![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Banneling
|
Raf zit een beetje met het nadeel dat de lonen vrij gemakkellijk te vergelijken zijn. Op vacature.be zijn de gemiddelde lonen in de prive per sector te vinden en per opleiding. De baremas van de overheid staan gewoon online.
Enkel de ingenieurs en IT'ers in sterke sectoren hebben hogere lonen dan de ambtenaren, die bovengemiddeld goed verdienen. |
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben ingenieur en ik werk in de IT en mijn loon is lager dan hetgene ik uitreken volgens hetgene ik online kan vinden voor de overheid. |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Banneling
|
neen, en zelfs als dat het geval was, dan zou het een nadeel geworden zijn met de laatste veranderingen van de huidige regering.
Ik heb wel 2 beroepen, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt. Mijn uurloon van mijn bijberoep is beduidend hoger dan van mijn hoofdberoep. Er is variable beloning omdat ik kader ben, maar sinds ik kader ben, ruim 5 jaar ondertussen, is die variabele belonging niet echt hoog en zelfs enkele jaren 0 geweest. Ik zit wel in een onderneming in moeilijkheden. Alcatel Lucent. Dat speelt uiteraard wel mee denk ik. Laatst gewijzigd door stuyckp : 4 april 2012 om 09:40. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Banneling
|
Ik ben dr. ir., en ik heb ook geen firmawagen.
Firmawagens zijn echt niet zo courant als u denkt hoor. In de IT zijn het hoofdzakelijk de consultants die off site werken die een bedrijfswagen ontvangen. Ze rekenen die kost gewoon door aan de klant via het uurtarief hoor. Ook door de hervormingen van Di Rupo zijn bedrijven minder en minder geneigd om firmawagens te geven. Maar als ze er al een hebben, zullen ze die wel nog mogen houden. Laatst gewijzigd door Tavek : 4 april 2012 om 09:39. |
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik durf alvast de conclusie hier niet zwart op wit zetten. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2012 om 09:39. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is daar verre van slecht. Laatst gewijzigd door stuyckp : 4 april 2012 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat denkt gij dat burgerlijk ingenieurs in de private sector verdienen ? Startsalarissen van 2500-2800 bruto, met een top van 4000-4500 bruto zijn normaal hoor. Pas als je leidinggevende wordt kan je meer verdienen. De overheid betaalt bovengemiddeld goed hoor. |
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is net dat bewijs dat velen tegenhoudt om het onderwijs in te stappen. Dat is ofwel 1 jaar fulltime na uw masteropleiding (SLO) of de "D-cursus" in avondonderwijs. Want voor de rest zijn de voorwaarden zeer goed (het werk zelf buiten beschouwing gelaten, dat moet u ook liggen natuurlijk). |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Behalve aan Raf
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
|
Niet iedereen is aangelegd om onderwijzer te worden (toch gene goeien)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
|
Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 april 2012 om 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iedereen slaagt. Je mag trouwens zonder beginnen, zo acuut is de situatie. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
|
Citaat:
Niet iedereen is geroepen om voor een klas te staan. Velen 'denken' dat dat een fluitje van een cent is tot ze zelf aan de bak moeten. Meer nog: masters met een pedagogisch bewijs zijn over het algemeen veel minder bekwaam om les te geven dan bachelors. Weinig masters kiezen in eerste instantie voor het onderwijs (omdat ze in de privé veel beter verloond worden). Bachelors kiezen bewust voor het onderwijs en krijgen er ook een veel betere opleiding voor!
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 april 2012 om 10:05. |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wel, in het onderwijs wordt er geen verschil tussen beide gemaakt. Master is master. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2012 om 10:00. |
|
|
|
|