Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 3 april 2012, 20:12   #161
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier toch over de PVDA, die hoopt door te breken, he?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 april 2012, 20:18   #162
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De goudbubble:
Schoon kaartje maar dat zegt totaal niks, behalve dat de prijzen aan het stijgen zijn.
Geen woord over vraag en aanbod, geen woord over het verschil tussen papieren goud en fysiek goud, geen woord over de rol van de centrale banken, geen woord over de bankencrisis die er vandaag is.
Geen enkel steekhoudend argument kortom.

Citaat:
Dat ziet zelfs een blinde.
Dat is het soort argumenten zoals "iedereen weet dat...".
Een dogma, meer niet.

Citaat:
Maar kom, 30 jaar constante stijging zijn we gewoon. Aslk en fortis zijn ook 30 jaar continu gestegen.
Er is geen dertig jaar constante stijging maar tien jaar. Dus nog zeker twintig jaar te gaan.

Citaat:
Hoeveel nullen je in de goudprijs zet interesseert me niet. Inherent is het immers 00000000 zonder enig ander cijfer.
Ik zal er aan denken als ik mijn zilver en goud over enkele jaren aan het tienvoud verkoop.
En vijfduizend jaar aan wereldgeschiedenis negeren, het is een klassieke fout die vroeg of laat zwaar betaald wordt.

Citaat:
Industrieel is goud inderdaad hier en daar wel leuk, maar verre van noodzakelijk en er zijn vele goedkopere en betere alternatieven.
Jep, zilver is het alternatief en dat groeit exponentieel.
Denk er maar eens aan de volgende keer als u een computer, gsm, ijskast, tv of auto koopt: u doet mijn spaarkapitaal weer met enkele centen stijgen.

Citaat:
De primaire functie van goud is het binden van een vrouw. Als goud lelijk was, zou het op dit moment nog geen tientje per kilo opbrengen.
Vijfduizend jaar geschiedenis, heeft geen effect voor Effect.
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 april 2012, 20:21   #163
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Hier vind je een link:
N-VA en LDD zijn geen populistische partijen, Vlaams Belang en PVDA wel.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...pulisten.dhtml
Dat soort studies zijn echt wel een maatstaf ja.
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 april 2012, 20:22   #164
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het gaat hier toch over de PVDA, die hoopt door te breken, he?
Welke beleggingsadviezen zou de pvda tgv de gemeenteraadsverkiezingen geven?
fantoom is offline  
Oud 3 april 2012, 20:23   #165
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag ik nu nog weten of ze de notionele interestaftrek willen afschaffen?
Voorlopig niet, wel aanpassen dus ten voordele van de KMOs. De lange termijn visie is mijn eigen visie, niet die van de N-VA. N-VA is daar nogal slappetjes in.
Citaat:
Weer de calimero uithangen.
Zelfs met zo'n monsterscore zijn ze niet capabel om ook maar enige invloed te hebben.
De PVDA haalt niet eens de kiesdrempel en bereikt meer!
Oh ja? Met de N-VA houden ze nochtans echt wel rekening hoor. Om niet te zeggen dat ze er elke nacht van wakker liggen. De dag dat Di Rupo zal komen vertellen dat zijn regering als doel heeft het succes van de PVDA af te remmen mag je hier komen meepraten.
Citaat:
Ze houden hun cijfers en argumentatie wel vré geheim.
Jij kent ze dus ook niet. Hebben ze die wel?
Te lui om er om te vragen?
Citaat:
Dat is eigenlijk voor het quote archief.
Je kunt het draaien of keren hoe je wil, maar economie is nog altijd niet tot exacte wetenschap verheven. En zolang economische beslissingen door mensen genomen worden zal ze dat ook nooit worden.
Citaat:
Je moet toch ten minste een schatting maken om te weten of je weer effen uit komt.
verlaging loonkostenkan70.000 banen creeren.
Een verlaging van de loonkost met 1% brengt 0,44% meer werkgelegenheid met zich mee in de privé sector, ongeveer 13.500 extra banen dus. Dat zijn werklozen die voordien geld kostten aan de sociale zekerheid, en nu plots belastingen, RSZ bijdragen gaan betalen en meer consumeren en BTW en taksen betalen. En tegelijkertijd gaan de bedrijfswinsten omhoog. De directe totale opbrengst van die operatie kan je schatten op 810 miljoen Euro per jaar. Maar daar komen indirecte multiplicator-effecten bovenop, die moeilijk in te schatten zijn.
Citaat:
Wat jij zegt varieert van post tot post.
Ik zeg al elke post identiek hetzelfde. Anders toon je dat maar aan.
Citaat:
Jij vindt dus dat er geen regels voor de banken moeten komen om een nieuwe reddingsronde te voorkomen.
Ik beweer dat er al regels genoeg zijn, en dat nieuwe regels niets gaan bijbrengen, zolang ze door de vermenging van politiek en financiële instellingen toch niet effectief gecontrolleerd en gesanctioneerd worden.
Citaat:
Typisch NVA. Wat blabla "De N-VA streeft naar een betaalbare, kostenefficiënte en evenwichtige energiemix die maximaal rekening houdt met het milieu, zekerheid biedt op het gebied van bevoorrading, ons minder afhankelijk maakt van buitenlandse leveranciers en betaalbaar is voor gezinnen en bedrijven." maar GEEN woord hoe ze dat willen bereiken.
Wel nog wat de calimero uithangen "het is de schuld van ...." maar oplossingen, visie, beleidsvoorstellen : NIETS, NUL, NOPPES.
't gaat toch al iets verder dan "laat de rijken de crisis betalen", vind je ook niet?
fonne is offline  
Oud 3 april 2012, 20:24   #166
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat soort studies zijn echt wel een maatstaf ja.

