![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4161 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok. Wat verstaat U niet onder "Een werkgever mag wel een dresscode opleggen". ?
Het is niet "iedere werkgever moet een dresscode opleggen" Of "werkgevers mogen geen dresscode opleggen". En ja, als een werkgever kopvodden in zijn bedrijf wil vermijden (omdat hij een goor kapitalistisch, sexistische en racistisch varken is), dan moet die het subtiel aanpakken. Wat woordenkunstenarij, en presto, een niet discriminerende dresscode , zonder hoofddoekjes. Of gewoon geen vrouwen aanwerven. Probleem ook opgelost.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 april 2012 om 22:12. |
|
|
|
|
|
#4164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Nederland bedoelt u? Nu, wanneer de werkgever hiermee akkoord gaat is er geen probleem, maar wanneer dit niet zo is kan het niet worden geclaimt als recht. Daar gaat de discussie over, dresscodes gelden voor al het personeel , wie zichzelf een verplichting tot dragen van hoofddoeken heeft opgelegd kan dit niet boven het reglement van werkgevers zetten.
|
|
|
|
|
|
#4168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, wanneer werkgevers het goed vinden is er geen probleem, maar indien niet en er een dresscode is moeten ook moslima's net zoals anderen dat respecteren. |
|
|
|
|
|
|
#4169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ten tweede: de leugens/insinuaties werden zelf verspreid door dat 'geval' en dat kan IK niet hebben.. |
|
|
|
|
|
|
#4170 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het spijtig dat er met u niet op een redelijke manier kan gediscussieerd worden.
|
|
|
|
#4171 | |
|
|
Citaat:
De bedrijven waarvoor ik al heb gewerkt vroegen ook om 'deftig' gekleed te gaan wanneer er met klanten in contact werd gekomen. Voor de rest waren er geen voorschriften.
|
|
|
|
#4172 | |
|
|
Citaat:
Dat was ook een deel van mijn betoog. Als bepaalde kledij noodzakelijk is wegens veiligheids- of hygiënische redenen dan is dat begrijpbaar. Wij hebben hier geen bedrijfscultuur van kledingvoorschriften.
|
|
|
|
#4173 | |
|
|
Citaat:
Ik begon me zo stilaan hoe ik het nog duidelijker kon uitleggen.
|
|
|
|
#4174 |
|
|
I know, dat was ook nooit de discussie.
De discussie was welk deel van de kledij onder de bevoegdheid van de werkgever ligt. Zoals al eerder is gezegd kan een werkgever bijvoorbeeld niet verplichten om bv nazi-uniformen te dragen, dat is duidelijk. Ook bv karnaval kledij zal niet aanvaard worden (behalve bv in een carnavalwinkel). Ook zal het bv niet aanvaard worden dat er een verplichting is haarnetjes te dragen wanneer dit niet noodzakelijk is omwille van veiligheidsredenen. Daarom vind ik het initiatief van de CGKR zo interessant. Nu gaan we eens en vooral weten of het al dan niet dragen van een hoofddeksel deel kan uitmaken van die dresscode. Indien de rechter vind van wel, dan moeten alle werknemers zich daaraan houden. Indien niet, dan moeten alle werkgevers zich daaraan houden. Het zal onze discussie hier beslechten.
|
|
|
#4175 |
|
|
In de vier grootwarenhuizen waar ik ga mag het personeel de hoofddoek dragen (Delhaize, GB, Aldi, Colruyt)
|
|
|
#4176 | |
|
|
Citaat:
Juist.
|
|
|
|
#4177 |
|
Banneling
|
Ja, maar
Een werkgever mag wel een dresscode opleggen aan (een deel van) zijn personeel. Hij kan handelsvertegenwoordigers en mensen die in contact staan met klanten bijvoorbeeld verplichten om een maatpak te dragen. De experts preciseren dat die verplichting dan wel zonder discriminatie en op een objectieve wijze moet gebeuren.en "Er zijn maar weinig bedrijven die een dresscode opleggen. Amper 6 procent heeft de dresscode opgenomen in het arbeidsreglement" |
|
|
|
|
|
#4178 |
|
Banneling
|
Het hélé gemeenschapsonderwijs dus.....
Torfs De Hema En een hoop andere werkgevers die geen last hebben van religieuze overlast en dus nooit het nieuws halen... Trouwens zedige,niet-provocerende en/of gepaste kledij is een dresscode die de meerderheid van ondernemingen hanteert...zonder veel poeha omdat de meeste werknemers die WEL begrijpen |
|
|
|
|
|
#4179 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij ons is er geen dresscode. Programma's schrijven gaat even goed met als zonder hoofddoek! |
|
|
|
|
|
|
#4180 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|