Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2012, 05:31   #3801
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In dat geknipte bericht van Sus Iratus stond 'n link naar 'n oud Chinees gebruik hoe afgerekend werd met collaborateurs.

Indien iemand zich aangesproken voelt als 'collaborateur', zal die iemand daar waarschijnlijk 'n bedreiging in gezien kunnen hebben.
Niet-collaborateurs hoefden zich dan ook helemaal niet aangesproken te voelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het was niet "collaborateurs", hé.
Er stond nog wel wat meer in die post.
Wat jij beschrijft wordt overigens niet aanzien als bedreiging, en blijft staan.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=75
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 06:38   #3802
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Denk je dat ik hiervoor betaald word ofzo, om voortdurend online te zijn om jouw vragen te beantwoorden?

Kalmeer, probeer rustig adem te halen en drink nog eens een glas water.

Ik heb het gehad over een moslima, lid van dit forum, die ooit over de snelweg reed en een hoofddoek droeg. Een onbekende (of die een lid is van dit forum is niet geweten, dus we zullen veronderstellen van niet) heeft geprobeerd haar van de weg te rijden met het klaarblijkelijke doel haar letterlijk en figuurlijk "uit de weg te ruimen". Zover is het dus al gekomen. Is dit de samenleving die we willen?

Wat er ook van zij: blijkbaar heb je deze moordpoging verward met een ander incident op dit forum. Dat mag echter geen excuus zijn om te beginnen roepen en tieren en wild om je heen te slaan. Probeer je een beetje te beheersen.
Dus die ondertussen beruchte poging tot moord bestaat uit niks anders dan een eenzijdig relaas van een forumlid/moslima in kwestie die hiervan konde heeft gedaan op het forum.

Een uiterst warrig verhaal, vatbaar voor vele interpretaties (als die feiten zich überhaupt hebben voorgedaan).

En neen, ik ga geen link vragen naar die post van het forumlid waarvan kwestie. En neen, ik ga ook niet vragen naar de nicknaam van die moslima (zóveel zijn er hier trouwens niet). Ik ga je dat opzoekingswerk besparen. Tenzij je het misschien bewaard hebt (om l�*ter te gebruiken indien het nodig mocht zijn...?).

Hoe dan ook, sta me toe te bekennen dat ik wel ietsjes méér nodig heb om 1° een dergelijke verregaande conclusie te trekken én 2° een dergelijke zware beschuldiging te uiten.

Laat staan dat ik dit zou gebruiken als argument in een discussie...

Maar goed. Hier houdt het voor mij op. Verdere discussie hieromtrent is mijn inziens vrij nutteloos.
Oud 5 april 2012, 06:54   #3803
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dus die ondertussen beruchte poging tot moord bestaat uit niks anders dan een eenzijdig relaas van een forumlid/moslima in kwestie die hiervan konde heeft gedaan op het forum.

Een uiterst warrig verhaal, vatbaar voor vele interpretaties (als die feiten zich überhaupt hebben voorgedaan).

En neen, ik ga geen link vragen naar die post van het forumlid waarvan kwestie. En neen, ik ga ook niet vragen naar de nicknaam van die moslima (zóveel zijn er hier trouwens niet). Ik ga je dat opzoekingswerk besparen. Tenzij je het misschien bewaard hebt (om l�*ter te gebruiken indien het nodig mocht zijn...?).

Hoe dan ook, sta me toe te bekennen dat ik wel ietsjes méér nodig heb om 1° een dergelijke verregaande conclusie te trekken én 2° een dergelijke zware beschuldiging te uiten.

Laat staan dat ik dit zou gebruiken als argument in een discussie...

Maar goed. Hier houdt het voor mij op. Verdere discussie hieromtrent is mijn inziens vrij nutteloos.
Volledig mee eens.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 08:08   #3804
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat ik hiervoor betaald word ofzo, om voortdurend online te zijn om jouw vragen te beantwoorden?

Kalmeer, probeer rustig adem te halen en drink nog eens een glas water.

Ik heb het gehad over een moslima, lid van dit forum, die ooit over de snelweg reed en een hoofddoek droeg. Een onbekende (of die een lid is van dit forum is niet geweten, dus we zullen veronderstellen van niet) heeft geprobeerd haar van de weg te rijden met het klaarblijkelijke doel haar letterlijk en figuurlijk "uit de weg te ruimen". Zover is het dus al gekomen. Is dit de samenleving die we willen?