Elke krant maakte er nochtans melding van... zonder de studie in twijfel te trekken...

Ik doe dat dus zeker niet...
fantoom is offline  
Oud 3 april 2012, 20:31   #167
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Elke krant maakte er nochtans melding van... zonder de studie in twijfel te trekken...

Ik doe dat dus zeker niet...
Elke Belgische krant zeker.

Die die zo wereldwijd geroemd worden omwille van hun politieke onafhankelijkheid.
Bolleke Wol is offline  
Oud 3 april 2012, 20:45   #168
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke beleggingsadviezen zou de pvda tgv de gemeenteraadsverkiezingen geven?
Een politieke partij, beste fantoom, heeft niet de functie om beleggingsadviezen te geven. Wist je dat dan niet?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 april 2012, 20:54   #169
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Voorlopig niet, wel aanpassen dus ten voordele van de KMOs. De lange termijn visie is mijn eigen visie, niet die van de N-VA. N-VA is daar nogal slappetjes in.
Voila. We zijn er.
Citaat:
Oh ja? Met de N-VA houden ze nochtans echt wel rekening hoor. Om niet te zeggen dat ze er elke nacht van wakker liggen. De dag dat Di Rupo zal komen vertellen dat zijn regering als doel heeft het succes van de PVDA af te remmen mag je hier komen meepraten.
Wat hebben ze al bereikt van wat ze wilden bereiken? Niks, nul, noppes.

Citaat:
Te lui om er om te vragen?

Ik ben eens op zoek gegaan naar een N-VA-standpunt over energie, maar een echte visie heb ik niet gevonden.

Tom De Meester. Tja, je kunt de N-VA niet verdenken van veel visie. Veel getoeter over energie die veel te duur is, en GDF Suez die de winst naar Frankrijk versleept. Maar als puntje bij paaltje komt gaan ze evengoed plat op de buik liggen voor de vrije markt. Als ik in De Standaard voorstel om de variabele contracten, die uw energiefactuur plots en zonder dat u het merkt, de hoogte in kunnen jagen, te verbieden, en alleen nog vaste tarieven toe te laten, dan is N-VA-Kamerlid Bert Wollants daar tegen. Want dat is de vrije markt beteugelen. Maximumprijzen opleggen, daar is hij ook tegen. De btw verlagen naar 6%, daar hoor ik de N-VA evenmin over. Liesbeth Homans en Bert Wollants hebben pas een N-VA brochure uit ‘Een klare kijk op energie’, met de N-VA-visie over energie. Over btw: geen woord. Hoe wil de N-VA de prijzen dan eigenlijk wél verlagen? Veel concrete voorstellen lees ik bij de N-VA niet. Behalve dan het geniale voorstel om de kosten voor de zonnepanelen – hou je vast – in een aparte rubriek op de factuur te zetten. Dat is lachen met de mensen: alsof dat ook maar één eurocent aan die hoge prijzen verandert. De N-VA wil bovendien de 100 kwh gratis stroom die iedereen krijgt in Vlaanderen afschaffen. Dat maakt energie wel duurder, in plaats van goedkoper.

Veel verder dan “er zijn extra spelers op onze markt nodig om Electrabel te beconcurreren” komt de N-VA niet. “De N-VA pleit voor een transparante energiemarkt waarin de consument vrij kan kiezen tussen de verschillende energieleveranciers. Op die manier worden de optimale omstandigheden voor concurrentie gecreëerd.” Na tien jaar zit die plaat wel vol krassen, hoor. De consument kan vrij kiezen, maar wat heeft het opgeleverd?
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/to...rtalnewsletter
Citaat:
Je kunt het draaien of keren hoe je wil, maar economie is nog altijd niet tot exacte wetenschap verheven. En zolang economische beslissingen door mensen genomen worden zal ze dat ook nooit worden.
Een verlaging van de loonkost met 1% brengt 0,44% meer werkgelegenheid met zich mee in de privé sector, ongeveer 13.500 extra banen dus. Dat zijn werklozen die voordien geld kostten aan de sociale zekerheid, en nu plots belastingen, RSZ bijdragen gaan betalen en meer consumeren en BTW en taksen betalen. En tegelijkertijd gaan de bedrijfswinsten omhoog. De directe totale opbrengst van die operatie kan je schatten op 810 miljoen Euro per jaar. Maar daar komen indirecte multiplicator-effecten bovenop, die moeilijk in te schatten zijn.
een studie in opdracht van het Verbond van Belgische Ondernemingen.
Dat is hetzelfde liedje, van toen de notionele intrestaftrek moet ingevoerd worden.
Dat ging ook extra jobs creëren! Onderwijl zijn de kampioenen van de notionele intrestaftrek ook de kampioenen van jobs schrappen!

Citaat:
't gaat toch al iets verder dan "laat de rijken de crisis betalen", vind je ook niet?
Je kan dus niets inbrengen tegen wat ik stel. Het klopt, hé.
Ze geraken in heel hun 'uiteenzetting' niet verder dan die slogan.
Ik hoop dat je al iets meer gelezen hebt dan één slogan, dat je iets meer kent om je visie te bepalen over de PVDA.
artisjok is offline  
Oud 3 april 2012, 21:24   #170
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. We zijn er.
Wat hebben ze al bereikt van wat ze wilden bereiken? Niks, nul, noppes.
Nou, jij beweerde dat de PVDA meer bereikt heeft dan N-VA. Toon het dan maar aan. Zeggen dat N-VA niets bereikt heeft is nogal kort door de bocht, gezien de regering angstvallig rekening houdt met N-VA. Het volstaat hun reacties eens te bestuderen toen hun poging aan het licht kwam om zichzelf 8% loonsverhoging toe te kennen of de koning nog rap wat extras toe te stoppen. De royalisten van PVDA heb ik toen ook niet gehoord. En de kramp bij het onderhandelen van de staatshervorming is er nog altijd.
Citaat:

Ik ben eens op zoek gegaan naar een N-VA-standpunt over energie, maar een echte visie heb ik niet gevonden.

Tom De Meester. Tja, je kunt de N-VA niet verdenken van veel visie. Veel getoeter over energie die veel te duur is, en GDF Suez die de winst naar Frankrijk versleept. Maar als puntje bij paaltje komt gaan ze evengoed plat op de buik liggen voor de vrije markt. Als ik in De Standaard voorstel om de variabele contracten, die uw energiefactuur plots en zonder dat u het merkt, de hoogte in kunnen jagen, te verbieden, en alleen nog vaste tarieven toe te laten, dan is N-VA-Kamerlid Bert Wollants daar tegen. Want dat is de vrije markt beteugelen. Maximumprijzen opleggen, daar is hij ook tegen. De btw verlagen naar 6%, daar hoor ik de N-VA evenmin over. Liesbeth Homans en Bert Wollants hebben pas een N-VA brochure uit ‘Een klare kijk op energie’, met de N-VA-visie over energie. Over btw: geen woord. Hoe wil de N-VA de prijzen dan eigenlijk wél verlagen? Veel concrete voorstellen lees ik bij de N-VA niet. Behalve dan het geniale voorstel om de kosten voor de zonnepanelen – hou je vast – in een aparte rubriek op de factuur te zetten. Dat is lachen met de mensen: alsof dat ook maar één eurocent aan die hoge prijzen verandert. De N-VA wil bovendien de 100 kwh gratis stroom die iedereen krijgt in Vlaanderen afschaffen. Dat maakt energie wel duurder, in plaats van goedkoper.

Wij van de PVDA bevelen PVDA aan. Uiteindelijk komt de kritiek er op neer dat de PVDA-standpunten niet zijn opgenomen in de 44 bladzijden tellende brochure van de N-VA. Wat hadden ze eigenlijk verwacht?
De kostprijs wordt voor een groot deel niet door de producenten bepaald, maar ook door de distributiebedrijven (Elia, Infraxx, Eandis) en door allerhande dwaze taksen en subsidieregelingen. En daar valt het meest te besparen. Naast het afbouwen van de dure import uit Frankrijk door het toelaten van extra productie-capaciteit in België. E.ON stond te trappelen om hier te mogen investeren maar mocht niet!
Citaat:
Veel verder dan “er zijn extra spelers op onze markt nodig om Electrabel te beconcurreren” komt de N-VA niet. “De N-VA pleit voor een transparante energiemarkt waarin de consument vrij kan kiezen tussen de verschillende energieleveranciers. Op die manier worden de optimale omstandigheden voor concurrentie gecreëerd.” Na tien jaar zit die plaat wel vol krassen, hoor. De consument kan vrij kiezen, maar wat heeft het opgeleverd?
Citaat:
Er is nog altijd geen ernstige concurrentie gecreëerd. Electrabel heeft nog altijd een quasi-monopolie en andere aanbieders worden geweerd. Met uitzondering van een paar zogezegd groene energieleveranciers die "toevallig" Johan Vandelanotte of Steve Stevaert tot hun vriendjes mogen rekenen. Maar de federale regering heeft de monopolie-rentes van Electrabel (o.a. de nucleaire taks) nodig om de begroting recht te houden, want anders moeten ze die belasting direct gaan innen en kunnen ze de energie-producent niet meer als excuus gebruiken. De rest van de herverdelers koopt gewoon zijn stroom bij Electrabel aan.
Citaat:
een studie in opdracht van het Verbond van Belgische Ondernemingen.
Dat is hetzelfde liedje, van toen de notionele intrestaftrek moet ingevoerd worden.
Dat ging ook extra jobs creëren! Onderwijl zijn de kampioenen van de notionele intrestaftrek ook de kampioenen van jobs schrappen!
De notionele belastingsaftrek was een vervanger voor het stelsel van coördinatie-centra dat door Europa werd veroordeeld. Wie heeft er toen extra jobs beloofd?
Citaat:
Je kan dus niets inbrengen tegen wat ik stel. Het klopt, hé.
Ze geraken in heel hun 'uiteenzetting' niet verder dan die slogan.
Ik hoop dat je al iets meer gelezen hebt dan één slogan, dat je iets meer kent om je visie te bepalen over de PVDA.
Misschien moet je die brochure van N-VA toch maar eens lezen. Benieuwd hoeveel bladzijden PVDA daarover al volgepend heeft, buiten de typische linkse retoriek van "'t is allemaal de schuld van d'elentriekers". Tot je eens gaat natrekken hoeveel links gespuis zijn geld verdient bij de distributeurs en rijkelijk gesubsidiëerde alternatieve producenten.
fonne is offline  
Oud 4 april 2012, 08:22   #171
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, jij beweerde dat de PVDA meer bereikt heeft dan N-VA. Toon het dan maar aan.
Dat is niet moeilijk, de NVA bereikte niets.
De PVDA heeft bijvoorbeeld het taboe op de nulbelasting voor bedrijven opgeheven.
Minister Laurette Onkelinx wil iets doen aan de mechanismen die ervoor zorgen dat sommige grote bedrijven in ons land erin slagen om zo goed als geen vennootschapsbelasting te betalen, zo verneemt de PVDA uit de pers.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/pv...ven/print.html
Zelfs VOKA en VBO beseffen dit, wat blijkt uit hun verkrampte houding.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/zo...309f0ad17c06f3
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ve...-own-goal.html

Citaat:
Zeggen dat N-VA niets bereikt heeft is nogal kort door de bocht, gezien de regering angstvallig rekening houdt met N-VA.
Waaruit zou dat moeten blijken?
Citaat:
Het volstaat hun reacties eens te bestuderen toen hun poging aan het licht kwam om zichzelf 8% loonsverhoging toe te kennen of de koning nog rap wat extras toe te stoppen. En de kramp bij het onderhandelen van de staatshervorming is er nog altijd.
Dat heeft de NVA niet bereikt, dat was afgesproken in het regeerakkoord.
Wat hebben ze nu al bereikt over de décumul voor politici? Over de lonen dan de parlementariërs? Niet. Willen ze dat eigenlijk wel?

Citaat:
Wij van de PVDA bevelen PVDA aan. Uiteindelijk komt de kritiek er op neer dat de PVDA-standpunten niet zijn opgenomen in de 44 bladzijden tellende brochure van de N-VA. Wat hadden ze eigenlijk verwacht?
Neen, dat is niet de kritiek. De kritiek is dat de NVA geen visie heeft.
Waar is die 44 bladzijden tellende brochure? Je linkte naar een teksje dat amper 1 A4tje beslaat.
http://www.n-va.be/standpunten/energie_milieu_klimaat

Van de kritiek die wel gegeven wordt kan je geen letter weerlggen. Noch van de kritiek die energiespecialist Tom De Meester geeft, noch van de kritiek die ik gaf.
Typisch NVA. Wat blabla "De N-VA streeft naar een betaalbare, kostenefficiënte en evenwichtige energiemix die maximaal rekening houdt met het milieu, zekerheid biedt op het gebied van bevoorrading, ons minder afhankelijk maakt van buitenlandse leveranciers en betaalbaar is voor gezinnen en bedrijven." maar GEEN woord hoe ze dat willen bereiken.
Wel nog wat de calimero uithangen "het is de schuld van ...." maar oplossingen, visie, beleidsvoorstellen : NIETS, NUL, NOPPES.
Citaat:
De kostprijs wordt voor een groot deel niet door de producenten bepaald, maar ook door de distributiebedrijven (Elia, Infraxx, Eandis) en door allerhande dwaze taksen en subsidieregelingen. En daar valt het meest te besparen. Naast het afbouwen van de dure import uit Frankrijk door het toelaten van extra productie-capaciteit in België. E.ON stond te trappelen om hier te mogen investeren maar mocht niet!
En? Wat gaat de NVA nu concreet doen om de prijzen te drukken?
N-VA en het Vlaams Energiebedrijf
14 april 2010

De Vlaamse regering heeft dit jaar 200 miljoen euro veil voor de oprichting van het Vlaams Energiebedrijf (VEB). Daarmee wordt een van de kernpunten van het Vlaamse N-VA-programma verwezenlijkt. Toch blijft de partij strikt toekijken op de uitwerking van het VEB en schuift ze alvast enkele prioriteiten naar voren. Het VEB moet een investeringsfonds worden voor Vlaamse projecten voor groene en hernieuwbare energie, door participaties te nemen in rationele energie-installaties en -producenten. Vlaanderen moet ook minder afhankelijk worden van buitenlandse energie en de dominantie van Electrabel.
http://www.n-va.be/dossiers/n-va-wer...ijf-verder-uit

Citaat:
Er is nog altijd geen ernstige concurrentie gecreëerd. Electrabel heeft nog altijd een quasi-monopolie en andere aanbieders worden geweerd.
Waar wachten ze op? Ze zitten toch in de Vlaamse (wat we zelf doen doen we beter) regering.
Citaat:
Met uitzondering van een paar zogezegd groene energieleveranciers die "toevallig" Johan Vandelanotte of Steve Stevaert tot hun vriendjes mogen rekenen. Maar de federale regering heeft de monopolie-rentes van Electrabel (o.a. de nucleaire taks) nodig om de begroting recht te houden, want anders moeten ze die belasting direct gaan innen en kunnen ze de energie-producent niet meer als excuus gebruiken. De rest van de herverdelers koopt gewoon zijn stroom bij Electrabel aan.
Weer die calimero houding.
Het is allemaal de schuld van de anderen, We zitten wel in de Vlaamse regering, we haalden een monsterscore, maar we kunnen niets.
Dat ze dan tenminste de verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen non-beleid.
Citaat:
De notionele belastingsaftrek was een vervanger voor het stelsel van coördinatie-centra dat door Europa werd veroordeeld. Wie heeft er toen extra jobs beloofd?
Wie er toen jobs beloofd heeft? Is dit een grap?
De politieke partijen die de NIA erdoor wilden drukken.
De werkgeversorganisaties, die de NIA erdoor gedrukt wilden zien.
Citaat:
Misschien moet je die brochure van N-VA toch maar eens lezen.
Allez, ik moet de brochure van de NVA nog maar eens lezen opdat jij meer zou weten over de visies en standpunten van de PVDA!
Citaat:
Benieuwd hoeveel bladzijden PVDA daarover al volgepend heeft, buiten de typische linkse retoriek van "'t is allemaal de schuld van d'elentriekers".
775 resultaten voor "loonkost"
http://www.pvda.be/index.php?id=1358&q=loonkost
De PVDA heeft dan ook het voordeel een studiedienst te hebben.

Citaat:
Tot je eens gaat natrekken hoeveel links gespuis zijn geld verdient bij de distributeurs en rijkelijk gesubsidiëerde alternatieve producenten.
Ga je gang.
Misschien zal je dan stoppen met je ongegronde insinuaties, leugens en laster.
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 09:08   #172
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Mijn spaargeld zit in goud en zilver.
ik vertrouw de eurocratie voor geen meter.

Maar dat terzijde, fiduciair geld laat in principe toe dat er banken failliet gaan zonder dat een enkele spaarder ook maar een cent kwijt geraakt. De klant verandert gewoon van bank (zijnde dan de nieuwe openbare staatsbank).

Uiteraard is dat niet mogelijk in een politiek bestel waar de regeringen de onderafdelingen zijn van de banken.
Iets waar jij blijkbaar geen probleem mee hebt. In dat geval: als je je spaargeld kwijt raakt, is dat simpelweg je verdiende loon. Ik heb geen compassie meer met zeikers die liggen te bleiten over hun geld maar niet bereid zijn buiten het huidige financieel systeem te denken.
²

gezond verstand. Zien jullie wel dat het zooooo moeilijk niet is om eventjes na te denken.
the_dude is offline  
Oud 4 april 2012, 10:06   #173
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Met handgebaren kan ik geen deftig gesprek voeren met een Griek. Pas op, ik voel mij met hen verwant als mens en als Europeaan, maar ik vorm niet één identiteit als "klasse 2"-mens met hen.

Ik heb daarentegen wel al veelvuldig contact gehad met rijke mensen en met arme mensen in dit land. Immers ben ik een Vlaming; wat dat woord ook moge betekenen, mijn Vlaamse identiteit is sterker dan die van mijn sociale klasse. Immers heb ik contact over sociale klassen heen, maar heb ik zelden contact over mijn landgrenzen heen met mensen van dezelfde sociale klasse. Ik voel me meer verbonden met rijkere mensen hier dan met even rijke mensen uit de andere kant van de wereld.

Profiteurs, alsof alle rijke mensen profiteurs zijn. Stop toch met morele categorieën op sociale klassen te kleven, alsof alle rijken slecht zijn en alle armen goed! Dat is pas een zielig gezichtspunt! Natuurlijk zijn er hebzuchtige, egoïstische en asociale rijke mensen. Evengoed zijn er arme mensen die profiteren van de sociale zekerheid en alleen aan hun eigen belang denken. Het ene is de keerzijde van het andere.
een keer een mmorpg proberen, kun je leren hoe landsgrenzen fictieve dingen zijn die net zoals religie via overlevering en indoctrinatie belangrijk gemaakt worden. 'K weet het, in België is het niet gemakkelijk om op serieuze wijze deel uit te maken van het internet in al zijn facetten (wij blijven ons maar blauw betalen voor gelimiteerde toegang en mogen "kiezen" uit telenet en telenet en....telenet voor kabeltoegang), maar toch, eens proberen die grenzeloze wereld.
Zolang mensen denken in termen van "kleren maken de man" zal ik reageren dat elk die zich achter "deftige" kledij moet verstoppen het verst verwijderd zijn van een deftig persoon.
Kijk, je kan op uw eentje niet rijk worden, dat kan enkel omdat je deel uitmaakt van een maatschappij waarbinnen mensen arm blijven en/of worden zodanig de profiteurs hun levensstandaard kunnen behouden of een enkeling hen kan vervoegen. Vanaf het moment die gasten zich beginnen schamen voor hun luxe en zelfstandig stappen ondernemen om op te houden met armen te maken, hou ik op met hen als profiteurs te bekijken, deal?

Armen profiteren niet, het zijn armen....die overleven. Ik wil wel aanvaarden dat er mensen zijn die misbruik maken van ons sociaal systeem, deze mensen arm noemen is de waarheid geweld aan doen.
En ik ga akkoord dat diegene die hiervan misbruik maken idem persoonlijkheden zijn als zij die vinden dat hun kleren de man maken.
the_dude is offline  
Oud 4 april 2012, 11:14   #174
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet moeilijk, de NVA bereikte niets.
De PVDA heeft bijvoorbeeld het taboe op de nulbelasting voor bedrijven opgeheven.
Minister Laurette Onkelinx wil iets doen aan de mechanismen die ervoor zorgen dat sommige grote bedrijven in ons land erin slagen om zo goed als geen vennootschapsbelasting te betalen, zo verneemt de PVDA uit de pers.
Zelfs VOKA en VBO beseffen dit, wat blijkt uit hun verkrampte houding.
Inderdaad, zoals uw tekst zegt: "zo verneemt de PVDA uit de pers". En toen sprong populisten-partij PVDA er ook op.
Even de chronologie:
Trends baarde in September 2010 al opzien met onthullingen over de Waalse staalindustrie:
Slechts 496 euro belastingen voor financieel centrum ArcelorMittal
Knack bond in Mei 2011 de kat de bel aan rond Electrabel.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/el...5017572528.htm
PVDA had tegen December 2011 een populistisch pamfletje klaar. Waarin alles door elkaar gehaald wordt, zowel de betwistbare vrijstelling op meerwaarden, als de regelingen over dubbele belasting die verdragrechterlijk vastliggen, als de notionele belastingsaftrek. Bij de PVDA-studiedienst weten ze blijkbaar het verschil niet eens.
Maar misschien zijn Trends en Knack wel partijbladen van de PVDA?
Citaat:
Waaruit zou dat moeten blijken?
Uit de verklaring van Di Rupo misschien, die eigenlijk toegaf dat het bestrijden van de N-VA zijn echte regerings-programma is?
Citaat:
Dat heeft de NVA niet bereikt, dat was afgesproken in het regeerakkoord.
Wat hebben ze nu al bereikt over de décumul voor politici? Over de lonen dan de parlementariërs? Niet. Willen ze dat eigenlijk wel?

Was dat afgesproken om er nog rap een wetje door te jagen met 8% loonsverhoging om nadien daarvan 5% terug te storten?
Zijn ze allemaal zo naïef bij de PVDA? Waar zat de PVDA bij de begrotingscontrole overigens?
Citaat:
Neen, dat is niet de kritiek. De kritiek is dat de NVA geen visie heeft.
Waar is die 44 bladzijden tellende brochure? Je linkte naar een teksje dat amper 1 A4tje beslaat.
http://www.n-va.be/standpunten/energie_milieu_klimaat
Je kan natuurlijk ook wat doorgraven. Maar vooruit, ik zal uw werk maar weer eens doen:
klare kijk op energie.
Citaat:
Van de kritiek die wel gegeven wordt kan je geen letter weerlggen. Noch van de kritiek die energiespecialist Tom De Meester geeft, noch van de kritiek die ik gaf.
Typisch NVA. Wat blabla "De N-VA streeft naar een betaalbare, kostenefficiënte en evenwichtige energiemix die maximaal rekening houdt met het milieu, zekerheid biedt op het gebied van bevoorrading, ons minder afhankelijk maakt van buitenlandse leveranciers en betaalbaar is voor gezinnen en bedrijven."
Lijkt mij een goed visie-statement. Toch een pak beter dan "het is allemaal de schuld van d'elentriekers".
Citaat:
maar GEEN woord hoe ze dat willen bereiken.
Wel nog wat de calimero uithangen "het is de schuld van ...." maar oplossingen, visie, beleidsvoorstellen : NIETS, NUL, NOPPES
En? Wat gaat de NVA nu concreet doen om de prijzen te drukken?
N-VA en het Vlaams Energiebedrijf
14 april 2010

De Vlaamse regering heeft dit jaar 200 miljoen euro veil voor de oprichting van het Vlaams Energiebedrijf (VEB). Daarmee wordt een van de kernpunten van het Vlaamse N-VA-programma verwezenlijkt. Toch blijft de partij strikt toekijken op de uitwerking van het VEB en schuift ze alvast enkele prioriteiten naar voren. Het VEB moet een investeringsfonds worden voor Vlaamse projecten voor groene en hernieuwbare energie, door participaties te nemen in rationele energie-installaties en -producenten. Vlaanderen moet ook minder afhankelijk worden van buitenlandse energie en de dominantie van Electrabel.
http://www.n-va.be/dossiers/n-va-wer...ijf-verder-uit

Waar wachten ze op? Ze zitten toch in de Vlaamse (wat we zelf doen doen we beter) regering.
Op de dag dat ze zowel Vlaams als federaal wat meer te zeggen hebben. Genoeg om de sossen uit de regering te kieperen. Want ons hele energie-beleid is integraal in handen van links: Freya VDB op Vlaams niveau, Johan VDL (prijsbeleid) en Wathelet (opvolger van Magnette op energie en klimaat) op federaal niveau. De gevolgen zijn te merken aan de explosie van de prijzen.
Citaat:
Weer die calimero houding.
Het is allemaal de schuld van de anderen, We zitten wel in de Vlaamse regering, we haalden een monsterscore, maar we kunnen niets.
Dat ze dan tenminste de verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen non-beleid.
Binnen de Vlaamse regering is N-VA nog altijd het kleine broertje met 12% van de parlementsleden. En een belangrijk deel van het energiebeleid, inclusief het prijzenbeleid zit nog altijd op federaal niveau, waardoor de Vlaamse regering met handen en voeten gebonden is. Tussendoor moet de Vlaamse regering dan nog eens opdraaien voor subsidieregelingen die op federaal niveau geschrapt zijn.
Citaat:
Wie er toen jobs beloofd heeft? Is dit een grap?
De politieke partijen die de NIA erdoor wilden drukken.
De werkgeversorganisaties, die de NIA erdoor gedrukt wilden zien.
Is dit duidelijk of is dit duidelijk?
Citaat:
Doel van de maatregel
Het voornaamste doel van deze innovatieve maatregel is het verminderen
van de fiscale discriminatie tussen financiering met vreemd vermogen en
financiering met eigen vermogen. Inderdaad, in het geval van leningen, is de
betaalde rente aftrekbaar van de belastbare basis, terwijl vergoedingen in de
vorm van dividenduitkeringen voor financiering met eigen vermogen dat niet
zijn. Met de geleidelijke verdwijning van het speciaal fiscaal regime voor de Belgische coördinatiecentra, moest België een ander mechanisme voor fiscale planning aanbieden waardoor de verdere ontwikkeling van deze vormen van coördinatie-activiteiten verzekerd wordt.
De nieuwe regels zijn ook bedoeld om de volgende positieve effecten te creëren:
1. Een algemene verlaging van de effectieve aanslagvoet in de vennootschapsbelasting voor alle bedrijven, en een hoger rendement na belastingen op de investeringen
2. Het bevorderen van kapitaalintensieve investeringen in België, en een
stimulans bieden voor multinationals om de toewijzing van bepaalde intragroepsactiviteiten zoals groepsfinanciering, centrale inkoop en factoring
aan een Belgische groepslid te overwegen.
NOTIONELE INTERESTAFTREK: uniek en innoverend belastingvoordeel in België

Citaat:
Allez, ik moet de brochure van de NVA nog maar eens lezen opdat jij meer zou weten over de visies en standpunten van de PVDA!
Het is in ieder geval meer verhelderend dan wat onzin van de PVDA website copiëren.
Citaat:
Hadden we het nu niet over de energieprijzen? Bij de les blijven, maske.
Citaat:
Ga je gang.
Misschien zal je dan stoppen met je ongegronde insinuaties, leugens en laster.
Straks ga je nog ontkennen dat de elektriciteitssector vol zit met linkiewinkies. Bij Luminus (het vroegere door de Luikse PS en Gentse SP.A gedomineerde overheidsbedrijf SPE), bij Infraxx (het sossenkot bij uitstek in de Limburg), Eandis, Elia, bij Stevaert-vriendje Machiels, bij het Electrawinds van Johan VDL, .... De verregaande politisering van de sector houdt rationele beslissingen over productie-capaciteit en concurrentie tegen. Eandis en Infraxx moesten niet lang geleden met het schaamrood op de wangen het aantal politieke mandaten terugbrengen, 739 (!) meeëters vonden ze toch wat veel in deze barre economische tijden.
fonne is offline  
Oud 4 april 2012, 11:50   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zoals uw tekst zegt: "zo verneemt de PVDA uit de pers". En toen sprong populisten-partij PVDA er ook op.
Even de chronologie:
Trends baarde in September 2010 al opzien met onthullingen over de Waalse staalindustrie:
Slechts 496 euro belastingen voor financieel centrum ArcelorMittal
Dat melden De Tijd, La Libre Belgique en Sud Press woensdag op basis van een artikel in Solidair, het blad van de Partij van de Arbeid (PVDA).
Citaat:
Knack bond in Mei 2011 de kat de bel aan rond Electrabel.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/el...5017572528.htm
zegt Groen!-Kamerlid Kristof Calvo in De Morgen.
Dat was de eerste partij die de visie en kritiek van de PVDA volgde.
De PVDA had haar studie over electrabel klaar in november 2010
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ex...lastingen.html
Citaat:
PVDA had tegen December 2011 een populistisch pamfletje klaar. Waarin alles door elkaar gehaald wordt, zowel de betwistbare vrijstelling op meerwaarden, als de regelingen over dubbele belasting die verdragrechterlijk vastliggen, als de notionele belastingsaftrek. Bij de PVDA-studiedienst weten ze blijkbaar het verschil niet eens.
Hun dossier staat sedert december 2010 op hun site.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ex...e-korting.html
Citaat:
Maar misschien zijn Trends en Knack wel partijbladen van de PVDA?
Niet alleen Trends en Knack.

