Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2012, 21:19   #101
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als die personen in dienst van mij, de burger, zijn, dan heb ik wel het recht om commentaar daarover te hebben.

Als ik als klant op een gemeentehuis kom, wil ik ook graag zo behandeld worden. Vriendelijk, correct en zo snel mogelijk, met de wettelijke rusttijden en CAO bepalingen van het personeel in acht genomen. Als ik om 5 voor 12 binnenkom verwacht ik ook niet meer geholpen te worden hoor. Dan kom ik wel terug. Maar om 10 h sochtends wil ik niet zitten te wachten bij iemand die koffie zit te slurpen en de gazet zit te lezen.

Ambtenaren menen dat de overheid er is om hun aan een maandinkomen te helpen. Guess again, ze zijn er om dienstverlening tov de burger te leveren. Daar faalt ze in vaak in.
Ik heb zo mijn twijfels over die krant- en koffieverhalen.
Gemeentebesturen gruwen van dat soort slechte publiciteit, hun ambtenaren (vooral zij die in contact komen met de kiezers, sorry inwoners) zijn als het ware hun visitekaartje.
Slechte service wordt anno 2012 niet meer getolereerd, de burgemeester weet het meestal dan ook binnen de 5 minuten.

Misschien moet u in het vervolg beter de politieke verantwoorde hierover aanspreken in plaats van hier wat anoniem ambtenaren te bekladden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 21:20   #102
born2bewild
Banneling

Standaard

ambtenaren kunnen nooit genoeg beklad worden

belgische soldaten kunnen nooit onderschat worden

nooit

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2012 om 21:21.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 21:21   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gemeentebesturen gruwen van dat soort slechte publiciteit, hun ambtenaren (vooral zij die in contact komen met de kiezers, sorry inwoners) zijn als het ware hun visitekaartje.
Slechte service wordt anno 2012 niet meer getolereerd, de burgemeester weet het meestal dan ook binnen de 5 minuten.

Misschien moet u in het vervolg beter de politieke verantwoorde hierover aanspreken in plaats van hier wat anoniem ambtenaren te bekladden.
De burgemeester heeft daar geen zakens mee. Het gemeentepersoneel is een zaak van een andere ambtenaar, nl. de secretaris.

Maar ja, wat u in het vet zegt, is inderdaad de gouden truuk. Gewoon belletje doen of op spreekuur gaan, doet wonderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 21:23   #104
born2bewild
Banneling

Standaard

uiteraard, laat ons een "politiek verantwoordelijke" aanspreken

de kortste weg naar de prullenmand
soms vraag je je toch af in welk universum bepaalde gastjes zich onledig houden
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 21:24   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Wie hebben ze nu weer binnengesmeten, de kleine!
Zou hij zijn lesje geleerd hebben?

Voor alle zekerheid toch maar op de negeerlijst laten.
Oud 5 april 2012, 07:51   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeer juist. Ik geloof ook geen sikkepit van die "straffe verhalen". Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker om dergelijke verhaaltjes te verzinnen op een anoniem forum, dan om met degelijke argumenten voor de pinnen te komen; iets wat tot nu toe tot hun grote ergernis nog steeds niet gelukt is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:37   #107
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zeer juist. Ik geloof ook geen sikkepit van die "straffe verhalen". Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker om dergelijke verhaaltjes te verzinnen op een anoniem forum, dan om met degelijke argumenten voor de pinnen te komen; iets wat tot nu toe tot hun grote ergernis nog steeds niet gelukt is.
Het enige waar ik me aan erger is de grote hap taxen die maandelijks van mijn salaris gehouden worden om ambtenaren mee te onderhouden.

Dat die ambtenaar achter het loket in de gemeente een zuur karakter heeft deert me niet, zolang ze haar werk maar (fatsoenlijk) doet. En ik heb geen klachten over vele ambtenaren.

Er zijn er echter ook die de boel verzieken. Dat kan je niet ontkennen, iedereen komt er zo tegen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:39   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het enige waar ik me aan erger is de grote hap taxen die maandelijks van mijn salaris gehouden worden om ambtenaren mee te onderhouden.

Dat die ambtenaar achter het loket in de gemeente een zuur karakter heeft deert me niet, zolang ze haar werk maar (fatsoenlijk) doet. En ik heb geen klachten over vele ambtenaren.

Er zijn er echter ook die de boel verzieken. Dat kan je niet ontkennen, iedereen komt er zo tegen.
Dat is net het probleem. Ja ik kom ook ambtenaren tegen die hun werk goed doen. Maar toch zitten er regelmatig figuren tussen waar ge gewoon het vliegend schijt van krijgt.

De reden daarvoor ligt in de vaste benoeming, het ontbreken van prestatieafhankelijke verloning en vooral slecht management. De managers in de overheid zijn gewoon heel erg slecht.

Het is een apparaat dat heel veel kost, en eigenlijk niet kwalitatief genoeg is voor die prijs.
Oud 5 april 2012, 09:46   #109
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ambtenaar zijn bij wet verbieden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:58   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De schuld dat ambtenaren vaak slecht presteren, niet gecorrigeerd worden bij slecht presteren, of vaak niet kunnen/mogen presteren, of niet in de gelegenheid gesteld worden om ook maar te kunnen presteren,
ligt vooral bij de politiekers die liever hun eigen vriendjes (ambtenaren met het juiste kleurke) beschermen, in plaats van het statuut evenwichtig bij te sturen en verantwoordelijkheid op te nemen.

Voorbeeldje: er was een rel omdat beest Janssens die Annick en anderen vermoordde zo lang zijn pree nog bleef trekken. Hij kon niet ontslagen worden ...
Is daar al een aanzet gegeven om dit te wijzigen ?? Met één keer raden zal je er wel opzitten.

Verder moeten ze in de privé ook niet teveel van hun gat maken.
De bankensector, de bonussen (economisch verantwoord?), oplichters van alle kanten (probeer eens beroep te doen op uw waarborg ...), fraude (familie boer Clerq had het nogal nodig), criminelen (rookverbod negeren) (mensen vergiftigen: gekeken naar die uitzendingen van de horeca-politie ?) (vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs die drinken, nachten doorrijden ...) (Polen en anderen zwart te werk stellen en huisvesten in toestanden ...), frauduleuze faillissementen, ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:36   #111
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De schuld dat ambtenaren vaak slecht presteren, niet gecorrigeerd worden bij slecht presteren, of vaak niet kunnen/mogen presteren, of niet in de gelegenheid gesteld worden om ook maar te kunnen presteren,
ligt vooral bij de politiekers die liever hun eigen vriendjes (ambtenaren met het juiste kleurke) beschermen, in plaats van het statuut evenwichtig bij te sturen en verantwoordelijkheid op te nemen.

Voorbeeldje: er was een rel omdat beest Janssens die Annick en anderen vermoordde zo lang zijn pree nog bleef trekken. Hij kon niet ontslagen worden ...
Is daar al een aanzet gegeven om dit te wijzigen ?? Met één keer raden zal je er wel opzitten.

De bankensector, de bonussen (economisch verantwoord?), oplichters van alle kanten (probeer eens beroep te doen op uw waarborg ...), fraude (familie boer Clerq had het nogal nodig), criminelen (rookverbod negeren) (mensen vergiftigen: gekeken naar die uitzendingen van de horeca-politie ?) (vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs die drinken, nachten doorrijden ...) (Polen en anderen zwart te werk stellen en huisvesten in toestanden ...), frauduleuze faillissementen, ....
Via welke politieke partij was jij de ambtenarij in gesukkeld?
Oud 5 april 2012, 11:14   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Via welke politieke partij was jij de ambtenarij in gesukkeld?
Heeft dat iets met de discussie te maken?

Mijn rangschikking op het examen maakte enige politieke interventie overbodig.
Zouden mijn ouders achter mijn rug "gesproken" hebben met een politieker ?