Wat er ook van zij: blijkbaar heb je deze moordpoging verward met een ander incident op dit forum. Dat mag echter geen excuus zijn om te beginnen roepen en tieren en wild om je heen te slaan. Probeer je een beetje te beheersen.
Ik werd zo ooit eens bijna van de weg gereden omdat ik een klak droeg.
Zover is het dus al gekomen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 08:09   #3805
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en dat wordt tegenwoordig toegestaan op het forum.
Correct me if I'm wrong, maar ik lees geen racistische bagger in Elbows uitlatingen. Kun je ze even linken of kwoten ? Misschien heb ik er over gelezen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 08:12   #3806
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik werd zo ooit eens bijna van de weg gereden omdat ik een klak droeg.
Zover is het dus al gekomen.
ge hebt toch wel klacht gaan neerleggen bij het CGKR zeker?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 08:43   #3807
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat Elbow post is een hoop racistische bagger
Klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
maar ik zie hem nergens een veronderstelde moordpoging goedkeuren.
Kan zijn, hij staat al een tijdje op mijn negeerlijst, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Maar wat Kallikles daar doet is de bepaalde mensen een spiegel voorhouden.
Ge weet wel, deze die constant zeggen anderen op dit forum vrouwenmishandeling, homohaat en geweld goedkeuren.

Meer niet.
Oud 5 april 2012, 08:51   #3808
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Mijn punt was dat het niet om religieuze gronden ging.
Hier al weerlegd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...tcount=3699Ook
Begrijpend lezen in het Nederlands is blijkbaar niet uw sterkste punt.

Het dragen van het kruisje is net zoals de hoofddoek om religieuze redenen.
De reden tot dragen en het verbod van beide symbolen is dus perfect vergelijkbaar, en daar ging het om.

Of het verbod nu is omwille van kledingsregels (in het geval van het meisje) of omwille van ... tja, omwille van xenobobie in het geval van de hoofddoek, doet niets af aan het feit dat de reden tot dragen van de symbolen gelijk kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 april 2012 om 08:53.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 08:57   #3809
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Klopt.

Kan zijn, hij staat al een tijdje op mijn negeerlijst, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Ge weet wel, deze die constant zeggen anderen op dit forum vrouwenmishandeling, homohaat en geweld goedkeuren.

Meer niet.
Wat hij doet is insinueren dat de debatten op dit forum hebben geleid tot een irl racistisch geinspireerde moordpoging...een ernstig geval van leugenachtige laster...

Een beetje zoals gij dagelijks lasterlijke leugens verspreid over racisme op dit forum...

Vandaag stond in het hbvl nog een colum van een 3de generatie marokkaanse jonge geintegreerde dame die naar minister Smet is gegaan om haar beklag te gaan doen over zijn plannen om gesegregeerde jeugdbewegingen op te starten..zij vind dit gepamper van onaangepasten onghoord...de linksen kunnen nog wat leren van geintegreerde allochtonen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:08   #3810
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Welke moordpoging Kallikles ?...boter bij de vis jongen, toon eens aan de hand van bewijzen aan dat er een moordpoging is geweest of stop gewoon met die leugens...
Misschien kan hij via deze weg opheldering brengen:

Vanop de leerstoel van Kallikles ten behoeve van het onwetende plebs:

"Multivariabele analyse[1] (ook bekend als multivariate analyse) is de uitbreiding van de wiskundige analyse in één variabele naar analyse in meer dan een variabele. In de functies die worden gedifferentieerd en geïntegreerd spelen in plaats van slechts één, meerdere variabelen een rol."
enz
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:14   #3811
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, wat Kallikles deed was provoceren.

Ik ben het draaibroek terug afgelopen.

Het begon met Eigenzinnig die volgende vraag stelde :

Citaat:
Wordt het niet dringend tijd om te stoppen met dit klimaat van religieuze radicalisering en het recht op neutraliteit bij publieke en private instanties te respecteren ?
Gevolgd door een gelijkaardige vraag van Elbow :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wordt het niet tijd dat moslimmigranten en/of hun nazaten respect leren opbrengen voor onze seculiere staat en cultuur, en hun religieuze eisen en opdringerigheid tot de privésfeer beperken?

Wordt het niet tijd dat ze ophouden Westerse vrijheden en beginselen te misbruiken die ze in hun cultuur-godsdienst niet gunnen aan anderen?
Die vraag wekte de woede op van Kallikles, want die reageerde meteen met :

Citaat:
U keurt dus de moordpoging op een medeforumster goed?

Dit is vergaand. Als men als reactie op een vraag om respect voor de Westerse cultuur de tegenstanders gaat proberen te beschuldigen van dingen waarmee zij niets te maken hebben, dan heet dat criminaliseren. Niets spiegeltje dus, wel een verwerpelijke discussietechniek.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:04   #3812
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De racisme obsessies van de islamisten en de linkse knuffelaars zijn méér dan verregaand..

