![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3781 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3782 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat het alléén was omdat ze een hoofddoek droeg.... Omdat het moslimake dit zegt is het dus de absolute waarheid.... Nochtans is de nummerplaat van de agressor in zo'n geval snel genoteerd... |
|
|
|
|
|
|
#3783 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens van dat verhaal geloof ik geen snars, je hebt er zowat een halve dag over gedaan om een versie uit je mouw te schudden... |
|
|
|
|
|
|
#3784 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3785 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3786 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3787 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3788 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3789 |
|
Minister-President
|
Man, man. Echt genieten hoe de pocolinkiewinkies (Kallinkes, Sywen en de A&A - trollen) hier afgaan als gieters.
Zie ze kronkelen! Bedankt, Esperanza: You've made my day... ![]()
|
|
|
#3790 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik reageer al een tijdje niet meer op Artisjoks onophoudelijk getrol, zoals jullie weten.
Maar dit is geen getrol meer. Daar moet een nieuw woord voor uitgevonden worden, vrees ik, en onmiddelijk in het forumreglement geplaatst worden. Shame on you Artisjok! Het schandaligste wat ik ook heb meegemaakt in ongeveer vijftien jaar forummen was dat iemand deed alsof een ander forumlid gestorven was, die eigenlijk een dubbelnick bleek te zijn. Dat was op een forum van telenet nog destijds, nu heet dat zitaforum. Maar dit slaat echt alles. Dat uitgerekend Artisjok, nog een stapje verder moest gaan, had zelfs ik niet verwacht. Ze zal wel wegblijven nu, of anders is ze goed gestoord. Paulus. |
|
|
|
|
|
#3791 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je snapt er de ballen van. Je ziet de nuance niet tussen een seut die niet met een minirok wil lopen omdat ze nu eenmaal preuts is, en een religieuze zottin die met een hoofddoek wil rondlopen omdat ze vreest dat het tonen van wat haar voor een vent al een fantasme moet zijn. Ik weet trouwens niet of die hoofddoek wel iets met religie te maken heeft. Je mag me gerust de soera's linken die wat verder gaan dan een aanbeveling om er kuis uit te zien. Die hoofddoek stamt uit tribale tijden, toen vrouwen als eigendom werden gezien en een glimp van haar eventuele schoonheid aan een ander al door de brok testosteron die de harem besteeg als reden tot moord en doodslag werd gezien. Je kunt dat haantjesgedrag de dag van vandaag nog op National Geographic gaan bekijken. Het is een achterlijk gebruik, niet meer, niet minder. Maar dat krijg je nu eenmaal met die godsdienstige rommel. Er wordt al eens wat oogluikend aan toegevoegd om deze of gene achterlijke volksstam zover te krijgen hun zieltjes vol overgave aan de nieuwe religie te wijden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 5 april 2012 om 00:03. |
|
|
|
|
|
|
#3792 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Sommigen gaan hier écht veel te veel in op...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#3793 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Haal eens diep adem, u begint steeds dieper weg te zakken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#3794 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Was het écht zijn intentie om haar te vermoorden, m.a.w. is er geen ruimte voor de veronderstelling dat ie haar gewoon van de weg wou rijden in een vlaag van woede, zonder bij de mogelijke uitkomst van zijn daad na te denken? Heeft hij terwijl hij haar wou inhalen, plots gezien dat ze een hoofddoek droeg, ingehouden, en haar dan ostentatief wijzend naar haar hoofddoek, van de weg gereden? Kunt u zich, terwijl u zelf een glas water drinkt, om wat op adem te komen, inbeelden dat uw verhaal nogal warrig overkomt? Kunt u zich, indien u over voldoende inlevingsvermogen beschikt, en gezien uw bovenstaand verhaal doet u dat met verve, ook inbeelden dat u steeds hysterischer begint over te komen? Begrijpt u ook dat veel tijd hebben om veel boeken te lezen en mensen met graagte op eventuele taalkundige fouten wijzen, niet garant staat voor veel verstand? Begrijpt u dan ook dat uw warrig, met een grove scheut fantasie overgoten, bij wijlen hysterisch en in aggresief taalgebruik uitmuntend persoontje, verstandelijk steeds schraler en schraler begint over te komen?
|
|
|
|
|
|
#3795 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hoe weet jij wat Esperanza precies bedoelde? http://www.encyclo.nl/begrip/pathetisch Pathetisch Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bijvoegelijk naamwoord] hoogdravend http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=hoogdravend hoogdravend Uitspraak: hoxˈdravənt Bijvoeglijk naamwoord (van taal) plechtig klinkend en overdreven. Synoniem: bombastisch `hoogdravend gezwets` Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hoogdravend hoogdravend bombastisch, gezwollen, pompeus Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/hoogdravend hoogdravend 1) Bombastisch 2) Gezwollen 3) Opgeblazen 4) Opgeschroefd 5) Opgezwollen 6) Pathetisch 7) Pompeus 8) Retorisch 9) Te sterk aangezet 10) Weids Het woord "pathetisch" wordt in Esperanza's zin niet persé verkeerd gebruikt. Opletten met wat je hier poneert, schoolmeesterke.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 5 april 2012 om 00:39. |
|
|
|
|
|
|
#3796 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|