Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 11:09   #4081
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
alboretoke het wordt toch dringend tijd dat ge eens een paar nieuwe woordjes en uitdrukkingen gaat bijleren zenne. het wordt zo saai ondertussen hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:10   #4082
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Geeft u me dan eerst even een citaat of meerdere citaten met link dat
- de koran vrouwen niet discrimineert (moslimmannen zouden dan geen gehoorzaamheid mogen eisen van hun vrouwen zeker niet met tuchtigingen, ook dat vrouwen gelijkgesteld zijn aan mannen in erfrecht en getuigenissen.)
- de koran andersgelovigen niet discrimineert ('Niet-moslims zijn huichelaars, leugenaars, gierig, doof, stom en blind en gaan naar de hel'. 2:61. Joden zijn slecht. Ze hebben profeten gedood en niet gedaan wat God wilde. 2:88. Ongelovigen zijn vervloekt. 3:12. Het is de plicht van de moslim om ongelovigen de hel toe te wensen. http://www.ex-moslim.nl/ - {Dit zijn de vereenvoudigingen van een aantal teksten.})
Ongelofelijk hoe moeilijk het is voor Artisjok om een paar koranversjes op inhoud te beoordelen.Met VB-versjes lezen en bestuderen heeft ze geen probleem. Zou ze weer van slechte wil zijn?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:11   #4083
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Laat ik even mijn standpunt duidelijk maken, vrouwen hebben het recht om een hoofddoek te dragen. Niemand kan hen verbieden om die persoonlijke keuze te maken.
Heel mooi. Dan begrijpen wij elkaar.

@ Marie: ik noteer dat je geen antwoord hebt en met je bek vol tanden staat. Geen probleem, dat waren ze al gewoon van jou.
Oud 9 april 2012, 11:12   #4084
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Pas op, straks zit je nog door je voorraad onterecht gebruikte links.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:14   #4085
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat dat inhoudt? Heel eenvoudig: de rechten van de mens komen op de eerste plaats. En daar dient de werkgever zich ook aan te houden.
Werkgevers moeten het dus ok vinden indien je poedelnaakt komt opdagen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:14   #4086
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

@ Marie: ik noteer dat je geen antwoord hebt en met je bek vol tanden staat. Geen probleem, dat waren ze al gewoon van jou.
Kunt u volledig en niet selectief citeren en ingaan op het punt wat ik maak betreffende hoofddoeken?
Want anders kan ik niet anders dan noteren dat u geen antwoord hebt en dat ben ik van u niet gewoon!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:17   #4087
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik even mijn standpunt duidelijk maken, vrouwen hebben het recht om een hoofddoek te dragen.
Voila, dan zijn we het eens.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:19   #4088
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik begrijp Elbow heel goed: ze had het over "ingepakte lustobjecten"....

en wat is dat toch met Marie? ik heb haar het antwoord al tien keer weten geven. Beetje last van selectief lezen?

Dat krijg je ervan als je als ingepakt lustobject moet rondlopen: af en toe zakt die doek af zeker?
Oud 9 april 2012, 11:19   #4089
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt u volledig en niet selectief citeren en ingaan op het punt wat ik maak betreffende hoofddoeken?
Want anders kan ik niet anders dan noteren dat u geen antwoord hebt en dat ben ik van u niet gewoon!
Alsof je in het verleden ooit gelezen hebt wat ze schreef.
Uit je posts bleek dat jij denkt dat je steeds beter weet wat een ander denkt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 april 2012 om 11:20.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:29   #4090
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
alboretoke het wordt toch dringend tijd dat ge eens een paar nieuwe woordjes en uitdrukkingen gaat bijleren zenne. het wordt zo saai ondertussen hé.
Saai hé, het lijkt wel een duracel-konijntje dat maar twee woordjes kan aframmelen telkens artisjoks het batterijtje oplaadt.
Oud 9 april 2012, 11:30   #4091
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Saai hé, het lijkt wel een duracel-konijntje dat maar twee woordjes kan aframmelen telkens artisjoks het batterijtje oplaadt.
zouden het iets worden tussen die twee denk je?
Oud 9 april 2012, 11:32   #4092
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Oud 9 april 2012, 11:35   #4093
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ondertussen is Alice wel degene die hier op de meest klaar en verstaanbare wijze de verschillen tussen ingepakte lustobjecten en vrije westerse vrouwen kan duiden.

En dat gaat dus een pak verder dan : "link?" "quote?" "bron?" en andere nietszeggende zinsneden.
Oud 9 april 2012, 11:36   #4094
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ik even mijn standpunt duidelijk maken, vrouwen hebben het recht om een hoofddoek te dragen. Niemand kan hen verbieden om die persoonlijke keuze te maken. Ik schrijf persoonlijk, omdat het helemaal geen religieuze verplichting is, nergens in de Koran staat dat vrouwen dit moeten, maar wij kennen een samenleving van grote individuele vrijheid dus ja, ookal vind de meerderheid van niet moslims dat hoofddoeken de quillotine van vrouwenrechten zijn, niemand kan moslima's verbieden zichzelf te willen onderscheiden van anderen, via hun hoofddoek; omdat die persoonlijke vrijheid het recht van burgers is in deze samenleving.
100% akkoord.

Citaat:
Is die vrijheid absoluut? Nee, probeer maar eens naakt over straat te lopen, of in de uitrusting van klux klux clan of in een hitleruitrusting met hakenkruizen op je mouw.
De vrijheid is dus beperkt tot wat aanvaardbaar is binnen een norm en waardenstelsel, waar wettelijk uitzonderingen op zijn, denk maar aan naaktstranden of canavalsperiode.
Blij te zien dat er toch nog mensen zijn die een verschil zien tussen de nazi uitrusting en een hoofddoek.

Citaat:
Dat norm en waardenstelsel bepaald ook dat werkgevers of scholen dresscodes kunnen voorschrijven aan werknemers of studenten.
Klopt, maar ook dat heeft grenzen.
Een werkgever kan ook niet alle kledij verbieden, of hakenkruisen of KKK mutsen opleggen.

Citaat:
Hoofddoeken vormen daar geen uitzondering op omdat het een mensenrecht zou zijn, wie dit draagt valt onder dezelfde bepalingen als andere werkneemsters of studenten. Het dragen hiervan is dus geen absoluut recht, uw interpretatie van uw geloof staat nooit boven wetgeving of bepalingen die hieronder vallen zoals arbeids/ schoolreglementen.
En dit is waar de hele discussie om draait.
Is de hoofddoek iets waar de werkgever zeggingsrecht over heeft?

Scholen is iets anders, schooluniformen is (of was) iets dat binnen onze cultuur aanvaard wordt.
Bij werkgevers is dat niet het geval, dat is eerder iets wat in China of Japan eerder regel dan uitzondering is.

Citaat:
Bijgevolg kunt u uw zelfverkozen dracht nooit opeisen of opleggen aan een diverse samenleving,niet aan werkgevers, niet aan scholen.
Hier draait ge de bewijslast om.
Het gaat er niet om of de dracht opgeëist wordt, het gaat er om of anderen (werkgever, school, burger, racist, ...) de dracht, of het niet dragen kan opleggen (buiten veiligheidsoverwegingen).
Oud 9 april 2012, 11:37   #4095
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
zouden het iets worden tussen die twee denk je?
Ze zouden perfect bij elkaar passen : hij valt duidelijk voor dominante lustobjecten met voorkeur voor textielen zedigheidscertificaat op de hoofdvagina en een afkeer voor spagettibandjes.
Oud 9 april 2012, 11:38   #4096
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is meer nood aan mannen die vrouwen niet als lustobject aanzien. Mannen die vrouwen hun rechten toekennen en hen eren. De vrouw moet ook beschermd worden tegen anderen die de vrouwen als een stuk speelgoed beschouwen, want dat zijn we niet.

Wat je laatste opmerking betreft, ik vind het jammer dat er moslimjongeren zijn die vrouwen lastigvallen. Namen ze hun geloof ernstig, dan zou het nooit zover komen.
Waarom zouden het mannen zijn alleen die vrouwen rechten kunnen toekennen? Pas op ik ga effe uitleggen hoe ik je lees om misverstanden te voorkomen:

'ER is meer nood aan... Mannen die vrouwen hun rechten toekennen en hen eren....

Ik lees dit alsof mannen boven vrouwen staan en deze mannen dus rechten van vrouwen (hun!) kunnen toekennen. Ik vind dit alsof je mannen boven vrouwen stelt. Begrijp je wat ik bedoel?

En met 'hun' rechten lijkt het alsof je zegt dat vrouwen bepaalde rechten zouden hebben en mannen andere.

En 'eren' in een Zuid-Nederlandse context komt neer op 'op ene voetstuk plaatsen'.

Ik als vrouw wens helemaal niet geëerd te worden. Ik zou al erg tevreden zijn dat ik als vrouw/mens ernstig wordt genomen.

En verder vind ik het belachelijk om als vrouw afhankelijk te zijn van welwillende mannen op het gebied van het 'krijgen' van rechten. Dat is in feite drijfzand. Waarom zou ik rechten moeten toegekend krijgen van een man. Ik kan mijn eigen rechten zelf wel bepalen, dank u.

