Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2012, 10:26   #4201
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Grappig dat wordt aangeraden dat werkgevers zich tegenwoordig dienen te informeren over geloofszaken en/of andere gevoeligheden van hun werknemers.

En ik maar denken dat we dit gedoe toch achter ons hadden gelaten.

Blijkbaar niet, dus.

Naast de HR-manager nu ook een religie-manager?

Naast de gebruikelijke administratie nu ook al een religieus archief teneinde allerlei gevoeligheden en potentiële problemen te kunnen duiden?

Of misschien dat toch maar beter uitbesteden?

Het wordt gekker met de dag...
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat een bepaalde soort mensen niet inzien dat ze hoe langer hoe enger worden in hun denken en redeneren.
Kruisbeelden en heiligenbeelden zijn verdwenen van de werkvloer (behalve daar waar ze een meer archeologische of geschiedkundige waarde hebben) maar nu beginnen we te spreken over gebedspauzes, hoofddoeken, haram ... ? En onze jongeren worden met die vreemde mentaliteit overspoeld tot ze binnenkort niet beter meer weten!
Oud 10 april 2012, 10:30   #4202
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Is dit niet duidelijk genoeg geschreven. Dan stel ik voor dat U dringend eens een cursus Nederlands gaat volgen.

In ALLE bedrijven waar ik gewerkt heb was er een dresscode. Eigenlijk, in ALLE bedrijven waar ik gewerkt heb, werd de arbeidskledij voorzien door de werkgever.
Maar ja, ik doe dan ook iets heel vies. Ik verricht arbeid.
Oud 10 april 2012, 10:30   #4203
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Toch eigenaardige ontwikkeling.

Ik heb bijvoorbeeld nooit iets gehoord over volcontinu shift fabrieken, waar de arbeiders in een shiftsysteem werken, werkkleding van de baas moeten dragen, constant een helm moeten dragen.... en waar dan de joden massaal over gingen protesteren omdat ze niet "konden" aangenomen worden tenzij het fabriek zaterdags werd stilgelegd en ze hun keppeltje konden dragen.....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 10:31   #4204
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Toch eigenaardige ontwikkeling.

Ik heb bijvoorbeeld nooit iets gehoord over volcontinu shift fabrieken, waar de arbeiders in een shiftsysteem werken, werkkleding van de baas moeten dragen, constant een helm moeten dragen.... en waar dan de joden massaal over gingen protesteren omdat ze niet "konden" aangenomen worden tenzij het fabriek zaterdags werd stilgelegd en ze hun keppeltje konden dragen.....
Oud 10 april 2012, 10:34   #4205
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De ene betuttelende religie is nog maar pas langs de achterdeur buiten gegooid en de linksen houden de voordeur al open voor de meest verstikkende religie ooit...

godsdienstvrijheid..blablabla...geen linkse die dat woord hanteerde ten tijde van de RKK dominantie...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 april 2012 om 10:35.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 10:52   #4206
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat een bepaalde soort mensen niet inzien dat ze hoe langer hoe enger worden in hun denken en redeneren.
Vertel jij dan wat er grappig is aan "het aanraden dat werkgevers zich tegenwoordig dienen te informeren over geloofszaken en/of andere gevoeligheden van hun werknemers".

Citaat:
Kruisbeelden en heiligenbeelden zijn verdwenen van de werkvloer (behalve daar waar ze een meer archeologische of geschiedkundige waarde hebben)
Behalve in AZ Groeninge. Zelfs in het nieuw gebouw zijn de kamers voorzien van een kruisbeeld.
Citaat:
maar nu beginnen we te spreken over gebedspauzes, hoofddoeken, haram ... ?
Ja, en het carnaval van Oljst komt er ook bij te pas.
"Mag je je personeel uit Oilsjt verlof geven als het carnaval is? Ja, maar het moet steeds werkbaar blijven."
Citaat:
En onze jongeren worden met die vreemde mentaliteit overspoeld tot ze binnenkort niet beter meer weten!
Wil jij diversiteit op de werkvloer of niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 10:58   #4207
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wil competentie.
En die vind ik niet bij kamelenjockeys, woestijnrovers of maniokstampsters.
Oud 10 april 2012, 11:00   #4208
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil competentie.
En mag die competentie divers zijn?
Oud 10 april 2012, 11:03   #4209
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel jij dan wat er grappig is aan "het aanraden dat werkgevers zich tegenwoordig dienen te informeren over geloofszaken en/of andere gevoeligheden van hun werknemers".
Nooit gehoord van de nieuwe richtlijnen van de NM BS? Kaartjesknipper mogen het kaartje niet meer met de linkerhand aanbieden enzo? Niet in de ogen kijken van de ingepakte lustobjecten? gemist?