Zelfs de doorsnee geintegreerde allochtoon neemt allang afstand van deze paranoide types..zie de dozijn getuigenissen op dit forum van 'allochtonen' die weinig of niks merken van het weid verspreide 'racisme' dat volgens de A&A club welig tiert...

Doodsbedreigingen insinueren, achterlijke mensonterende wetten verdedigen, om de haverkap xenofobie of racisme krijsen, alles is goed voor hun ziekelijke obsessie te voeden...

IEDEREEN,inclusief de overgrote meerderheid van sociaal aangepaste allochtonen is die meute marginale en criminele moslimfanatici kotsbeu...uitgezonderd zijzelf en hun linkse muilezeltjes..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:40   #3813
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat jij beschrijft wordt overigens niet aanzien als bedreiging, en blijft staan.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=75
Ach, dit soort bedreigingen komt voor met de regelmaat van de klok.
Ondanks Illwill ook nog.

Ik lig daar niet wakker van. Het is een teken van zwakte, onmacht en een gebrek aan argumenten.
De meeste mensen met ietwat verstand beseffen dat wel hoor.
Oud 5 april 2012, 10:42   #3814
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Als spiegel voor de mensen die hier inderdaad niet anders doen dan provoceren door anderen te het goedkeuren van misdaden in de schoenen te schuiven (vermoed ik, ik kan niet in zijn naam spreken natuurlijk).
Oud 5 april 2012, 10:48   #3815
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hij doet is insinueren dat de debatten op dit forum hebben geleid tot een irl racistisch geinspireerde moordpoging...een ernstig geval van leugenachtige laster...

Een beetje zoals gij dagelijks lasterlijke leugens verspreid over racisme op dit forum...
Inderdaad.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2012 om 10:49.
Oud 5 april 2012, 10:49   #3816
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht

Ik ben het draaibroek terug afgelopen.

Het begon met Eigenzinnig die volgende vraag stelde :

Gevolgd door een gelijkaardige vraag van Elbow :

Die vraag wekte de woede op van Kallikles, want die reageerde meteen met :

Dit is vergaand. Als men als reactie op een vraag om respect voor de Westerse cultuur de tegenstanders gaat proberen te beschuldigen van dingen waarmee zij niets te maken hebben, dan heet dat criminaliseren. Niets spiegeltje dus, wel een verwerpelijke discussietechniek.
Correct!

Paulus.
Oud 5 april 2012, 10:50   #3817
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als spiegel voor de mensen die hier inderdaad niet anders doen dan provoceren door anderen te het goedkeuren van misdaden in de schoenen te schuiven (vermoed ik, ik kan niet in zijn naam spreken natuurlijk).
Doe het dan ook niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2012 om 10:52.
Oud 5 april 2012, 13:42   #3818
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier al weerlegd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...tcount=3699Ook
Begrijpend lezen in het Nederlands is blijkbaar niet uw sterkste punt.

Het dragen van het kruisje is net zoals de hoofddoek om religieuze redenen.
De reden tot dragen en het verbod van beide symbolen is dus perfect vergelijkbaar, en daar ging het om.
Klopt geen ene moer van.

Een kruis verwijst naar de finaliteit van de godsdienst en de existentiele angst van de mens. Daarom is het een religieus symbool.
Daarom is het universeel binnen de godsdienst: zowel mannen als vrouwen dragen het.

De hoofddoek is hoogstens een kuisheidsgordel, gebruikt om sectarisch gedrag aan te moedigen. Het wordt ook enkel door vrouwen gedragen, de tegenpool bevindt zich tussen de benen van de man.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 13:55   #3819
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vandaag stond in het hbvl nog een colum van een 3de generatie marokkaanse jonge geintegreerde dame die naar minister Smet is gegaan om haar beklag te gaan doen over zijn plannen om gesegregeerde jeugdbewegingen op te starten..zij vind dit gepamper van onaangepasten onghoord...de linksen kunnen nog wat leren van geintegreerde allochtonen..
Daar heeft u gelijk in..het gaat dus helemaal niet over het voorhouden van een spiegel maar over regelrecht werkelijkheid en waarheid verdraaien.
Wie daarin meeloopt moet eens nadenken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 13:57   #3820
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Klopt geen ene moer van.

Een kruis verwijst naar de finaliteit van de godsdienst en de existentiele angst van de mens. Daarom is het een religieus symbool.
Daarom is het universeel binnen de godsdienst: zowel mannen als vrouwen dragen het.

De hoofddoek is hoogstens een kuisheidsgordel, gebruikt om sectarisch gedrag aan te moedigen. Het wordt ook enkel door vrouwen gedragen, de tegenpool bevindt zich tussen de benen van de man.
Dat werd ook allemaal al lang en breed uitgelegd aan Alboreto, die zich vervolgens akkoord verklaard om even later weer dezelfde argumenten aan te halen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be