Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2012, 07:55   #621
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De boel beginnen omdraaien, nog zo een troltaktiekje om het ongelijk niet te moeten toegeven. JIJ bent met een stelling naar voor gekomen, dus JIJ moet daarvoor bewijs aanvoeren en JIJ bent daar niet in geslaagd.
Ik kan het ook niet helpen dat u niet begrijpt wat anderen schrijven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:29   #622
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Welk bewijs? Jullie zijn er nog op geen enkel moment in geslaagd ook maar een fractie van bewijs aan te voeren voor jullie stellingen. Het enige wat tot nu toe aangetoond werd, is dat er minstens zo veel regelingen bestaan als overheidsdiensten. U k�*n derhalve geen uitspraken doen die voor alle ambtenaren opgaan.
We hebben echter geen énkele regeling gevonden die uw stelling staaft. Enkel regelingen die uw stelling onderuit halen. Oeps.

Citaat:
Zijn er topfuncties op A-niveau die beter betaald worden dan in de privé? Uiteraard! Maar dat zullen er niet al te veel zijn. De overgrote meerderheid van de ambtenaren zit echter niet in een goedbetaald A-niveau, maar in de veel slechter betaalde C- en D-niveaus. En het zijn die functies die in de privé beter betaald worden.
Dat dit bullshit is hebben we reeds aangetoond.

Citaat:
Ik heb NOOIT gezegd dat de ambtenaar "onderbetaald" is; ik heb gezegd dat de privé beter betaalt.
Wat snapt U niet aan 'competitief loon'?

Citaat:
Ik heb NOOIT gezegd dat de ambtenaar "te weinig verlof heeft"; ik heb gezegd dat niet iedere ambtenaar 34+ dagen verlof heeft.
Klopt. Sommigen hebben maar 30 dagen verlof. Gerekend zonder de feest- en brugdagen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:31   #623
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk bewijs? Jullie zijn er nog op geen enkel moment in geslaagd ook maar een fractie van bewijs aan te voeren voor jullie stellingen. Het enige wat tot nu toe aangetoond werd, is dat er minstens zo veel regelingen bestaan als overheidsdiensten. U k�*n derhalve geen uitspraken doen die voor alle ambtenaren opgaan. Zijn er topfuncties op A-niveau die beter betaald worden dan in de privé? Uiteraard! Maar dat zullen er niet al te veel zijn. De overgrote meerderheid van de ambtenaren zit echter niet in een goedbetaald A-niveau, maar in de veel slechter betaalde C- en D-niveaus. En het zijn die functies die in de privé beter betaald worden.

Ik heb NOOIT gezegd dat de ambtenaar "onderbetaald" is; ik heb gezegd dat de privé beter betaalt.
Ik heb NOOIT gezegd dat de ambtenaar "te weinig verlof heeft"; ik heb gezegd dat niet iedere ambtenaar 34+ dagen verlof heeft.
Ik heb NOOIT gezegd dat de ambtenaar "constant misbruikt" wordt.

Stop toch eens met andere mensen woorden in de mond te leggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:54   #624
Tavek
Banneling

Standaard

De conclusie van de zaak is dat het ambtenaren apparaat, de openbare dienstverlening, gewoonweg niet voldoende kwaliteit biedt voor het geld wat de burger er voor betaalt.

Het feit alleen al dat Raf hier zegt dat hij lastig doet tov burger, ongeacht hoe die zich gedragen, zegt al veel. Als ik een klant ontvang bij mij op het bedrijf, hoef ik het niet te proberen om die zo te behandelen. Ook is hij of zij een "total ass".

Zij betalen uw pree. Dat hebben ze niet door op een gemeente, mij dunkt.
Oud 5 april 2012, 10:15   #625
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De conclusie van de zaak is dat het ambtenaren apparaat, de openbare dienstverlening, gewoonweg niet voldoende kwaliteit biedt voor het geld wat de burger er voor betaalt.

Het feit alleen al dat Raf hier zegt dat hij lastig doet tov burger, ongeacht hoe die zich gedragen, zegt al veel. Als ik een klant ontvang bij mij op het bedrijf, hoef ik het niet te proberen om die zo te behandelen. Ook is hij of zij een "total ass".

Zij betalen uw pree. Dat hebben ze niet door op een gemeente, mij dunkt.
Uw conclusie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:43   #626
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekaert wil brugpensioen op 50 jaar
De profiteurs (daarmee bedoel ik mensen die meer willen dan een ander en meer dan waarop ze recht hebben) zitten precies niet alleen aan de top.

Ik krijg een wrange gevoel te moeten vaststellen dat deze mensen het gerechtvaardigd vinden op 50 op (brug)pensioen te gaan terwijl ikzelf pas vernomen heb dat ik niet volgende jaar op mijn 60e (mits forse inlevering) maar ten vroegst op 65 op pensioen mag gaan omdat er onvoldoende geld is. Nochtans zal mijn pensioenuitkering een veel lager bedrag zijn dan van deze heren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:03   #627
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het ook niet helpen dat u niet begrijpt wat anderen schrijven.
Ik begrijp het zeer goed mijn beste, juist daarmee
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:12   #628
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het zeer goed mijn beste, juist daarmee
Nee, u begrijpt er hoegenaamd niks van. En ik vind dat ik genoeg moeite gedaan heb om het u uit te leggen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 april 2012, 12:42   #629
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, u begrijpt er hoegenaamd niks van. En ik vind dat ik genoeg moeite gedaan heb om het u uit te leggen.
Vooral veel gezeverd, en als er achter cijfers gevraagd werd, negeerde u dat.

