![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, 't is goed dan.
Zie, zo kunnen we toch nog overeenkomen. Wil jij een beetje meehelpen om de moslims ervan te overtuigen dat onverdoofd slachten niet noodzakelijk is om halalvlees te verkrijgen?
![]() |
#242 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is onzinnig om het alleen over de slachtmethode te hebben en niet over de leefomstandigheden van het dier. Als tevens onder het mom van halal de "malbouffe" van iets als Döner Company wordt gepropageerd, is er een probleem. Overigens eten wij in onze tijd veel grotere hoeveelheden vlees dan in de tijd van de profeten (vrede zij met hen). Men zich de vraag stellen of deze overconsumptie niet ingaat tegen fundamentele islamitische principes. Zelf probeer ik rood vlees zo veel mogelijk te vermijden en ook gevogelte eet ik minder dan vroeger. Tot slot moet er een fundamenteel debat komen over het slachten. Een aantal studies lijken aan te tonen dat de bedwelming met electroschokken weliswaar de dieren verlammen, maar het lijden nog verhogen t.a.v. koosjer of halal slachten. Bij deze laatste methode zouden EKG's aantonen dat, indien goed uitgevoerd, bewusteloosheid optreedt vóór de pijn het brein bereikt. Dit is een debat dat met wetenschappelijke argumenten moet gevoerd worden. Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat een belangrijke doelstelling van de koosjer- en halalmethode is, naast de mens dankbaar laten zijn voor het voedsel dat hij krijgt, het lijden van dieren te verminderen. Het debat hoe dit het best kan geschieden, moet in alle sereniteit gevoerd worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is onzinnig om het alleen over de slachtmethode te hebben en niet over de leefomstandigheden van het dier. Als tevens onder het mom van halal de "malbouffe" van iets als Döner Company wordt gepropageerd, is er een probleem. Overigens eten wij in onze tijd veel grotere hoeveelheden vlees dan in de tijd van de profeten (vrede zij met hen). Men zich de vraag stellen of deze overconsumptie niet ingaat tegen fundamentele islamitische principes. Zelf probeer ik rood vlees zo veel mogelijk te vermijden en ook gevogelte eet ik minder dan vroeger. Tot slot moet er een fundamenteel debat komen over het slachten. Een aantal studies lijken aan te tonen dat de bedwelming met electroschokken weliswaar de dieren verlammen, maar het lijden nog verhogen t.a.v. koosjer of halal slachten. Bij deze laatste methode zouden EKG's aantonen dat, indien goed uitgevoerd, bewusteloosheid optreedt vóór de pijn het brein bereikt. Dit is een debat dat met wetenschappelijke argumenten moet gevoerd worden. Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat een belangrijke doelstelling van de koosjer- en halalmethode is, naast de mens dankbaar laten zijn voor het voedsel dat hij krijgt, het lijden van dieren te verminderen. Het debat hoe dit het best kan geschieden, moet in alle sereniteit gevoerd worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vader werd ooit geëlectrocuteerd en die weet van heel het gebeuren totaal niks meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar met al die verplichte vermeldingen het gaan wel grote etiketten moeten worden met kleine lettertjes (die nu al amper te lezen zijn).
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er kunnen dus ook halal garagepoorten zijn, maar geen niet-halal garagepoorten want dat is racistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar moet je de moslims niet van overtuigen, wel de overheid. De wet laat nog steeds onverdoofd slachten toe. Eis dat de wet wordt aangepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de verpakking lees je de samenstelling van het product, tot de bewaarmiddelen toe. Ik zie niet in waarom expliciet moet vermeld worden dat het product halal of haram is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als ik in een Marokkaans restaurant ga eten zijn het inderdaad de Marokkaanse uitbaters die winst maken. En ze maken ook winst op de Marokkaanse wijn en de Belgische Duvel. Daar is niets mis mee. Ze betalen ook belastingen aan de Belgische overheid.
Laatst gewijzigd door Rudy : 7 april 2012 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders kopen moslims dat vlees niet. Het probleem zit hem erin dat ze vlees van onverdoofd gemartelde dieren mengen met vlees dat volgens de wettelijke normen werd geslacht. Ik EIS dat ze een etiket maken met "gegarandeerd verdoofd geslacht" zodat ik niet meer "per ongeluk" die islamitische onverdoofd geslachte hamburgers met e-colli koop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() Rudy, er zijn hier al pagina's en pagina's volgeschreven met wat HALAL producten nu eigenlijk inhouden. Misschien een poging doen om begrijpend te lezen? Anders gaat u zich belachelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |