Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2012, 14:07   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geld dat terugvloeit naar de belastingbetaler en niet gebruikt wordt om een speciale klasse van mensen te voorzien van superieure sociale voordelen.

De zelfbediening moet maar eens stoppen.
Aangezien gij hier geen belastingen betaalt, zal er juist niks naar u vloeien.
Als ik zie wat ik aan belastingen betaal daarentegen... ziet de toekomst er rooskleurig uit:

Laat maar komen dat onafhankelijk Vlaanderen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 14:09   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Aangezien gij hier geen belastingen betaalt, zal er juist niks naar u vloeien.
Als ik zie wat ik aan belastingen betaal daarentegen... ziet de toekomst er rooskleurig uit:

Laat maar komen dat onafhankelijk Vlaanderen!
Neen ik zit vrij neutraal kwa risico. Als vlaanderen onafhankelijk wordt, word ik er niet beter op.

Als dexia overkop gaat, en in 1 keer 15 % bijtikt aan onze staatsschuld, dan moet ik daar ook niet voor vrezen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 14:19   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat, of is Dexia gevallen en betalen we met de bladeren van de bomen
Benieuwd eigenlijk wat er op de laatste evaluatie van de Dexia-managers zou gestaan hebben.
Oud 4 april 2012, 14:21   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Benieuwd eigenlijk wat er op de laatste evaluatie van de Dexia-managers zou gestaan hebben.
Dat is/was gewoon een zeer slecht bedrijf. Zelfs met bestuurder met veel ervaring uit de openbare sector
Oud 4 april 2012, 14:22   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is/was gewoon een zeer slecht bedrijf. Zelfs met bestuurder met veel ervaring uit de openbare sector
Komt Mariani uit de openbare sector?
Oud 4 april 2012, 14:23   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Komt Mariani uit de openbare sector?
Allez jong, de Jean Luc ! Voorzitter van de raad van bestuur toen het schip zonk
Oud 4 april 2012, 14:25   #87
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat mag de burger uiteraard niet weten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 14:27   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez jong, de Jean Luc ! Voorzitter van de raad van bestuur toen het schip zonk
Die man en de hele RVB was inderdaad incompetent en onwetend.
Dat is echter zo in 99% van alle RVBen.

Daarom dat er vetbetaalde managers worden aangesteld die de domme runderen 1x per maand om het even wat komen wijsmaken.
Oud 4 april 2012, 14:31   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die man en de hele RVB was inderdaad incompetent en onwetend.
Dat is echter zo in 99% van alle RVBen.

Daarom dat er vetbetaalde managers worden aangesteld die de domme runderen 1x per maand om het even wat komen wijsmaken.
Het is niet overal zo hoor.

Tis wel opmerkelijk dat bepaalde bedrijven vaak in het nieuws komen en dat er daar ook vaak speciale figuren aan het hoofd staan.
Oud 4 april 2012, 16:39   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, véél leuker dan werken.
Werken? C'est quoi ça?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 19:28   #91
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat de ambtenarij het niet kent, maar sommige mensen draaien shiften en continudienst he ?
ge hebt mensen die veel weten,en mensen die denken dat ze veel weten,waar in uw lang studentenleven en als prille dertiger zou je de kennis hebben opgedaan om precies te weten wat een mens nu eigenlijk waard is,
Managers worden gepusht om het streefcijfer te halen,maar vergeten dat ze de arbeid er zelf niet voor moeten doen,zeg me eens baas boven baas wie er bij uw bedrijf met de grote wedde en de pluimen gaat lopen,en vertel me dan eens waarom een staatsbeamte die 1 evaluatie en 3 tussenevaluaties per jaar heeft niet bekwaam zou zijn om zijn werk goed uit te voeren.
Ge broebelt veel maar uw water word niet warm,ik zou is naar uwen thermostaat laten zien als ik u was!
Oud 4 april 2012, 19:36   #92
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
En mijn job bestaat erin om de boel draaiende te houden. Ergo, de boel blijft draaien
En als ze u beu zijn of er komt nog een betere(ge weet nooit he)dan gooien ze u buiten,en den boel blijft ook draaien.
Oud 4 april 2012, 19:46   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ge hebt mensen die veel weten,en mensen die denken dat ze veel weten,waar in uw lang studentenleven en als prille dertiger zou je de kennis hebben opgedaan om precies te weten wat een mens nu eigenlijk waard is,
Managers worden gepusht om het streefcijfer te halen,maar vergeten dat ze de arbeid er zelf niet voor moeten doen,zeg me eens baas boven baas wie er bij uw bedrijf met de grote wedde en de pluimen gaat lopen,en vertel me dan eens waarom een staatsbeamte die 1 evaluatie en 3 tussenevaluaties per jaar heeft niet bekwaam zou zijn om zijn werk goed uit te voeren.
Ge broebelt veel maar uw water word niet warm,ik zou is naar uwen thermostaat laten zien als ik u was!
De reden is heel simpel: er is bij de ambtenarij gewoonweg geen werkmentaliteit. Ze zijn vast benoemd, hun loonsverhogingen liggen vast. Waarom zou een ambtenaar harder werken, of innovatiever zijn ? Waarom zou een ambtenaar willen presteren ?