Citaat:
Behalve in AZ Groeninge. Zelfs in het nieuw gebouw zijn de kamers voorzien van een kruisbeeld.
zou het kunnen dat dit een katholieke kliniek is van een katholieke organizatie? Zoals in "SINT Augustinus" of "SINT Vincentius"?

Citaat:
Ja, en het carnaval van Oljst komt er ook bij te pas.
"Mag je je personeel uit Oilsjt verlof geven als het carnaval is? Ja, maar het moet steeds werkbaar blijven."
Waar mogen muzelmensen hun verlof niet oppakken om hun slachtfeest te vieren? Of bedoel je nu dat mensen uit Aalst extra dagen verlof verkrijgen om karnaval te vieren? Zoals in: "iedere werknemer in volcontinu shift mag maximaal drie weken verlof nemen tijdens de schoolvakanties, behalve als Mohammed naar Marokko gaat?"

Citaat:
Waarom zou ik uw racistische diversiteit hoger moeten inschatten dan een gewone werkvloer?
Ik werkte met een internationaal WESTERS gezelschap, moet ik me nu achtergesteld voelen omdat er slechts één Cubaan en ooit één Aziatische Amerikaan bij was?
Of bedoel je de diversiteit van de haarkleurtjes? blond, bruin, roodharig? Heeft d�*t soms een extra voordeel?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 april 2012 om 11:05.
Oud 10 april 2012, 11:05   #4210
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil competentie.
Dat is eerste prioriteit..en op de -tigste plaats komt vrijheid van 'uitingen van levensbeschouwingen'.
Oud 10 april 2012, 11:12   #4211
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is inderdaad een goede vraag.

Het is alweer duidelijk dat het niet gaat om het 'opeisen' door een bepaalde groep, maar wel om het verbieden door een bepaalde groep.
Is dat zo? Nee, maar u draait die mantra zo graag af he?
Werkgevers hebben het recht om dresscodes op te leggen. Juist; niet?
Zij kunnen bepalen dat kledij neutraal moet zijn, dat is hun recht.
Wanneer zij dit doen, hoort iedereen die onder de bepaling valt dit te accepteren of gebruik te maken van je vrijheid ander werk te zoeken.

Het gaat dus helemaal niet om het " verbieden van een bepaalde groep" want " die groep" kan net zoals anderen gewoon komen werken in neutrale kleding.
Maar " die groep" eist wel dat voor hen een uitzondering gemaakt wordt waar u het nu ineens blijkbaar; als windhaan in je mening, nu weer mee eens bent!
Denk eens na wat nu eigenlijk jou standpunt is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:14   #4212
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is eerste prioriteit..en op de -tigste plaats komt vrijheid van 'uitingen van levensbeschouwingen'.
Iedere werkgever wil bekwame werknemers die kunnen omgaan met het klimaat in het bedrijf en indien gevraagd, zich neutraal opstellen. Een redelijke verwachting, zie niet in waarom dit een probleem moet zijn voor " vrijwillig gedragen" kledingstukken.

Laatst gewijzigd door alice : 10 april 2012 om 11:14.
Oud 10 april 2012, 11:15   #4213
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is dat zo? Nee, maar u draait die mantra zo graag af he?
Werkgevers hebben het recht om dresscodes op te leggen. Juist; niet?
Zij kunnen bepalen dat kledij neutraal moet zijn, dat is hun recht.
Wanneer zij dit doen, hoort iedereen die onder de bepaling valt dit te accepteren of gebruik te maken van je vrijheid ander werk te zoeken.

Het gaat dus helemaal niet om het " verbieden van een bepaalde groep" want " die groep" kan net zoals anderen gewoon komen werken in neutrale kleding.
Maar " die groep" eist wel dat voor hen een uitzondering gemaakt wordt waar u het nu ineens blijkbaar; als windhaan in je mening, nu weer mee eens bent!
Denk eens na wat nu eigenlijk jou standpunt is!
Dat jij gewoon een xenofobe raciste bent ?
Oud 10 april 2012, 11:16   #4214
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En mag die competentie divers zijn?
Als die de competentie niet in gedrang brengt. Of onrust op de werkvloer veroorzaakt, want dat tast de competentie aan.
Oud 10 april 2012, 11:17   #4215
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil competentie.
Hola, mensen kunnen best competent zijn, ookal komen ze uit die landen!
Diversiteit hangt ook natuurlijk niet af van het toelaten van hoofddoeken, die krankzinnige redenering gaat ook niet op...mensen moeten zich aanpassen, ongeacht waar je vandaan komt, rekening houden met verwachtingen van werkgevers is wel het minste wat je mag verwachten!
Oud 10 april 2012, 11:22   #4216
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Grappig dat wordt aangeraden dat werkgevers zich tegenwoordig dienen te informeren over geloofszaken en/of andere gevoeligheden van hun werknemers.

