Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2012, 12:00   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Mijn reisverbod

Op 27 september 2011, tijdens een kort geding aangespannen door de verhuurder, zonder mijn advocaat, moest ik onder dreiging van ontbinding van mijn huurcontract (1990) en van onmiddelijke ontruiming een verklaring tekenen, welke een clausule bevatte, waarin staat dat ik voor een buitenlandsverblijf van langer dan drie weken, de verhuurder twee weken eerder moet informeren, en de verhuurder bezwaar mag maken.
Dit heeft niets te maken met een hurachterstand, want daarvoor zijn er de bekende procedures. In mijn geval gaat het over de 'bewoningsplicht' van een huurder, die ook daadwerkelijk in de gehuurde, sociale woning moet blijven. Door langer weg te blijven ontstaat de indruk dat hij het gehuurde niet nodig heeft en kan de woning teruggevorderd worden. De aanleiding is het woningtekort in Nederland, waarvoor ik dus medeverantwoordelijk wordt gehouden. Door mijn reisgedrag schijn ik dde woningmarkt in Nederland negatief te beinvloeden.
Sinds ik stappen onderneem om deze willekeur en beperking van mijn persoonlijke vrijheid, en schending van mijn mensenrechtenschending, nietig te doen verklaren ontving ik brieven van CBS/Binnenlandse Zaken die beweren dat ik toevallig ben uitgekozen om als burger vragen over mijn leefomgeving, anoniem te beantwoorden op een speciale lijst op het internet. Deze brief heeft men mij al viermaal gezonden, omdat ik natuurlijk niet reageer.
Volgens de brief zal men mij ook thuis bezoeken voor deze kennelijk verplichte enquete. Dus vond ik een kaartje op mijn deurmat dat er daadwerkelijk iemand is langs geweest om mij thuis te ondervragen. En als ik geen prijs op stel ik hen toch moet bellen om dat door te geven.
De kaart vond ik op de dag dat ik mijn brief aan de Wethouder van huisvesting van de Gemeente Den Haag, voor de tweede keer aanbood, en wel in de handen van een medewerkster van zijn kantoor. Tot heden reageert hij niet, maar krijg ik dus Binnenlandse zaken, welke ik beschouw als de AIVD (de Nederlandse Geheime dienst) op mijn dak.
Men wil kennelijk niet dat ik naar Suriname afreis en daar bekendheid geef aan mij onderzoeken over de etniciteit van de Europese adel, koningshuizen en Surinaamse planters en gouverneurs, of dat ik praat over de holocaust die men kennelijk onder onze neuzen aan het plannen is in Europa tegen allochtonen, waaronder Surinamers als ik zelf.
Vroeger werkte ik met asielzoekers en politieke vluchtelingen en had nooit gedacht dat ik zelf in zo een situatie zou terechtkomen. Ik beschouw mezelf als politiek vervolgde, vanwege mijn opvattingen en publicaties.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 4 april 2012 om 12:11.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 14:08   #2
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden u beter een klaagverbod geven, Egmondje!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 14:11   #3
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ze zouden u beter een klaagverbod geven, Egmondje!
Het viel mij op dat deze persoon nooit een draad is begonnen. Hij valt wellicht onder de categorie die halfgeletterd is, dagelijks met moeite een krant spelt, en zich nu beladen met kennis waant en superieur.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 4 april 2012 om 14:11.
Oud 4 april 2012, 15:04   #4
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Het viel mij op dat deze persoon nooit een draad is begonnen. Hij valt wellicht onder de categorie die halfgeletterd is, dagelijks met moeite een krant spelt, en zich nu beladen met kennis waant en superieur.
Je hebt gelijk. Ik heb nog nooit een krant gespeld. Gij wel? Ik LEES een krant; vandaar. En wat die draadjes betreft: ik heb er in een vorig leven heus wel enkele tientallen begonnen hoor.
Maar bon, soit, indien gij mij catalogiseert onder de noemer "halfgeletterd", ben ik al heeeel blij dat ik niet ONgeletterd ben.