Verder heb ik me altijd neutraal opgesteld; vaak gezwegen natuurlijk ... en niet teveel gerekend op promoties.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 april 2012, 11:29   #113
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft dat iets met de discussie te maken?

Mijn rangschikking op het examen maakte enige politieke interventie overbodig.
Zouden mijn ouders achter mijn rug "gesproken" hebben met een politieker ?

Verder heb ik me altijd neutraal opgesteld; vaak gezwegen natuurlijk ... en niet teveel gerekend op promoties.
Ik weet niet of je het merkt maar de ambtenarij wordt hier zwaar op de korrel genomen.
Vooral de royale pensioenen steken de mensen hun ogen.
Jij gaat er als zelfs nog een schepje bovenop doen en begint over politieke beschermelingen, waar je UITERAARD geen deel van uitmaakte...
Oud 5 april 2012, 11:33   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je het merkt maar de ambtenarij wordt hier zwaar op de korrel genomen.
Jij gaat er als zelfs nog een schepje bovenop doen en begint over politieke beschermelingen, waar je UITERAARD geen deel van uitmaakte...
Je bent nooit sant in eigen land ....
maar de schoof heeft heel zijn loopbaan goed zijn ogen en oren open gehouden, en hij had (kuch) een goed geheugen.

Oud 5 april 2012, 11:55   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben 100 % akkoord met uw stelling, en ik wens ook dat de overheid, als aandeelhouder van de banken, daar nu maar eens orde op zaken stelt.

En ja, het zijn de politiekers en de slechte managers die er voor zorgen dat de ambtenarij vierkant loopt. Maar een moderne ambtenarij betekent ook dat er aan heilige huisjes moet geraakt worden he....
Oud 5 april 2012, 11:57   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat schoofzak zijn ogen en ogen inderdaad goed heeft opgehouden. Je moet het hele betoog hier niet lezen als een aanval tegen de ambtenaar in persoon. Ik val het systeem aan.

Ik vind dat als een ambtenaar bovengemiddeld werkt, hij daar de vruchten van moet plukken. Ik vind een ambtenaar die koffie slurpt en de gazet leest, ontslagen moet kunnen worden.

Bepaalde functies, zoals ontvanger en dergelijke, moeten nog statutair beschermd worden. Maar ik begrijp niet waarom een gemeentearbeider statutair moet beschermd worden....
Oud 5 april 2012, 11:57   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ja... Men probeert krampachtig om de ambtenarij op de korrel te nemen, zich daarbij rijkelijk bedienend van hele leugens en halve waarheden, die dan met alle gemak als "feiten" verpatst worden. Buiten die hele leugens, halve waarheden, straffe verhalen, door De Collega's geïnspireerde clichés en wat halfslachtige scheldpartijtjes, hebben we in dit topic nog niet veel gezien.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 april 2012, 11:59   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar ik begrijp niet waarom een gemeentearbeider statutair moet beschermd worden....
Omdat hij anders - net als alle andere personeelsleden in overheidsdienst - overgeleverd is aan de grilletjes van wisselende politici. Kijk maar naar wat er in Wielsbeke gebeurd is.

Citaat:
Oud 5 april 2012, 12:01   #119
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nu ja... Men probeert krampachtig om de ambtenarij op de korrel te nemen, zich daarbij rijkelijk bedienend van hele leugens en halve waarheden, die dan met alle gemak als "feiten" verpatst worden. Buiten die hele leugens, halve waarheden, straffe verhalen, door De Collega's geïnspireerde clichés en wat halfslachtige scheldpartijtjes, hebben we in dit topic nog niet veel gezien.

De enige die over dit onderwerp geen feiten kan of wil voorleggen ben jij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:06   #120
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch raar dat iemand zonder diploma in de privé-sector evenveel verdient als iemand bij de overheid die minstens 4 jaar studie (gemakshalve gaan we die 4 jaren loonverlies niet meetellen) achter de rug heeft, en daarover durft te klagen...
Het hebben van een diploma moet naar de verloning toe dus belangrijker zijn dan wat de persoon in kwestie effectief kan en doet?

Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be