Dat de vrouw moet beschermd worden tegen mannen die vrouwen als een lustobject zien...
Kinderen moeten beschermd worden tegen..., maar vrouwen...

Waarom denk je dat vrouwen zichzelf niet kunnen beschermen? En als ze zich niet kunnen beschermen, hoe zou dat dan komen?

Ik zie alleen maar mensen, en zowel vrouwen en mannen kunnen heel kwetsbaar zijn als individu.

En vrouwen die helemaal niet 'kwetsbaar' zijn krijgen niet anders dan signalen uit de maatschappij dat ze zich best 'kwetsbaar' opstellen. Zelfs in onze zogezegde snel 'evoluerende' westerse cultuur is dat nog altijd zo. Het is een heel subtiel kat- en muisspel.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 11:38   #4097
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebruik van reductio ad ridiculum is inderdaad saai.
Maar ik zie er geen probleem in om zolang ze gebruikt worden dit aan te geven zodat mensen die er geen ervaringen mee hebben en denken dat het een geldig argument zou zijn niet in dat soort propaganda zouden trappen.
Oud 9 april 2012, 11:44   #4098
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik lees dit alsof mannen boven vrouwen staan en deze mannen dus rechten van vrouwen (hun!) kunnen toekennen. Ik vind dit alsof je mannen boven vrouwen stelt. Begrijp je wat ik bedoel?
Je leest dit goed. Moslimmannen kennen hun vrouwen en dochters het recht toe om als eerzame, onderworpen seut erkend en dus aanvaard te worden (zo niet verstoten). De toekenning wordt gelabeled aan de hand van een zedigheidsattest dat verplicht op het hoofdvaginahaar dient gedragen te worden.
Oud 9 april 2012, 11:48   #4099
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom zouden het mannen zijn alleen die vrouwen rechten kunnen toekennen? Pas op ik ga effe uitleggen hoe ik je lees om misverstanden te voorkomen:

'ER is meer nood aan... Mannen die vrouwen hun rechten toekennen en hen eren....

En met 'hun' rechten lijkt het alsof je zegt dat vrouwen bepaalde rechten zouden hebben en mannen andere.

En 'eren' in een Zuid-Nederlandse context komt neer op 'op ene voetstuk plaatsen'.

Ik als vrouw wens helemaal niet geëerd te worden. Ik zou al erg tevreden zijn dat ik als vrouw/mens ernstig wordt genomen.

En verder vind ik het belachelijk om als vrouw afhankelijk te zijn van welwillende mannen op het gebied van het 'krijgen' van rechten. Dat is in feite drijfzand. Waarom zou ik rechten moeten toegekend krijgen van een man. Ik kan mijn eigen rechten zelf wel bepalen, dank u.

Dat de vrouw moet beschermd worden tegen mannen die vrouwen als een lustobject zien...
Kinderen moeten beschermd worden tegen..., maar vrouwen...

Waarom denk je dat vrouwen zichzelf niet kunnen beschermen? En als ze zich niet kunnen beschermen, hoe zou dat dan komen?

Ik zie alleen maar mensen, en zowel vrouwen en mannen kunnen heel kwetsbaar zijn als individu.

En vrouwen die helemaal niet 'kwetsbaar' zijn krijgen niet anders dan signalen uit de maatschappij dat ze zich best 'kwetsbaar' opstellen. Zelfs in onze zogezegde snel 'evoluerende' westerse cultuur is dat nog altijd zo. Het is een heel subtiel kat- en muisspel.
Dat is niet wat ik schreef.
Oud 9 april 2012, 11:49   #4100
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja, wat wil je als één van de basisprincipes van de religieuze/politieke overtuiging zegt dat mannen boven vrouwen gesteld zijn, en als voogd over vrouwen fungeren? Dan lijkt het je normaal dat uw "recht" door de man wordt toegekend nietwaar? Ze hebben dat allemaal, die ingepakte lustobjecten. Op alle moslimse fora is er wel één subdivisie die het heeft over "de rechten van de moslima". Ik heb op FFI ooit eens heel duidelijk kunnen maken dat mijn kat in feite meer rechten had dan een moslima, en dat muzelvrouwtjes eerder op gelijke voet staan met de koe van boer Jan als het op rechten aankomt.
4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden.

BRON

En ondertussen is het o zo zielig dat ze dat blijkbaar geeneens doorhebben.

Trouwens, hun erfenisrechten (zoon erft dubbel zoveel als dochter) tonen duidelijk aan dat Allah niet kan rekenen. Allah komt op een totaal van 27/24sten.... lijkt me moeilijk te verdelen.

http://www.faithfreedom.org/Articles...nheritance.htm

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 april 2012 om 11:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be