Egmond: je bent echt wel
Oud 4 april 2012, 15:30   #5
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Ik heb nog nooit een krant gespeld. Gij wel? Ik LEES een krant; vandaar. En wat die draadjes betreft: ik heb er in een vorig leven heus wel enkele tientallen begonnen hoor.
Maar bon, soit, indien gij mij catalogiseert onder de noemer "halfgeletterd", ben ik al heeeel blij dat ik niet ONgeletterd ben.

Egmond: je bent echt wel
Onvoorstelbaar hoeveel waardeloze, anonieme nobodies hier op dit forum zijn. Het heeft mij even tijd gekost om dat te begrijpen, maar europa heeft heel veel achterlijke mensen, domgehouden door bantoe onderwijs, een kunstmatig in stand gehouden onderklasse. Men weet dus ook niet beter, men heeft geen creativiteit, men kan op de stomste topic niets inhoudelijks opmerken, dus dan volgen de persoonlijke aanvallen en beledigingen. Heb je echt niets beter te doen?
Oud 4 april 2012, 16:08   #6
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar hoeveel waardeloze, anonieme nobodies hier op dit forum zijn. Het heeft mij even tijd gekost om dat te begrijpen, maar europa heeft heel veel achterlijke mensen, domgehouden door bantoe onderwijs, een kunstmatig in stand gehouden onderklasse. Men weet dus ook niet beter, men heeft geen creativiteit, men kan op de stomste topic niets inhoudelijks opmerken, dus dan volgen de persoonlijke aanvallen en beledigingen. Heb je echt niets beter te doen?
Mijn beste Egmond; leg mij eens uit WAAR precies ik u persoonlijk aangevallen heb + beledigd??
Oud 4 april 2012, 16:22   #7
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zéér goede vraag, helaas gesteld door de verkeerde...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 16:23   #8
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste Egmond; leg mij eens uit WAAR precies ik u persoonlijk aangevallen heb + beledigd??
tip: doe die moeite niet a.u.b....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 16:28   #9
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op 27 september 2011, tijdens een kort geding aangespannen door de verhuurder, zonder mijn advocaat, moest ik onder dreiging van ontbinding van mijn huurcontract (1990) en van onmiddelijke ontruiming een verklaring tekenen, welke een clausule bevatte, waarin staat dat ik voor een buitenlandsverblijf van langer dan drie weken, de verhuurder twee weken eerder moet informeren, en de verhuurder bezwaar mag maken.
Dit heeft niets te maken met een hurachterstand, want daarvoor zijn er de bekende procedures. In mijn geval gaat het over de 'bewoningsplicht' van een huurder, die ook daadwerkelijk in de gehuurde, sociale woning moet blijven. Door langer weg te blijven ontstaat de indruk dat hij het gehuurde niet nodig heeft en kan de woning teruggevorderd worden. De aanleiding is het woningtekort in Nederland, waarvoor ik dus medeverantwoordelijk wordt gehouden. Door mijn reisgedrag schijn ik dde woningmarkt in Nederland negatief te beinvloeden.
Sinds ik stappen onderneem om deze willekeur en beperking van mijn persoonlijke vrijheid, en schending van mijn mensenrechtenschending, nietig te doen verklaren ontving ik brieven van CBS/Binnenlandse Zaken die beweren dat ik toevallig ben uitgekozen om als burger vragen over mijn leefomgeving, anoniem te beantwoorden op een speciale lijst op het internet. Deze brief heeft men mij al viermaal gezonden, omdat ik natuurlijk niet reageer.
Volgens de brief zal men mij ook thuis bezoeken voor deze kennelijk verplichte enquete. Dus vond ik een kaartje op mijn deurmat dat er daadwerkelijk iemand is langs geweest om mij thuis te ondervragen. En als ik geen prijs op stel ik hen toch moet bellen om dat door te geven.
De kaart vond ik op de dag dat ik mijn brief aan de Wethouder van huisvesting van de Gemeente Den Haag, voor de tweede keer aanbood, en wel in de handen van een medewerkster van zijn kantoor. Tot heden reageert hij niet, maar krijg ik dus Binnenlandse zaken, welke ik beschouw als de AIVD (de Nederlandse Geheime dienst) op mijn dak.
Men wil kennelijk niet dat ik naar Suriname afreis en daar bekendheid geef aan mij onderzoeken over de etniciteit van de Europese adel, koningshuizen en Surinaamse planters en gouverneurs, of dat ik praat over de holocaust die men kennelijk onder onze neuzen aan het plannen is in Europa tegen allochtonen, waaronder Surinamers als ik zelf.
Vroeger werkte ik met asielzoekers en politieke vluchtelingen en had nooit gedacht dat ik zelf in zo een situatie zou terechtkomen. Ik beschouw mezelf als politiek vervolgde, vanwege mijn opvattingen en publicaties.
Als ik van jou was zou ik Nederland (Europa) uitvluchten. Ik geloof niet dat onze autoriteiten een holocaust aan het voorbereiden zijn maar wel dat er eentje ongepland voor de deur staat. Als de crisis voortzet en er komt zware inflatie gaat de overheid niet in staat zijn de blanke bevolking nog langer tegen te houden en gaat alle kleur er naar alle waarschijnlijkheid aan.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 22:11   #10
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanvallen uitvoeren lijkt wel uw handelsmerk. 'Blij' dat ik niet de enige ben. Een goede raad Noortje, heb hier op het forum iets inhoudelijk te zeggen of kras anders op ! Uw aanvallende houding zou zich anders wel eens tegen u kunnen keren.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 22:26   #11
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Dus Egmond heeft helemaal geen reisverbod.

