Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2012, 11:26   #17401
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml

Citaat:
In Antwerpen-Noord is een handtasdiefstal zwaar uit de hand gelopen. Vijf jongeren probeerden een vrouw van haar handtas te beroven in de August Sniedersstraat, waarop haar vriend tussenbeide kwam. In het daaropvolgende gevecht werd de man zo hard geslagen en gestampt dat hij er een ernstig hersenletsel aan overhield. Dat meldt de lokale politie van Antwerpen.

Een van de jongeren, die met de fiets was, probeerde eerst de handtas van de schouder van de 29-jarige vrouw te trekken. Haar 35-jarige vriend kon dat echter beletten. De vijf keerden zich vervolgens tegen de vriend en gaven hem rake klappen op het hoofd en lichaam. Toen de man tegen de grond ging, kreeg hij nog enkele stampen. Zijn vriendin was intussen kunnen ontkomen en verwittigde de politie.

De politie kon op basis van de verklaring van de vrouw vier verdachten oppakken in de onmiddellijke omgeving. Twee onder hen, jongens van respectievelijk 13 en 17 jaar oud, bleven gearresteerd en werden intussen voorgeleid voor de jeugdrechter.

Het slachtoffer werd zwaargewond overgebracht naar het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis, waar een ernstig hersenletsel werd vastgesteld. Hij bleek ook bestolen te zijn van zijn gsm en portefeuille. Die buit werd nog niet teruggevonden. Het incident had gisteravond plaats.
Antwerpse "jongeren"? Dat ze eens een voorbeeld nemen aan die brave Marokkaanse kindertjes die netjes op school zitten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 11:44   #17402
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is ook zever , de scheiding tussen godsdienst en staat is daar veel minder prominent aanwezig, of omgekeerd gezegd: de regels van de godsdienst zijn veel prominenter aanwezig in hun dagelijks gedrag. En dit tekent hun gedrag, naast tegelijkertijd hun cultuur en gedrag ten opzicht van wij belgen. Dus wij zijn per definitie voor hen wel een niet marokkanse cultuur waar ze anders mee kunnen omgaan dan met hun eigen cultuur.

Op die basis geredeneerd stel ik de vraag: waarom mogen zij zich racistisch gedragen tov wij belgen ??
Waarom, denk je, lopen mensen weg uit religieus gedomineerde landen?

Ik ga akkoord dat je bij mensen afkomstig uit streng religeuze landen, of het nu om een Sanctorum gaat of een Khatami gaat, dat je die diets dient te maken dat je hier tolerant dient om te gaan met andere levenswijzen. Een mens mag gerust gans gedrapeerd over straat lopen zolang je aanvaard dat er naast u evengoed een naakte persoon mag wandelen. Je mag gerust vinden dat je relatie met 3 vrouwen kunt onderhouden, zolang je aanvaard dat een vrouw hetzelfde kan doen.
Samenleven is elkaar verdragen, religie laat dit niet toe.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 11:51   #17403
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Wil je dan zeggen dat het ligt bij de opvoeding van kinderen die pubers en adolescenten worden, en die zich vreemd van oude folklore alhier, op een zodanige manier gedragen dat ze de aandacht op zich vestigen? Helaas in negateve zin?

(Objectiever kan ik het toch niet stellen zeker)

Uw laatste zin is nogal vrij vaag.
een gezonde puber vind veel vreemd vanuit de 'oudere' wereld en reageert daartegen en de 'oudere' wereld aanziet dit veelal door een negatieve bril.

Tolerantie tov religie is het werkpunt. Allerindividueelste overtuigingen hebben wij allemaal, enkel je haalt daar geen algemene consensus uit. Vanuit uw individuele overtuiging een maatschappelijke consensus willen forceren brengt scheidingslijnen met zich mee en trekt uw maatschappij uitéén.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 11:53   #17404
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Antwerpse "jongeren"? Dat ze eens een voorbeeld nemen aan die brave Marokkaanse kindertjes die netjes op school zitten.
arti Gaat waarschijnlijk suggereren dat die man eerst een vriendschapsverzoek op Facebook had moeten sturen en de buit terug te vragen alvorens zich te moeien.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 13:47   #17405
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal geen lage dunk van die vrouwen. Jij wilt dat absoluut zo lezen. Jij denkt dat ik geschreven heb dat die vrouwen stom zijn. Lees nog eens goed? 'stom worden opgevoed' waren mijn woorden.
dit zijn jouw woorden:
Citaat:
En dus stom zijn
Citaat:
Het gevolg van dat extreme patriarchale is dat die vrouwen indd zo stom zijn als het achterste van een koe omdat ze zo zijn opgevoed en getraind!
de reden waarom ze stom zouden zijn is van geen enkel belang. de reden doet niets af aan het feit dat je die vrouwen zo minachtend bekijkt. en dat is niet erger dan hoe sommige islammannen hun vrouwen bekijken.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 14:00   #17406
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dit zijn jouw woorden:

