![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3621 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een hoofddoek is niet enkel een symbool dat met islam te maken heeft. Het is veel meer, het staat symbool voor de onderwerping van de vrouw. De onnozele autochtone trutten van bepaalde vrouwenbewegingen zijn werkelijk moedwillig blind.
|
|
|
#3622 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik merk wel dat jij uitvluchten en drogredenen zoekt om toch maar niet de realiteit te erkennen. Mijn vraag is, waarom erken je die realiteit niet? |
|
|
|
|
|
|
#3623 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Wilt ge verandering zien, zorg dan dat de mensen daarover een correcte opvoeding krijgen en dat ze zelf die beslissing nemen. Het proberen opdringen vanuit de overheid zal alleen maar leiden tot meer fundamentalisme. Of waarom denkt ge dat het in de landen van oorsprong waar het toegelaten is minder hoofddoeken gedragen worden in de scholen dan hier? Citaat:
Hopelijk leest ge het deze keer wel, want ik heb mijn mening al verschillende keren gegeven.
|
|
|
|
#3624 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Dat heb ik al menig keer gezegd. Ik woon en werk in een 'probleemwijk'. Ja er zijn problemen en conflicten, maar niet in die mate van wat sommigen hier als 'De Realiteit' betitelen.
|
|
|
|
#3625 |
|
Banneling
|
Waar ziet Alboreto ze lopen de vrouwen die met opzichtige kruisen rondlopen, herkenbaar vanop 500 meter, omwille van hun kruis?
Waar zijn de vrouwen die een job weigeren omdat ze geen kruis mogen dragen? Waar zijn de vrouwen die een kruis dragen om hun onderwerping aan echtgenoot en gemeenschap en hun sexuele ingetogenheid te demonstreren? Waar zijn de vrouwen die een kruis dragen om hun lidmaatschap van een eigen volk eerst mentaliteit te demonstreren? |
|
|
|
|
|
#3626 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het heeft in West-Europa nog 400 jaar geduurd na Galileï tot de Kerk een toontje lager begon te zingen, en nu rollen we het rode tapijt uit voor de islam en kunnen we vanop nul herbeginnen. Geef toe, debieler kunnen we als west-europeaan niet zijn hé.
Laatst gewijzigd door kwantum : 3 april 2012 om 11:39. |
|
|
|
|
|
#3627 | |
|
Banneling
|
[
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3628 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-crucifix.html Citaat:
Ik heb er nog geen ontmoet. Ik sluit natuurlijk niet uit dat die er zijn, maar blijkbaar voldoet niet iedereen aan uw stropop. Idem als hierboven.
|
|
|
|
#3629 | |
|
|
Citaat:
Ik weet het, het is een slechte gewoonte van me.
|
|
|
|
#3630 | |
|
|
Citaat:
/spiegel
|
|
|
|
#3631 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
maar kijk eens, heb je het artikel zèlf gelezen? Citaat:
Citaat:
het betreffende vers 33.59 wordt daarvoor aangehaald. En wie ben ik om dat tegen te spreken? 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.Noteer dat de bepaling "hoofd" er door de vertaler apart tussen haakjes werd bijgevoegd. Maar dat weten de muzeltjes niet. Volgens hen beschermt het weldegelijk tegen verkrachting door eigen volk. Bij ons droegen ze in de middeleeuwen een kuisheidsgordel om niet verkracht te worden. Hoe noem je dan de schaamhaardoek? Kuisheidslaken? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 april 2012 om 12:08. |
||||
|
|
|
|
|
#3632 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Je bent blijkbaar veranderd van gedacht. Laatst gewijzigd door artisjok : 3 april 2012 om 12:19. |
|||
|
|
|
|
|
#3633 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wordt het geen tijd dat de hedendaagse moslima beseft dat we in een rechtstaat leven en dat sexual harassment strafbaar is? Wordt het geen tijd dat ze haar koran flexibel interpreteert ipv van aan de letterlijke interpretatie vast te hangen? Wordt het geen tijd om vooral moslims te heropvoeden in hun visie over de vrouw? |
|
|
|
|
|
|
#3634 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Als dat uw niveau van discussiëren is, dan doen peuters het beter. Leer je verzuring en haat tgo andere meningen te beheersen, dan hoef je geen uitvluchten en drogredenen te zoeken als 'stropoppen'. |
||
|
|
|
|
|
#3635 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Toegelaten in de landen van oorsprong? Minder gedragen? Europees Hof voor de Rechten van de Mens over hoofddoekverbod (2005 - Sahin vs Turkey) http://www.tjsl.edu/slomansonb/SahinTurk.pdf Het hof beslist dat het verbod van hoofddoeken geen schending inhoudt van - vrijheid van denken, geweten en religie (Europees verdrag over mensenrechten) - vrijheid van onderwijs - recht op respekt van privé- en famillieleven - vrijheid van meningsuiting - verbod op discriminatie zoals vastgelegd in het Europees verdrag. |
|
|
|
|
|
|
#3636 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3637 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Artisjok ook niet, maar die geeft er niet om .... beetje zoals moeder overste in dat moppeke. |
|
|
|
|
|
|
#3638 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, ik heb ooit een jonge collega gehad die een davidster aan een kettinkje droeg omdat ze het zo mooi vond. Ze had wel eens gehoord dat het iets met de Joden te maken had maar zij zag het als een symbolische versiering zoals een yin-yangteken of een runeteken. En zo lopen er ook mensen rond met een kruis om de nek die er zich niets van aantrekken waar dat kruis juist voor staat.
|
|
|
#3639 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3640 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb geen enkele interesse voor kruisjes of hoofddoekjes, of men ze draagt of niet tenzij... men daarmee een boodschap wil uitzenden, tenzij men er een verplichting van maakt, tenzij het storend werkt op veel burgers! Indien een katholieke/kristelijke secte van het kruisjesdragen ook een soort verplichting zou maken en eisen dat dat ding overal goed zichtbaar en aanwezig moet zijn zou ik exact dezelfde houding daartegenover aannemen! Hoeveel meisjes/vrouwen die een kruisje dragen zouden dat doen uit godsdienstige overwegingen en met een gevoel dat het zo moet? Niks hypocrisie dus, alleen jij die per se appelen met citroenen wil vergelijken! |
|
|
|
|