze het zo mooi vond. Ze had wel eens gehoord dat het iets met de Joden te maken had maar zij zag het als een symbolische versiering zoals een yin-yangteken of een runeteken. En zo lopen er ook mensen rond met een kruis om de nek die er zich niets van aantrekken waar dat kruis juist voor staat.
Oud 3 april 2012, 14:12   #3639
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
neen helemaal niet. Als een muzelkindje of muzelvrouwtje mij zegt dat
Dan weet je dat voor die ene persoon.
Daar kan je nog altijd geen conclusie uit trekken voor allemaal.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 14:21   #3640
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over ambras maken.
Waarom hebt ge een probleem met het ene religieus symbool en met het andere niet?

Ik denk persoonlijk dat het is omdat ge met het ene gedachtegoed het niet eens zijt en met het ander wel.

Het kan u dus geen bal schelen dat een bepaald gedachtegoed zich uit en promoot, gewoon omdat het ook uw mening is.
Maar een andere mening zich uit, dan hebt ge er wel een probleem mee.

Dat is vrij normaal, maar het kan geen kwaad dat we ons van die hypocrisie bewust zijn.
Je probeert er iets van te maken dat in je kraam past precies...
Ik heb geen enkele interesse voor kruisjes of hoofddoekjes, of men ze draagt of niet tenzij... men daarmee een boodschap wil uitzenden, tenzij men er een verplichting van maakt, tenzij het storend werkt op veel burgers!
Indien een katholieke/kristelijke secte van het kruisjesdragen ook een soort verplichting zou maken en eisen dat dat ding overal goed zichtbaar en aanwezig moet zijn zou ik exact dezelfde houding daartegenover aannemen!
Hoeveel meisjes/vrouwen die een kruisje dragen zouden dat doen uit godsdienstige overwegingen en met een gevoel dat het zo moet?
Niks hypocrisie dus, alleen jij die per se appelen met citroenen wil vergelijken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be