En ik maar denken dat we dit gedoe toch achter ons hadden gelaten.

Blijkbaar niet, dus.

Naast de HR-manager nu ook een religie-manager?

Naast de gebruikelijke administratie nu ook al een religieus archief teneinde allerlei gevoeligheden en potentiële problemen te kunnen duiden?

Of misschien dat toch maar beter uitbesteden?

Het wordt gekker met de dag...
Inderdaad, en dat omwille van de provocaties van steeds dezelfde migrantengroep. Het zijn de enigen die zich niet kunnen integreren, noch hier noch elders. Het zijn de enigen die geen respect hebben voor onze cultuur, voor onze nomen, waarden en tradities.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:22   #4217
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Nooit gehoord van de nieuwe richtlijnen van de NM BS? Kaartjesknipper mogen het kaartje niet meer met de linkerhand aanbieden enzo?
Dat is toch al altijd zo. Als kind leerde ik al dat je je rechterhand moest gebruiken om de hand te schudden en om iets te overhandigen.
Citaat:
Niet in de ogen kijken van de ingepakte lustobjecten? gemist?
Ja, die heb ik gemist.
Heb je daar bron met link voor? (je begrijpt toch dat ik zeker jou niet op je woord geloof)

Citaat:
zou het kunnen dat dit een katholieke kliniek is van een katholieke organizatie? Zoals in "SINT Augustinus" of "SINT Vincentius"?
Dat is het algemeen ziekenhuis van Kortrijk. (fusie van alle Kortrijkse ziekenhuizen)

Citaat:
Waar mogen muzelmensen hun verlof niet oppakken om hun slachtfeest te vieren? Of bedoel je nu dat mensen uit Aalst extra dagen verlof verkrijgen om karnaval te vieren? Zoals in: "iedere werknemer in volcontinu shift mag maximaal drie weken verlof nemen tijdens de schoolvakanties, behalve als Mohammed naar Marokko gaat?"
Wat begrijp je niet aan :
"Als werkgever moet je altijd je grenzen verleggen, maar je moet ze ook steeds stellen! Het is een situatie van geven en nemen, waarbij het belangrijkste is dat alles steeds werkbaar blijft."

Citaat:
Waarom zou ik uw racistische diversiteit hoger moeten inschatten dan een gewone werkvloer?
Ik weet wel dat jij de voorkeur geeft aan segregatie.
Citaat:
Ik werkte met een internationaal WESTERS gezelschap, moet ik me nu achtergesteld voelen omdat er slechts één Cubaan en ooit één Aziatische Amerikaan bij was?
Of bedoel je de diversiteit van de haarkleurtjes? blond, bruin, roodharig? Heeft d�*t soms een extra voordeel?
Ik weet niet of je het al gemerkt hebt, maar onze maatschappij is divers geworden.
Ik verwacht dan dat al die diverse mensen ook hun deel doen op de werkvloer.
Heb jij liever dat ze geweerd worden en aan den dop staan? Dat past wel beter in een haatdiscours.
Oud 10 april 2012, 11:23   #4218
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hola, mensen kunnen best competent zijn, ookal komen ze uit die landen!
Sinds wanneer zijn kamelenjockeys, woestijnrovers en maniokstampsters landen?
Oud 10 april 2012, 11:24   #4219
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou die werkgever hoofddoeken willen vermijden?
Het bedrijf is geen moskee.
In een bedrijf werkt men, het is geen plaats om er zijn religie te belijden, dat kan men in de privésfeer- en tijd doen. Gezien politieke symbolen verboden zijn, kunnen religieuze symbolen ook niet. Of zou je willen discrimineren tussen beiden? Hoe verantwoord je dat? Allah staat boven alles?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:25   #4220
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zijn kamelenjockeys, woestijnrovers en maniokstampsters landen?
De landen waar die mensen uit komen, ik dacht dat je dat zelf wel zou doorhebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be