Hij heeft wel een meldingsplicht als hij langer dan drie weken weg is. Wat kan omdat hij in een sociale woning woont, en ze die liever ter beschikking stellen van iemand die er wel voltijds woont en niet een half jaar per jaar naar zijn thuisland afreist.

Ik vind dat niet onredelijk. Niet erg fijn - zeker niet als je een paranoïde xenofobe revisionist bent zoals Egmond - maar niet onredelijk.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 22:40   #12
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 14:46   #13
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Vandaag lukte het na enkele pogingen weer google.chroom te kunnen installeren. Dus nog niet zo vlot als voorheen, maar het lukte.
Oud 5 april 2012, 14:46   #14
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Persoonlijke aanvallen uitvoeren lijkt wel uw handelsmerk. 'Blij' dat ik niet de enige ben. Een goede raad Noortje, heb hier op het forum iets inhoudelijk te zeggen of kras anders op ! Uw aanvallende houding zou zich anders wel eens tegen u kunnen keren.

Sta versteld: u neemt het voor mij op! God bless.
Oud 5 april 2012, 22:37   #15
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg het eens, beste vriend. Waarom zo hysterisch doen? Heb ik jou of jouw vriendje Egmond aangevallen???
Waar en wanneer dan? Bewijs? Wat bedoelt u met mijn aanvallende houding precies?
Oud 6 april 2012, 15:57   #16
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er is niets verkeerd met met ec persoonlijk aan te vallen en te beledigen.
Mensen die racisme proberen aan te wakkeren, verdienen het om persoonlijk aangevallen en beledigd te worden.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 16:01   #17
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oooo, de max

Ik had een dipje vandaag, maar ik ben er helemaal bovenop. Even geleden dat ik nog zo gelachen heb...
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 22:14   #18
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Er is niets verkeerd met met ec persoonlijk aan te vallen en te beledigen.
Mensen die racisme proberen aan te wakkeren, verdienen het om persoonlijk aangevallen en beledigd te worden.
Het punt is: ik heb EC noch Freespirit persoonlijk aangevallen/beledigd. Waar en wanneer volgens hen??
Denk dat die twee ne goeie slag van de molen gekregen hebben.
Oud 7 april 2012, 20:56   #19
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens uw eigen profiel na, Spiritje. Je hebt hier -tig draadjes geopend over kinderen, over pedofilie, over sex met minderjarigen....
Is natuurlijk uw goed recht. Maar is ook mijn recht om dat verdacht te vinden. Is dit daarom een persoonlijke aanval naar u toe? Het is gewoon een feit dat jij die draadjes startte. Eenieder kan uw gespreksgeschiedenis tenslotte nakijken. En zien dat ik niet overdrijf met de bewering dat jij verdacht VEEL post over steeds hetzelfde. Mag ik mij daar als ouder geen vragen over stellen misschien?
Oud 9 april 2012, 10:55   #20
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

dit gaat dus echt helemaal nergens over...
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be