Andere media over dit exclusief dossier
Video

ATV: "50 vennootschappen betalen 0,57% belasting"
KanaalZ: "50 grootste bedrijven in ons land betalen bijna geen belasting"
VTM: "Bijna geen belastingen"
Marco Van Hees �* la télévision namuroise Canal C
JT RTBf : Raoul Hedebouw (PTB) sur le top 50 des ristournes fiscales

Kranten

De Tijd: "Hoe ondernemingen ontsnappen aan de hoge belastingdruk"
GVA: "PVDA maakt top 500 van minst belaste multinationals"
Metro: «Topmultinationals betalen amper belastingen in België»
De Standaard: "Het belastingparadijs België"
De Morgen: "Zerotaks voor bedrijven: een handleiding"
Het Laatste Nieuws: "Topmultinationals betalen amper belasting"
Het Nieuwsblad: "Topmultinationals betalen amper belasting, zegt PVDA "
Trends: Le Top 50 des sociétés qui payent le moins d'impôts en Belgique
La Libre: "Le top 50 des entreprises qui trompent le fisc belge"
Le Soir: "14 milliards d’euros qui échappent en toute légalité �* l’impôt des sociétés"
La Meuse: "Le Top 50 des sociétés qui éludent le fisc"

Audio

Peter Mertens in De Ochtend (Radio 1)
RTBf-radio :: Marco Van Hees en débat avec Bruno Colmant, ex-chef de cabinet de Reynders

http://www.pvda.be/nieuws/dossiers/d...belasting.html
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 12:20   #176
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hadden we het nu niet over de energieprijzen? Bij de les blijven, maske.
Neen.
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 12:26   #177
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk ook wat doorgraven. Maar vooruit, ik zal uw werk maar weer eens doen:
klare kijk op energie.
44 blz bla-bla en mooie prentjes.
Dit zijn dan de "concrete" punten voor de NVA.

Maak van het gehele energiebeleid een gewestelijke bevoegdheid
die rekening kan houden met de karakteristieken van ieder gewest.
Enkel door alle energiebevoegdheden bij één overheid te brengen,
kan op een verstandige en efficiënte wijze beleid worden gevoerd.
Er is nood aan een totaalvisie op lange termijn. Door alle technologieën
mee in rekening te nemen in plaats van in te zetten op één
bepaalde technologie, kan men een duidelijk pad voor het toekomstige
energiebeleid uitstippelen.
De eerste focus moet liggen op energie-efficiëntie. De goedkoopste
en meest groene kWh is immers deze die men niet hoeft te
produceren. Door verstandiger met energie om te gaan, verlaagt
men niet alleen de energiefactuur maar is er ook meer ruimte voor
de omvorming van onze energiemarkt.
In de eerste plaats moeten we bedrijven op eigen bodem ondersteunen
en stimuleren. Onze bedrijven beschikken over de technische
kennis. Alleen de financiële ondersteuning ontbreekt om deze
kennis ook in de praktijk om te zetten in innoverende projecten.
De overheid moet ermee stoppen het energiebeleid te gebruiken als
een financiële melkkoe. Het energiebeleid is geen onuitputtelijke
bron van inkomsten waarmee het gat in de begroting kan
gedicht worden. Een grondige hervorming van het energiebeleid is
daarom noodzakelijk. Ook het sociale energiebeleid mist op dit
moment volledig zijn doel en dient te worden herbekeken.
Hernieuwbare energie moet op een realistische en kostenefficiënte
wijze worden uitgebouwd. De technologische ontwikkeling is nog
volop aan de gang. Verstandige investeringen zijn hier dus essentieel.
De eerste prioriteit moet zijn om te allen tijde voldoende energie
beschikbaar te stellen om aan de vraag te voldoen. Het lijkt dan
ook onverstandig om bestaande energiecentrales te sluiten zonder
eerst een gelijkwaardig alternatief uit te werken.
De kritiek houdt nog altijd stand.

http://www.pvda.be/nieuws/artikel/to...rtalnewsletter
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 13:29   #178
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wordt er bij de PVDA meer tijd en energie gestoken in analyses over de N-VA dan in een eigen programma?
Txiki is offline  
Oud 4 april 2012, 13:30   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wordt er bij de PVDA meer tijd en energie gestoken in analyses over de N-VA dan in een eigen programma?
Neen, de NVA heeft immers geen visie of programma.
artisjok is offline  
Oud 4 april 2012, 13:33   #180
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de NVA heeft immers geen visie of programma.
Dat zeg jij.

Kan je dan evengoed van de PVDA zeggen. Meer zelfs, je kan vaststellen dat ze pro-censuur zijn en dat mensenrechten voor hen geen betekenis heeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be