Om savonds moe thuis te komen, gelijk een bouwvakker ?

Neen hoor, hij wordt er toch niet beter van. Of hij nu hard of weinig werkt, zijn salaris stijgt ieder jaar/twee jaar en ontslag is zo goed als onmogelijk.

Laatst gewijzigd door Tavek : 4 april 2012 om 19:46.
Oud 4 april 2012, 19:58   #94
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De reden is heel simpel: er is bij de ambtenarij gewoonweg geen werkmentaliteit. Ze zijn vast benoemd, hun loonsverhogingen liggen vast. Waarom zou een ambtenaar harder werken, of innovatiever zijn ? Waarom zou een ambtenaar willen presteren ?

Om savonds moe thuis te komen, gelijk een bouwvakker ?

Neen hoor, hij wordt er toch niet beter van. Of hij nu hard of weinig werkt, zijn salaris stijgt ieder jaar/twee jaar en ontslag is zo goed als onmogelijk.
In welke verschrikkelijke scholen moet jij allemaal niet hebben gezeten?
Nooit in een ziekenhuis gemotiveerde verpleegsters gezien?
Heb jij dan nooit een ambtenaar met een passie voor zijn vak gekend??
Ik benijd u echt niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2012 om 20:00.
Oud 4 april 2012, 20:09   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik benijd u echt niet.
Een ambtenaar van een administratie (gemeente, stad, provincie, gewest, federaal) met enige motivatie ken ik inderdaad niet.

De enigsten die er iet of wat op lijken die wel gemotiveerd en passie vertonen zijn professoren aan een universiteit. Ook niet allemaal, verre van.
Oud 4 april 2012, 20:17   #96
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik benijd u echt niet.
Hij kent de term niet!

Gemaakt en goed gemaakt
Maar niet gemaakt om eeuwig te duren.
Niet dat van ons
niet dat van hem
Oud 4 april 2012, 20:43   #97
Amon_Re

Standaard

Citaat:
En als ze u beu zijn of er komt nog een betere(ge weet nooit he)dan gooien ze u buiten,en den boel blijft ook draaien.
Dat is het leuke aan knelpuntberoepen, weinig concurrentie & veel opportuniteiten. Het is trouwens gemakkelijker om van werk te veranderen dan het is om werk te vinden als dopper.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 april 2012, 20:49   #98
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is het leuke aan knelpuntberoepen, weinig concurrentie & veel opportuniteiten. Het is trouwens gemakkelijker om van werk te veranderen dan het is om werk te vinden als dopper.
ik betwist niemands capaciteiten nog zijn mogelijkheden om werk te vinden,ik vraag me alleen af of iemand de waarheid in pacht heeft als men het over iemands anders werk heeft.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 4 april 2012 om 20:55.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 21:05   #99
Amon_Re

Standaard

Citaat:
ik betwist niemands capaciteiten nog zijn mogelijkheden om werk te vinden,ik vraag me alleen af of iemand de waarheid in pacht heeft als men het over iemands anders werk heeft.
Als iemand zegt dat hij als ambtenaar minder verdiend dan iemand met een gelijkaardige functie in de privé maar dan niets wilt zeggen over zijn werk, functie of wat dan ook, dan vind ik dat ik gerust gehakt mag maken van zo'n bewering.

U hoeft dat niet leuk te vinden. Ik ben zeker dat de persoon in kwestie dat ook niet leuk vindt, net zoals ik het niet leuk vind dat zowat de helft van mijn bruto loon opgeslorpt wordt door de staat om zulk nutteloos volk in dienst te houden.
Oud 4 april 2012, 21:08   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die personen in dienst van mij, de burger, zijn, dan heb ik wel het recht om commentaar daarover te hebben.

Als ik als klant op een gemeentehuis kom, wil ik ook graag zo behandeld worden. Vriendelijk, correct en zo snel mogelijk, met de wettelijke rusttijden en CAO bepalingen van het personeel in acht genomen. Als ik om 5 voor 12 binnenkom verwacht ik ook niet meer geholpen te worden hoor. Dan kom ik wel terug. Maar om 10 h sochtends wil ik niet zitten te wachten bij iemand die koffie zit te slurpen en de gazet zit te lezen.

Ambtenaren menen dat de overheid er is om hun aan een maandinkomen te helpen. Guess again, ze zijn er om dienstverlening tov de burger te leveren. Daar faalt ze in vaak in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be