de reden waarom ze stom zouden zijn is van geen enkel belang. de reden doet niets af aan het feit dat je die vrouwen zo minachtend bekijkt. en dat is niet erger dan hoe sommige islammannen hun vrouwen bekijken.
Leer toch eens lezen in de contekst van volledige zinnen!
Patriarchale structuren- houden vrouwen dom- opvoeding is daar een middel toe. Dat staat in de commentaar dus ga ergens anders spijkers op laag water zoeken.
Kun je zo wel de betekenis vatten ?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 14:39   #17407
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
dit zijn jouw woorden:

De reden waarom ze stom zijn is net wel van heel veel belang.Ik denk aan de kinderen die ze opvoeden.

Enkel jaren geleden vroeg ik aan mijn Palestijnse buurman of hij geen kippen wilde (echte kippen die natuurlijk gebroed waren). Zijn antwoord: 'Non, merci, j'ai assez de poules.'

En mijn Marokkaanse achterbuurman heeft ook wel eens zijn hart uitgestort: 'Qu'est-ce que tu veux? Avec tous ces enfants?" Alsof al die kinderen hem waren 'overkomen'.

Een maand later stond meneer in de tuin met zijn jongste 'Mohammed' in de tuin. Mijjn hond blaft twee keer (naar een kat) en de kleine roept 'Fuck you!'. Vader familais stond er naast en reageerde niet. Hij kent 'fuck you' niet. Of hij wilt het niet kennen.
En verder had Mohammedje alleen maar een stok om tegen de paal van de waslijn te slagen.

Sywen, je observeert de logische redenering van een discussie niet. Dat kan je niet omdat je een bepaalde opleiding hebt gemist, vermoed ik. Nu ben ik bikkelhard. Sorry hiervoor, maar het hing al een hele tijd in de lucht.
Zelfs mensen die analfabetisch zijn, redeneren logischer dan jij momenteel. Je pikt er zomaar dingen uit en je wilt absoluut kunnen herhalen dat ik minachtend neerkijk op moslimvrouwen.
Weet je wat: tik hier 100 keren:
'Parsprotem kijkt neer op moslimvrouwen.'
en variatie:
'Parsprotem heeft een lage dunk van moslimvrouwen.'
en variatie:
'Parsprotem is net zo erg als die moslimmannen die...'

Honderd keren, Sywen. Kan je daarna dan wat verder kijken dan je neus lang is?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 5 april 2012 om 14:44.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:06   #17408
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

irakezen zijn geen moslims zeker ?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=TN3OCMB3
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:18   #17409
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden waarom ze stom zijn is net wel van heel veel belang.Ik denk aan de kinderen die ze opvoeden.
dan moet je de reden aanvallen, niet het gevolg! Met symptoombstrijding help je niemand.

Citaat:
Sywen, je observeert de logische redenering van een discussie niet.
Ik zie inderdaad niets logisch aan de redenering: moslima's dragen hoofddoeken omdat ze stom zijn.

Je weet toch wel dat er veel moslima's zijn die ervoor kiezen om de hoofddoek te dragen? Jij vindt het misschien stom dat ze ervoor kiezen (en dat mag je van mij, dat is jouw mening, maar dan ben je inderdaad niet beter dan die moslims) Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat ze stom zijn!

Citaat:
Dat kan je niet omdat je een bepaalde opleiding hebt gemist, vermoed ik. Nu ben ik bikkelhard. Sorry hiervoor, maar het hing al een hele tijd in de lucht.
Zelfs mensen die analfabetisch zijn, redeneren logischer dan jij momenteel.
met scheldpartijen en ad hominems haal je enkel je geloofwaardigheid naar beneden.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:31   #17410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan moet je de reden aanvallen, niet het gevolg! Met symptoombstrijding help je niemand.
Wat stel je dan voor als ik vragen mag?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:37   #17411
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml

En dat er daarom zelfs mensen zijn die meer en meer iets tegen allochtonen hebben! Ze moesten beschaamd zijn!
Ik las zojuist dat Bruxelles op 4 steden na de gevaarlijkste stad is in Europa vanwege allerlei "activiteiten" waar waarschijnlijk ook geen allochtonen bij te pas zullen komen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 15:40   #17412
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jammer dat je zo een lage dunk van vrouwen hebt. je bent geen haar beter dan islammannen die hun vrouwen ook zo bezien.
Dat is nu eens een andere (islamitische) manier om dat te bekijken zie!
Oud 5 april 2012, 15:41   #17413
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze heeft toch geen lage dunk van vrouwen ?
Alleen van sommige.
Zoals wij van moslims! Alleen van sommige.
Oud 5 april 2012, 15:50   #17414
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit zijn jouw woorden:

Zou je je niet beter inspannen met te fulmineren tegen die mannen die hun vrouwen zo behandelen dat ze niets anders durven doen en zeggen dan wat manlief hen oplegt???? Maar dat klokje hoor je zelden of nooit luiden bij jullie!
Oud 5 april 2012, 15:57   #17415
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

en kijk eens, wat een vruchtbare dag vandaag:

Citaat:
In Brussel zijn bij een identiteitscontrole twee agenten gewond geraakt. De twee agenten wilden een groep van twaalf mensen controleren, maar kregen rake klappen.

Woensdag wilden twee agenten van de Brusselse lokale politie een identiteitscontrole uitvoeren bij een groep van twaalf mensen, op de hoek van de Solvaystraat en de Langelevenstraat. De hele groep weigerde hun documenten te tonen en werden agressief. Eén individu ging er vandoor en liet een pakje met wit poeder vallen.

De agenten gingen hem achterna en konden de man tegenhouden, maar werden omsingeld door de rest van de groep. Toen de agenten de verdachte wilden boeien kregen ze twee kopstoten en enkele vuistslagen van de man en een ander lid van de groep. Uiteindelijk werden beide overmeesterd en toen versterking arriveerde zette de rest van de groep het op een lopen.

De twee arrestanten zijn geen onbekenden bij de politie, beide kunnen een indrukwekkend strafblad voorleggen.
http://www.vandaag.be/binnenland/941...en-gewond.html
--------------------------

Zeker rassiestische agenten. Als ik van hen was zou ik klacht neerleggen bij Yussuf El Witteh.
Oud 5 april 2012, 16:01   #17416
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en kijk eens, wat een vruchtbare dag vandaag:

http://www.vandaag.be/binnenland/941...en-gewond.html
--------------------------

Zeker rassiestische agenten. Als ik van hen was zou ik klacht neerleggen bij Yussuf El Witteh.
Komt nog beter met de minuut

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Europa.dhtml

brussel is vijfde grootste moordstad van europa... voila wat een veilige europese hoofdstad dat we geschapen hebben.
Ik ga nu niet beweren dat alle moorden door moslims gebeuren. Het zal wel een deel nog ook door 'ossies' gebeuren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 april 2012 om 16:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:37   #17417
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie inderdaad niets logisch aan de redenering: moslima's dragen hoofddoeken omdat ze stom zijn.

Je weet toch wel dat er veel moslima's zijn die ervoor kiezen om de hoofddoek te dragen? Jij vindt het misschien stom dat ze ervoor kiezen (en dat mag je van mij, dat is jouw mening, maar dan ben je inderdaad niet beter dan die moslims) Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat ze stom zijn!

met scheldpartijen en ad hominems haal je enkel je geloofwaardigheid naar beneden.

Ik wens je nog veel chance toe. Je bent niet in staat om een tekst te lezen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:40   #17418
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wens je nog veel chance toe. Je bent niet in staat om een tekst te lezen.
zo te zien is Sywen een vrouwelijke volgelinge van Mohammed. En Mohammed heeft zelf gezegd dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement aan hun hersenen hadden.

Hiermee weer eens aangetoond dat Mo af en toe toch gelijk had.
Oud 5 april 2012, 16:42   #17419
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het midden oosten, bakermat van de hoofddoek, is nu niet bepaald de regio waar ze het hoogste IQ hebben.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 16:55   #17420
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Europa.dhtml

En daar zou ik wel weer eens het aantal moorden gepleegd door allochtonen van willen weten ce. Hoe groot is de kans dat het vooral om allochtonen gaat? Klein of groot?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be