Want u KAN geen cijfers geven die uw beweringen staven.
Oud 5 april 2012, 12:45   #630
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt geen enkele moeite gedaan. Je bent gewoon wat beginnen trollen toen je leugentjes doorprikt werden. Daarbij ben je er een topic van gaan maken dat rond uw persoontje draaide om daarna te zagen dat dit topic niet over u handelt. En nu verval je zoals gewoonlijk weer in het "je begrijpt er niets van" gezever omdat je simpelweg geen argumenten hebt die je beweringen zouden moeten ondersteunen. Veel zieliger kan het in elk geval niet meer worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:52   #631
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De profiteurs (daarmee bedoel ik mensen die meer willen dan een ander en meer dan waarop ze recht hebben) zitten precies niet alleen aan de top.

Ik krijg een wrange gevoel te moeten vaststellen dat deze mensen het gerechtvaardigd vinden op 50 op (brug)pensioen te gaan terwijl ikzelf pas vernomen heb dat ik niet volgende jaar op mijn 60e (mits forse inlevering) maar ten vroegst op 65 op pensioen mag gaan omdat er onvoldoende geld is. Nochtans zal mijn pensioenuitkering een veel lager bedrag zijn dan van deze heren.
ja natuurlijk, de vakbond zorg daarvoor dat alle szo eerlijk verloopt.
In de schaduwregering beslissen zij alles, dat is onze belgische democratie.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:55   #632
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral veel gezeverd, en als er achter cijfers gevraagd werd, negeerde u dat.

Want u KAN geen cijfers geven die uw beweringen staven.
U kan dat evenmin. Dat is nu net het probleem, nietwaar?

Citaat:
Oud 5 april 2012, 12:56   #633
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel zieliger kan het in elk geval niet meer worden.
U doet anders flink uw best...

Citaat:
Oud 5 april 2012, 12:58   #634
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U kan dat evenmin. Dat is nu net het probleem, nietwaar?
De loonbaremas van overheden (lokaal, federaal, onderwijs en vlaams) staan gewoon online en de data is hier veelvuldig gegeven.
Oud 5 april 2012, 12:58   #635
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U doet anders flink uw best...
Ik denk het niet.
Oud 5 april 2012, 13:01   #636
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus samengevat, u vind ook wel niet dat u kunt uitleggen waarom u bepaalde sociale voordelen moet hebben die andere niet hebben. EN u kunt dus ook niet uitleggen waarom uw loon die dan navenant de inspanning, de stress en de risico's royaal betaald is, nu die hoogte moet hebben, navenant dat u zeker niet kunt uitleggen hoe u de toegevoegde waarde geschapen hebt die uw pensioen later zal betalen.

Bovendien als alle beslissingen die u neemt geen rendement moeten hebben, en alle beslissingen geen verantwoordelijkheid geven

Hoe kun je dan ook maar enigermate uw job willen vergelijken met een CEO of een bedrijfsleider, of iemand die verantwoordelijkheid draagt en risico's moet nemen en dagelijks over duizenden euro's beslissingen moet nemen. Ook daar blinkt uw attitude en job uit in 'grote titel' en 'grote wedde' maar geen 'inhoud die vergelijkbaar is met wat de privé moet doen'

Voila punt is gemaakt, Raf heeft het begrepen, en aangezien je maar zo maf meer reageert is het teken dat je als een 'slang in de woestijn kronkelt'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 13:09   #637
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De loonbaremas van overheden (lokaal, federaal, onderwijs en vlaams) staan gewoon online en de data is hier veelvuldig gegeven.
Die barema's zijn slechts een deeltje van het verhaal. Zelfs d�*t heeft u nog steeds niet begrepen.

Citaat:
Oud 5 april 2012, 13:09   #638
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.
Ik weet zeker van wel.

Citaat:
Oud 5 april 2012, 13:10   #639
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die barema's zijn slechts een deeltje van het verhaal. Zelfs d�*t heeft u nog steeds niet begrepen.
Als we willen debatteren over het hele loonpakket (primair en secundair) dan komt u mekkeren over dat enkel salarissen vergelijkbaar zijn.

En nu draait u zich om en meent u te zeggen dat het hele loonpakket vergeleken moet worden ?

Kronkel kronkel ?
Oud 5 april 2012, 13:13   #640
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus samengevat, u vind ook wel niet dat u kunt uitleggen waarom u bepaalde sociale voordelen moet hebben die andere niet hebben.
Over welke "sociale voordelen" heeft u het?

Citaat:
EN u kunt dus ook niet uitleggen waarom uw loon die dan navenant de inspanning, de stress en de risico's royaal betaald is, nu die hoogte moet hebben, navenant dat u zeker niet kunt uitleggen hoe u de toegevoegde waarde geschapen hebt die uw pensioen later zal betalen.
Voor zover ik dat koeterwaals begrepen heb, denkt u nog steeds dat ik royaal betaald wordt. Dat is niet juist. Uw conclusie kan derhalve niet anders dan verkeerd zijn.

Citaat:
Bovendien als alle beslissingen die u neemt geen rendement moeten hebben, en alle beslissingen geen verantwoordelijkheid geven
Waar haalt u d�*t nu weer uit?

Citaat:
Hoe kun je dan ook maar enigermate uw job willen vergelijken met een CEO of een bedrijfsleider, of iemand die verantwoordelijkheid draagt en risico's moet nemen en dagelijks over duizenden euro's beslissingen moet nemen.
Doe ik dat dan? Wijs eens even waar ik dat precies deed?

Citaat:
Voila punt is gemaakt
Het enige punt dat ik u hier zie maken, is dat u zich niet op een behoorlijke manier in het Nederlands kan uitdrukken. En dat was hoegenaamd niet nodig, want dat wist ik al.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be